سه‌شنبه 17 مهر 1403

6 شهرستان کردستان در وضعیت فوق حاد شیوع ویروس کرونا قرار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6 شهرستان کردستان در وضعیت فوق حاد شیوع ویروس کرونا قرار دارد

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: وضعیت انتشار بیماری کرونا در 6 شهرستان این استان فوق حاد و فراتر از قرمز گزارش شده که رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه احاد جامعه برای کاهش مبتلایان ضروری است.

محمدابراهیم زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته از سوی ستاد ملی کرونا، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در جمع مناطق فوق حاد شیوع بیماری کووید 19 اعلام شد و مقرر گردید برخی محدویت‌ها در این مناطق نیز همانند 2 شهرستان بیجار و بانه اعمال شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون 6 شهرستان استان در وضعیت فوق حاد شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در تمام این شهرستان‌ها محدودیت‌هایی برای گروه‌های شغلی رسته‌های سه و چهار مد نظر قرار می‌گیرد.

زارعی با بیان اینکه این محدویت‌ها از هفته گذشته برای بیجار و بانه منظور شده و از روز گذشته به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید شده است، یادآور شد: محدویت‌های چهار شهرستان سنندج، کامیاران، مریوان و سقز نیز طبق اعلام ستاد ملی همزمان با 46 شهرستان جدید کشور از روز چهارشنبه هفته جاری اعمال می‌شود.

هم اکنون 739 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های کردستان بستری هستند که 83 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراحل درمان خود را طی می‌کنند.

هفته گذشته 43 شهرستان به علت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، در گروه‌های شغلی دو و سه و چهار با محدودیت مواجه شدند که برای یک هفته دیگر این محدودیت‌ها تمدید شد.

در 25 مرکز استان و 46 شهرستان جدید محدودیت‌هایی در گروه‌های شغلی سه و چهار اعمال می‌شود و در مراکز استان‌ها نیز از روز چهارشنبه به مدت 10 روز محدودیت‌هایی خواهیم داشت.

این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

اسامی این 46 شهرستان جدید شامل در آذربایجان شرقی، شهرستان‌های اهر، بناب، شبستر، میانه، در آذربایجان غربی، اشنویه، بوکان، تکاب، خوی، سلماس، نقده، در استان اصفهان، کاشان، شهرضا، مبارکه، در استان اردبیل، مشکین شهر، در استان البرز، نظرآباد، در خراسان جنوبی، بیرجند، طبس، قائنات، در استان خراسان رضوی، تربت حیدریه، سبزوار، کاشمر، گناباد، نیشابور، در استان خراسان شمالی، اسفراین، در استان سمنان، دامغان و گرمسار، در استان فارس، ممسنی، در استان کردستان، سقز، سنندج، کامیاران، مریوان در استان کرمان، زرند و شهر بابک، در استان کرمانشاه، جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور، در استان لرستان، دلفان، در استان مازندران، رامسر، در استان مرکزی، خمین، در استان همدان، اسدآباد، بهار، کبودرآهنگ، در استان یزد نیز بافق و میبد شهرستان‌هایی هستند که شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو و سه و چهار به مدت یک هفته خواهند شد، اما قابل تمدید خواهد بود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*