یک‌شنبه 9 اردیبهشت 1403

مدارس کدام شهرها فردا تعطیل است؟ + اسامی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
مدارس کدام شهرها فردا تعطیل است؟ + اسامی

استقبال باشکوه مردم از شعب اخذ رای، تمدید مهلت رای‌گیری در سراسر کشور تا ساعت 12 نیمه‌شب به تعطیلی و غیرحضوری شدن فعالیت مدارس بسیاری از استان‌های کشور منجر شد.

در پی حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای و تمدید مهلت رای‌گیری تا نیمه شب، مدارس برخی از استان‌ها که محل اخذ رای هستند، همچون سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، کرمانشاه، همدان، قم، لرستان، اصفهان، اردبیل، زنجان، فارس و تهران فردا تعطیل اعلام شدند.

سیستان و بلوچستان

در همین راستا با تصمیم ستاد بحران سیستان و بلوچستان، فعالیت تمام مدارس این استان فردا شنبه 12 اسفندماه به صورت برخط (مجازی) و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود. تصمیم غیرحضوری شدن مدارس این استان علاوه بر حضور گسترده مردم در انتخابات، به شرایط جوی (سرما در مناطق شمالی و آبگرفتگی و سیل نواحی جنوب استان) نیز مربوط می‌شود.

اردبیل

طولانی شدن فرآیند رأی‌گیری و شمارش آرا در استان اردبیل هم به تعطیلی تمام مقاطع تحصیلی این استان منجر شد.

سیدحامد عاملی؛ استاندار اردبیل در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفت: به علت حضور اکثر همکاران فرهنگی در شعب اخذ رای، فردا شنبه 12 اسفند 1402 تمام مدارس شهری و روستایی استان اردبیل غیرحضوری بوده و از طریق شبکه شاد انجام خواهد شد.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به اینکه برخی از مدارس شاهد برگزاری انتخابات هستند و این فرآیند أخذ رأی تا ساعات پایانی شب ادامه خواهد داشت، پیش بینی می‌کنیم شمارش آرا در ساعات آینده آغاز شده و تا حوالی ظهر فردا ادامه یابد.

کرمان

مدارس استان کرمان نیز فردا؛ شنبه 12 اسفند تعطیل اعلام شد.

این خبر را مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کرد و گفت: فردا مدارس سه مقطع در استان کرمان تعطیل است و آموزش دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

رضا رضایی افزود: با توجه به مشارکت بالای مردم و استقبال مردم از انتخابات و با توجه به اینکه تعداد زیادی از مدارس استان کرمان شامل هزار و 300 شعبه، حوزه أخذ رأی بوده و تعداد فراوانی از همکاران آموزش و پرورش از عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات هستند، تمام مدارس استان کرمان فردا تعطیل است.

البرز

البرز نیز از استان‌هایی است که مدارس آن در تمام مقاطع تحصیلی فردا به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

این خبر را به نقل از مرتضی ولی پوری، رئیس ستاد انتخابات استان البرز برایتان نقل می‌کنیم که گفته: با توجه به استقبال باشکوه مردم از شعبه‌های اخذ رای و تمدید مهلت رای‌گیری با نظر مساعد استاندار البرز، فعالیت همه مدارس استان در روز پس از انتخابات از طریق شبکه شاد پیگیری می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز افزوده: این تصمیم با توجه به اینکه شمار زیادی از فرهنگیان از عوامل برگزاری انتخابات هستند و بخش زیادی از مدارس نیز شعب أخذ رأی هستند گرفته شده است. ضمن اینکه احتمالا کار شمارش آرا تا اوایل صبح فردا شنبه دوازدهم اسفند به طول خواهد انجامید و به این دلیل امکان برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس وجود ندارد.

کردستان

مهدی رمضانی، رئیس ستاد انتخابات کردستان نیز از تعطیلی مدارس این استان خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت تعداد زیادی از فرهنگیان در شعب اخذ رأی استان، با تصمیم و موافقت استاندار کردستان، فعالیت تمام مدارس در تمام مقاطع در دو نوبت صبح و بعدازظهر در روز شنبه 12 اسفندماه تعطیل است.

زنجان

دانش آموزان زنجانی هم فردا به صورت غیرحضوری پای کلاس‌های درس خود حاضر می‌شوند.

این خبری است که علی اسماعیلی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان آن را رسانه‌ای کرده و گفته: از آنجا که بیشتر عوامل اجرایی از فرهنگیان هستند و از سوی دیگر ممکن است شمارش آرا تا صبح فردا طول بکشد، تصمیم گرفته شد مدارس استان؛ فردا شنبه 12 اسفند در هر سه مقطع صبح و بعد از ظهر تعطیل شود.

فارس

شبکه شاد فردا مشتریان دیگری هم دارد و آن هم دانش آموزان تمام کلاس‌های درس مدارس سراسر استان فارس است.

فرشید قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس در حاشیه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، در محل پاتوق رای اولی‌های شیرازی در دبیرستان نمازی این شهر، خبر تعطیلی مدارس این استان را به رسانه‌ها داد و گفت: با توجه به استقبال باشکوه مردم از شعب اخذ رای و تمدید مهلت رای‌گیری، با نظر مساعد استاندار فارس، فعالیت تمام مدارس سراسر استان به صورت برخط (مجازی) و از طریق شبکه شاد برگزار می‌شود.

به گفته وی، این تصمیم با توجه به اینکه تعداد زیادی از فرهنگیان از عوامل برگزاری انتخابات هستند و بخش زیادی از مدارس نیز شعب اخذ رای هستند و احتمالا کار شمارش آرا نیز تا اوایل صبح فردا؛ شنبه دوازدهم اسفند به طول می‌انجامد، اتخاذ شده است.

اصفهان

به احتمال قوی بسیاری از مدارس استان اصفهان نیز فردا تعطیل اعلام شود. این را محمدرضا جان‌نثاری، معاون سیاسی، امنیتی استاندار اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرده و گفته: تدابیر لازم اندیشیده شده تا مدارسی که امکان طول کشیدن زمان شمارش آرا در آنها وجود دارد، مشخص و به صورت موردی نسبت به تعطیلی آنها اقدام شود.

در همین راستا مدارس شهرستان کاشان در استان اصفهان فردا تعطیل است؛ خبری که محمدهادی علوی‌نژاد؛ مدیر روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کاشان آن را به خبرنگار تسنیم اعلام کرده و گفته: بنا بر تصمیم اتخاذ شده تمام مدارس شهرستان کاشان فردا شنبه 12 اسفند تعطیل بوده و آموزش دانش‌آموزان به صورت مجازی دنبال می‌شود.

یزد

در استان یزد هم همه دانش‌آموزان فردا در خانه می‌مانند و از شبکه شاد پیگیر درس و مشق خود می‌شوند.

محمد کاظم رحیمی نژاد؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اعلام این خبر، به حضور خوب مردم یزد پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیش از دو سوم همکاران ما در جریان انتخابات، مسئولیت‌های مختلف دارند و نزدیک به 240 آموزشگاه هم در جریان انتخابات فقط در سطح شهرستان یزد فعالیت دارند و مدت انتخابات هم تمدید شده، تصمیم گرفته شد که برای فردا مدارس استان یزد با دو ساعت تاخیر به صورت غیرحضوری از ساعت 10 فعالیت خودشان را آغاز کنند.

رحیمی نژاد افزود: معلمان ما در بستر شاد کلاس‌های خود را تشکیل خواهند داد و دانش‌آموزان هم از ساعت 10 تا پایان وقت آموزشی کلاس‌ها را دنبال کنند و نیازی هم به حضور در کلاس نیست.

به گفته وی، این موضوع برای همه مقاطع ابتدایی و متوسطه دور اول و دوم و هنرستان گرفته شده و به این ترتیب تمام آموزشگاه‌ها مشمول این تصمیم هستند.

قم

رئیس ستاد انتخابات استان قم نیز اعلام کرد با توجه به درخواست اداره کل آموزش و پرورش استان، تمام مدارس این استان در تمام مقاطع تحصیلی روز شنبه 12 اسفند ماه تعطیل است.

همدان

مدارس استان همدان البته فقط در نوبت صبح غیرحضوری شد. دلیل غیرحضوری شدن مدارس این استان نیز از سوی مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان استقبال باشکوه مردم از شعب أخذ رأی و تمدید مهلت رأی‌گیری اعلام شده است.

لرستان

دانش آموزان استان لرستان هم به گفته رضا عزتی، مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان فردا در دو نوبت صبح و عصر در بستر شبکه شاد برگزار خواهد شد.

کرمانشاه

در استان کرمانشاه و در تمام مقاطع تحصیلی هم فردا مدارس تعطیل اعلام شده است. خبری که سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه آن را به خبرنگار تسنیم گفت و بیان کرد: با توجه به اینکه تعدادی از مدارس استان محل اخذ رأی است، فردا شنبه 12 اسفند ماه مدارس در تمام مقاطع صبح و عصر تعطیل خواهد بود.

قزوین

حامد فتوحی؛ دبیر ستاد انتخابات استان قزوین نیز با اشاره حضور پرشور مردم در شعبه‌های اخذ رای مدارس این استان گفت: به دلیل این حضور پرشور تمام مدارس استان قزوین فردا شنبه تعطیل خواهد بود.

بوشهر

دانش آموزان رای اولی استان بوشهر امروز در انتخابات حماسه آفریدند؛ این را علی موحدی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفته و یادآور شده که به دلیل تمدید زمان رأی‌گیری و پس از آن آغاز شمارش آرای صندوق‌ها، مدارس در سه مقطع تحصیلی در روز شنبه 12 اسفند ماه تعطیل است. البته این تعطیلی شامل شیفت صبح این مدارس می‌شود و کلاس‌های شیفت عصر برقرار خواهد بود.

تهران

و اما استان تهران هم فردا شاهد تردد کمتر شهروندانش در سطح شهر خواهد بود، زیرا تمام مدارس استان تهران فردا تعطیل اعلام شده و لذا دانش آموزان این استان فردا را در منزل خواهند گذراند.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.