پنج‌شنبه 19 مهر 1403

استان زنجان

استان زنجان

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: هلال احمر 20 پست بازرسی سلامت، پایش و غربالگری و تب سنجی در ورودی و خروجی شهرهای این استان دارد.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - 36 روز مبارزه با کرونا در ایران با اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی نسبت به روزهای گذشته شدت بیشتری یافته است و بسیاری از شهرها آماده کنترل و نظارت بیشتر پس از بازگشت مسافران نوروزی هستند، از این رو قرنطینه خانگی و پرهیز از تردد غیرضروری در صدر برنامه ها قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: تاریخ تحویل بعضی کالاهای گمرک زنجان به 9 ماه نیز می‌رسد ولی همچنان بلاتکلیف مانده‌اند باید تمام کالاها و اجناس موجود در گمرک این استان هرچه سریعتر، تعیین تکلیف و ترخیص شوند.

خبرگزاری دانا

افشاری معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به اینکه بارندگی‌ها تاثیر جزئی بر بالا آمدن آبهای زیرزمینی در سطح دارد گفت: در اثر بارندگی‌ها تنها 30 سانتی‌متر از آبهای زیرزمینی بالا آمده است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: از هم استانی ها به ویژه اهدا کنندگان خون مستمر درخواست می شود، با توجه به شیوع بیماری کرونا، به مراکز اهدای خون استان مراجعه کرده و نسبت به این امر خداپسندانه اقدام کنند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طرح ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به درون شهرهای این استان به علت پیشگیری از ویروس کرونا در حال اجرا است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: از زمان اجرای طرح ویژه نظارت بر بازار اقلام و لوازم بهداشتی تاکنون متخلفان این حوزه شامل محتکران و گرانفروشان به یک میلیارد ریال جریمه تعزیری محکوم شدند.

وب‌گاه مشرق نیوز

ولی‌الله کلامی زنجانی گفت: در دوران دفاع مقدس خیاطی صلواتی برای غواصان راه انداخته بودم و امروز نیز باتوجه به نیاز کشور در جنگ با کرونا، ماسک برای مردم تولید می‌کنیم تا بتوانند در برابر این بیماری مقاومت کنند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مسؤول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری زنجان گفت: مجموعه انیمیشن 10 قسمتی "پندآباد" با موضوع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به تهیه‌کنندگی حوزه هنری زنجان تولید شد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از اواخر هفته جاری بارندگی‌ها در سطح استان آغاز می‌شود و این بارش‌ها تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - طی یک سال گذشته با وجود مشکلات ایجاد شده در حوزه اقتصادی، هیچ واحد تولیدی در استان زنجان تعطیل نشد، بلکه با اقدام‌های انجام گرفته چند واحد بزرگ صنعتی نیز به چرخه تولید بازگشتند، نتیجه خدمات و اقداماتی از این دست موجب شد تا زنجان در زمره استان‌هایی قرار گیرد باشد که نرخ بیکاری در آنها سیر نزولی یافته وحتی تک رقمی شود.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - مدیرکل کتابخانه عمومی استان زنجان گفت: با توجه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی تا 15 فروردین جاری، کتابخانه های عمومی این استان نیز تا این موعد تعطیل شدند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: نمونه‌گیری سرپایی ویروس کرونا به عنوان پایلوت در استان زنجان، طرح فوق‌العاده‌ای است که در سطح ملی، قطعی شده و اجرای آن خاکریز کنترل بیماری را یک قدم به جلو می‌برد.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 60 درصد مردم این استان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رفتار و عملکرد خوبی مبنی بر به کارگیری توصیه‌ها و ماندن در خانه را مورد توجه قرار داده اند اما 40 درصد دیگر این بیماری را باور ندارند.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: اجرای طرح نمونه‌گیری سرپایی ویروس کرونا به عنوان پایلوت در این استان که مورد تایید وزارت بهداشت قرار گرفته، حرکت بسیار اصولی، اقدام ارزنده و طرح جامعی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا است.

خبرگزاری ایرنا

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: گشت‌های موتوری و خودرویی این یگان به منظور حفاظت و حراست از منابع خدادادی و طبیعی، پیشگیری از تصرف اراضی، کاهش قاچاق چوب و آلات جنگلی به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.