دوشنبه 16 مهر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

همزمان با فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت خادمان آستان قدس در قالب کاروان زیر سایه خورشید به همراه پرچم متبرک این آستان، وارد شهر ساوه شدند.

عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استان یزد از تلاش مدیران استان برای به حداقل رساندن قطعی برق صنایع استان در تابستان امسال خبرداد.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا (س) خواهران زنجان گفت: حضرت معصومه (س) با شخصیت اسلامی خود، تفسیر سوم و متفاوتی از هویت زن در پیش روی همگان قرار دادند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یارانه نقدی نقدینگی را افزایش می‌دهد و موجب افزایش تورم و چاپ پول خواهد شد اما کالابرگ فقط به کالاهای اساسی تعلق می‌گیرد که مورد نیاز مردم است و همچنین از افزایش نقدینگیپول جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم ماهنشان در مجلس با بیان اینکه باید به سلامت مردم بیش از پیش توجه شود گفت: در برخی منابع آب استان، میزان نیترات بالا است و این برای سلامت جامعه یک خطر است.

دهقان سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان یزد از برطرف شدن مشکل تامین آب ناحیه صنعتی ندوشن به وزدی خبرداد و گفت: این ناحیه صنعتی ظرفیت بسیار خوبی برای تکمیل زنجیره کسب و کار خواهد بود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: در نزدیکی سد تالوار بین 35 تا 50 روستا در طول هفته فقط نیم ساعت آب دارند و در همسایگی سد تشنه آب هستند.

ترکیب تیم ملی پاراتکواندو ایران در دو گروه مردان و زنان به منظور حضور در مسابقات گرندپری پاراتکواندو صوفیه معرفی شد.

استان زنجان با وجودی که دارای آب بسیاری است و چندین رودخانه فصلی و دائمی دارد اما به دلیل عدم مدیریت آب و تخصیص آب تنظیمی با مشکلات بسیاری مواجه بوده و در حق این استان در اختصاص آب اجحاف شده است.

مراسم قرعه‌کشی مسابقات هندبال نوجوانان دختر قهرمانی جهان پنجشنبه 12خردادماه برگزار می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنجان 1.3 مساحت کشور را دارد اما آورده آب در استان زنجان 4.3 برابر میانگین کشوری است، گفت: در استان زنجان میزان آب تنظیمی نسبت به جمعیت کمتر از 0.1 سایر استان‌ها است.

جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بهره‌برداری و آسیب‌هایی که معادن دارند در بحث مسئولیت‌های اجتماعی باید جدی تر وارد شوند.

انجمن سینمای جوانان ایران به‌عنوان متولی اصلی آموزش و تولید فیلم کوتاه در کشور، به‌منظور تکریم ارادت قلبی ایرانیان به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) و با هدف به تصویر کشیدن این امر، پویشی فراگیر و سینمایی راه‌اندازی می‌کند.

همزمان با آغاز دهه کرامت و به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س)، حرم مطهر رضوی با حضور بانوان زائر و مجاور گلباران شد.

فدراسیون جهانی والیبال برنامه مرحله گروهی مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان را اعلام کرد و تیم ملی ایران در نخستین مسابقه خود به مصاف بهترین تیم جهان می‌رود.

افزایش سقف تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از 100 به 450 میلیون تومان، بخشی از تسهیل‌گری دولت در اجرای قانون جهش تولید مسکن است.