شنبه 14 مهر 1403

روایت نشست علنی امروز مجلس / از لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی تا بیانیه در پاسخ به دخالت های فرانسه

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
روایت نشست علنی امروز مجلس / از لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی تا بیانیه در پاسخ به دخالت های فرانسه

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: نشست علنی امروز (چهارشنبه 23 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در حالی به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف آغاز شد که نمایندگان روز گذشته در جلسه نظارتی مجلس، عملکرد دستگاه‌ها را در اجرای قانون حمایت از خانواده مورد کندوکاو قرار داده و به وزیر صمت به دلیل گرانی خودرو کارت زرد دادند.

موافقت مجلس با بررسی مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس

اما نمایندگان امروز خود را با موافقت با بررسی مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس آغاز کردند، این در حالی است که کلیات این طرح در نشست 16 آذر ماه به رأی گذاشته شد که مورد مخالفت نمایندگان قرار گرفت، حال در نشست امروز با تقاضای 112 نفر از نمایندگان بررسی مجدد در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با موافقت نمایندگان اجازه داده شد که فرآیند رسیدگی این طرح مجدد شروع شود.

تسلیت دکتر قالیباف در پی درگذشت ابوی نماینده سیرجان

درادامه رئیس مجلس شورای اسلامی درگذشت ابوی شهباز حسن‌پور بیگلری، نماینده سیرجان و بردسیر را تسلیت گفت.

شرایط معافیت واردات مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده تعیین شد

اما این روزها خبرهای متعددی مبنی بر گران شدن قیمت دارو و حتی کمیاب شدن برخی از اقلام دارویی به گوش می‌رسد که برای مردم مشکلات فراوانی را ایجاد کرده به همین دلیل نمایندگان در راستای کاهش معضلات پیرامون دارو در کشور با لایحه یک فوریتی معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت و البته شرایط این معافیت را مشخص کردند.

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در رشته‌های پزشکی

همچنین نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درمورد طرح اصلاح تبصره (4) بند (3) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی با کلیات این طرح موافقت کردند وپس از برخی از مواد این طرح را مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

اعلام وصول نامه استعفای نماینده کرمانشاه از نمایندگی مجلس

در ادامه علی نیک زادثمرین گفت: آقای ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با سابقه حضور در مجلس، شورای نگهبان و دولت که فرزند شهید نیز است، از طرف دولت با ایشان رایزنی‌های زیادی صورت گرفته و به یک توافق با رئیس جمهور رسیدند؛ از این جهت استعفای خود را از مجلس شورای اسلامی علیرغم میل باطنی تقدیم کرده است.

گرانی و عدم تأمین دارو باز هم وزیر بهداشت را به مجلس کشاند

همچنین در ادامه نادری عضو هیأت رئیسه مجلس سوال ملی نمایندگان درخصوص علت عدم حل مشکل دارو در داروخانه‌ها و مراکز درمانی از وزیر بهداشت را اعلام وصول کرد.

انتصاب مدیران ارشد کشور برخلاف اصل شایسته‌سالاری از عوامل بی‌ثباتی در نظام اقتصادی است

در ادامه عباس جهانگیرزاده در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: ادای احترام می‌کنم در برابر ملت بزرگ ایران، ملتی که 44 سال در سخت‌ترین شرایط کشور چه در شرایط جنگ تحمیلی و چه در زمان تحریم‌های ظالمانه اقتصادی به انقلاب و نظام خود وفادار بوده و در کنار رهبر فرزانه و خردمند خود ایستاده‌اند.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه امروز شاهد تهاجم فرهنگی غرب با لشکرکشی گسترده و با رهبری مستقیم برخی سران کشورهای اروپایی هستیم که آرمان‌ها و استقلال سیاسی ما را نشانه گرفته و به دنبال انتقام از ملت و انقلاب اسلامی است. از سوی دیگر مردم تحمل تورم افسارگسیخته نیازهای اولیه خود، گرانی خودرو و بازار ارز را ندارند و تبعیضات ناروا در روابط اداری و استخدامی، عدم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، تعاونی، حجمی، ساعتی، 89 روزه و مساله عدم همسان‌سازی حقوق کارکنان موجب نارضایتی عمومی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: مطالبات مردم و صدای آنها باید شنیده شود، مسئولین و خادمین ملت بایستی در راستای ساماندهی نظام کشور مواضع متناسب و عاجل اتخاذ کنند. غالب این مشکلات از جمله تورم، بیکاری، ازدواج جوانان، نظام بانکی منشاء داخلی و مدیریتی دارد و ارتباطی به خارج از کشور ندارد.

جهانگیرزاده با بیان اینکه انتصاب مدیران ارشد کشور برخلاف اصل شایسته‌سالاری از عوامل و مولفه‌های ناپایداری و بی‌ثباتی در نظام اقتصادی کشور است، اظهار کرد: جناب آقای رییس جمهور؛ در حوزه عدالت اجتماعی و محرومیت‌زدایی یکی از اصول اساسی و محوری است، محرومیت زدایی به این معنی نیست که غالب بودجه کشور در پایتخت و مراکز استان ها تخصیص و هزینه شود، بلکه ثروت ملی بایستی به طور عادلانه توزیع شود، برای اجرای عدالت اجتماعی و اقتصادی باید همه مردم اعم از شهری و روستایی به نحو یکسان دیده شود. باید در تقسیم منابع مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و مرزی بیشتر لحاظ شوند. لیکن واقعیت های موجود تا اینجای کار غیر از این ها است.

وی افزود: تخصیص 7 درصد بودجه کل کشور موجب تضعیف، رکود و تعطیلی نظام عمرانی کشور شده است و سازمان برنامه و بودجه کل کشور با تشدید موانع بر تداوم این امر دامن زده است. در همین راستای جاده‌های مواصلاتی مغان به دلیل عدم پرداخت اعتبار عملا با تعطیلی مواجه شده است.

جهانگیرزاده بیان کرد: در بخش اقتصادی از فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی به نحو احسن استفاده نمی شود، قریب 2 سال است از تصویب منطقه آزاد - تجاری استان اردبیل سپری شده است، مصوبه ای که چندین سال کارشناسی و هزینه شده و موجب خوشحالی و شادکامی مردم بوده با تاخیر 2 ساله، وقت کشی و رفتارهای سلیقه ای منجر به تلخ کامی و اعتراض مردم استان شده است.

وی افزود: سد بزرگ خدآفرین بر روی رودخانه ارس علی رغم پیشرفت فیزیکی 95درصد از سال 97 رها شده است، این در حالی است که کشور همسایه چندین سد بزرگ بر روی همین رودخانه طراحی و به اتمام رسانده است.

جهانگیرزاده خطاب به رییس جمهور، یادآور شد: از مصوبات سفر جنابعالی به دشت مغان مجوز احداث بیمارستان در شهرستان اصلاندوز بود متاسفانه هنوز گام مثبت و مشخصی در این زمینه برداشته نشده است و مردم کماکان منتظر عملیاتی شدن دستور جنابعالی هستند.

وی افزود: در حوزه تقسیمات کشوری توجه اساسی به منطقه مغان ضروری است، شهر جعفرآباد مغان، شهری نفت‌خیز مرکز تجمع 50 درصد عشایر استان اردبیل با بیش از 35 هزار نفر جمعیت و با 700 هزار هکتار زمین زراعی مرغوب رتبه اول تولید گندم استان اردبیل است اما همه مولفه ها و شرایط تبدیل شدن به شهرستان را دارا است اما موانع ساده و ابتدایی در دولت های گذشته، مردم را از این حق طبیعی خود محروم کرده است تقاضای مردم شهر جعفرآباد توجه ویژه جنابعالی در این خصوص است.

جهانگیرزاده گفت: جناب آقای امیرعبدالهیان وزیر محترم امور خارجه؛ تردد مرزی و مسافری در گمرک بین‌المللی شهرستان بیله‌سوار مغان که مراوات تجاری مردم منطقه از این مسیر است بیش از 3 سال است تعطیل بوده و نتیجه این تعطیلی نارضایتی عمومی و بیکاری صدها جوان و سرپرست خانواده شده است. متاسفانه تلاش جدی، مستمر و تاثیرگذاری در این راستا صورت نمی گیرد، لازم است سفارت جمهوری اسلامی ایران به طور مسئولانه در این زمینه فعال باشد.

وی افزود: در خصوص برخی مواضع تنش‌زا در رسانه‌های جمهوری آذربایجان و انتشار اخبار کذب و غیر واقع علیه کشور ما اعلام می کنم جمهوری آذربایجان به خاطر همجواری و قرابت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی با کشورمان، بخشی از تاریخ سیاسی کشورمان بوده و هیچ تلاشی هرگز موفق به ایجاد شکاف و دشمنی در روابط دو ملت بزرگ ایران و آذربایجان نخواهد شد. لذا از دولت جمهوری آذربایجان انتظار داریم اجازه ندهد برخی سیاسیون و رسانه های تازه به دوران رسیده با تحریک عوامل داخلی سفارت اسراییل بین این دو ملت بزرگ تفرقه ایجاد کند باید حساسیت‌های جمهوری اسلامی در مورد حضور رژیم اشغالگر قدس در مرزهای ما جدی گرفته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: و اما در کنار بیان اینهمه مشکلات و ضعف‌ها دور از انصاف است که از خدمات دولت انقلابی به ویژه وزیر جهاد کشاورزی جناب آقای دکتر ساداتی‌نژاد در خصوص خرید توافقی و مدیریت بحران اخیر پنبه در حمایت از پنبه کاران قدردانی نشود.

رفتارهای انفعالی مشکل دیپلماسی خارجی است

همچنین محمود عباس زاده مشکینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 23 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران گفت: در ابتدای عرایض خود تذکری به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی دارم؛ جناب اقای نیکزاد زمانیکه که تعدادی از وزرا به مجلس دعوت می‌شوند؛ متاسفانه برخی از همکاران با تجمع در اطراف وزرا منجر می‌شوند که آنها از صحبت‌ها و نکاتی که در تذکرات و نطق‌ها عنوان می‌شود، غافل بمانند؛ حفظ و شان و منزلت مجلس از اساسی‌ترین وظایف هیئت رئیسه است.

نماینده مشکین شهر درمجلس، افزود: دیروز در صحن علنی نمایندگان با دوره کردن وزار منجر شدند تا بسیاری از مشکلات و مسائلی که از پشت همین تربیون عنوان شده به گوش وزرا نرسدهمین مسئله می‌تواند بهانه و دلیلی برای استیضاح هیئت رئیسه مجلس باشد. باید این وضعیت مورد بررسی قرار بگیرد این در شان و جایگاه مجلس و پارلمان کشور نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به عملکرد سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: این سازمان یا به جهت ساختاری و یا به جهت مدیریت با مشکل مواجه است که امروز کشور را فقل کرده است؛ اعداد و ارقامی که به لحاظ اعتبارات به استان‌ها به لحاظ وسعت و هرم جمعیتی اختصاص می‌دهد با واقیعت فاصله دارد، از رییس جمهور خواستاریم درب این سازمانی که کشور را قفل کرده است قفل نماید ما با کسی تعارفی نداریم.

عباس زاده مشکینی خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی تاکید داریم منافع ملی در سیاست خارجی اصل حکمت، عزت و مسئلت است، این مسئله ایجاب می‌کند سیاست‌های ما در روابط خارجی دیپلماسی متوازن باشد، آیا الزامات اجرای دیپلماسی خارجی متوازن را رعایت کرده‌ایم؟

وی در ادامه با اشاره به اصل توازن تاکید کرد: اصل توازن ایجاب می‌کند ارتباط ما با کشور هدف بر مبنای ظرفیت، میل و ملاحظات استراتژیک کشور مقابل و بر اساس منافع خودمان تنظیم شود، این توازن در سیاست خارجی نیست که تمام ظرفیت‌های کشور را در یک بسته، به شرق یا غرب ببریم و میان این دو قطب صفا و مروه داشته باشیم.

نماینده مردم مشکین شهر با اشاره به رفتارهای انفعالی در دیپلماسی خارجی تصریح کرد: اتفاقات اخیر در مورد کشور چین به همه ما ثابت کرد؛ مشکل ما در دیپلماسی خارجی، رفتارهای انفعالی است، رفتارهای انفعالی دستگاه دیپلماسی خارجی ما برخلاف استراتژیک کلان نظام که استراتژی فعالی است، ما باید به دنبال منافع خود در شرق و غرب باشیم، صد البته در شرایط مساوی همسایگان اولویت دارند.

وی یادآور شد: در کشور ما بسیاری از مسئولان وکیل مدافع کشور چین شده‌اند، ما به هیچ کشوری از جمله چین بدهکار نیستیم و فقط به ملت خود که صاحب انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند، بدهکاریم، کشور ایران دارای اقتدار؛ منابع فراوان و فرصت های بسیاری است و کشور چین بر اساس منافع ملی خود رفتار خود را با کشورهای دیگر تنظیم می‌کند، امروز منافع ملی این کشور ایجاب کرده است که با کشور همسایه ما در یک سطوح بالا ارتباط داشته باشد و رئیس جمهور خود را به کشور همسایه می‌فرستد و معاون نخست وزیر خود را به ایران، این مسئله برای ما ابهام به وجود می‌آورد و وزارت خارجه باید پاسخگو باشد.

عباس زاده مشکینی در پایان با اشاره به سیاست خارجی ایران خاطر نشان کرد: دوستان عزیز؛ صحبت خود را با یک مثال مطرح می‌کنم، در ورزش گاو بازی به فردی که خود را در مقابل شاخ گاو قرار می‌دهد امتیاز نمی‌دهند، بلکه به فردی که از مقابل گاو جا خالی می‌دهد جایزه می‌دهند، ما بعضی مواقع در سیاست خارجی رفتار اینچنینی از خود نشان می‌دهیم، باید برای برخی از بازیگران جهان جاخالی نشان دهیم، لزومی ندارد همه جا خود را در مقابل شاخ گاو قراردهیم، سیاستمداری، سیاست ورزی ایجاب می‌کندبا تدبیر براساس منافع ملی خود حرکت کنیم. در مسائل داخلی نظام جمهوری اسلامی ایران از حیث ساختار بسیار مستحکم و از جهت اقتدار در منطقه و تاریخ بی نظیر و کم نظیر است، در ورای جمهوری اسلامی ایران شرایطی به جز جنگ، آنارشیسم طولانی و تجزیه کشور نیست و صد البته نظام سیاسی برای مانایی تلاش و جدیت دارد، اما واقعیت و ماموریت تاریخی ما این است که هرچه زودتر و بیشتر هزینه مانایی کشور را پایین بیاوریم.

همین فرزندان معترض کشور ضربه ای اساسی به اتاق فکر براندازان خواهند زد

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات نیز در نطق میان دستور خود گفت: ایام شهادت ام الائمه حضرت زهرا (س) را خدمت تمام شیفتگان اهل بیت (ع) تسلیت عرض می‌کنم،؛ سیره آن شهیده الگوی بی نظیر برای مشی اجتماعی، سیاسی و فردی امروز ما است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه فاطمه (سلام الله علیها) در دفاع از حق صریح و صادق بود، ادامه داد: قلت طرفداران یا صدای بلند دیگران، نتوانست او را در مسیر روشن خود دچار تردید کند؛ ابرهای تیره شبهه و دوراهی های مکرر، لحظه ای او را متوقف نکرد تا پایان ایستاد و خون مطهر خود را جهت احیای دین و دفاع از ولایت هدیه کرد.

سلیمی تاکید کرد: برادران و خواهران عزیز؛ یادمان نرود جمله تعیین کننده سردار سلیمانیِ شهید را "جمهوری اسلامی ایران حرم است" دشمن، دشمنی کینه توزانه و عداوت کور 40 ساله به خاطر همین نام مقدس و قرارگرفتن جمهوری اسلامی بر محور حرکت های شورآفرین است. این درخت استوار همواره در معرض طوفان های مختلف بوده است، اما از آنجا که" أَصلُهَا ثَابِت وَفَرعُهَا فِی السَمَاءِ "است؛ آتش تطاول و باد مسموم توطئه ها نتوانسته ذره ای بر صلابت آن خدشه وارد کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز مسئولیت عظیم برای حفظ این میراث شهدا و امام (ره) برعهده ما است، مطرح کرد: هر یک از ارکان نظام در این راستا وظایفی سترگ دارند؛ حاشیه سازی جهت فرسایش انرژی متراکم و پیش‌برنده کشور را جز خیانت چه نامی بر آن می توان نهاد.

سلیمی خاطرنشان کرد: هرگونه تقصیر یا قصور در انجام وظایف، فاصله گرفتن از ارزش ها، زندگی اشرافی، نادیده گرفتن فقرا در تصمیم گیری ها، غرور و تکبر و خودخواهی، بی توجهی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران با هیچ توجیهی پذیرفتنی نیست.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت محترم و دست اندرکاران ارجمند به نحوی رفتار نکنند؛ تلقی رهاسازی امور، عدم برنامه‌ریزی درست، نادیده گرفتن اولویت ها از اقدامات و رفتارهای آنان در ذهن خطور کند. امروز 23 آذر ماه است و 8 روز از زمان ارائه بودجه توسط دولت گذشته است، شش ماه از موعد ارائه برنامه هفتم. این تعلل و رفتار کُند با چه منطقی قابل توجیه است؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که افزایش قیمت خودرو، سکه و ارز که بر سایر بازارها نقش مستقیم خواهد گذاشت، با کدام استاندارد قابل ارزیابی است؟ ادامه داد: دولت محترم نیازمند پالایشی از درون است. برخی عناصر ناتوان یا فرسوده و بی‌انگیزه با رسوب بر لایه های مدیریتی جز خنجر زدن از پشت، هنر دیگری ندارند، مماشات با این عناصر که زندگی مردم را دچاره اعوجاج کرده‌اند، موجب تباهی می شود.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد غذایی نیازمند تدبیری ویژه است، مطرح کرد: به برخی کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا توصیه می کنیم آب در هاون نکوبند! ما هرچند به دلیل تحریم به سختی افتاده ایم، اما بدانید مردم عزیز ما هیچگاه خیانت های شما را فراموش نخواهند کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به بانیان اغتشاشات اخیر، بیان کرد: افراد یا جریان هایی که امروز به عنوان دنباله جریانات معاند به ایفای نقش می‌پردازند؛ بدانند اربابان بدنام زمانی که تاریخ مصرف آنها تمام شود؛ با آن ها به مثابه صدام، قذافی و عرفات برخورد خواهند کرد. دریوزگی در آستان این جانیان بین الملل، جز خفت و خواری چیزی در پی نخواهد داشت.

سلیمی ادامه داد: همین جا تاکید می کنم؛ همین فرزندان معترض به زودی با دستان پرقدرت خود، ضربه اساسی را به اتاق فکر برندازان و آمران اغتشاش در کشور خواهند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بکارگیری استانداردهای دوگانه توسط دُوَل غربی و آشفته گویی آنها به حدی مفتضح شده که اموات در قبرستان را نیز می خنداند. استفاده ابزاری از عناوین حقوق بشر، زنان، حقوق کودکان، کودکان کار، انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، امروز وسیله‌ای برای تحکیم بنیان های نظام سلطه تلقی می شود. سوال اساسی این است آیا کودکان مظلوم یمنی، بیماران پروانه‌ای، گرفتاران بیماران خاص؛ بشر هستند یا نه؟!

جامعه مدرسین نماینده اصلی و انقلابی حوزه بوده که مورد تأیید امام (ره) است نه مجمع محققین و مدرسین

در ادامه احمدحسین فلاحی نماینده مردم همدان، در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ایام فاطمیه و درود به روح پرفتوح شهدا به ویژه شهدای اخیر که به دست عمال صهیونیستی و دنباله روهای آنها در کف خیابان ها ریخته شد، گفت: مجازات قاتلان و جانیان، آنها که زنده زنده مانند کومله و دموکرات جنایتکار، پوست بدن شهدای مظلوم را بریده و مانند حرامیان عاشورا بر روی سینه آنها بالا و پایین پریده و به چادر، مسجد، اموال عمومی و حقوق مردم رحم نکردند خواست مردم و حکم الهی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز همگام با رسانه های صهیونیستی و ایران اینترنشنال و منافقین، عده ای در داخل مدافع حقوق این جانیان شده و ننگین تر از همه مجمعی خودخوانده به نام مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم که در دوران دوم خرداد در مقابل جامعه مستحکم علمی و انقلابی مدرسین حوزه علمیه و در مقابله با این جامعه علمی شکل گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه جامعه مدرسین نماینده اصلی و انقلابی حوزه بوده که مورد تأیید امام (ره) است نه مجمع محققین که اظهارنظر آنها فقهی نیست در دوران گذشته فکاهی مجامع علمی و مذهبی شد، اظهار داشت: جمعی که از افراد با پایه های علمی ضعیف و صرفا سیاسی شکل گرفت. مردم عزیز بدانند آنها نماینده حوزه های علمیه نبوده و با کمال تأسف اظهارنظر آنها همسوی رسانه های استکباری است؛ کاش اگر خود را عالم دین می دانند، یک بار هم حامیان و قاتلان ده ها طلبه و روحانی مظلوم که فقیرترین و همراه ترین با مردم هستند را محکوم می کردید. شما نماینده و حامی مردم و حوزه نیستید و مردم عزیز گول شما شکست خوردگان سیاسی را نخواهند خورد.

فلاحی با اشاره به نگرانی متدینین از وضعیت هنجارشکنی در جامعه و فرصت طلبی عده ای در کشف حجاب، ترویج، تبلیغ و تشویق آن گفت: از بیرون دشمنان نظام و در داخل آشوب طلبان و داعشیان وحشی، زمینه سوءاستفاده آنها را فراهم کرده اند. مسئولان امر، حجاب نه تنها یک حکم الهی بلکه یک قانون در این کشور است که با خون بیش از 200 هزار شهید به دست آمده لذا آنها موظف هستند در اجرای قانون در جامعه اهتمام ورزند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: این قانون اصناف، کسبه و اماکن عمومی را شامل می شود و هرگونه هنجارشکنی در جامعه محکوم و باید جلوی آن گرفته و به هنجارشکنان تفهیم شود که قانون شیوه اداره جوامع انسانی بوده و تفاوتی میان آنها نیست و دستگاه های قضایی باید بدون مماشات و طبق مقررات با اینگونه هنجارشکنی ها به خصوص از سوی مروجین و عاملان اصلی برخورد کند.

وی در ادامه خطاب به سران قوا گفت: فشار اقتصادی و قدرت پایین خرید مردم توان خرید اقشار کم درآمد و بی درآمد را پایین آورده و پذیرفته نیست که هر روز بازار متلاطم و قیمت دلار بی پشتوانه هر روز در حال بالا رفتن و از آن طرف تأثیرپذیری و به هم ریختگی بازار باشد.

فلاحی اضافه کرد: دولت موظف است بازار را تنظیم و کالاهای اساسی مردم را مدیریت کرده و کالابرگ الکترونیکی را در باره آن به کار گیرد و از افزایش قیمت در خدمات تا رفع مشکل مردم اعم از آب، برق، گاز و تلفن خودداری کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند به هم ریختگی بازار داخلی قسمتی متأثر از بازار جهانی، جنگ های منطقه و بخشی از تحریم های ظالمانه است اما می توان با تکیه بر درون و استفاده از ظرفیت های داخلی و منطقه ای، مشکل را حل کرد البته بخش زیادی از مشکلات مالی کشور حاصل بی تدبیری و پیش خوری های دولت تدبیر و ناامیدی است که پرداخت بدهی های آنها همچنان ادامه دارد و با تلاش دولت فعلی بخش زیادی از آن تا کنون پرداخت شده است.

بیانیه 194 نماینده در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران

بنابراین گزارش همچنین احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز بیانیه 194 نماینده در پاسخ به دخالت های مکرر فرانسه در امور داخلی ایران را قرائت کرد و گفت: اخیرا نمایندگان مجلس ملی فرانسه و مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس جمهور و وزیر خارجه آن در اقدامی مداخله جویانه و برخلاف اصل عدم مداخله در امور کشورها که یکی از اصول بنیادین حقوق بین الملل و اصول مندرج در منشور ملل متحد است، به ویژه بند 7 ماده 2 منشور ملل متحد اظهارات و اقدامات مداخله جویانه ای در امور جمهوری اسلامی ایران داشته اند و جمهوری اسلامی ایران را متهم به اقداماتی کرده اند که فرانسه ید طولانی در آن ها دارد.

بیانیه 196 نفر از نمایندگان درخصوص اقدام اتحادیه اروپا و قطع شبکه پرس‌تی‌وی

همچنین این عضو هیات رئیسه مجلس بیانیه 196 نفر نمایندگان درخصوص اقدام اتحادیه اروپا و قطع شبکه پرس‌تی‌وی را قرائت کرد و گفت: اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن چندین نهاد و فرد ایرانی ازجمله شبکه پرس تی وی در فهرست جدید تحریم‌ها به دلایل واهی که منجر به قطع پخش شبکه پرس تی وی توسط ماهواره فرانسوی شده است، اقدامی کاملاً آشکار علیه آزادی بیان رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌های خبری است.

زنگ پایان به صدا درآمد / نشست بعدی 4 دی ماه

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز را رأس ساعت 12 به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (یکشنبه، 4 دی ماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

محمدباقر قالیباف

علی نیکزاد

اتحادیه اروپا

مجلس شورای اسلامی

این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
روایت نشست علنی امروز مجلس / از لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی تا بیانیه در پاسخ به دخالت های فرانسه 2
روایت نشست علنی امروز مجلس / از لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی تا بیانیه در پاسخ به دخالت های فرانسه 3
روایت نشست علنی امروز مجلس / از لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی تا بیانیه در پاسخ به دخالت های فرانسه 4
روایت نشست علنی امروز مجلس / از لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی تا بیانیه در پاسخ به دخالت های فرانسه 5