دوشنبه 16 مهر 1403

ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری استان اردبیل / خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری استان اردبیل / خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه عشایر قطب تولید کشور هستند به اهمیت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه گذاری در استان پرداخت و گفت: اگر تلاش عشایر نباشد کشور در تأمین بخشی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، ائمه جمعه استان اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان های استان اردبیل به ضرورت حمایت مسئولان از سرمایه گذاران پرداخته و اعلام کردند؛ لازم است مسئولان جهت تسریع شکوفایی اقتصادی استان اردبیل در امر تعیین تکلیف مکان منطقه ازاد تجاری استان تعجیل کنند.

امام جمعه اردبیل: ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری در استان / عشایر قطب تولید کشور هستند

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل عشایر را قطب تولید کشور دانست و اظهار کرد: عشایر در این روزها، زیر بار مشکلات کمر شکن مانده‌اند، در ییلاقات علوفه نیست و در قشلاقات، قیمت نهاده‌های دامی بسیار بالاست.

وی افزود: آنها نمی‌توانند دامداری را ترک کنند چون شغل اصلی و منبع اصلی درآمد آنهاست، دولت‌مردان آنها را در این ایام عسرت دریابند و الا کشور در تأمین بخشی از کالاهای اساسی با مشکل مواجه خواهد شد.

امام جمعه اردبیل تاکید کرد: عشایر ما در طول تاریخ برای عزت و استقلال کشور، جانفشانی‌های بزرگی انجام داده‌اند که از آن‌جمله می‌توان به ایستادگی در مقابل دشمنان در مرزهای کشور اشاره کرد.

وی بیان کرد: به دولت‌مردان توصیه می‌کنیم در قیمت گندم، تجدید نظر کنند، این روزها به خاطر گران‌تر بودن قیمت جو نسبت به گندم، مجموعه‌هایی که جو مصرف می‌کنند، به خرید گندم روی آورده‌اند. این مسأله با قحط سالی، مزید بر علت شده و دولت مجبور است ارز بیشتر برای واردات گندم صرف کند. از حالا معادل همان ارز را برای کشاورزان صرف کنید تا بخشی از نیاز به گندم برطرف شود.

مسؤولان باید تلاش خود را بسیج کنند تا در مسیر سرمایه‌گذاری مانع تراشی نشود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از خطبه‌ها، تصریح کرد: همه توجه داشته باشند که در سال «مانع زدایی از تولید» تمام مسؤولان باید تلاش خود را بسیج کنند تا در مسیر سرمایه‌گذاری مانع تراشی نشود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار با اندک اذیتی کار را رها می‌کند؛ اخیرا یک خیر محترم وارد موضوع احداث دامداری صنعتی 5 هزار راسی شد اما نزدیک به یک سال ادارات او را به همدیگر حواله دادند.

عاملی تاکید کرد: اینجانب بارها او را از ترک پروژه منصرف کردم و عجیب این است که شستا با همان نیت وارد استان شد و یک هفته تمام کارهای او اعم از زمین و آب و سایر مقدمات فراهم شد و این نشان می‌داد که اگر مسؤولان اراده کنند، موضوع در اسرع وقت حل می‌شود.

امام جمعه اردبیل بیان داشت: در کلنگ زنی، همان سنگ‌اندازی‌های ادارات مربوطه در ذهن من بود تا اینکه فرماندار محترم منطقه تبریک خاصی را در حین کلنگ زنی گوشزد کرد، طبعا تبریک در کنار آن همه اذیت ادارات مربوطه، ناراحت کننده بود به‌همین جهت برای بیان اینکه اهمیت عمل به فرامین صاحب تبریک بالاتر از خود تبریک است انتقادی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: این انتقاد متوجه تمام مسؤولانی بود که باید موانع احداث مجموعه را برطرف می‌کردند متأسفانه از انتقاد انجام شده سوء استفاده شد و عده‌ای که در صدد انتقام از فرماندار بودند تمام آوار را سر او ریختند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگاناظهار داشت: از سیاسیونی که با هم تسویه حساب دارند می‌خواهم انتقادهایی که در مسیر فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد به شائبه‌های انتقام مشوب نکنند و از تمام رسانه‌های محترم و از تمام قلم به دستان و فعالان اجتماعی نیز می‌خواهم که در عین بیان نقائص از حرمت افراد صیانت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: این هفته استان ما یک موفقیت بسیار بزرگ داشت و آن کلنگ زنی تولید آهن اسفنجی بود. که هم حجم سرمایه‌گذاری بالایی دارد و هم از صنایع بسیار اساسی است و با آن شمش‌های آهن در اینجا به محصولات پایین دستی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه عظیم تولیدی حداقل هزار میلیارد سالانه ارزش افزوده دارد و تولید این کارخانه یک میلیون تن آهن اسفنجی در سال خواهد بود که قابلیت ویژه برای توسعه دارد و در فازهای بعدی می‌تواند با تولید شمش و ورق‌های آلیاژی به مرکز توزیع ورق‌های خاص آلیاژی در منطقه برای صادرات تبدیل شود.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مواد اولیه این کارخانه بسیار مهم است و در منطقه ما وجود ندارد، خوشبختانه مواد اولیه تماما از معدن چادرملو یزد تأمین شده وبه صورتگندله با قطار به اردبیل حمل خواهد شد. این کارخانه در حال احداث برای هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: ایران در سال 1357 سالانه یک میلیون تن فولاد تولید می‌کرد و در رده هفتادم جهان بود، امروز ایران با تولید 33 میلیون تن در سال در مقام دهم قرار دارد و در سال 1404 با تولید 55 میلیون تن به رتبه ششم خواهد رسید.

عاملی در ادامه به احداث مجتمع تولیدی پنل خورشیدی و تجهیزات نیروگاهی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این مجموعه تولیدی با ظرفیت 250 مگاوات در فاز اول و ظرفیت نهایی 500 مگاوات و با سرمایه گذاری 40 میلیون یورویی خارجی و با اشتغال 200 نفر شروع شد.

وی ادامه داد: با ساخت این کارخانه و بومی‌سازی تکنولوژی اروپایی ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کشور سالانه 500 مگاوات افزایش می‌یابد کههمه این‌ها آینده روشنی را به ملت ما نوید می‌دهد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: روسیاهان تاریخ ایران یعنی منافقین، تبدیل به ماشین پول شویی آمریکا و اروپا شده‌اند. آنها به این روسیاهان بودجه اختصاص می‌دهند اما شرط می‌کنند که اعیان آنها را برای سخنرانی در اجلاسیه‌های منافقین دعوت کنند و بخش عمده همان بودجه را به خود آنها برگردانند.

وی تصریح کرد: این هفته یک نشست مشمئز کننده مجازی توسط منافقین برگزار شد و با کمال تأسف، جماعتی از سیاسیون و دولت‌مردان آمریکا و اروپا در آن شرکت کردند و عملا ثابت کردند که با تروریسم و تروریست‌ها هیچ مشکلی ندارند.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: خون 17 هزار ایرانی که به دست منافقین ریخته شد، برای آنها هیچ ارزشی ندارد و آنها حاضرند به خاطر پول، حیثیت خود را زیرپای خود بگذارند.

وی افزود: افتضاح جلسه آن قدر بالا رفت که نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با آقای ظریف تماس گرفته و منفعلانه اعلام کرد سخنان نخست وزیر اسلوونی در گردهمایی مجازی منافقین، به هیچ وجه موضع اتحادیه اروپا در قبال جمهوری اسلامی ایران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: مفاهیمی مثل دموکراسی، حقوق بشر، تروریسم و... همه عوض شده‌اند؛ اروپا از بزرگ‌ترین سازمان تروریستی دنیا یعنی منافقین حمایت تمام قد می‌کند و به آنها در آلبانی جا و امکانات می‌دهد اما از آن طرف پارلمان اروپا خواستار اعمال تحریم‌های هدفمند علیه برخی مقامات ایران به بهانه حقوق بشر می‌شود. هم بشر و هم حقوق بشر آنها با متفاهم عقلی و عرفی حقوق بشر فرق دارد.

آل سعود با شهید کردن حجاج در سال 1366 ثابت کرد که اصلا به احکام دین اعتقاد ندارد

وی در ادامه به سالروز شهادت حجاج ایرانی در مکه مکرمه در سال 1366 اشاره کرد و گفت: در 6 ذی الحجه سال 1407 نهم مرداد 1366، 365 ایرانی شهید شدند و در پایان مجموع شهدا به 402 نفر رسید.

عاملی تاکید کرد: در زمان و مکانی که ریختن خون حرام است و حتی مشرکین حرمت ان را رعایت می‌کردند، آل سعود هتک حرمت کرد و ثابت کرد که اصلا به احکام دین اعتقاد ندارد.

امام جمعه اردبیل در پایان با اشاره به ایام بسیار حساس دهه اول ذیحجه برای مسلمانان، تصریح کرد: توفیق بسیار بزرگی به ما روی آورده و ما در آستانه ورود به ایام بسیار حساس دهه اول ذی الحجه مخصوصا روز عرفه و عید قربان هستیم؛ در هیچ روز و شب، دعا، مثل روز عرفه وارد نشده به حدی که بعد از ظهر عرفه، اصلا کفاف آن دعاها را نمی‌کند و این جدا استثنایی است و نشانگر آن است که در این روز، عنایت، ویژه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل به عظمت روز عید قربان نیز اشاره کرد و گفت: اهتمام نسبت به نماز عید قربان در مقایسه با نماز عید فطر پایین است. در حالی که عید فطر، مقدمه عید قربان است بعد از این نماز سرنوشت تعیین می گردد. «اما الی الجنه و اما الی النار».

امام جمعه شهرستان نیر: خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود / صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام، برعهده شورای نگهبان است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه، آموزه های عید قربان را متذکر شد و گفت: امروز متاسفانه بر اثر بی تدبیری مسئولان آب و فاضلاب شهرستان، مردم روستای مجید آباد در اوج مظلومیت از آب شرب، بی بهره هستند.

امام جمعه شهرستان نیر به تبیین ویژگی های اهل تقوا پرداخت و گفت: اهل تقوا همیشه به خدا پناه می برند.

حجت الاسلام نعمتی به دعای حضرت زهرا (س) در اینخصوص اشاره کرد و گفت: در دعای حضرت زهرا (س) آمده است که خدایا من را حتی به اندازه یک چشم بر هم زدنی به خودم وا مگذار چراکه اگر ما لحظه ای به خودمان واگذار شویم به شر و بدی نزدیک و از خیر و خوبی دور خواهیم ماند.

وی از صدام به عنوان نمونه رها شدگی نام برد و گفت: اگر ما به حال خودمان رها شویم، حتی از صدام نیز بدتر خواهیم شد، چراکه قدرت باعث می شود انسان خدا را فراموش کند.

این مبلغ اسلامی به ماجرای قارون اشاره کرد و گفت: قارون بر اثر لحظه ای غفلت نام و یاد خداوند متعال را فراموش کرد و همه قدرت و ثروت خود را حاصل علم خو دانسته و می گفت؛ من این ثروت خود با علم خودم بدست آوردم که در نهایت سرنوشتش نیز برهمگان معلوم است.

وی احتکار، اختلاس، کشتار و غیبت را نتیجه فراموشی خداوند متعال در اذهان دانست و گفت: اگر انسان از یاد خدا غفلت کند و به حال خود واگذار شود، مردم را نوکر پنداشته و خود را برتر می داند و به هلاکت خواهد افتاد.

عید قربان، عید شکستن بت های نفس است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به عید قربان نیز اشاره کرد و گفت: عید قربان، عید بندگی و مبارزه با نفس و شکستن بت های نفس است.

وی آموزه های عید قربان را متذکر شد و گفت: در عید قربان می آموزیم که حضرت ابراهیم علیه السلام عزیزترین ثمره ی زندگی خود را به خدا داد تا دین خدا و عدل الهی اقامه شود به همین خاطر است که مگه و منی برای حاجیان قربانگاه عشق است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه عید قربان، عید اطاعت از خدا و مبارزه و جدال با کفر است، گفت: عید قربان در واقع روز اتحاد میان مسلمانان است و شایسته است در این روز کسانی که از تمکن مالی برخوردار هستند با کمیته امداد امام خمینی (ره) در رسیدگی به نیازمندان همکاری کنند.

سیره امام باقر (ع)، الگویی برای اتحاد مسلمانان

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین سیره عملی و رفتاری امام باقر علیه السلام نیز اشاره کرد و گفت: زندگی و سیره امام باقر علیه السلام برای مسلمانان الگویی برای متحد شدن است.

وی با بیان اینکه امام باقر علیه السلام پرچمدار اتحاد امت اسلامی بود و توانست با آموزه های اسلام ناب محمدی، کادر علمی و معنوی از همه سیلقه ها و تفکرات برای امت اسلام تربیت کند.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز جمهورس اسلامی ایران همین رسالت را نسبت به اتحاد جهان اسلام در برابر دشمنان را بر عهده دارد، گفت: مراسم حج، مهمترین جلوه وحدت مسلمانان و امت اسلام است.

تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام اسلامی و جمهوریت است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نقش ویژه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: شورای نگهبان نهاد راهبردی نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان حساس‌ترین دستگاه قانونی جمهوری اسلامی در مجموعه سازمان قانونی کشور است، گفت: شورای نگهبان، جایگاهی راهبردی در نظام اسلامی دارد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز صیانت از اسلامیت و جمهوریت نظام برعهده شورای نگهبان است، تصریح کرد: تضعیف و توهین به شورای نگهبان، در واقع تضعیف نظام اسلامی و جمهوریت نظام است.

پذیرش قطعنامه 598، نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی امام خمینی (ره) بود

امام جمعه شهرستان نیر سالروز پذیرش قطعنامه 598 را یادآور شد و گفت: پذیرش قطعنامه 598 نماد عقلانیت و تدبیر انقلابی امام خمینی (ره) بود.

وی به تبیین دلایل پذیرش قطعنامه از سوی امام راحل پرداخت و گفت: ضعف منابع اقتصادی، اقتصاد نفتی، اجماع سازی علیه ایران توسط دشمنان و بعضی مسائل واقعی دیگر از جمله دلایل پذیرش قطعنامه 598 بود.

خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول است

حجت الاسلام نعمتی به آغاز به کار دولت سیزدهم نیز اشاره کرد و گفت: در دولت پیش رو منتظر تحول گفتمان خدمت به مردم هستیم.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور، مؤثرترین مسئول اجرایی کشور است، گفت: تحقق دولت اسلامی و دولت عدالت خواه و مردم دار مورد انتظار مردم است.

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول است بنابراین دولت آینده باید با تفکر انقلابی و کار جهادی باید در راستای تحقق وعده خود شبانه روز تلاش کند تا با کسب رضایت مردم، به توفیقات روز افزون برسد.

مظلومیت مردم روستای مجید آباد در تامین آب شرب به اوج خود رسیده است

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به بیان مشکلات روستاهای این شهرستان پرداخت و گفت: روستای مجید آباد با وجود تامین آب شرب 13 روستا، متاسفانه بر اثر بی تدبیری با مشکل کم‌آبی مواجه است و بطوریکه منازل بالادست روستا از آب شرب بی بهره هستند.

وی از مسئولانی که قول تامین آب شرب داده بودند خواست تا با ورود مسئولانه به این موضوع مهم، مشکلات آب شرب شهرستان و روستاهای منطقه را حل و فصل کنند.

امام جمعه بیله سوار: دولت آمریکا، ایجاد کننده و محرک اصلی طالبان در افغانستان است / حق و حقوق خطه مرزی بیله سوار احیاء شودس

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی به بیان فضیلت و برکات روز عرفه و نماز عید سعید قربان پرداخت و گفت: صاحب اصلی این نظام، حضرت صاحب عصر و الزمان (عج) است و تنها وجه تمایز حکومت ما با سایر کشور ها حکومت اسلامی ماست.

وی با بیان اینکه انقلاب ما بر اساس اسلام و عدالت اسلامی استوار است، گفت: ما پس از گذشت چندین دهه از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امروزه شاهد پایمال شدن حق و حقوق این خطه مرزی در بحث مرکزیت منطقه آزاد تجاری هستیم.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه سخنان خود به ایثار و فداکاری مردم شهرستان بیله سوار در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی پرداخت و گفت: اهالی شریف شهرستان بیله سوار در تمامی صحنه های انقلاب حضور پرشور داشته و اخیرا نیز حضور 68 درصدی مردم این خطه مرزی در پای صندوق های رای تاییدی بر این ادعا است.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه گفت: تنها خواسته ما تسریع بحث منطقه آزاد تجاری است و ما از مجمع نمایندگان استان اردبیل میخواهیم از مانع تراشی دست برداشته و سریعا مرکزیت آزاد تجاری را در شهرستان بیله سوار با دستان مبارک مسئولان کشوری و استانی افتتاح کنند.

امام جمعه بیله سوار به 26 تیرماه سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: عظمت و جایگاه شورای نگهبان به گونه ای است که همیشه و در همه زمان از سوی دشمنان خارجی و معاندین داخلی سیل تخریب ها به سوی آنها نشانه می رود و این نشان دهنده جسارت و عظمت قابل تحسین این نهاد مقدس است.

وی در پایان به تحلیل سیاسی منطقه پرداخت و گفت: هم اکنون بخش زیادی از مناطق افغانستان توسط طالبان اشغال شده است و این بحران به خوبی نشان داد که آمریکا که ادعا میکرد چندین سال است دارای پایگاه نظامی و در جهت مبارزه با تروریسم تلاش می کند، به تعبیری دولت آمریکا، ایجاد کننده و محرک اصلی طالبان در افغانستان بوده است.

امام جمعه مشگین‌شهر: زکات فقر را ریشه‌کن می‌کند

حجت الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه مشگین شهر اظهارکرد: پرداخت زکات نوعی سپاسگزاری از پروردگار عالم است.

وی با با بیان برخی آیات، روایات واحادیث اسلامی در مورد اهمیت پرداخت زکات گفت: پرداخت زکات ذخیره‌ای برای آخرت است و موجب تزکیه روح، روان و جسم آدمی می‌شود.

خطیب جمعه مشگین‌شهر افزود: زکات نوعی آزمایش خداوند و همدردی با افراد ضعیف جامعه است و بر اساس آموزه‌های دینی موجب رشد ثروت و افزایش رزق و روزی و برکت اموال خواهد شد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن عید قربان گفت: عید قربان عید عبودیت و بندگی و زیباترین نمونه تعبد و بندگی پروردگار عالم است.

خطیب جمعه مشگین‌شهر همچنین با تبیین اهمیت قرائت دعای عرفه از نمازگزاران خواست در عید قربان مستضعفان جامعه را فراموش نکنند.

حجت‌الاسلام باوقار در ادامه با اشاره به نشست سازمان بدنام منافقین با حضور برخی از سیاستمداران اروپایی و آمریکایی از رفتار دوگانه غرب در موضوع حقوق بشر انتقاد کرد.

او با اشاره به ترور بیش از 17 هزار نفر از افراد بیگناه توسط منافقین اظهارکرد: این نشست بار دیگر ماهیت ضدمردمی استکبار جهانی و ادعای دروغین حقوق بشر توسط مدعیان جهانی را بیش از پیش آشکار کرد.

امام جمعه خلخال: شورای نگهبان از ارکان مهم نظام اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: شورای نگهبان حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی است و در هیچ شرایطی نباید تضعیف شده و یا مورد بی مهری واقع شود.

وی گرامیداشت سالروز تاسیس بهزیستی و هفته تامین اجتماعی گفت: متاسفانه وضعیت نه چندان خوب اقتصادی و معیشت مردم خلخال موجب شده تا تعداد خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در این شهرستنان چندین برابر سایر شهرستانهای مشابه باشد.

امام جمعه خلخال گفت: در بخش پوشش بیمه ای جمعیت روستایی و عشایری منطقه، خلخال در مقیاسه با سایر مناطق کشور ضعیف عمل کرده و انتظار از مسوولان شهرستان نهادینه سازی استفاده از بیمه روستایی و عشایری در بین جمعیت روستایی این شهرستان برای بهره مندی از مزایای آن است.

وی با گرامیداشت هفته ازدواج بیان کرد: جایگاه ازدواج در دین اسلام جایگاه ویژه ای بوده و اسلام ازدواج را از عوامل مهم ایجاد آرامش روحی در بین مردان وزنان اعلام کرده است.

وی گفت: در آیات قران و روایات و احادیث مختلف ازدواج در پیشگاه خداوند عالم محبوب و برخلاف آن طلاق منحوس است.

وی با ابراز نگرانی از افزایش سن ازدواج در جامعه گفت: انتظار از خانواده های مذهبی دوری از فرهنگ بیگانه و تشریفات و احیای سنتهای دیرینه وآسان سازی و کاهش سن ازدواج جوانان است.

انتهای پیام / ج

ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری استان اردبیل / خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود 2
ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری استان اردبیل / خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود 3
ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری استان اردبیل / خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود 4
ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری استان اردبیل / خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود 5
ضرورت بسیج مسئولان برای حل مشکلات سرمایه‌گذاری استان اردبیل / خدمت، گفتمان اصلی دولت تحول شود 6