پنج‌شنبه 19 مهر 1403

از راه‌اندازی ده‌ها کارگاه تولید ماسک و ضدعفونی شهرها تا تزریق امید به جامعه برای فرار "ویروس منحوس"

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
از راه‌اندازی ده‌ها کارگاه تولید ماسک و ضدعفونی شهرها تا تزریق امید به جامعه برای فرار "ویروس منحوس"

در این روزهای سخت جهادگران بسیجی بار دیگر همانند روزهای سخت زلزله و سیل با از خودگذشتگی در جبهه سلامت حاضر شده‌اند و شعارشان این است که تا ریشه کن شدن این بیماری از پای نخواهند نشست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جهادگر که باشی برای آرامش وطن و هم وطن سر از پا نمی‌شناسی؛ هرجا که احساس کنی گرهی از مشکلاتشان می‌توانی باز کنی دریغ نخواهی کرد و هر کمکی بتوانی با جان و دل انجام می دهی.

برایت فرقی نمی‌کند مشکل هر چه باشد، باشد؛ از ساختن سرپناهی برای یتیمان و مستمندان گرفته تا کمک به بازسازی آوارهای زلزله‌زده ها و سر و سامان دادن به سیل زده‌ها.

حتی اگر همین بیماری خطرناکی مثل کرونا باشد که همه برای در امان ماندن از شرش به کاشانه های امنشان پناه می برند و باز هم جهادگونه و آتش به اختیار داوطلب می شوی برای پاکسازی شهر و روستا و آستین همت بالا می زنی برای شکست دادن این بیماری.

در این روزهای سخت جهادگران بسیجی بار دیگر همانند روزهای سخت زلزله و سیل با از خودگذشتگی در جبهه سلامت حاضر شده‌اند و شعارشان این است که تا ریشه کن شدن این بیماری از پای نخواهند نشست.

کرمانشاه

«وصال»؛ نوید پاکی می‌دهد / جهادگران در جبهه سلامت

به نقل از مرصادنیوز، مرتضی کریمی مدیر گروه جهادی وصال صحنه در گفتگو با خبرنگار مرصاد ضمن اعلام آمادگی برای هرگونه کمک در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: گروه جهادی وصال با 82 نفر عضو متشکل از دانشجویان بسیجی در اقدامی انسان دوستانه بخش‌های مختلف بیمارستان معاون صحنه را در راستای مبارزه با شیوع بیماری کرونا ضدعفونی و گندزدایی کردند.

کریمی افزود: از آنجا که بیمارستان نخستین محل شیوع ویروس کرونا است با یک کار جهادی گندزدایی را از بیمارستان آغاز کردیم. مدیر گروه جهادی وصال صحنه خاطرنشان کرد: هدف از این کار جلوگیری از انتشار ویروس و آرامش بخشی به مردم است و در این راه خود را جزئی از مردم می دانیم.

وی اظهار داشت: تا کنون نسبت به گندزدایی و ضدعفونی بیمارستان و معابر عمومی اقدام کردیم و در نظر داریم روز چهارشنبه با موج جدید و گسترده ای از این کار تمام محلات شهر را نیز ضدعفونی کنیم.

کریمی افزود: بر این اساس قرار است لشکر 29 سپاه حضرت نبی اکرم (ص) و جهاد کشاورزی تجهیزات بیشتری را در اختیار ما قرار دهند تا تمام محلات و روستاهای اطراف را ضدعفونی کنیم.

کریمی بیان داشت: این آمادگی را داریم تا در صورت نیاز شهرستانهای اطراف را نیز پوشش دهیم.

مدیر گروه جهادی وصال افزود: همچنین به جهت مقابله و آموزش جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بروشورهایی تهیه و در سطح شهرها و روستاها توزیع کردیم.

کریمی گفت: انتظار داریم دستگاههای حمایتی از جمله آستان قدس رضوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در بحث تامین مواد ضدعفونی ما را یاری کنند تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مردم ارائه دهیم.

زنجان

2000 بسته بهداشتی در بین نیازمندان زنجانی توزیع می‌شود

فائزه بازرگان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، مجمع گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان متشکل از 20گروه، قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا را تشکیل دادند اظهار کرد: بلافاصله جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط گروه‌های جهادی آغاز شد و 150 دانشجوی جهادگر بسیجی اعلام آمادگی کردند و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان اقدامات اولیه آغاز شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول و در پویش مدافعان سلامت قرار بر آماده‌سازی 2000 بسته بهداشتی و نظافتی برای نیازمندان بود و به همین منظور پس اعلام شماره‌حساب بانکی، اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی شد، ابراز کرد: بسته‌های اولیه بهداشتی و نظافتی برای نیازمندان تهیه‌شده است.

مسئول مجمع گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان بیان کرد: روز 14 اسفندماه بیش از 120 سبد بهداشتی در دو منطقه از شهر زنجان به دست نیازمندانی که قبلا شناسایی‌شده بود رسید و امروز 420 سبد بهداشتی دیگر در میان این مردم منطق محروم توزیع می‌شود.

وی از آماده شدن 500 بسته بهداشتی برای توزیع در روزهای آینده، خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با جذب کمک‌های نقدی بیشتر بتوانیم تمامی نیازمندان شناسایی‌شده را تحت پوشش قرار داده و بسته‌های بهداشتی را به آن‌ها برسانیم.

بازرگان با بیان اینکه در فاز دوم کار های جهادی برای بیماری کرونا تلاش می‌کنیم به سمت تولید مواد ضدعفونی‌کننده حرکت کنیم و به همین منظور موافقت دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای در اختیار نهادن برخی از مکان‌های بهداشتی این دانشگاه انجام‌شده خاطرنشان کرد: کنار این کار ها از شرکت‌ها و مجموعه‌های بهداشتی خارج استان نیز آمادگی خود را برای در اختیار نهادن مواد خام اولیه اعلام کرده‌اند و امیدواریم طی روزهای آینده این کار انجام می‌شود.

سیستان و بلوچستان

جهادگران سیستان و بلوچستان برای مقابله با کرونا به میدان آمدند / از تولید و توزیع ماسک تا آموزش چهره به چهره در روستاها

علی اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون به تشریح مهمترین اقدامات این مجموعه در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا پرداخت و گفت: به همت جهادگران عرصه سازندگی طی روزهای گذشته 21مسجد و مکان مذهبی و مدرسه به صورت جهادی و مردمی ضدعفونی شده است. وی بیان کرد: ضدعفونی کردن هفت معبر و مکان عمومی، توزیع 40 بسته (400 عدد) اقلام بهداشتی و ضدعفونی، تولید و توزیع 400 عدد ماسک و دستکش در بین اصناف از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری از این ویروس می باشد. مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در ادامه توضیح 80 لیتر مواد ضد عفونی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: بکارگیری دو گروه جهادی تخصصی درمانی و بهداشتی 10 نفر و آموزش چهره به چهره پیشگیری از کرونا به 300 نفر در روستاهای مورد تهدید از دیگر اقدامات انجام شده بسیج سازندگی در استان می باشد. این مقام مسئول، اطلاع رسانی در روستاهای محل سیل به صورت حضوری و آرام سازی مردم و بیان نکات بهداشتی توسط تسهیلگران صندوق ها و گروه های جهادی را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و ادامه داد: توجیه مولوی های اهل سنت و بزرگان طوایف و استفاده از ظرفیت منبر ها و مساجد در اطلاع‌رسانی دقیق و بیان نکات بهداشتی به صورت بومی و سنتی به مردم دیگر عملکرد این مجموعه مردمی می باشد. جعفری خاطرنشان کرد: این جهادگران همان جوانانی هستند که چندی پیش بدون هیچ چشم داشتی در عرصه‌های مختلفی همچون عمران و آبادانی، بهداشت، درمان و آموزش با هدف محرومیت مشغول فعالیت بودند و امروز برای رفع کمبود تجهیزات بهداشتی مردم از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. شایان ذکر است شب گذشته نیز پس از قرائت دعای هفت صحیفه سجادیه، 14 گروه جهادی شامل 131 نفر، در مساجد زاهدان کار گندزدایی و استریل مکان‌ها را انجام دادند و کماکان در سایر مساجد نیز این اقدام را ادامه خواهند داد.

کردستان

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در کردستان: قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا، پایگاه ذخیره وزارت بهداشت است

به نقل از کردتودی، قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا توسط ناحیه بسیج دانشجویی کردستان و در سنندج تشکیل شد و متشکل از کمیته های، آموزشی، اطلاع رسانی، بهداشتی، پشتیبانی و امیدبخشی است.

اعضای این قرارگاه که غالبا از کارکنان بسیج دانشجویی و دانشجویان دانشگاه های کردستان است با هدف حمایت و پشتیبانی از وزارت بهداشت و یاری رسانی به آنها در استان شکل گرفته است.

طبق تقسیم بندی های کمیته های این قرارگاه تا پایان شرایط بحرانی وجود ویروس کرونا و ریشه کن کردن آن فعالیت های این قرارگاه مستردام خواهد بود.

برپایی چادر اطلاع رسانی و اهدای پک های آموزشی و بهداشتی در این چادرهای مستقر در سطح شهر، ساخت ماسک های بهداشتی توسط دانشجویان رشته های مرتبط، یاری گیری از دانش دانشجویان رشته های شیمی و صنایع برای تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی، و کمک از حضور دانشجویان بسیجی در رشته های پزشکی و پرستاری برای کمک به نیروهای خدوم و پرسنل بیمارستان های استان از وظایف دیگر تعیین شده در این قرارگاه است.

همچنین امیدبخشی و کاهش استرس ناشی از توهم کرونا و شیوع ویروس کرونا هراسی که در رسانه های مجازی دامن زده شده است، از دیگر اقدامات ستاد قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا خواهد بود.

دکتر ابراهیم اسدی دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی، گفت: قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا که غالبا از اعضای دانشجویی بسیجی فعال در دانشگاه ها تشکیل شده است با هدف تزریق امید و حفظ آرامش جامعه برنامه ریزی شده که هدف اصلی همین امید بخشی و در مراحل بعدی تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی است.

وی افزود: با توجه به اینکه در این روزها رسانه ها و بنگاه های شایعه پراکنی خارجی در راستای تزریق ترس و نگرانی و بزرگنمایی از وقایع اخیر هستند، لازم است که یک مجموعه این عمل دشمن را خنثی کند که خوشبختانه قرارگاه جهادی در کردستان با حضور دانشجویان این امر را ممکن کرده و امید بخشی به مردم را اولویت اصلی خود قرار داده است.

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا همچنین اظهار داشت: در این روزها پرسنل بیمارستانی به حق در خط مقدم علیه جبهه بیماری در حال جنگ هستند و جا دارد که در پشت خط مقدم و گروه تدارکات ما و دیگر افراد به دنبال کمک به این نیروهای زحمت کش بار سنگین استرس و نگرانی در جامعه را کاهش دهیم.

اسدی با بیان اینکه آموزش و ترویج نکات آموزشی کاربردی به مردم از اهداف بعدی قرارگاه جهادی است، عنوان کرد: ما در کمیته های مختلفی که از قبل برای این قرارگاه تشکیل شده است، اقداماتی را در برنامه قرار داده ایم که اعضای دانشجویی ما با تخصص های خود که شامل همه زمینه ها می شود در حال فراهم کردن محتوا و برخی اقلام بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه تزریق امید به جامعه، ویروس چینی را فراری می دهد، گفت: در این روزها که امید بخشی به جامعه حرف اول ر ا می زند، حقیقتا اعضای کمیته های ما به جد و با دل و جان در حال آماده سازی بهترین جملات و حمایت روحی از هم استانی ها هستند تا به حمدالله این دوره دشوار را به سهولت به نقطه پایان برسانیم.

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا اذعان کرد: در بسیج دانشجویی هیچ کاری غیرممکن ندارد و خوشبختانه این مجموعه فعال امروز در قالب قرارگاه جهادی به جنگ با توهم ناشی از کرونا رفته و امیدواریم سربلند از این مرحله هم عبور کند.

اسدی در خصوص خدمات آتی قرارگاه هم گفت: همچنین در حال پیگیری و رایزنی برای تولید لوازم بهداشتی ازجمله ماسک و مواد ضدعفونی هستیم که امیدواریم در اسرع وقت به نتیجه برسد.

اسدی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم این روزهای سخت را به زودی با توکل به خدا و حمایت و همدلی مردم پشت سر بگذاریم و نوید بخش روزهای شاد و سالم در آتی باشیم.

به همت قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا؛ سنندج مجهز به آزمایشگاه اختصاصی pcr تشخیص کرونا شد

دکتر ابراهیم اسدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کردتودی عنوان کرد: از این به بعد آزمایش تشخیص ابتلا به ویروس کرونا در خود سنندج انجام میشود.

وی بیان کرد: قبلا نمونه ها به تهران ارسال می شد و به دلیل زمانبر بودن و تعداد بالای نمونه های ارسالی از سراسر کشور، مدت زیادی منتظر جواب مثبت یا منفی ابتلا بودیم و همین روند درمان را کند می کرد.

اسدی گفت: ولی با همت کادر درمان و علوم پزشکی آزمایشگاه سنندج به pcr تشخیص کرونا، تجهیز شده و از این پس آزمایش نمونه ها در خود سنندج انجام شده و همین امر زمان جوابدهی را به کمتر از 24 ساعت کاهش داده است.

وی عنوان کرد: ویروس شناسی مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی توحید در راستای راههای مقابله با بیماری کرونا اقدام به انجام این نوع آزمایش و مجهز کردن آزمایشگاه سنندج به این نمونه گیری شده است.

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در سنندج همچنین عنوان کرد: روز گذشته هم کارگاه تولید لباس حفاظتی و کنترل عفونت کادر درمانی دایر شد و در این کارگاه تولیدی در وهله اول لباس های حفاظت فردی برای کادر درمانی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس هستند تولید خواهد کرد.

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا افزود: برای از بین بردن این ویروس و جلوگیری از پیشروی آن لازم است که همه مردم دست در دست هم و با هم برای کنترل آن اقدام کنند.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود نوید بخش تولید مواد ضدعفونی در روزهای آینده بود و اذعان داشت: قرارگاه جهادی درحال بررسی و مطالعه برای تولید مواد ضدعفونی کننده برای تامین نیاز مردم و بیمارستان‌ها است که امیدواریم هرچه زودتر به نتایج مثمرثمری برسیم.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: برای تامین نیروی مورد نیاز این مرحله هم اقدامات و فراخوان های متعددی به دانشجویان بسیجی رشته های پزشکی داده شده است که خوشبختانه تعداد زیادی از دانشجویان آمادگی خود را برای حمایت از این اقدام جهادی اعلام نموده اند.

به همت قرارگاه جهادی؛ کارگاه تولید لباس و ماسک در سنندج افتتاح شد

به نقل از کردتودی، این کارگاه در مرکز خیاطی دانشکده فنی خواهران سنندج افتتاح شد، و اعضای آن متشکل از جهادگران بسیجی عضو قرارگاه و دانشجویان بسیجی بوده که روزانه 150 ماسک و لباس را تولید می کنند.

لباس و ماسک تولیدی در این کارگاه به مراکز درمانی داده میشود و توزیع ان برعهده کادر درمانی خواهد بود تا در بهترین و مناسب ترین مکان استفاده شود.

در همین زمینه دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا با توجه به اینکه کادر درمانی در راستای ایفای نقش حقیقی خود و در حوزه سلامت زحمات فراوانی می کشند، گفت: بسیج دانشجویی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی دریغ پزشکان و پرستاران مدافع سلامت که در مجموعه نظام سلامت با جان و دل تلاش می کنند وظیفه خود می داند پیرامون وضعیت سلامت استان و نحوه مقابله با ویروس کرونا در راستای ایجاد گفتمان امیدبخشی به جامعه اقداماتی را انجام دهد.

ابراهیم اسدی عنوان کرد: در همین راستا بسیج دانشجویی آمادگی خود را در جهت کمک به کادر درمانی اعلام میدارد و ایجاد قرارگاه دانشجویی مبارزه با ویروس کرونا در بسیج دانشجویی در پنج کارگروه آغاز به کار کرده است.

وی گفت: فعالیت در عرصه های تولید و انتشار محتوا برای ایجاد آرامش روانی در جامعه، راه اندازی خط تولید مواد ضدعفونی کننده جهت مصارف عمومی، آمادگی در حوزه آموزش و پیشگیری، استقرار پایگاه های سلامت در سطح شهر و میادین اصلی جهت چکاپ اولیه مردم از اقدامات قرارگاه است.

اسدی عنوان کرد: کارگاه تولید ماسک و لباس هم با کمک خیاطان و دانشجویان بسیجی در محل دانشکده فنی خواهران افتتاح شده که امیدواریم بتواند کاری ارزشمند با بازخورد خوب برای کمک به کادر درمانی باشد.

وی در خاتمه با آرزوی سلامت و طول عمر برای کادر درمان و مدافعان سلامت مردم، دعای خیر مردم را پشت و پناه کارکنان وزارت بهداشت و مراکز تابعه دانست.

قزوین

معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین: 300 جهادگر در قرارگاه جهادی مقابله با کرونا فعالیت خود را آغاز کردند

سید محمدرضا بحرانی در گفت‌وگو با صبح قزوین؛ درباره اقدامات گروه‌های جهادی برای مقابله با کرونا اظهار کرد: باتوجه به ورود ویروس کرونا به کشور و درگیری استان‌های مختلف با آن، قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا ذیل بسیج دانشجویی قزوین در قالب کارگروه‌های محتوایی و آموزش بهداشت، مطالبه گری، رسانه و اقدام میدانی شکل گرفت.

وی ادامه داد: فعالیت قرارگاه از امروز آغاز شده و 20 گروه جهادی در ایستگاه‌های سلامتی که در شهرستان قزوین از طریق معاونت بهداشت در اختیار ما قرار گرفته به انجام فعالیت‌هایی از قبیل آموزش بهداشت و پیشگیری، تست تب، آموزش مشاوره و روانشناسی و طب سنتی می‌پردازند.

معاون عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین ابراز کرد: 300 جهادگر برای فعالیت اعلام آمادگی کرده و در مکان‌های تعیین شده و پرتردد از جمله میدان مینودر، میدان تهران قدیم و مقابل پایانه مسافربری، میدان انگور در دوراهی همدان، ایستگاه راه آهن و دروازه رشت حاضر شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های این گروه‌های جهادی عنوان کرد: توزیع اقلام ضدعفونی در مناطق محروم روستایی و کم برخوردار، معرفی نیروی کادر تخصصی پزشکی به مراکز بهداشت و بیمارستان‌های درنظر گرفته شده برای کرونا و ضدعفونی مکان‌های عمومی از جمله اقدامات گروه‌های جهادی است.

این مقام مسئول ابراز کرد: در کارگروه فضای مجازی مطالبه گری از مدیران و مسئولان مرتبط با این حوزه انجام می‌شود، همچنین تولید و توزیع محتواهای آموزشی و بهداشتی و ارائه گزارشات و اخبارها و ارتباط با صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی افزود: جهادگران ضمن راهنمایی، تب سنجی و پاسخ به سوالات و مشاوره افراد مراجعه کننده به ایستگاه‌های سلامت را به ماندن در منزل و خارج نشدن از خانه دعوت می‌کنند.

قرارگاه جهادی مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری "کرونا" راه‌اندازی شد / قرارگیری ظرفیت مردمی در کنار خادمان سلامت قزوین

به نقل از صبح قزوین؛ بعد از مشاهده تجربیات ارزشمند حاصله از مشارکت و حضور انقلابی و مردمی توسط هیئت‌های مذهبی، مواکب اربعینی، گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی در حادثه زلزله سرپل ذهاب و پس از آن سیل گلستان، لرستان و خوزستان، ضرورت تشکیل یک قرارگاه مرکزی مردمی فراگیر جهت هماهنگی، هم افزایی، شبکه سازی، بکارگیری و مداخله ظرفیت‌های عظیم مردم و بدنه انقلابی جامعه با هدف حضور موثر و مستمر برای حل مسائل مردم در بحران‌های مختلف احساس میشد و مورد مطالبه مجموعه‌های گوناگون و شخصیتهای بزرگوار انقلابی در استان بود.

بنابراین قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان با حادثه سیل سیستان و بلوچستان با تاکید، پیگیری و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین شروع بکار کرد و با مشارکت خوب مردم فهیم و انقلابی اقدامات خوبی را در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان (چابهار / منطقه محروم عورکی) با حضور چندین گروه جهادی در حال انجام دارد.

اکنون هم به دلیل وقوع بحران زیستی کرونا، قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی با تشکیل قرارگاه عملیاتی و جهادی مدافعان سلامت متشکل از مجموعه‌های مردمی، جهادی و تخصصی در حوزه سلامت و همراهی قرارگاه شهدای روحانیت در این عرصه خطیر که برای مردم تولید دغدغه و نگرانی‌های جدی کرده است، در کنار مسئولان ذیربط مبارزه با ویروس کرونا در کشور و استان، با کارگروه‌های مختلف نقش آفرینی خواهد کرد.

از این رو برای آشنایی بیشتر با فعالیت این قرارگاه مصاحبه‌ای با دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین انجام شده که در ذیل می‌خوانید.

محمدحسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار کرد: امروز ملت ایران در یک آزمایش و ابتلا واقع شدند، امتحانی که فقط متوجه بیماران، کادر درمانی و خادمان سلامت نیست بلکه یک میدان امتهان برای همه مردم، نیروهای جهادی و دلسوزان انقلاب و ایران است که امیدواریم از این آزمایش روسفید خارج شویم.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، گروه‌های جهادی و موسسات مردم نهاد دارای ظرفیت بزرگی هستند که با قرار گرفتن همه این ظرفیت‌ها در کنار خادمان سلامت استان و شهر، شاهد نتایج سازنده و موثری خواهیم بود.

دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین تصریح کرد: می‌توان از همه ظرفیت‌های موجود در زمینه مباحث آموزشی و پیشگیری استفاده کرد همچنین با ارائه آموزش‌های اولیه به مردم به ویژه در خصوص مسائلی که نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد شرایط مناسبی را فراهم کرد تا مردم کمک کاری برای کادر پرستاران و پزشکان باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به هجمه جدی دشمن در فضای رسانه‌ای برای ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اسلامی در مدیریت این جریان، فعالیت‌های فرهنگی در این عرصه بسیار می‌تواند موضوعیت داشته باشد، لذا باید امیدآفرینی و هم افزایی کرده و به تعبیر رهبری همبستگی اجتماعی در کشور ایجاد شود.

طاهری بیان کرد: در این راستا قرارگاه جهادی مدافعان سلامت ذیل قرارگاه مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی برای انجام هر نوع خدمت با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی استان قزوین، تحت مدیریت وعلمداری متولیان حوزه سلامت استان و مسئول مبارزه با ویروس کرونا، در قزوین راه اندازی شده است.

وی ابراز کرد: قرارگاه مردمی حاج قاسم سلیمانی پیش از این سابقه فعالیت در حوادثی نظیر زلزله و سیل اخیر و خیلی از اقدامات را داشته و حال که کشور با بیماری کرونا مواجه شده، قرارگاه جهادی مدافعان سلامت را برای کمک به متولیان سلامت استان برپا کردیم.

دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین بیان کرد: این قرارگاه قرار است فعالیت‌های مختلفی را انجام دهد از جمله سازماندهی ظرفیت‌های مردمی برای انجام بحث‌های مختلفی از جمله خرید نیاز سالمندان چراکه آنها نمی‌توانند از منزل خارج شوند و جوانان هیئتی باید در این زمینه یاریگر باشند همچنین اقداماتی نظیر ضدعفونی کردن شهر، توزیع و تهیه اقلام بهداشتی که می‌تواند توسط مردم انجام شود.

وی عنوان کرد: تشکیل کمیته بهداشت و درمان و ارائه برنامه‌های آموزشی به شهروندان برای آمادگی بیشتر جهت مقابله جدی‌تر با ویروس کرونا تا بتوانند در کنار خادمان سلامت استان نقش آفرینی کنند از دیگر اقدامات انجام شده است. طاهری افزود: با تشکیل کمیته فرهنگی، کمیته بانوان، کمیته هنری، کمیته فضای مجازی، انجام اقدامات مناسب جهت ارتقای بهداشت سلامت روانی و معنوی مردم در حال برنامه ریزی است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته اقتصاد گفت: با توجه به اینکه اقتصاد خرد مردم دچار مشکل شده است باید برنامه ریزی اقتصادی صورت گیرد تا مردم بتوانند با اتحاد و همدلی از اقشارو اصنافی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در ایام نزدیک به سال نو دچار مشکلات مالی عدیده‌ای شده‌اند حمایت کرده و تسهیل گری برای فروش محصولات آنها ایجاد شود از این رو کمیته اقتصادی را تشکیل دادیم.

این مقام مسئول بیان کرد: تشکیل کمیته مطالبه گری و نظارت‌های مردمی هم یکی دیگر از اقدامات انجام شده است تا احتکار و گرانفروشی‌ها و بعضأ قصور و کوتاهی برخی مسئولان و همچنین مطالبات مردم از طریق گزارش‌های مردمی رصد و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: در قرارگاه جهادی مدافعان سلامت کمیته‌های مختلفی را تشکیل دادیم تا در کنار مسئولان و با استفاده از ظرفیت‌های مردمی بتوانیم به مقابله با ویروس کرونا رفته و از این بحران هم عبور کنیم.

طاهری تصریح کرد: ظرفیت‌های مردمی به کار گرفته می‌شود تا با وسعت بیشتری به ویژه برای مناطق محروم اقدامات لازم را انجام دهیم زیرا بخشی از مردم استان قزوین دسترسی به امکانات و اقلام بهداشتی ندارند برخی دیگر از مردم نیز بضاعت و توان خرید این اقلام را ندارند لذا هماهنگی با خیرین جهت تهیه اقلام بهداشتی و توزیع آن انجام می‌شود تا اقلام بهداشتی در اختیار همه مردم قرار گیرد.

دبیر ستاد قرارگاه جهادی مدافعان سلامت قزوین گفت: هیئت‌های مذهبی دارای این ظرفیت هستند که محلات و بعضی از بازیگاه‌ها و مهدها را ضدعفونی کنند چراکه شهرداری نمی‌تواند همه این کارها را به تنهایی انجام دهد که در این زمینه هم ورود جدی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: برای مقدمه این جریان و اجرای صحیح امور، نامه‌ای برای سرپرست دانشگاه علوم بهداشتی استان قزوین نوشته و مجموعه‌های مردمی نیز این نامه را امضاء کردند تا کلیه کارها با مدیریت واحد انجام شود و از موازی کاری و کارهای مجزا به دور باشیم.

در این نامه آمده است؛

رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی قزوین

باسلام

امروز ملت ما در آزمایش و ابتلا واقع شده است. امتحانی که تنها متوجه بیماران و کادر درمانی نیست بلکه این میدان، میدان امتحان برای همه نیروهای جهادی مردمی است و امیدواریم که در این امتحان روسفید باشیم.

ضمن تشکر از خادمان سلامت استان اعم از پزشکان خدوم و پرستاران و کادر درمانی زحمت‌کش به استحضار می‌رساند هیأت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و گروه‌های جهادی آمادگی خود را در جهت فعالیت‌هایی اعم از پیشگیری، آموزش، درمان، خدمت‌رسانی به مردم وهر خدمتی که نیاز باشد اعلام می‌داریم. مدافعان سلامت در کنار شما و مردم عزیز قزوین هستند. ان شاءالله

خراسان شمالی

آموزش دانشجویان پرستاری و مامایی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای / اقدامات اولیه راه‌اندازی 2 واحد تولید ماسک انجام شد

صادق شاکری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در حال حاضر گروه جهادی دانشجویی انصار المهدی بجنورد، گروه جهادی دانشجویان شیروان و گروه جهادی دانشگاه آزاد بجنورد آمادگیشان را برای حضور در اقدامات مورد نیاز جهت مقابله با شیوع و پیشگیری از کرونا اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: با پیگیری های انجام شده توسط دانشجویان بسیجی دو کارگاه تولید ماسک در استان شناسایی شده اند که در حال انجام تبادلات جهت بازگشایی و آغاز فعالیت آن ها هستیم.

شاکری افزود: دانشجویان دانشکده های پرستاری و مامایی در حال گذراندن کلاس های آموزشی جهت ارائه خدمات مشاوره ای به مردم در سطح شهر هستند.

وی یادآور شد: کارگاه تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در شهرستان شیروان و بجنورد نیازمند مواد اولیه جهت تولید است که با رایزنی های انجام شده امید است این تولید از روز یک شنبه در استان آغاز شود.

شاکری گفت: همچنین دانشجویان رشته‌های پزشکی و سایر رشته‌های مربوطه که در دانشگاه‌های سایر استان‌ها مشغول به تحصیل هستند اما اکنون به علت تعطیلی دانشگاه‌ها در خراسان شمالی سکونت دارند نیز می‌توانند برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان آمادگی خود را اعلام کنند.

البرز

بسیجیان البرز در برابر ویروس چشم بادامی قد علم کردند / از تجهیز سالن ورزشی سپاه برای قرنطینه بیماران تا ضدعفونی معابر کرج

به گزارش گروه استانی تیتریک، این روزها کرونا بهانه ای شده است تا بسیجیان استان البرز گرد هم آمده و آتش به اختیار اقداماتی را در راستای کمک به مدافعان سلامت در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام دهند، فعالیت هایی که برای عموم مردم دلگرم کننده بوده و نشان می دهد با وحدت رویه می توان در برابر ناملایمات ایستاد. یازدهم اسفندماه بود که به همت ناحیه امام حسین (ع) کرج قرارگاه زیست محیطی با موضوع گندزدایی کرونا تشکیل شد و ابعاد پیشگیری ویروس کرونا مورد بررسی قرار گرفت تا از ظرفیت های شبکه گسترده مردمی بسیج جهت ریشه کنی ویروس و همچنین آموزش عمومی به آحاد مردم شهرستان کرج از طریق مساجد و پایگاه های بسیج و فضای مجازی استفاده شود.

مجید زنجانی فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج با اشاره به اینکه با تمام توان و امکانات آمادگی لازم جهت کمک به شبکه بهداشت شهر کرج را داریم و تمامی امکانات و نیروها جهت کمک به مردم شهید پرور کرج پایه کار خواهیم آورد می گوید؛ "در این امر اتحاد در عمل در اولویت است و تمام دستگاه های دولتی و نظارتی باید دست به دست هم با کمک هم جهت نجات جان مردم عزیزمان پایه کار بیایند.

با نصب بنر آموزشی در بیلبوردهای سطح شهر آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و به زودی ایستگاه های سلامت در تمامی مناطق شهرستان کرج دایر خواهیم کرد تا به صورت رایگان به مردم خدمات بهداشتی و درمانی بدهند و بسیج همواره در تمامی مراحل بحران در کنار مردم و مسئولین خواهد بود. همچنین نسبت به ضد عفونی کردن محل های عمومی، مساجد، پایگاه های بسیج و همچنین منازل پدر و مادر شهیدان توسط بهداری این ناحیه در اسرع وقت اقدام می شود".

در ساعاتی که ویروس اشغالگر کرونا در البرز جولان می دهد، گردان امام حسین (ع) سپاه ناحیه نظرآباد ماسک هایی را به صورت خودش از شرکت ها خریداری کرده و به صورت رایگان در حال توزیع بین شهروندان این شهرستان است، همچنین حوزه 213 شهید محمد منتظری ناحیه امام سجاد (ع) ضدعفونی و گندزدایی پل‌های عابر پیاده، پارک ها و مکان های پرتردد حصارک کرج را انجام داد.

سپاه استان البرز هم با آماده سازی پست امداد 15 تختی در یک ورزشگاه، آماده سازی تجهیزات جنگی نوین در بحث آلودگی میکروبی به همراه تجهیزات رفع آلودگی، لباس و ماسک و آماده سازی چند دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل برای کمک به انتقال بیماران احتمالی، آماده سازی 2 درمانگاه شهری و یک درمانگاه پادگانی برای بستری بیماران و آماده به کار بودن پزشکان، پرستاران و امدادگران سپاه برای کمک و همیاری به بیماران به مقابله با کرونا برخاست.

بسیجیان حوزه 115 شهید غفاری کلاک ضدعفونی کردن مساجد، پایگاه های بسیج، پارک های منطقه جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا را بر عهده گرفتند و پایگاه شهید جهانی حوزه 115 شهید غفاری ناحیه امام حسین (ع) هم معابر عمومی سطح منطقه حصار، پل های عابر پیاده، پارک ها و مکان های پرتردد را ضدعفونی و گندزدایی کردند.

گروه جهادی سراج پایگاه شهید علمدار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برای مقابله با ویروس کرونا اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن مساجد و محله ها حصارک بالا کردند و مردم، ائمه جماعات مساجد و بانیان خیر در جهت تأمین اقلام و وسایل بهداشتی مورد نیاز برای اجرای این طرح به کمک پایگاه مذکور شتافتند.

در خاتمه باید گفت بسیجیان استان البرز و مردمی که همواره دست در دست هم داده اند تا مشکلات پیش روی کشور را با اتحاد و همدلی بردارند این بار هم نشان داده اند می توانند همه با هم علیه کرونا قد علم کرده و با اقداماتی که در توان آنهاست این ویروس چشم بادامی را هم شکست دهند.

انتهای پیام /