سه‌شنبه 12 تیر 1403

سیاسی خبرگزاری دانا

سیاسی خبرگزاری دانا

گودرزی گفت: قرارگاه های محله محور با محوریت بسیج در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که در راستای حل مشکلات مناطق حاشیه نشین و خدمت صادقانه به مردم در بخش های مختلف از جمله اهداف قرارگاه های محله محور است که در سطح استان بیش از 50 قرارگاه راه اندازی شده است.

همزمان با ایام دهه کرامت و در جوار حرم مطرح رضوی، چهار عنوان کتاب تفسیری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بر سوره‌های «حمد»، «بقره»، «حشر» و «جمعه» رونمایی شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مسیر راه آهن مشهد - یزد که به دلیل خروج قطار از ریل در منطقه طبس، مسدود شده بود با یک کار بی‌وقفه بازگشایی شد.

رئیس کانون دفترداران و دفتر یاران استان قم گفت: افزایش بی‌رویه هزینه تنظیم سند ضربه سنگینی به اقبال و روی‌آوردن مردم به تنظیم سند رسمی است و نمونه قابل‌ذکر آن هزینه بالای اسناد رهنی در خصوص تسهیلات بانکی در طرح اقدام ملی مسکن است که با سیاست های دولت محترم در تأمین مسکن ارزان قیمت برای اقشار نیازمند

فرخ مستوفی با تأکید بر اینکه ورود «تکنولوژی» و «دانش‌بنیان» به حوزه کشاورزی از نان شب واجب‌تر است، گفت: با این تکنولوژی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

مهجوری گفت: تاکنون در سطح شهر اراک بیش از 200 هزار بسته معیشتی توزیع شده است و نهضت خداپسندانه کمک مومنانه با قوت ادامه خواهد داشت.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه سهم استان در حوزه دانش‌بنیان فاجعه است گفت: دستگاه‌های اجرایی استان باید اقدامات خود در زمینه حمایت از فعالیت های دانش بنیان گزارش کنند چراکه سهم ناچیز و نزدیک به صفر استان در این حوزه اصلاً قابل قبول نیست.

صفری گفت: صادرات 102 هزار دلار محصولات کشاورزی از استان مرکزی در سال گذشته انجام‌شده و انواع محصولات کشاورزی از جمله کشمش، ماهیان زینتی و محصولات صنایع تبدیلی سال گذشته از این استان به خارج از کشور صادر شده‌است.

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق استان قم گفت: ظرفیت استان قم در خصوص دفاتر اشباع شده است که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد.

معاون قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: اصلاح تعرفه، برون‌سپاری برخی از اقدامات قوه به دفاتر و توسعه سند رسمی سه اقدامی است که برای دفاتر اسناد رسمی درحال انجام است

سید محمود سیدالحسینی گفت: دولت در راستای حمایت از تولیدات گوشت های قرمز و سفید، پرداخت تسهیلات 10 تا 15 درصد را در دستور کار قرار داده که در خراسان شمالی طی 14 روز گذشته 257 میلیارد ریال تسهیلات به دامداران و مرغداران استان پرداخت شده است.

مراسم گرامیداشت چهاردهمین سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد گچساران با حضور اساتید، کارکنان، دانشجویان، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

معاون امور اسناد سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور گفت: در خصوص تعرفه‌های دفاتر ازدواج در ماده 54 قانون به‌صراحت آمده است که تغییر تعرفه‌ها باید هر 4 سال یک‌بار باید باشد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته به دو سال یک‌بار تغییر پیدا کرده است که در آینده نزدیک ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان جنوبی گفت: هر فردی با اندک سرمایه از تسهیلاتی که می تواند دریافت کند با ایجاد کارگاه و بعد فروش محصولات می تواند ظرف چند ماه اشتغال پایداری را برای خود و خانواده ایجاد کند.

حجت الاسلام موحدی راد گفت: به کمک خیرین و تلاش اعضای هیئت امناء ستاد دیه استان و ستاد دیه در مرکز کشور زمینه آزادی 17 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان خراسان جنوبی فراهم شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران با بیان این که توسعه اسناد رسمی یک مطالبه عمومی است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در توسعه اسناد رسمی آینده حوزه دفاتر اسناد رسمی درخشان است که با اتحاد و همدلی این امر محقق خواهد شد.