سه‌شنبه 17 مهر 1403

خراسان رضوی هفته گذشته میزبان مسوولان کشوری بود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
خراسان رضوی هفته گذشته میزبان مسوولان کشوری بود

مشهد - ایرنا - خراسان رضوی هفته گذشته پذیرای برخی از مسوولان کشوری و بین‌المللی به صورت حضوری و مجازی بود.

نخستین همایش بین‌المللی لشکر فاطمیون پنجشنبه شب همزمان با روز مقاومت اسلامی با پیام جمعی از رهبران جبهه مقاومت اسلامی در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار شد. آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعه در پیام خود به این همایش گفت: امروزه جریان‌های ضد اسلامی و استکباری به خصوص آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی سعی دارند مسلمانان منطقه را با حربه قدیمی تفرقه و اختلاف به جان یکدیگر انداخته و با ایجاد فتنه، آشوب و جنگ، جبهه مقاومت را متزلزل نمایند و آنان را از مطالبه آرمان های اصیل اسلامی و مجاهدت در راه آن، بازداشته و سرمایه‌های آنان را چپاول و غارت کنند. شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز در پیام خود به این همایش گفت: شهدای فاطمیون افغانستان، نقش‌های جهادی شهادت طلبانه در دفاع از دین، حرمت‌ها، سرزمین‌ها و وحدت داشته‌اند. وی افزود: لشکر فاطمیون در ایستادگی قاطعانه در برابر طرحهایی که قصد پراکنده کردن امت و تصرف سرزمین و تحریف هویت را داشت نقش به سزایی ایفا کرد. مجاهدین فاطمیون افغانستان دشمن صهیونیستی و غرور آمریکایی را به خضوع درآوردند. شیخ اکرم برکات، معاون فرهنگی حزب الله لبنان هم با ابلاغ سلام دبیرکل حزب الله لبنان به رزمندگان فاطمی گفت: درس عملی که از حاج قاسم آموخته‌ایم، یار حضرت مهدی (عج) کسی است که محدود به جغرافیا نیست، بلکه یک دید جهانی دارد. خالد بطش، عضو شورای مرکزی جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: باعث و مایه تاسف است که برخی کشورهای اسلامی تسلیم تصمیم‌های صهیونیستهای اشغالگر شدند و هرآنچه در حکومت آمریکا دیکته شده است را سرلوحه امور قرار دادند زیرا هدف استکبار این است که به رژیم صهیونیستی حق اثبات وجود و داشتن کشور در سرزمین قدس بدهد و با ایجاد توافق های کورکورانه که باعث ذلت است مشروعیت آن را اعلام کند. نصر الشمری سخنگوی مقاومت اسلامی نجبای عراق هم گفت: پرچم مقاومت برافراشته و مستحکم است، مسیر دنبال می‌شود زیرا فرماندهان شهید و پرافتخار اسلام همچون حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی آن را دنبال کردند و این انتهای راه نیست و نهایت این راه پیروزی است و به تمامی اهداف می‌رسیم و هیچ هدفی بالاتر از تشکیل دولت صاحب‌الزمان (عج) نیست. در حاشیه این مراسم از همسر شهید ابوحامد بنیانگذار فاطمیون قدردانی و از کتاب روایت زندگی فرمانده و موسس لشکر فاطمیون شهید علیرضا توسلی رونمایی و مراسم وداع با پیکر شهیدان سید عبدالعلی حسینی و علی رضا نعیمی از شهدای فاطمیون همزمان با روز مقاومت اسلامی برگزار شد.

معرفی و تجلیل از برندهای برتر خراسان رضوی

هشتمین مراسم سالانه معرفی و تجلیل از برندهای برتر خراسان رضوی روز پنجشنبه با حضور غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در مشهد برگزار شد. شافعی در این نشست گفت: با توجه به موانع و چالش‌های کنونی در کشور به نظر می‌رسد بیش از برندسازی، شاهد برندکشی هستیم، چه بسا برندهای موفقی همچون "آزمایش" و "ارج " بودند که در برهه‌ای از زمان جایگاه خوبی در عرصه اقتصاد و تولید داشتند اما امروز دیگر اثر و نشانی از آنها نمی‌بینیم و این روند حرکت اقتصاد کشور را کند می‌کند. رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: از مجموع 11 شاخص موثر در سهولت فضای کسب و کار، تنها شاخص تجارت فرامرزی را می‌توان متاثر از تحریم‌های ظالمانه تلقی کرد اما اگر وضعیت کشور در دیگر شاخص‌ها نظیر صدور مجوزها، پرداخت مالیات و ورشکستگی مطلوب نیست دیگر نمی‌توان تحریم‌ها را دخیل دانست.

دیدار سردار اشتری با آیت‌الله علم الهدی

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ظهر پنجشنبه با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با آیت‌الله سید احمد علم الهدی دیدار و گفت و گو کرد. فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: پلیس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برقراری نظم و امنیت کامل مراسم محرم و صفر در کنار مردم و همراه آنهاست تا مراسم محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی باشکوه برگزار شود و طرح‌های ویژه‌ای در این رابطه در دستور کار نیروی انتظامی است. آیت‌الله سید احمد علم الهدی نیز گفت: بسیاری از مردمی که عزاداری محرم را در خانه‌هایشان برگزار می‌کردند امسال به خاطر این ویروس و شرایط ناشی از آن نمی‌توانند مراسم هر ساله خود را برگزار کنند و نیروی انتظامی ضامن اجرای مناسب عزاداری ماه محرم است.

افتتاح هتل آرمان در مشهد با حضور سردار اشتری

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی همچنین روز پنجشنبه در مراسم افتتاح هتل آرمان در مشهد گفت: امنیت و آرامش جامعه ماموریت شبانه روزی ماموران این نهاد است لذا توجه ویژه به کارکنان ناجا و ظرفیت سازی مناسب برای خدمت به آنان و خانواده شهدای این نیرو ضروری است. سردار اشتری در حاشیه این جلسه با خانواده معظم شهیدان "مهران اقرع" و "امیر رضا رمضانی" و نیز جانباز 100 درصد "صادق میانکی" دیدار و از آنان دلجویی کرد.

بازدید رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت از مراکز خدمات جامع سلامت در مشهد

دکتر جعفر صادق تبریزی رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد از انجام مرحله سوم غربالگری کرونا در کشور خبر داد. وی افزود: طی 6 ماه گذشته دو نوبت غربالگری کرونا در کشور انجام شده و به زودی سومین مرحله از غربالگری این بیماری عملیاتی خواهد شد.

سفر وزیر اطلاعات به مشهد 

علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه با حضور در پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با سید محمود علوی وزیر اطلاعات دیدار و گفت و گو کرد. در خصوص جزئیات این دیدار خبری منتشر نشده است.

نشست انعقاد پیمان مشارکت بین شرکت آبفای مشهد و یک شرکت بخش خصوصی 

حمیدرضا کشفی معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور روز سه‌شنبه از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی در نشست انعقاد پیمان مشارکت در مدیریت، راهبری و نگهداری بلند مدت تصفیه خانه فاضلاب التیمور بین شرکت آبفای مشهد و یک شرکت بخش خصوصی شرکت کرد و گفت: این شرکت آمادگی واگذاری 216 تصفیه خانه فاضلاب کشور به بخش خصوصی را دارد.

حضور مجازی رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در مشهد

همایش آنلاین "خدمت کریمانه" همزمان با روز کرامت انسانی و حقوق بشر اسلامی به همت دانشگاه علوم اسلامی رضوی روز سه‌شنبه به صورت وبینار برپا شد. مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این همایش گفت: بیش از 700 هزار خانوار در کشور با طرحهای اشتغالزایی و توانمندسازی طی دو دهه گذشته در سالهای 1374 تا 1397 خودکفا شده و از پوشش این نهاد خارج شدند که اگر هنوز زیرپوشش این نهاد بودند باید سالانه 30 هزار میلیارد ریال مستمری به آنها پرداخت می‌شد. دکتر محمد حاتمی رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز در این همایش آنلاین گفت: در حال حاضر 200 روحانی روانشناس در کشور فعالیت دارند و این سازمان از خدمات طلبه‌ها در بخش‌های مختلف بهره می‌برد و تعامل با حوزه‌های علمیه در حوزه روانشناسی و مشاوره، در چارچوب ارزش‌های دینی و سبک زندگی سالم از اهمیت به سزایی برخوردار است.

سفررییس شورای مرکزی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور به مشهد

علی آهون منش دبیرکل و رییس شورای مرکزی اتحادیه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی کشور روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران مشهد گفت: امسال حدود 10 تا 22 درصد به شهریه دانشگاهها افزوده می‌شود که این رقم پارسال 25 درصد بود. وی افزود: با توجه به شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها شهریه این دانشگاهها در سال تحصیلی جدید نسبت به نرخ تورم و میزان افزایش شهریه پارسال افزایش نیافته است.

سفر رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به خراسان رضوی

کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری طرحهای توسعه شرکت کشت و صنعت جمعیت هلال احمر در نیشابور گفت: در پی فاجعه انفجار در بیروت تاکنون 95 تن انواع اقلام امدادی از سوی ایران به کشور لبنان ارسال شده و چهار محموله 60 تنی دیگر هم در حال ارسال است. وی همچنین در دیدار با علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی در مشهد ضمن اشاره به وجود 17 هزار خانه بهداشت و دو هزار خانه سلامت در کشور گفت: بر این اساس ما به 37 هزار خانه هلال در روستاهای مختلف نیاز داریم و خراسان رضوی دارای امکانات و زیرساخت‌های بسیار مناسبی است و امید است با همکاری استانداری بتوانیم در کنار احداث خانه‌های هلال، در حوزه آموزش همگانی و تبلیغ فعالیت‌های خود را گسترش دهیم.

*س_برچسب‌ها_س*