شنبه 15 اردیبهشت 1403

انتقامی که حتمی است / کابوس رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
انتقامی که حتمی است / کابوس رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران

سخنان رهبر انقلاب مبنی بر تنبیه رژیم صهیونیستی مبین این امر است که انتقام از اشغالگران قدس حتمی است.

رژیم صهیونیستی در 13 فروردین با شلیک شش موشک، کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را هدف قرار داد و هفت نفر از هموطنانمان به نام‌های سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج تن از افسران همراه آنان به نام‌های شهید حسین امان‌اللهی، شهید سید مهدی جلالتی، شهید محسن صداقت، شهید علی آقابابایی و شهید سید علی صالحی روزبهانی را به شهادت رساند.

پس از این حمله موج محکومیت این جنایت در سراسر جهان به راه افتاد. در جلسه شورای امنیت سازمان ملل چین و روسیه که هر کدام با اسرائیل روابطی دارند این جنایت صهیونیست‌ها را محکوم کردند، اما آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمایت از اسرائیل این جنایت را توجیه کردند.

نکته عجیب این است حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا هنوز نتوانسته رضایت تندرو‌های این کشور را جلب کند و سیاست‌های جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده در قبال اسرائیل را متناقض می‌دانند چراکه می‌گویند دولت بایدن از یک سو به انتقال بی‌سروصدای مهمات به اسرائیل مشغول است و از سوی دیگر از سیاست‌های جنگی اسرائیل انتقاد می‌کند.

با توجه به اینکه آمریکا فرمانده جنگ غزه است این اظهارات تندرو‌های آمریکایی در اعمال سیاست متناقض بایدن در قبال اسرائیل را نمی‌توان باور کرد چراکه هم دموکرات‌ها و هم جمهوری‌خواهان هیچ تفاوتی در حمایت از رژیم صهیونیستی ندارند و حمایت‌های بی‌حساب و کتاب از اسرائیل در عملکرد روسای جمهور آمریکا از بدو تشکیل این رژیم تا به امروز کاملا مشهود است.

جنگ زرگری آمریکایی‌ها با یکدیگر

سید علی آقازاده دافساری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آمریکا، فرانسه و انگلیس متحد اسرائیل هستند و در جنایات آن شریک هستند. حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه و شهادت هموطنانمان محکوم است و قطعا این رژیم در جنایتی که علیه کشورمان انجام داده با آمریکا هماهنگ بوده است.

وی ادامه داد: در تمام جنایاتی که در سطح منطقه توسط رژیم صهیونیستی انجام می‌شود این رژیم در قالب طرح‌ریزی‌ها و اجرای واحد با آمریکا همدست است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس بیان کرد: فرانسه و انگلیس به شدت از رژیم صهیونیستی و اقدامات جنایتکارانه آن به‌ویژه در جنگ غزه پشتیبانی کردند بنابراین بدیهی است که برخی کشور‌های اروپایی مثل فرانسه و انگلیس جنایات اسرائیل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه را توجیه کنند، اما قطع‌به‌یقین می‌دانند آنجا مرکز دیپلماتیک ایران بوده است.

آقازاده دافساری تصریح کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه با شیوه‌های مختلف که خاص تزویر و ریاکاری خودشان است حمایت کردند، اما کشور‌های چین و روسیه و برخی کشور‌های دیگر این رژیم را محکوم کردند و مسیر خود با این اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس جدا کردند البته در عین حال شاهد بودیم که چین، روسیه و برزیل برخلاف متحدین اسرائیل عمل کردند و جنایات این رژیم هم در غزه و هم در کنسولگری ایران محکوم کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بین نمایندگان کنگره آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه با دولت این کشور بر سر جبهه مقاومت جنگ‌های زرگری وجود دارد، چون اینها همگی با هم هستند و از رژیم صهیونیستی حمایت همه‌جانبه کردند و هیچ تفاوتی در مجموعه آمریکا علیه مردم منطقه و حمله به کنسولگری ایران در سوریه و در جنایات دیگری که در منطقه شکل می‌گیرد وجود ندارد، چون احزاب مختلف آمریکا با دولت این کشور همراه هستند و هیچ اختلاف‌نظری ندارند.

با توجه به جنایت صهیونیست‌ها در غزه و شکست‌های رژیم صهیونیستی به نظر می‌آید حمله به کنسولگری کشورمان برای پرت کردن حواس‌ها از شکست‌های پی‌درپی صهیونیست‌ها در شش ماه گذشته بوده است.

فشار روحی و روانی صهیونیست‌ها در جنگ با حماس

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رژیم صهیونیستی احتمال می‌داد ظرف یک ماه در غزه تکلیف حماس را مشخص کند، اما نه‌تن‌ها به هدفش نرسید بلکه در باتلاق جنگ با حماس گرفتار شده و هر روز دامنه جنگ گسترده‌تر می‌شود و آسیب‌پذیری رژیم هم بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: کابینه نتانیاهو قبل از جنگ با حماس زیر سوال بود و صهیونیست‌ها تجمعاتی علیه آن داشتند و مجدد این تجمعات شکل گرفته و این رژیم علاوه بر درگیری با حماس درگیر مسائل داخلی هم شده همچنین نطام بین‌الملل چندین قطعنامه علیه این رژیم تصویب کرده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس بیان کرد: فشار روحی و روانی زیادی به کابینه نتانیاهو وارد شده است به همین دلیل یک تصمیم غیرمنطقی و غیرمتعارف و به‌دور از قوانین و معاهدات بین‌الملل گرفت و به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه حمله کرد.

حیدری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی می‌خواهد فشار روحی و روانی را به آن‌طرف درگیری‌ها و تنش‌ها یعنی ایران و سوریه منتقل کند، افزود: قطع به‌یقین نمی‌توان گفت رژیم صهیونیستی از روی جهل و نادانی این حمله را کرده بلکه کاملا از روی آگاهی و با اطلاع از قوانین بین‌المللی این حمله را کرده است و حتما باید پاسخ این جنایت را دریافت کند.

تنبیه رژیم خبیث

جنایت رژیم صهیونیستی در کنسولگری کشورمان در سوریه امری است که توسط ایران به آن پاسخ داده خواهد شد، اما اینکه چه زمانی و در کجا این پاسخ داده شود به کابوسی برای اسرائیل و متحدانش تبدیل شده است.

سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلی امام خمینی (ره) تهران گویای تنبیه حتمی رژیم صهیونیستی است.

ایشان فرمودند: رژیم خبیث صهیونیستی یک خطای دیگری هم به خطا‌های خود اضافه کرد و آن حمله به کنسولگری ایران در سوریه بود، کنسولگری و دستگاه‌های سفارت در هر کشوری که وجود دارد، به منزله خاک آن کشور است وقتی به کنسولگری ما حمله می‌کنند یعنی به خاک ما حمله کرده‌اند. رژیم خبیث اشتباه کرد و باید تنبیه بشود و تنبیه خواهد شد. البته داغدار شهیدانمان از جمله شهید زاهدی و شهید رحیمی و دیگر همرانان آنها شدیم. آنها عاشق شهادت بودند و چیزی از دست ندادند. آنها کسانی بودند که یک عمر به دنبال شهادت دویدند و خداوند این اجر را به آنها داد و کامیاب شدند و ما داغدار شدیم.

با توجه به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر تنبیه رژیم صهیونیستی برخی سیاستمداران آمریکایی مثل مایک ترنر نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته اطلاعات کنگره آمریکا گفته‌اند: درحالی‌که واشنگتن سعی در دور نگه داشتن ایران از جنگ در غزه دارد، حمله (رژیم) اسرائیل به کنسولگری این کشور در دمشق کار عاقلانه‌ای نبود.

آمریکا که فرزند نامشروع خود را در منطقه در حال زوال می‌بیند به شدت نگران آینده آن است و مثل سایر متحدان اسرائیل منتظر است ببیند ایران چه زمانی انتقام شهیدان خود را می‌گیرد به همین دلیل اسرائیل با حمله به کنسولگری کشورمان در سوریه خواب متحدان خود را هم آشفته کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس
انتقامی که حتمی است / کابوس رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران 2
انتقامی که حتمی است / کابوس رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران 3
انتقامی که حتمی است / کابوس رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران 4