پنج‌شنبه 19 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - طلب 129 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از بیمه‌ها، تولد نخستین نوزاد زنجانی از مادر مبتلا به کرونا و نظارت جدی پلیس زنجان بر طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند از جمله مهمترین عناوین خبری این استان در هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: سال گذشته برای رونق تولید اقدامات خوبی صورت گرفت و امسال نیز برای جهش تولید محیا می‌شویم.

فتح الله حقیقی افزود: پارسال 27 واحد تولیدی با 520 نفر اشتغال به چرخه تولید بازگشت و چند واحد بزرگ نیز آماده است تا به محض ریشه کن شدن بیماری کرونا با حضور مسوولان عالی رتبه کشور افتتاح شود.

**مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در این استان با تشکیل کمیته نظارت بر مسائل بهداشتی، وضعیت کارگاه ها و واحدهای تولیدی به طور مستمر رصد می‌شود.

محمدرضا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از طریق خانه های بهداشت کارگری، مسوولان و رابطان بهداشت در واحدهای تولیدی، همه وقایع مربوط به بیماری کرونا در واحدها به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می شود و در صورت مشاهده مواردی از رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی، بلافاصله تمهیدات لازم برای حل مساله در دستور کار قرار می گیرد.

**رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مجموع مطالبات این واحد دانشگاهی از بیمه‌ها 129 میلیارد تومان است که 50 میلیارد تومان آن به تامین اجتماعی اختصاص دارد.

** معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: نخستین نوزاد زنجانی از مادر مبتلا به کرونا روز سه شنبه 19 فروردین در مرکز تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان به دنیا آمد.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایر نا افزود: این نوزاد دختر که از مادر مبتلا به کووید 19 در سلامت کامل به دنیا آمد هم‌اکنون تحت مراقبت است.

**معاون آموزشی و نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی در ابهر گفت: هم اکنون حدود 100 کارورز و 110 نفر دستیار، این دانشگاه در 2 بیمارستان ولیعصر و آیت الله موسوی زنجان در کنار کادر درمان در امر خدمات رسانی به بیماران کرونایی مشغول به خدمت هستند.

** رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در سال جهش تولید به هیچ عنوان پذیرفته نیست و در این راستا بخشی از واحدها فعالیت خود را از ششم و بخشی دیگر از 16 فروردین با رعایت نکات بهداشتی و با اولویت حفظ سلامتی کارکنان، آغاز کرده‌اند.

**فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا، اقداماتی توسط پلیس قبل از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و حین برگزاری طرح انجام شده که این اقدامات در ادامه نیز در قالب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند با جدیت انجام خواهد شد.

** رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی جاری عملیات مبارزه با آفت "سن" گندم در سطح 135 هزار هکتار از مزارع این استان انجام می‌شود.

جواد تارسی افزود: مبارزه با آفت 'سن مادر' در سطح 20 هزار هکتار و مبارزه با 'سن پوره' نیز در 115 هزار از مزارع گندم استان در دستور کار است.

**مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون بالغ بر 34 میلیارد تومان کمک بلاعوض در بخش مسکن، به واحدهای مسکونی خسارت دیده در اثر بارندگی های سال گذشته پرداخت شده است.

**مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: دفن جانباختگان کرونایی در شهر زنجان با رعایت مسائل شرعی انجام می‌شود که این مهم طی روزهای آینده در شهرستانها نیز لحاظ خواهد شد.

** مدیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون، 2 هزارو 356 نفر در این استان متقاضی بهره‌مندی از بیمه بیکاری شدند.

محمدرضا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به این سوال که چه میزان از این درخواست ها ناشی از بیکاری در اثر شیوع کرونا است، اظهار داشت: فعلا پایشی در این خصوص انجام نشده است ولی در مجموع به غیر از مهدهای کودک، مراکز آموزش خصوصی مثل آموزشگاه های زبان و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، گزارشی از بیکاری کارکنان و کارگران کارگاه ها و واحدهای صنعتی و تولیدی در استان به دست ما نرسیده است.

**رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: روزانه به طور میانگین 600 کلاس آموزش مجازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درسطح این استان زنجان برگزار می‌شود.

** مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تا پایان سال 98، مجموع فعالان صنایع دستی در این استان که تحت پوشش بیمه هستند، به یک هزار و 138 نفر رسید.

امیر ارجمند با بیان اینکه در طرح بیمه فعالان صنایع دستی بخش قابل توجهی از حق بیمه صنعتگران توسط دولت پرداخت می‌شود، افزود: متقاضیان این بیمه باید دارای شرایطی از قبیل تولید انفرادی و یا کارگاهی و نیز کارت مهارت فنی و حرفه‌ای باشند.

**مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر از یک‌هزارو 100 نفر تحت پوشش مراکز این اداره کل اعم از سالمندان، بیماران روانی مزمن و معتادان مستقر در کمپ‌ها مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است.

**معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: حدود 600 هزار هکتار از سطح این استان، میزان فرسایش خاک بین 11 تا 14 تن در سال بوده در حالی که میانگین فرسایش خاک در جهان بین 2 تا 3 و در کشور نیز کمتر از 10 تن در سال به ازای هر هکتار است.

*س_برچسب‌ها_س*