چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

مروری بر مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان سمنان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مروری بر مهمترین رویدادهای هفته گذشته استان سمنان

سمنان - ایرنا - آزادی 9 زندانی جرایم غیرعمد با کمک اهالی ورزش و رسانه استان، جریمه 16 میلیارد ریالی برای تخلف ارزی در استان، فراخوان برگزاری جشنواره جایزه ادبی آفتاب، افزایش 110 درصدی اشتغال در معادن و سفر سرزده رئیس سازمان محیط‌زیست کشور، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و ششم مهر تا دوم آبان 99 شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: 800 متهم در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان با هوشیاری پلیس طی یک سال گذشته دستگیر شدند.

سردار سرتیپ دوم عبدالله حسنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: نیروی انتظامی استان سمنان در مدت مذکور با به کارگیری شیوه‌های پلیسی انواع کالای قاچاق مانند خوراک، پوشاک، منسوجات و آرایشی و بهداشتی به ارزش 54 میلیارد ریال کشف کرد.

فرمانده انتظامی میامی گفت: دستگیری و مبارزه قاطع با خرده فروشان مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال در این شهرستان 170 درصد افزایش داشت.

سرهنگ دوم حسین عجم روز جمعه در گفت وگو با ایرنا، افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 35 کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: 16 میلیارد و 833 میلیون و 558 هزار و 240 ریال جریمه برای تخلف ارزی مربوط به عدم تعهد یک شرکت واردکننده چای سیاه فله در استان سمنان تعیین شد.

رضا محمدی روز پنجشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: چندی پیش پرونده تخلف ارزی مربوط به عدم تعهد یک شرکت واردکننده چای سیاه فله با گرفتن 24 میلیون و 45 هزار روپیه در این اداره کل تشکیل شد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان گفت: 9 زندانی جرائم غیرعمد با کمک جهادی اهالی ورزش و رسانه استان سمنان و از طریق پویش «نذر حسینی» آزاد شدند.

امید کهربایی روز چهارشنبه با اشاره به کمک گروه‌های جهادی در آزادسازی زندانیان غیرعمد به رسانه ها ابراز داشت: به همت اهالی ورزش استان سمنان در روزهای سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر، با همکاری انجمن ورزشکاران، قهرمانان و پیشکسوتان، کانون مربیان فوتبال، اصحاب رسانه و ستاد دیه استان سمنان، پویش نذر حسینی برگزار و در نتیجه آن 9 زندانی جرائم غیرعمد استان از زندان آزاد شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: پنج دستگاه ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی پیشرفته به منظور ارایه خدمات درمانی گسترده‌تر به مبتلایان به کرونا به بیمارستان ولایت دامغان اختصاص یافت.

نوید دانایی عصر یکشنبه به رسانه ها افزود: دستگاه های ونتیلاتور موجود در بیمارستان ولایت کفاف مراجعین به آن بیمارستان را می داد ولی در راستای پیش‌بینی شرایط آینده و با توجه به همه‌گیری کرونا، تعداد پنج دستگاه ونتیلاتور یا دستگاه تنفس مصنوعی پیشرفته به بخش‌های ویژه بیمارستان ولایت دامغان اختصاص یافت.

فرمانده انتظامی گرمسار گفت: 2 جوان که به سرقت با چاقو در شهرک صنعتی ایوانکی اقدام می‌کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ غلامحسین عرب روز سه شنبه افزود: در پی اعلام وقوع چند فقره سرقت به عنف از سوی کارگران شرکت های تولیدی شهرک صنعتی پایتخت در حوزه بخش ایوانکی شهرستان گرمسار و با توجه به حساسیت موضوع، اقدامات پلیس آغاز شد و تحقیقات گسترده توسط ماموران پلیس آگاهی در دستور کار قرار گرفت.

فرماندار شاهرود گفت: شهرستان شاهرود با 98.5 درصد باسواد رتبه نخست در استان سمنان را کسب کرده است.

نادر فخری روز سه شنبه در حاشیه نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان شاهرود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: سوادآموزی براساس تاکید امام (ره) و مقام معظم رهبری در بسیج همه امکانات و ریشه کنی این معضل اساسی در جامعه سر لوحه کار قرار گرفته است.

فرهنگی

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار گفت: فراخوان سومین دوره جشنواره «جایزه ادبی آفتاب» با حضور نویسندگانی از 10 استان منتشر شد.

نعمت الله قنبری نیکدل روز پنجشنبه به رسانه ها افزود: جایزه ادبی آفتاب جشنواره منطقه‌ای داستان کوتاه است که با موضوع آزاد و با حضور نویسندگانی از استان های تهران، خراسان رضوی و شمالی، اصفهان، یزد، مازندران، گلستان، قم، البرز و سمنان برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: 73 مجوز مشاغل خانگی صنایع‌دستی در نیمه نخست سال 99 صادر شد.

علی اکبر زارعی روز سه‌شنبه به رسانه ها افزود: 42 مجوز تولید انفرادی و سه مجوز تولید کارگاهی نیز در نیمه نخست امسال صادر شد.

علمی

اختراع دستگاه ضدعفونی کننده محیط و اجسام با استفاده از پرتو فرابنفش و گرما توسط 2 تن از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به ثبت رسید.

فریبرز فروهنده یکی از سازندگان این دستگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: با استفاده از این دستگاه نگرانی از لمس سطوح در دسترس مانند دستگیره ها، میز و صندلی، اسکناس و انتقال میکروب ها از این طریق برطرف می شود.

کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز چهارشنبه در سفری سرزده وارد استان سمنان شد و تا روز پنجشنبه از 2 پارک ملی توران در شاهرود و پارک ملی کویر گرمسار بازدید کرد.

اقتصادی

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: 62 روستای استان در فهرست ارتقای جدید ابلاغی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اجرای اینترنت پهن‌باند سیار قرار گرفت.

سید یاسر حسن پور روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: ارتقای فناوری 62 روستای استان سمنان از نوع اینترنت 2G به 4G از محل اعتبارات پروژه USO در برنامه قرار گرفته است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: امسال برداشت یک هزار و 500 تن دانه روغنی آفتابگردان از مزرعه‌های این محصول در شهرستان میامی این استان پیش‌بینی می‌شود.

احسان عباسپور عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: سال گذشته 620 تن دانه روغنی آفتابگردان در شهرستان میامی خرید مباشرتی و تضمینی شد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ایجاد اشتغال در معادن استان در نیمه نخست امسال 110 درصد افزایش یافت.

محمد فروهر روز سه شنبه در جلسه کارشناسی شورای معادن استان سمنان افزود: زمینه اشتغال 145 نفر در بخش معادن استان در 6 ماه ابتدایی سالجاری فراهم شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 110 درصد افزایش داشت.

ورزش

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: سمنان از نظر توسعه یافتگی سازمان های مردم نهاد جوانان، رتبه دوم را در بین استان های کشور داراست.

مصطفی مرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا ابراز داشت: مصوب شده تا پایان برنامه ششم توسعه، به ازای هر 5 هزار نفر، یک سمن فعال در استان وجود داشته باشد اما اکنون در استان سمنان به ازای هر 3 هزار و 500 نفر یک سمن فعالیت می‌کند و استان سمنان حتی از برنامه تعیین شده هم جلوتر است.

*س_برچسب‌ها_س*