دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

در روزگاری شلوغ و درآمیخته با فضای مجازی امروز پیدا کردن مکانی برای تفریح سالم و ساعتی را در کنار خانواده گذراندن فرصتی است مغتنم تا خستگی کاری و تشویش‌های ذهنی را با هیجانی سالم از تن و سر به در کند.

شماری از علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان گفتند: کم توجهی به آزمایشات قبل از ازدواج و بارداری باعث شده تا آمار مبتلایان به تالاسمی در استان افزایش یابد.

تالاسمی یکی از بیماری‌های ارثی خونی و ژنتیکی است که سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مبتلایان تالاسمی را در کشور دارد و این روزها با کمبود اهدای فرآورده‌های خونی روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارند.

فیض الله برزگر با اشاره به اینکه تاکنون هیچ مورد مثبت و مشکوکی از این بیماری در استان دیده نشده است، گفت: آبله میمونی یکی از بیماری های مشترک انسان و حیوان است و این بیماری فقط از میمون آلوده و نه هیچ حیوان دیگری به انسان منتقل می شود.

امروز چهارشنبه 11 خرداد ماه 1401 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با کاهش 256 واحدی به یک میلیون و 542 هزار واحد رسید.

عقیله ارشادی فر، دختر شیروانی که سال گذشته به عنوان جوان برتر خراسان شمالی انتخاب شد به صورت حرفه‌ای به ورزش تنیس می‌پردازد و راز موفقیت خود را در توسل به ائمه اطهار می داند.

نخعی گفت: پس از پیگیری‌های زیاد با مسئولان مرتبط در وزارت راه، راهداری و برنامه بودجه کشور با دستور اکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تامین اعتبار محور نهبندان به شهداد در پی تخریب سال 97 به دلیل سیل ان شاءالله هفته آینده عملیات اجرایی تعمیر و بازسازی این محور با حضور معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری کشور رسما آغاز خواهد شد.

ابراهیمی دبیر کانون های خدمت رضوی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه کرامت مجموعا 500 برنامه با همکاری ستاد دهه کرامت و دبیرخانه خدمت رضوی خراسان جنوبی طی دهه کرامت در استان پیش بینی شده است.

یعقوبیان ضمن محکوم کردن ساخت فیلم ضد دینی و ضد ایرانی عنکبوت مقدس در جشنواره کن، گفت: اصل و اساس جشنواره کن بیشتر به سمت و سوی فیلم‌های ضد دینی و ضد اسلامی است و فیلم هایی که سیاه نمایی از وضعیت خاورمیانه و در رأس ایران باشد در جشنواره کن مقام کسب می‌کنند.

مدافع میانی تیم ملی والیبال ایران با اشاره به جوانگرایی در این تیم گفت: امیدوارم نسل جدید خاطرات خوش والیبالی مردم را دوباره زنده کند.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست، دلیل افزایش تعرفه‌های پستی، ارتقای خدمات بوده است.

نرگس کوهستانی 12 ساله، دختر موفق مانه و سملقانی است که علاوه بر فعالیت های ورزشی و درسی توانسته در مسابقات کشوری حفظ قرآن نیز جایگاه سوم را از آن خود کند.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ثبت‌نام متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن از فردا (پنجشنبه) 12 خردادماه در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی شروع می‌شود.

ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در اعتراض به شرایط حاکم بر فدراسیون اردوی آماده‌سازی را ترک و به خانه‌های خود بازگشتند.

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: اساسا مشاهدات میدانی از جنگ روسیه و اوکراین حاکی از آن است که ارتش اوکراین و مردم این کشور توانایی ایستادگی در برابر روسیه را ندارند.

طوفان آگاتا که طی روزهای گذشته جنوب و غرب مکزیک را درنوردیده، تاکنون 10 کشته و 20 مفقود بر جای گذاشته است.