سه‌شنبه 17 مهر 1403

بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامت

خبرگزاری مهر

مدیر روابط عمومی نشر ساقی از بحرانی پیرامون نبود برنامه‌ریزی فرهنگی و عدم برپایی نمایشگاه کتاب سخن گفت که باعث شده حال کتب تخصصی از جمله نشر سینمایی خوب نباشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی شهبد بهشتی با اشاره به اینکه بیشترین میزان اختلال بینایی در کشورهای در حال توسعه گزارش می‌شود، گفت: این آمار در حالیست که بالغ بر 45 تا 50 درصد کم بینایی و نابینایی در کشور، قابل پیشگیری است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از أهدای 14 هزار تبلت به دانش آموزان با نیاز های ویژه در آینده نزدیک خبر داد.

خبرگزاری مهر

فعالیتشان از حدود 4 سال پیش شروع شد. قبل از اینکه سر و کله کرونا پیدا شود هر دوشنبه غذای گرم می‌پختند و بین نیازمندان پخش می‌کردند، اسم این دوشنبه‌ها را گذاشته بودند"دوشنبه‌های امام حسنی".

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد ابتلا و بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در روزهای اخیردر این استان در مقایسه با قبل از اعمال محدودیت دارای ثبات نسبی بوده است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت گفت: برای قرنطینه بیمارانی که از نظر فضای فیزیکی، شلوغی خانواده یا وضعیت اقتصادی در شرایط نامناسبی قرار دارند به حدود 40 هزار تخت نقاهتگاهی در هتل ها، مهمانسراها و اماکن اقامتی دستگاه های اجرایی نیاز داریم که در دستور کار قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بر لزوم قرنطینه دانشگاهی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد و گفت: سفر دانشجویان علوم پزشکی ساکن خوابگاه که تست کرونا آنها مثبت شده است، ممنوع است و باید در قرنطینه بمانند.

خبرگزاری ایرنا

قصرشیرین - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: دورهمی‌های خانوادگی و شب‌نشینی‌ها یکی از کانون‌های انتقال ویروس کرونا است از این رو مردم باید از برگزاری و حضور در این گونه آیین‌ها پرهیز کنند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت ضمن تأکید بر افزایش همکاری با وزارت آموزش وپرورش در امر بهداشت مدارس و واکسیناسیون گفت: یکی از ظرفیت‌های وزارت آموزش‌وپرورش در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، فضاهای فیزیکی این وزارتخانه مانند مدارس، خوابگاه‌ها و مهمانسراها برای قرنطینه است

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس فدراسیون تنیس‌روی‌میز گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و همچنین عدم تکمیل مدارک تیم‌ها، ابهام در برگزاری رقابت‌های لیگ برتر همچنان به قوت خود پابرجاست.

خبرگزاری ایسنا

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می گوید نمی داند چرا تیمش درگیر مشکلات، فشارها و حواشی زیادی شده است.

خبرگزاری ایرنا

رشت - استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان گفت: تنگناهای ناشی از کرونا، فرصتی برای خلق نگرشی نو، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید است.

خبرگزاری ایسنا

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران از تسهیل گری فن بازارها برای ایجاد گردش مالی به حجم 60 میلیارد تومان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است که با اقداماتی که بروکرها و فن بازارها در زمینه توسعه بازار در دستور کار دارند، این میزان تا پایان سال جاری بالغ بر 150 میلیارد تومان شود.

خبرگزاری ایسنا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که رسانه‌های جهان در دو روز اخیر مورد توجه قرار داده اند، ترور شهید محسن فخری‌زاده است. برخی از رسانه ها با نگاهی تحلیلی به این حادثه ترویستی، تاثیر آن را بر روابط بین الملل کشورها، مورد بررسی قرار داده اند.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین آمار مربوط به بیماران و بهبودیافتگان کرونا در کشور گفت: در 24 ساعت گذشته 389 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری ایرنا

گناباد - ایرنا - فرماندار بجستان از کاهش روند بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در این شهرستان خراسان رضوی خبر داد.