شنبه 5 آبان 1403

مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته‌ای که گذشت

سمنان - ایرنا - حضور باشکوه مردم استان سمنان در انتخابات، سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی در بخش صنعت استان در 6 سال گذشته، نبود هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در سمنان و برگزاری دومین دوره رقابت‌های دارت دانشجویان قهرمانی کشور در گرمسار، بخشی از خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

استان سمنان در هفته گذشته (از بیست و ششم بهمن 98تا دوم اسفند) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می‌شود.

انتخابات

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان و 58 نامزد، همزمان با سراسر کشور، برگزار شد. از مجموع 638 شعبه اخذ رای برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان 506 شعبه ثابت و 132 شعبه سیار بود. 514 هزار و 197 نفر شامل 259 هزار و 772 مرد و 254 هزار و 425 زن در استان سمنان واجد شرایط رای دادن بودند. 11 هزار و 693 نفر به عنوان دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در این استان فعالیت داشتند.

محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تمامی مدارس استان، به علت تمدید زمان انتخابات و طولانی شدن فرآیند رای‌گیری، فردا شنبه سوم اسفند 98 تعطیل است.

سرهنگ سید علی میراحمدی جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: سه هزار و 500 نیروی پلیس تامین امنیت یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان را برعهده دارند.

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در 638 شعبه اخذ رای در چهار حوزه انتخابیه این استان برگزار می‌شود.

اقتصاد

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: حدود 40 هزار میلیارد ریال در بخش صنعت استان سمنان در طول فعالیت دولت تدبیر و امید طی 6 سال گذشته انجام شده است.

مهدی سلامتی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: براساس آمار بیشترین هزینه‌کرد سبد هزینه خانوارهای استان در دی امسال مربوط به مبلمان و لوازم خانگی بود.

سید حسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: 48طرح در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با ظرفیت اشتغالزایی برای 900 نفر به صورت مستقیم تا سال 1400 در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهروز اسودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری گفت: 10 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و بند الف تبصره 18 برنامه اشتغال به 309 واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی این استان پرداخت شد.

فرهنگی

مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: بیش از 80 درصد از بناهای مازاد در اختیار این اداره کل به بخش خصوصی واگذار شده است.

محمد سلطانیه رییس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، بیان کرد: چهارمین کتابخانه روستایی و خیرساز این شهرستان ایجاد شد که در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

سعید خجسته فر مدیر انجمن سینمای جوانان استان سمنان عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: کمپ دوم فیلمسازی هنرمندان این انجمن با کارگردانی 6 نفر از اعضا آغاز به کار کرد.

محسن یعقوبی معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: آلبوم موسیقی «کهن دیار» از تولیدات دفتر موسیقی حوزه هنری و موسسه نوبانگ چکامه در سمنان منتشر شد.

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید سید قدرت الله موسوی از گردان فاطمیون مدافع حریم ولایت و اهل‌بیت (ع) روز دوشنبه بر دستان پر از مهر مردم سمنان، گشایش نمایشگاه «رونق تولید» با حضور حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، بهروز اسودی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، سید مسعود سیادتی رییس شورای شهر سمنان و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنرمندان انجمن سینمای جوانان استان سمنان، نمایشگاه مد و لباس «بانوی بهشت» شاهرود از 26 بهمن تا یکم اسفند در گالری سیب این شهر، اکران فیلم های کوتاه با عنوان «شب فیلم کوتاه ژاپن» 30 بهمن در تالار نمایش فیلم انجمن سینما جوانان سمنان و رونمایی از پوستر پنجمین دوره جشنواره ملی هنرهای دیجیتال دانشگاه دامغان با عنوان هکاتم با حضور اساتید و دانشجویان دانشکده هنر این دانشگاه، بخشی از خبرهای مهم فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

اجتماعی

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: هیچ مورد مشکوک به کرونا در استان سمنان و شهرهای زیر مجموعه این دانشگاه گزارش نشده است اما به رعایت بهداشت فردی تمام اقشار جامعه تاکید می‌شود.

احسان بینش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به گزارش چند مورد ابتلا به ویروس کرونا در کشور ابراز داشت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در جمعیت زیر پوشش این دانشگاه در شرق استان سمنان گزارش نشده است.

سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به انتشار فراخوان ملی طراحی میدان قومس، ورودی غربی شهر سمنان، بیان کرد: مهلت ارسال آثار تا 20 فروردین 99 است و هنرمندان در سراسر کشور می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان روز سه شنبه به خبرنگاران اظهارداشت: 540 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی برای ایجاد یک هزار و 700 فرصت شغلی از ابتدای فروردین تا پایان دی 98 برای مددجویان جویای کار و کارآفرینان عرصه اشتغال این نهاد در استان سمنان پرداخت شده است.

سعید اسمعیل‌پور مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: آتش‌سوزی در یکی از ساختمان‌های چند طبقه کارخانه شیمیایی کلران سمنان بعد از تلاش چند ساعته ماموران آتش‌نشانی خاموش شد.

مهدی نوروزی مدیرکل پزشکی قانونی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: 12 نفر در این استان از ابتدای فروردین تا پایان آذر امسال در اثر غرق‌شدگی جان باختند.

سردار سرتیپ دوم عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان روز سه‌شنبه به خبرنگاران در سمنان ابراز داشت: فردی که با جعل عنوان مامور یک نهاد امنیتی در 8 استان کشور مرتکب 170 فقره کلاهبرداری شده بود در پی شکایت تعدادی از شهروندان سمنانی و اقدامات پلیس اطلاعات و امنیت عمومی دستگیر شد.

سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان شنبه گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در شهر سمنان، گفت: محور دامغان به سمنان بیشترین تصادف منجر به فوت را در بین جاده‌های استان از ابتدای فروردین تا پایان دی 98 داشت.

حسن اسلامی راد مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: بیش از 2 میلیون و 625 هزار نخ انواع سیگار قاچاق در سه فصل گذشته از سال با تلاش ماموران نیروی انتظامی در استان کشف شد.

افتتاح شهرداری منطقه سه سمنان شنبه گذشته با حضور مسوولان استانی و شهری و همایش طلاب و روحانیان استان سمنان روز شنبه با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در امامزاده یحیی (ع) این شهر، از دیگر خبرهای مهم اجتماعی استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش

محمد حسین فاضلی دبیر انجمن دارت کشور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: دانشگاه گرمسار میزبان دومین دوره رقابت‌های دارت دانشجویان قهرمانی کشور در پنجم تا نهم اسفند 98 است.

*س_برچسب‌ها_س*