دوشنبه 16 مهر 1403

نماینده ولی فقیه درهرمزگان: مردم همچنان ویروس کرونا را جدی بگیرند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده ولی فقیه درهرمزگان: مردم همچنان ویروس کرونا را جدی بگیرند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: همکاری مردم در زمینه مقابله با کرونا خوب بوده ولی همچنان باید این ویروس را جدی گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عبادی زاده روز جمعه دراین زمینه افزود: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان مهمترین مساله دراین زمینه را فرهنگ سازی می‌دانند و نگاه و مطالبه برای کنترل بیماری در هرمزگان وجود دارد و این استان هم برای اجرای طرح پیشنهادی بسیج آمادگی دارد.

وی ادامه داد: مردم هرمزگان با رعایت دستورکارهای بهداشتی پیشگیری از ابتلا به کرونا مانند ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی خوش درخشیدند و همچنان این موارد را رعایت می‌کنند و میزان رعایت این دستورکارها نسبت به سایر مناطق بالاتر است.

نمانیده ولی فقیه در هرمزگان اظهار داشت: مردم می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند و تا کنون همراهی خوبی داشته‌اند و بیشتر افراد از ماسک استفاده می‌کنند و تلاش کنیم که زنجیره کرونا قطع شود.

حجت الاسلام والسملمین عبادی زاده با اشاره به قرارگاه محله‌ها برای قطع سریعتر بیماری کرونا، بیان داشت: تمرکز در فعالیت این قرارگاه‌ها باید مردم محور باشد و حرکت در این مسیر شکل گیرد تا ثمر بخش باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 482 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 46 هزار و 689 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیما سادات لاری روز پنج شنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (ششم آذر 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 13 هزار و 961 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 439 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 908 هزار و 346 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 633 هزار و 275 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین 5849 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون پنج میلیون و 955 هزار و 724 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

لاری افزود: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س*