دوشنبه 16 مهر 1403

رویدادهای مهم خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رویدادهای مهم خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - کرمانشاه در هفته گذشته (17 تا 23 خرداد) رویدادهای خبری مهمی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به هشدار مسوولان در خصوص افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا، سفر استاندار کرمانشاه به عراق، انتخاب رییس جدید مجمع نمایندگان استان در مجلس اشاره کرد.

استاندار کرمانشاه گفت: نشانه‌هایی مبنی بر آغاز موج دوم کرونا در کل کشور وجود دارد اما در استان کرمانشاه به طور قطع این موج آغاز شده است و احتمال می‌دهیم خسارتمان از موج اول سنگین‌تر باشد به گونه‌ای که تاکنون حدود 300 نفر بستری شده‌اند.

هوشنگ بازوند در جلسه شورای اداری استان اظهارداشت: در موج اول بیماری کرونا حداکثر 194 تخت بیمارستانی در استان اشغال شد اما با آغاز موج دوم تاکنون تخت های بیمارستانی اختصاص یافته بیماران کرونایی به 256 تخت رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش همدلی برای کمک به اقشار آسیب پذیر بیان داشت: در مدت برگزاری این همایش 100 میلیارد تومان در استان جمع آوری و توسط گروه های جهادی کمیته امداد، ارتش و سپاه و سایر گروه های مردمی در میان نیازمندان توزیع شد.

داروی ضد ویروس در کرمانشاه تولید می‌شود

رییس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با بازگشایی کارخانه باختر بیوشیمی بخشی از داروهای ضد ویروس موردنیاز کشور در کرمانشاه تولید خواهد شد.

دکتر محمدرضا شانه ساز در دیدار با استاندار کرمانشاه اظهارداشت: با مساعدت ویژه نهادهای مسوول مشکل کارخانه باختر بیوشیمی به زودی برطرف خواهد شد و این کارخانه روند تولید را آغاز خواهد کرد.

معاون وزیر بهداشت توضیح داد به دلیل افزایش قیمت ها مدیران کارخانه درخواست افزایش قیمت محصولات تولیدی خود را دارند از این رو در نشستی که هفته آینده برگزار می‌شود مشکل قیمت‌گذاری این واحد را برطرف خواهیم کرد.

استاندار: وزارت بهداشت به کمک کرمانشاه بیاید

استاندار کرمانشاه نیز در این دیدار با بیان اینکه وضعیت این استان در پیک دوم کرونا مناسب نیست، گفت: انتظار می‌رود در این شرایط دشوار وزارت بهداشت به کمک کرمانشاه بیاید و در زمینه رفع کمبودهای ماسک و دیگر تجهیزات موردنیاز کمک کند.

هوشنگ بازوند افزود: در چهار ماهی که از شیوع ویروس کرونا می گذرد وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان زحمات زیادی را برای حفظ سلامت مردم متحمل شدند و حمایت ها و کمک های بسیاری برای کنترل این بیماری در کرمانشاه انجام دادند که جای تقدیر بسیار دارد.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه در پیک اول بیماری کرونا با مشکل چندانی روبرو نبود ولی در پیک دوم شیوع این ویروس در وضعیت نامناسب و هشدار دهنده‌ای قرار دارد.

تعداد مرگ ناشی از کرونا در کرمانشاه روبه افزایش است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان رو به افزایش است به طوریکه در روزهای اخیر این تعداد حتی به 9 مورد در روز نیز رسیده است.

دکتر محمودرضا مرادی در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی اظهارداشت: در سطح استان روند بیماریابی افزایش یافته و بیشتر تست ها از افرادی گرفته می‌شود که کوچکترین علایم مشکوک به بیماری کرونا را دارند.

مرادی ادامه داد: سه آزمایشگاه تشخیصی کرونا در استان فعال است و ظرفیت انجام تست در استان به بیش از 700 مورد در روز رسیده است.

وی اعلام کرد: هفته آینده با راه اندازی 2 آزمایشگاه تشخیصی در بیمارستان های امام حسین (ع) و دکترمحمد کرمانشاهی و همچنین مرحله دوم آزمایشگاه رفعتیه ظرفیت انجام تست کرونا در استان به هزار مورد در روز خواهد رسید.

پذیرش بیش از 60 هزار بیماری تنفسی در بیمارستان‌های ناجا

معاون بهداشت و درمان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در چند ماهی که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد بیش از 60 هزار نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ناجا که دچار علایم و بیماری تنفسی بودند پذیرش شدند.

سردار «محمدرضا حسینی» در مراسم تکریم و معارفه رییس بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع) کرمانشاه اظهارداشت: از مجموع افراد پذیرش شده در بیمارستان های ناجا سطح کشور، 30 هزار نفر اسکن ریه از آنها گرفته شد و پنج هزار نفر نیز بستری شدند.

در این مراسم با قدردانی از تلاش های سرهنگ قانع پور رییس سابق بیمارستان حضرت ابوالفضل العباس (ع)، دکتر نظامی به عنوان رییس جدید این بیمارستان معرفی شد.

آیین‌های عزاداری تهدیدی جدی برای سلامت شرکت‌کنندگان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: حضور در آیین‌های عزاداری و سوگواری که سبب تجمع مردم می‌شود، تهدیدی جدی برای سلامت شرکت‌کنندگان است.

محمدابراهیم الهی تبار در جلسه شورای اطلاع رسانی استان افزود: مدیریت، مهار و کنترل بیماری کرونا با مشارکت مردم و دولت امکان پذیر است و در صورت رعایت نکردن توصیه های بهداشتی و حضور در آیین های عزاداری، به جای همدردی خانواده دیگری را داغدار خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه استفاده از ماسک، شتسشوی دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی می تواند سبب قطع زنجیره کرونا شود، افزود: در ورود به پیک دوم کرونا هیچ گونه مشکلی برای ارایه خدمات به بیماران به لحاظ وجود تجهیزات پزشکی و تخت های ویژه بیمارستانی نداریم اما نگرانی و دغدغه اصلی ما ورود به مرحله ای خطرناک تر و افزایش بیشتر تعداد بیماران است.

بیش از 9 هزار تماس کرونایی با بهزیستی کرمانشاه برقرار شد

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه گفت: 9 هزار و 500 تماس تلفنی با صدای مشاور بهزیستی استان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون برقرار کرده‌اند.

فاطمه رضوان مدنی، همچنین به افزایش تماس های شهروندان با صدای مشاور 1480 در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: صدای مشاور بهزیستی در راستای کاهش نگرانی و اضطراب ناشی از شیوع کرونا فعال است.

امضای تفاهم‌نامه کرمانشاه و حلبچه برای بهبود مبادلات مرزی

استانداران کرمانشاه و حلبچه اقلیم کردستان عراق به منظور بهبود و افزایش مبادلات مرزی تفاهم‌نامه امضا کردند.

«هوشنگ بازوند» چهارشنبه در رأس هیاتی متشکل از هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و فرمانداران پاوه و ثلاث باباجانی به منظور دیدار و امضاء تفاهم نامه با «آزاد توفیق» استاندار حلبچه وارد پایانه مرزی «پشته» در اقلیم کردستان عراق شد.

پایانه مرزی پشته در آن سوی پایانه مرزی شیخ صله در شهرستان ثلاث باباجانی قرار دارد و برای صادرات و واردات کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در دیدار امروز 2 طرف ضمن ابراز علاقه به منظور گسترش مبادلات مرزی تفاهمنامه‌ای را در این زمینه امضا کردند.

افزایش ظرفیت صادرات کالا از مرزهای شیخ صله و شوشمی و فراهم کردن زمینه تردد مسافران در این 2 پایانه مرزی از جمله موارد مورد بحث در دیدار امروز استانداران کرمانشاه و حلبچه بود.

همچنین 2 طرف در رابطه با بازگشایی پایانه مرزی «سازان» در بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه نیز به توافق رسیدند و قرار شد برای فراهم شدن مقدمات این امر دست به اقدام بزنند.

جانباز کرمانشاهی در بیمارستان درگذشت

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه اعلام کرد:«جهانگیر آزادی میان‌کوهی» یکی از جانبازان کرمانشاهی که روز یکشنبه (18 خرداد) اقدام به خودسوزی کرده بود، در بیمارستان امام خمینی (ره) درگذشت.

حجت الاسلام «هادی عسکری» افزود: این فرد که 15 درصد جانبازی داشت بدون اینکه مراجعه ای به بنیاد شهید شهرستان کرمانشاه داشته باشد در مقابل این نهاد اقدام به خودسوزی کرد و توسط مغازه داران محل آتش خاموش و به بیمارستان منتقل شد.

وی تصریح کرد: مرحوم آزادی دارای سه فرزند است و از بنیاد شهید خدمات معیشتی و بیمه تکمیلی دریافت می کرده است.

هیأت بنیاد شهید برای بررسی چگونگی درگذشت جانباز کرمانشاهی اعزام شد

«سعید اوحدی» معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، هیأتی را برای بررسی چگونگی درگذشت جانباز کرمانشاهی که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حادثه ای ناگوار به دیار حق شتافت، راهی کرمانشاه کرد.

روابط عمومی بنیاد شهید با انتشار این گزارش ضمن تسلیت به خانواده این جانباز عزیز اعلام کرد: به محض اطلاع رییس این نهاد از وقوع حادثه فوق، ضمن اعزام هیأت بازرسی به کرمانشاه بر همکاری این هیأت با مسؤولان قضایی، اجرایی و نظارتی برای تهیه گزارشی دقیق و شفاف تأکید کرد.

در دستور رییس بنیاد، بر پیگیری موضوع تا حصول نتیجه و تشخیص علل اصلی این واقعه ناگوار و برخورد با قصور و مقصران احتمالی تأکید شده است.

سازش 2 طایفه کرمانشاه به یک جوان زندگی دوباره داد

با تلاش اعضا و دبیران شعبه 45 ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه (شعب سازش قتل) خانواده یک مقتول از قصاص قاتل فرزند خود صرف‌نظر کردند.

به گزارش روابط عمومی شوراهای حل اختلاف استان کرمانشاه، رییس شوراهای حل اختلاف کرمانشاه در این خصوص اظهار داشت: در سال 1393 بین 2 طایفه در یکی از شهرستان های استان به دلیل اختلاف درگیری رخ داد که در این نزاع یک نفر به قتل رسید.

جبار تجری افزود: در همان آغاز نزاع پاسگاه مربوطه اقدام به دستگیری قاتل و تشکیل پرونده اولیه کرد و پس از طی مراحل قانونی و ثبت پرونده در دادسرای شهرستان و بازجویی های لازم در نهایت حکم قصاص برای مجازات قاتل صادر و پرونده سیر مراحل تایید و استیضان خود را طی کرد.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: پس از درخواست خانواده قاتل برای اخذ رضایت و دستور دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه، این پرونده در ستاد تالیف قلوب استان کرمانشاه و شعبه 45 سازش در قتل، ثبت و همکاران این مجموعه با حضور مکرر در شهرستان و جلسات ویژه در دفتر این ستاد و ایجاد همدلی و صلح در بین اهالی روستا موفق به جلب و ثبت رضایت بی قید و شرط در یکی از دفترخانه های کرمانشاه شدند و خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشتند.

رییس هیات ورزش‌های همگانی کرمانشاه انتخاب شد

«نریمان رحمانی تبار» در نشست مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های همگانی کرمانشاه به عنوان رییس جدید این هیات انتخاب شد.

مجمع انتخاباتی هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه در سرسرای شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه با حضور میرابوطالبی سرپرست نایب رییسی فدراسیون و رحیمی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه برگزار شد.

در این مجمع رحمانی تبار با کسب 10 رای از مجموع 17 رای ماخوذه برای مدت چهار سال به عنوان رییس جدید هیات ورزش های همگانی استان کرمانشاه انتخاب شد.

امید صالحی و سمیرا غفاری دیگر کاندیداهای حاضر در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های همگانی کرمانشاه بودند که به ترتیب 6 و یک رای کسب کردند و از رسیدن به ریاست هیات بازماندند.

450 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در کرمانشاه تخریب شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: 100 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه در 2 ماه سپری شده از سال جاری به باغ و ویلا تبدیل شد که با ورود جهاد کشاورزی 450 فقره ساخت و ساز انجام شده در این اراضی تخریب شد.

«شهرام کرمی» افزود: متاسفانه تصور غلطی بین دستگاه های متولی مانند جهادکشاورزی، شهرداری و منابع طبیعی وجود دارد که در برخورد با چنین تغییر کاربری هایی دادسرا باید پیشران آنها باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه ها مکلفند در این زمینه وظیفه قانونی خود را انجام دهند و در قانون به صراحت عنوان شده این اختیار را دارند که برخورد داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه: آینده کشور در گرو آموزش و تربیت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، آینده کشور را در گرو آموزش مستدل برپایه تربیت الهی دانست و گفت: باورهای دینی باید از سنین پایه و قبل از ورود کودکان به مدرسه باید در میان آنها تبیین شود.

آیت الله «مصطفی علما» در دیدار مسوول مدارس صدرا سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: یکی از راه های نفوذ استعمار در کشورها از جمله کشور ایران، از طریق عاطفه و محبت کردن بود، آن ها با هدف بسط و گسترش برنامه های استعماری خود، بیمارستان می ساختند، مدرسه تاسیس می کردند و دانشگاه بنا می کردند، تا از این طریق آینده حضور استعماری خود را در این کشورها تضمین نمایند.

وی تاکید کرد: اگر از طریق آموزش اسلامی و به روز بتوانیم برای کودکانمان حتی قبل از مهد کودک برنامه داشته باشیم، آینده کشور را تضمین کرده ایم.

مصری رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه شد

عبدالرضا مصری به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

به گزارش خانه ملت، عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه به عنوان رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه انتخاب شد.

همچنین شهریار حیدری نماینده مردم گیلانغرب، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب نیز به عنوان دبیر مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس انتخاب شد.

26 میلیارد ریال کالای قاچاق در استان کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح بزرگ ارتقا امنیت اجتماعی با موضوع کشف کالای قاچاق خبر داد و گفت: در این طرح مقدار زیادی کالا و محصولات قاچاق به ارزش 26 میلیارد ریال کشف و 11 قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سردار «علی اکبر جاویدان» گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی در شهرستان های کرمانشاه، صحنه، ثلاث باباجانی، اسلام‌آبادغرب، کنگاور و روانسر و با مشارکت پلیس امنیت عمومی استان اجرا شد که در شهرستان کرمانشاه با کشف کالاهایی نظیر انواع لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم برقی، لاستیک و قطعات خودرو، دریل، دستگاه جوش، گردو و بادام و انواع نوشیدنی به ارزش 21 میلیارد و 500 میلیون ریال همراه بود.

وی تصریح کرد: در دیگر شهرستان های یادشده نیز چهار میلیارد و 500 میلیون ریال انواع کالای قاچاق طبق نظر کارشناسان نظیر لوازم برقی و خانگی، پتو، سوخت، سلاح و 78 راس دام کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: همچنین توسط ماموران پلیس امنیت عمومی استان 15 قبضه و دیگر شهرستان های کرمانشاه نیز سه قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف و جمع آوری شد.

سردار جاویدان تصریح کرد: در این راستا 17 نفر دستگیر و 11 دستگاه خودرو نیز که محموله های قاچاق را جابه جا می کردند توقیف و روانه پارکینگ شدند.

*س_برچسب‌ها_س*