جمعه 8 تیر 1403

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 3 تیر + فیلم کامل

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 3 تیر + فیلم کامل

روز سوم تیر، 5 نامزد انتخاباتی در برنامه‌های اختصاصی انتخاباتی تلویزیون حاضر شده و به برنامه‌های پیش‌رو خود پرداختند.

به گزارش مشرق، برنامه‌های انتخاباتی روز سوم تیر ابتدا با برنامه بدون تعارف مصطفی پورمحمدی آغاز شد و سپس با دو مستند تبلیغاتی آقای مسعود پزشکیان و سعید جلیلی ادامه یافت. پس از آن علیرضا زاکانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد و به برنامه‌های انتخابات خود پرداخت.

در پایان نیز مستند تبلیغاتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در تلویزیون پخش شد.

مروری بر برنامه روزهای گذشته نامزدهای انتخاباتی در تلویزیون:

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 21 خرداد + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 22 خرداد + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 23 خرداد + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 24 خرداد + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 25 خرداد + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 26 خرداد + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 27 خرداد + فیلم کامل

مشروح کامل مناظره انتخابات 1403 در روز بیست و هشتم خرداد + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 29 خرداد + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 30 خرداد + فیلم کامل

مشروح کامل مناظره انتخابات 1403 در روزسی و یک خرداد + فیلم کامل

مشروح کامل مناظره انتخابات 1403 در روز یکم تیر + فیلم کامل

مشروح برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای انتخابات در روز 2 تیر + فیلم کامل

در ادامه مشروح اظهارات نامزدهای انتخاباتی در برنامه‌های تلویزیونی 3 تیر را بخوانید:

مصطفی پورمحمدی

با حقوق بازنشستگی زندگی می‌کنم / کسانی که نانشان در روغن هستند از دست من ناراحت می‌شوند + فیلم

برنامه بدون تعارف با پورمحمدی

مصطفی پورمحمدی؛ نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در برنامه بدون تعارف با اشاره به اینکه در جامعه احساس سردی و رخوت ایجاد شده است، گفت: هر که می‌داند شور و نشاط و گرمی در انتخابات دهد وظیفه است.

وی گفت: اگر توفیق و تقدیر و عنایت مردم به بنده باشد تمام توانایی تجربه و استعداد و جسارت‌های کاری که در این مرحله به شدت مورد نیاز است ارائه دهم.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: باید کاری کنیم تا رضایت مردم جلب شود و مردم را از این فضا خارج کنیم و همه ما در ایجاد این نارضایتی شریک هستیم. باید تلاش و جبران کنیم و از تجربه‌های خودمان به خوبی استفاده کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه نمره بالا به خودم نمی‌دهم و هم انتظار از خودم زیاد بوده و هم انتظار مردم زیاد است، افزود: مردم ناراضی هستند و این حس عمومی است.

کسانی که نانشان در روغن هستند از دست من ناراحت می‌شوند

وی ادامه داد:‌با توجه به تجربیات مدیریت و به خصوص مبارزه با فساد و شفافیتی که اعتقاد دارم آنهایی که در از این وضع جاری نان آنها در روغن هستند از دست من ناراحت می‌شوند.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به سود جویی برخی از افراد از محل تحریم‌ها گفت:‌تحریم را طوری تنظیم می‌کنند که سود زیادی برای آنها داشته باشد. وی پی ان فروش‌ها که بازار مکاری بسیار بزرگی شده است و مشکلات امنیتی برای ما ایجاد کرده است و اینترنت ما را کند کرده استو این مدل سوءاستفاده که فوق‌العاده هم برای مردم آزاردهنده است و مانع کار پیشرفت کشور است و این جریانات از حضور من ناراحت می‌شوند به خصوص که من این میدان تجربه کردم.

گاهی اوقات حقوقم به میانه ماه نمی‌رسد

پورمحمدی با بیان اینکه تمام گزارش اموال خودم را چهار بار ارائه داده‌ام، گفت: بیست سال گذشته هیچ چیز در زندگی ما تغییری نکرده است و نهایتا توانسته‌ام خودرو خود را عوض کنم و باغ، ملکی و ویلایی ندارم.

وی اظهار کرد: پاداش خدمت که به ما دادند بعد از بازنشستگی به بچه‌ها دادیم که تشویق کردیم که در بازار بورس بگذارند که بلایی که سر همه آمدند به سر بچه‌های ما آمده است.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در برنامه بدون تعارف ادامه داد: فقیر نیستیم و زندگی متوسطی دارم و الان با حقوق بازنشستگی زندگی می‌کنم. ایام اخیر خیلی برای ما سخت شده است. پس انداز خاصی نداریم و یک ماه حقوق نرسد می‌فهمم که حقوق‌بگیران پایین و بازنشستگان چه می‌گذرد.

مسعود پزشکیان

روایتی از وزارت و طبابت پزشکیان در مستند «مستانه شو» + فیلم

فیلم کامل مستند دوم مسعود پزشکیان

این مستند نیم‌نگاهی به انتخاب پزشکیان به عنوان وزیر بهداشت دولت اصلاحات و دیدارهای تبلیغاتی وی در چند روز اخیر در شهرهای مختلف کشور داشت.

در این مستند که امشب 3 تیر ساعت 2 از شبکه دو پخش شد، چهره‌های سیاسی و اجتماعی همچون عباس عبدی، شهیندخت مولاوردی، محمدرضا جلایی پور، محمد قوچانی، محمد جواد آذری جهرمی و محمد جواد ظریف نیز حضور داشتند.

این چهره‌ها هر یک چند جمله‌ای در حمایت از پزشکیان صحبت کردند. عباس عبدی گفت: من دور قبل انتخابات رای ندادم. ولی این دوره بلافاصله پس از تایید آقای پزشکیان اعلام حمایت کردم.

شهیندخت مولاوردی نیز با تاکید بر این‌که بر سر یک دو راهی هستیم اظهار کرد: باید بین ادامه وضع موجود یا قدم گذاشتن به سمت جلو یکی را انتخاب کنیم.

نمایش صحنه‌های از نطق‌های پزشکیان در صحن علنی مجلس اغاز کرد این مستند بود. این نامزد انتخاباتی در مقام یک نماینده گفت: «به حق باید رای داد. کدام نماینده رفته پول گرفته؟ نماینده ای که پول گرفته باید از مجلس اخراجش کنند.»

وی همچنین بیان کرد: ترسو کسانی هستند که فقر و بدبختی و گرسنگی را می بینند و خودشان را به کوچه علی چپ می زنند.

پرداخت‌های ناعادلانه حقوق و دستمزد و خودداری برخی پزشکان از انجام عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی از دیگر نکاتی بود که پزشکیان به ان اشاره کرد. وی تاکید کرد: همه مشکل از سو مدیریت نشات می گیرد.

این نامزد انتخاباتی در ادامه مستند شعری از مولانا را زمزمه کرد که نام مستند از آن گرفته شده است: رو سینه را چون سینه‌ها هفت آب شو از کینه‌ها / وآنگه شراب عشق را پیمانه شو پیمانه شو / باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی / گر سوی مستان می‌روی مستانه شو مستانه شو

در بخش دیگری از مستند کارگردان تصاویری از زندگی روزمره خیابان را قاب گرفته بود و همزمان صدای مردم را منعکس می‌کرد که درباره نگرانی‌هایی چون گران شدن دلار، ازدواج و بیکاری حرف می‌زدند.

دختر پزشکیان که همیشه همراهش است نیز یکی از شخصیت‌های فعال مستند بود. او در بخشی از این اثر به زندگی شخصی پدرش اشاره کرد و گفت: بابا عاشق ما و مادرم بود. مادر که از دنیا رفت، به خاطر علاقه ای که به ما داشت هیچ وقت ازدواج نکرد.

وی همچنین متن نامه‌هایی را که از پدرش در زمان اقامت در آمریکا دریافت کرده بود خواند.

یک عده‌ای را به پوچی کشاندیم

پزشکیان در بخش دیگری از مستند اشاره‌ای به اقامت کوتاهش در آمریکا داشت و گفت: در آمریکا دوره دیدم. آنها می خواستند من را نگه دارند. اما من قبول نکردم. ما ترک ها یک ضرب المثل داریم که غربت اگر بهشت هم باشد باز هم وطن خوب است.

این نامزد انتخاباتی اشاره‌ای هم به فرار مغزها داشت و بیان کرد: قبل از انقلاب دانشجویان راست و چپ در فکر درست کردن مملکت بودند. ولی الان بعضی دانشجویان به فکر ساخت مملکت‌شان نیستند. ما یک عده‌ای را به پوچی کشاندیم و به هر حال مقصریم.

حضور در جبهه‌های دفاع مقدس

پزشکیان در بخش دیگری از مستند درباره حضورش در جبهه‌های دفاع مقدس گفت: زمان شروع جنگ بچه های دانشکده را جمع کردیم تا ببینیم تخصص ما به چه درد جنگ می خورد. برای درمان راهی جبهه ها شدیم. در یک عملیات 120 نفر پزشک در عملیات شرکت کردیم.

وی درباره رفاقتش با مهدی باکری، فرمانده شهید توضیح داد: هر کسی که آن روزها را دیده باشد و با یکی مثل آقا مهدی نشسته باشد، نمی تواند نسبت به مملکتش بی تفاوت باشد.

بر اساس آن چه دیدیم او زمان جنگ مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها بوده و همزمان به‌صورت رزمنده و پزشک خدمت می‌کرده است.

نحوه ورود به وزارتخانه بهداشت دولت اصلاحات

این نامزد انتخاباتی درباره نحوه ورودش به وزارتخانه بهداشت دولت اصلاحات یادآور شد: زمانی که ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را عهده‌دار بودم، با مشارکت مردم در عرض شش ماه 630 خانه بهداشت در تبریز ساختیم. به خاطر کارهایی که در تبریز کردم من را نامزد وزارت بهداشت کردند. برای حقانیت دولت خاتمی همین کافی است. چون در تهران اساتید برجسته پزشکی بودند و من جزو حزب اصلاحات نبودم.

امیدوارم اقتدار را دوباره به مملکت برگردانیم

در ادامه بخشهایی از توییت های کاربران شبکه اجتماعی ایکس در حمایت از پزشکیان نمایش داده شد. شرح سفرهای انتخاباتی پزشکیان به شهرهای شیراز، اصفهان و اهواز و سنندج بخش دیگری از محتوای این مستند بود. وی در جمع مردم گفت: فساد و رانت و تبعیض عوامل بر هم زدن اقتدار و عزت هستند. امیدوارم اقتدار را دوباره به مملکت برگردانیم.

راضی کردن رای‌های خاکستری

در بخش پایانی مستند مرد معترضی را دیدیم که از پزشکیان می‌خواست با سایر نامزدها تندتر صحبت کند. او خطاب به این نامزد گفت: راضی کردن رای‌های خاکستری برای ما کابوس شده است و اگر شما این گونه ادامه دهید آنها جذب نمی‌شوند.

پزشکیان در پاسخ گفت: من اهل دعوا نیستم. می توانم پرونده های برخی نامزدها را دربیاوم. چون خیلی‌ها بیخود بالا آمده اند. خوب نیست در صداوسیما بگم بگم راه بیاندازم. همین بگم بگم‌ها ما را به اینجا رسانده است.

سعید جلیلی

انتشار دومین مستند سعید جلیلی با نام «یک روز از 11 سال» + فیلم

فیلم کامل مستند دوم سعید جلیلی

مستند دوم سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه شب از شبکه دوم سیما پخش شد. سعید جلیلی در این مستند می‌گوید: نکته‌ای هم که مطرح شد چون راجع به دولت شهید رئیسی بود، جسارتی هم شده بود، مردم امروز قضاوت می‌کنند... زمانی وعده داده شد ما که بیاییم، هم اقتصاد و هم سانتریفیوژها می‌چرخد که از 19 هزار تا شد سه هزار تا و دلار سه تومنی شد 30 تومن.

در ابتدای مستند این عنوان را می‌بینیم «یک روز از 11 سال». مرد جوانی با جلیلی سخن می‌گوید، گویی از اهالی مناطق مرزی است: آخر دنیاست، نمی‌دانم چه جور شده آمدید اینجا، خداوکیلی تعجب کردم.

مردم نگهبان این مرزند، اگر مردم، جلوی عراق و آمریکا را نمی‌گرفتند، معلوم نبود آن شهرهای بالا چه بلایی سرشان بیاید. و خبری از رادیو ایران که نخستین مناظره شش نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری دیشب برگزار شد و تا پاسی از شب ادامه یافت.

دولت اصلاحات را خطاب قرار می دهد. جلیلی می‌گوید: نکته‌ای هم که مطرح شد و راجع به دولت شهید عزیزمان، محبوب مردم آقای رئیسی مطرح شد که سه سال جسارتی شده بود... تعبیر خوبی ایشان به کار نبرده بود، مردم امروز قضاوت می‌کنند.

همان دوره ای که گفته بودید با این مسیر می توانیم این موفقیت ها را داشته باشیم. زمانی در سال 92 وعده شد که ما بیاییم هم اقتصاد و هم سانتریفیوژها می‌چرخد. چه شد؟ سانتریفیوژها از 19 هزار تا سه هزار تا شد و کنایه‌ای به محدودیت‌ها و بتنی که ریخته شد می زند و می‌افزاید: دلار سه تومنی شد سی تومان. برای جلیلی هدف و کار مهم است.

جمله‌ای که از زبان شهید رئیسی درباره سعید جلیلی می‌شنویم. این نامزد می‌گوید: ما باید یک تابلو و یک تصویر از آن وضع مطلوب داشته باشیم.

صحبت از اشتغالزایی و امنیت می‌شود در جلسه دیپلماسی اقتصادی با حضور فعالان اقتصادی در سال 95 و جمله‌ای از یک فعال اقتصادی که «خیلی دیر شده است.»

جلیلی در گفت و گویی که به مناسبت همین مستند تدارک دیده شده بود گفته در 11 سال گذشته عمده وقت من و صدها نفر از همراهانم در شناخت مسائل کشور و راه حل آنها متمرکز بود.

مدیران و کارشناسانی که به بیش از هزار نفر می‌رسند. در فهرست طولانی و پرشمار همکاران ما در دولت سایه همه جور سلیقه سیاسی و همه سطوح کارشناسی از مدیران عالی دولت های گوناگون تا مدیران میانی و کارشناسان حضور داشتند. او را در جمع فرهنگیان می‌بینیم.

مقایسه ای جالب از او می شنویم. میان نقشه و گره های فرش تا مدیریت کشور. می گوید: اگر می خواهیم مسائل کشور حل شود، باید نقشه داشته باشیم بدانید که دانه به دانه گره ها چیست.

اگر کلی بگویی یک کاری می کنم جواب نمی دهد.... امروز به دولتی نیاز داریم که این مباحث را شناخته، هدفگذاری و برنامه ریزی کرده باشد تا از فردای انتخابات مسیر جهش و پیشرفت کشور را رقم بزند. و بدرقه ای مردمی «رئیس جمهور ما خدا نگهدار تو.» کودکی به کنار خودرویش می آید و می گوید: آقای جلیلی یک عکس بندازیم؟ خاطرنشان می کند بیش از 140 بار به نقاط مختلف کشور سفر کرده ام و از نزدیک و در دل میدان با مشکلات اقشار و اصناف مختلف آشنا شده ام... از کارگران هپکو تا کولبران بانه، از صیفی کاران آبدان بوشهر تا کشاورزان کریم آباد رشتخوار، از شرکت های دانش بنیان در نیشابور و سبزوار تا فعالان اقتصادی در چابهار و صدها جمع دیگر کاری، دانشجویی، اقتصادی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی....

به والدین شهیدی می گوید: خیلی ما را دعا کنید. محتاجیم به دعای شما. خوشابه حال شما که خیلی آبرومندید پیش خدا. ساعت 10 و 10 دقیقه را نشان می دهد و جلیلی که می گوید: امروز ما در یک انتخاب هستیم.

این یک انتخاب است. کسانی می خواهند بگویند نمی توانیم. برخی می گویند نه، نمی شود. این یک انتخاب است برخی این را می گویند. اما امروز باور داریم و امکانی وجود دارد حتی در نقاط عطف تاریخی، علمی، فناوری و پیشرفت های بزرگ، شما می توانید حضور موثر داشته باشید.» «یک کاری بکنید ما برگردیم. خیلی دیر شده.» این هم درخواست یک طرفدار و جلیلی که می گوید: وقت را از دست ندهید، زمان تعارف نیست. فرصت های بزرگی روبه روی ما قرار دارد. می توانیم تعلل کنیم که مانند هشت سال پایانی دهه 90 رشد کشور صفر بشود و یا با تغییر ریل موفقیت هایی را رقم زد.

امیدوارم این برنامه ها بعد از روز انتخابات کلید بخورد و حرکت بزرگ همه جانبه با حضور همه شروع شود.

ادامه می دهد: یک جهان فرصت، نتیجه آن یک ایران جهش شود آن هم با ایفای نقش پرشکوه هر ایرانی و با وجود یک دولت نقش آفرین تا انشالله پرچم بزرگی که امام ما به اسم اسلام در کشور ما بلند کرد به دست صاحب اصلی اش حضرت ولی عصر سپرده شود... نمایی از برج میلاد در غروب دیده می شود و «والسلام علیکم و رحمه الله برکاته.» تار و پودهای فرش و چنگکی که به آنها زده می شود.... موسیقی زیبایی با خوانندگی چندی کودک پایان بخش این مستند است که می خوانند: زندگی طرحی داره مثل نقشه یه فرش که تو این نقشه می بینیم واسه هر رنگی یه نقش...

علیرضا زاکانی

درمان اطفال و سالمندان رایگان می‌شود / امکان افزایش یارانه تا سی الی چهل درصد وجود دارد + فیلم

فیلم کامل حضور زاکانی در گفتگوی ویژه خبری

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری حضور یافت.

وی در ابتدای برنامه در پاسخ به سوالی درباره این که در طرح خود به مردم طلا می دهید یا اعتبار و چه زمان این طرح اجرایی می شود گفت: مردم عزیز، کشور ما ثروتمند است و به واسطه آن امکان خدمت فراهم است و نحوه استفاده از این ثروت باعث شده بخشی از جامعه محروم باشد در بخش توسعه رفاه هفت بسته را معرفی کردیم و یک بستر آن یارانه طلایی بود.

زاکانی افزود: این طرح جای یارانه فعلی را نمی‌گیرد و یارانه فعلی می تواند تا 30 الی چهل درصد نیز بیشتر افزایش پیدا کند و یارانه طلایی میزان مصرف انرژی خانوار را نشانه گرفته است و بنابراین ما کل مصرف انرژی خانوار کشور را تقسیم بر کل جمعیت کشور می‌کنیم و به عددی می رسیم و آن عدد محاسبه و برای هر خانوار حسابی باز می شود و آن جا معادل آن به میزان انرژی که اختصاص پیدا می کند و به هر نفر در سال شش گرم طلا می‌رسد و بنابراین سهم خانواده سه نفره هجده گرم طلا در سال خواهد بود. به عنوان مثال اگر کسی در پایان سال طلای مربوطه را محاسبه نکند می تواند آن را اندوخته کند و این اندوخته بدون تورم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این اعتبار برای وام و معادله در بورس است و همچنین رشد سالیانه طلا نیز به این اعتبار افزوده می شود و باعث می‌شود تا واردات بنزین کاهش پیدا کند و قاچاق و تورم و نقدینگی کاهشی شود. همچنین موضوعاتی محیط زیستی هم بسیار مهم است. خاصیت بعدی آن است که نرخ بنزین هزار و پانصد تومان می شود وبنزین 3 هزار تومنی از بین می رود و از همان ماه اول دولت ما این طرح اجرایی می شود. مردم ما این را به عنوان یک امکانی همگانی در دسترس خودشان خواهند دید. این توزیع عدالت گستری در همه کشور است.

زاکانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که منابع مالی طرح هایی که در مناظره ها داده‌اید از کجا تامین میشود گفت: این برنامه محور هایی دارد و یکی از آن ها تامین نیاز مردم است و بعدی هم پیشرفت آبادانی کشور در کنار خلق فرصت های نو است. در مورد حوزه سلامت باید بگویم ما بسته سلامتی داریم که موضوع آن توسعه رفاه است و اساس آن از بیماری پیشگیری می‌شود و شخص بیمار درد بی پولی نمی‌کشد.

وی تصریح کرد: برای این هم بسته ای داریم و در آن طرح توسعه شبکه بهداشت و پرونده الکترونیک سلامت را اجرایی می کنیم لذا قرار است درمان اطفال زیر هفت سال تا پانزده سال رایگان شود. همچنین برای درمان بیماران صعب العلاج و سالمندان هم برنامه های داریم. یعنی پیرمرد و پیرزنی لازم نیست دغدغه درمان داشته باشد و همه این ها در حوزه بستری افراد است. دومین بسته در کنار رایانه طلایی همین بسته سلامت است.

زاکانی درباره چگونگی ارائه بنزین با نرخ هزار و پانصد تومان گفت: در طرح ما قاچاق متوقف می‌شود و نیازی به خرید بنزین هم نداریم. اکنون شرایط بدی داریم و با طرح های ما بازار مصرف سوخت بنزین به دست خود مردم اداره می‌شود و آنها با صرفه جویی می توانند بهترین امکانات را داشته باشند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نگاه شما به جایگاه رئیس جمهور چیست گفت: رئیس جمهور باید درک و فهم داشته باشد، کارشناسی بداند، جامعیت داشته باشد و نتوانند سرش را کلاه بگذارند.

وی درباره برنامه خود برای افزایش توان تولید داخلی بیان کرد: اگر به عنوان دولت روی زنجیره تعاونی ببندید و بگویید آنقدر ارز می دهم و آن قدر گوشت می خواهم. مردم خوشان می فهمند تولیدکننده و توزیع کننده چقدر زحمت کشیده و تولید جهش میکند. در موضوعات دیگر تولید به مراحل دیگر نیاز دارند مثلا در معادن با یک عدد120 همتی سروته آن را هم می آوردند.

زاکانی ادامه داد: در تهران میادین میوه و تره بار ما معتبرند و سی تا 70 درصد زیر قیمت بازار می دهند. سال گذشته لیمو کمیاب شد و قیمت آن به شصت و پنج هزار تومان رسید. از کشاورز به قیمت چهار هزار تومان می خریدند که ما از کشاورز ده هزار تومان خریدیم. برنامه ما برای کشور ایجاد زنجیره است و مدیریت را به شوراها و مدیریتهای محلی می‌دهیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: از مردم انتظار می رود تا بیایند پای صندوق و رای بدهند اما پس از آن مردم فراموش میشوند. در بعد سیاسی وقتی مردم رای می دهندکارشان تمام نمی شود و طبق قانون اساسی مدل نظارت بر مسئولین را پیش بینی کردیم. قانون اساسی ظرفیتهای بی نظیری دارد که کسی به آن توجه نکرده است. مهمترین بخش امربه معروف و نهی از منکر انجام آن توسط مردم به مسئولان است. در شهرداری این کار کردیم. در سال هزار و چهارصد و یک، 2080 تا از پروژه ها را به مردم دادیم و مردم بر آن نظارت می کردند. در سال 1402 گفتیم مردم نظر دهند و یک میلیون و دویست پنجاه هزار نفر شرکت کردند لذا پذیرش نظرات مردمی قطعی است.

وی درباره ساماندهی نیروهای شرکتی گفت: هیچ راهی نداریم تا گره از زندگی نیروهای شرکتی باز کنیم. ما باید ظرف سه سال حقوق بازنسشتگان و شاغلان را انجام دهیم که قول می دهیم در سال اول دولت انجام دهیم و پولش موجود است. کشور لنگ پول نیست بلکه لنگ تدبیر است. الان 33 ماه است که در شهرداری هستیم. ما هر بودجه ای که گذاشتیم توانستیم 150 درصد تحقق بودجه داشته باشیم. لذا همسان سازی را در همان سال اول انجام میدهیم. نیروهای شرکت هیچ امنیت شغلی ندارند. در منطقه 3 با پاکبانان صحبت می کردم که می گفتند یک میلیون هفتصد میگیرند و دیگری سه شیفت کار میکند و سه و میلیون هفتصد می‌گرفت اما الان پاکبان ما بیش از 12 میلیون کف حقوقش است. پول هست و باید حق مردم را ادا کرد. الان اگر اول ماه پول پاکبان را ندهند از پولشان کم میکنیم و خودمان به کارگر میدهیم.

زاکانی افزود: در این مدت 13 میلیارد یورو تفاهم نامه با چین نوشتیم و سیزده میلیارد یورو یوزانس کردیم و یعنی بعد از سه سال پرداخت میکنیم و آنها پذیرفتند در کشورمان سرمایه گذاری کنند. تحریم ظلم است؛ یک درصدش هم ظلم است و راهش خنثی سازی در داخل است. تا وقتی واکسن کرونا را نساختیم به ما واکسن ندادند. شهید رئیسی خودش گرفتن واکسن را دنبال کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: برای تحریم باید گام های بلندی برداریم و از داخل تحریمها را خنثی کنیم. کسی ما را از تحریم نترساند و ما را از چاله تحریم به چاله بزرگتری نیندازد. درباره آسیبهای اجتماعی از سال 1400 قرارگاه زدیم و امروز در دره فرحزاد معتاد نمی‌بینید و این مکان تبدیل به تفرجگاه شده و الان قریب بیست هزار نفر در کمپ هستند و این نگاه ما براساس نگاه انسانی است. ما ششصد زن زندانی را رای باز کردیم و به آنها خدمت میکنیم. زندانی که حبس ابد است پیش ما کار میکند. 7200 کودک کار را داریم و در حال استعدادیابی آنها هستیم.

وی تاکید کرد: در حوزه مسکن اگر در بافت فرسوده تشویقی دهیم مردم خود می سازند و دولت اینجا مداخله بیجا میکند. در حوزه حمل و نقل عمومی انقلاب شده است امسال اتوبوسها به هفت هزار تا می رسد و 2500 عدد آن برقی است. ما این امر را با برنامه ریزی انجام دادیم. به وزیر کشور گفتم اجازه بدهید برای کل کشور امکانات بیاوریم. همچنین گفتم اگر پایتخت از تهران برود دور از ذهن است اما دستگاههای دولتی در نقطه ای شهر تجمیع شوند و ما به ازا ساختماهایتان را بدهید و آقای منصوری متولی این کار شدند.

زاکانی گفت: ظرف پنج سال گره مشکل مردم در مسکن را باز می‌کنیم و برای ساخت 27 هزار واحد برنامه دارم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا آخر انتخابات می مانیدگفت: کارنامه من مشخص است طی چهل و پنج سال قبل حاضرم بگویم هر روز کجا بودم برخی از سابقه خود فرار می کنند اما من نه. من برنامه ای مشخص برای کشور دارم و خود را نسبت به سایر نامزدها اصلح تر میدانم و تا آخر کار هستم.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

«دولت مردم، دولت خانواده» دومین مستند انتخاباتی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی + فیلم

فیلم کامل مستند سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

«کی قرار است این مردم روی آرامش ببینند؛ پارسال ازدواج کردم و زندگی درستی ندارم؛ با مدرک کارشناسی ارشد روزی دو شیفت کار می‌کنم و به جایی نمی‌رسم؛ ارزون‌ترین چیز نونه وقتی نتونم نون هم بخرم.. فکر نکنم جایی باشد که بتوانیم صدامونو برسونیم و کسی پیگیری کنه.. اگر بخواهیم رای بدیم اول باید نامزدها رو بشناسیم که ببینیم برنامه‌ای داره که مشکلات ما رو حل کنه، قبلا هم قول‌هایی داده‌اند اما عمل نکردند» اینها جملاتی است که مستند دوم قاضی‌زاده هاشمی با آن آغاز می‌شود و تصویر از فضای تیره و آلوده شهر به چهره شهروندانی هدایت می‌شود که در مصاحبه خیابانی شرکت کرده‌اند.

«سلام» عنوان دومین مستند انتخاباتی سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی است. 25 فرودین 1350 در خانواده مذهبی و انقلابی در شهرستان فریمان به دنیا آمد. پدرش نانوا و مادرش طلبه حوزه علمیه است. در خانواده‌ای پروش یافت از مخالفان و مبارزان علیه کشف حجاب رضا خان بودند، برادران قاضی‌زاده کانون انقلاب در فریمان بودند. در 6 سالگی اعلامیه‌های حضرت امام خمینی (ره) را توزیع می‌کرد.

9 ساله بود که آهنگ جبهه کرد اما نشد. وقتی 15 ساله شد، حوالی عملیات «کربلای 1» عازم جبهه شد زمانی که به گفته خودش هیچ ریشی نداشت. قاضی‌زاده هاشمی در دومین مستند انتخاباتی خود از خاطراتش در جبهه گفت و جانبازی. از ورودش به رشته پزشکی و خاطرات دانشگاه و ازدواجش. از اینکه در ماه 25 شب کشیک می‌داد تا هزینه‌های زندگی مشترک را تامین کند. از دلبستگی خود به امام رئوف گفت و اینکه «امام رضا بزرگش کرده»

قاضی‌زاده از کسب تخصص جراحی سر و گردن و بیماری‌های حلق و بینی در 30 سالگی گفت و از افتخارِ استادیاری دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران. از اینکه به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان و قائم مقام وزیر بهداشت و درمان به مدت سه سال خدمت کرد، گفت و از نمایندگی مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی.

قاضی‌زاده می‌گوید جمهوری اسلامی از انقلاب اسلامی فاصله گرفته است و اینکه کشور نیاز به تحول در مدل حکمرانی و بنیادهای اداری کشور خود دارد. «فصل پروانگی» به گفته قاضی‌زاده نماد دگردیسی است.

قاضی‌زاده معتقد است که نیاز به ایجاد سهمیه برای زنان نداریم چرا که زنان اینقدر مدیران بهتری هستند که در رقابت با آقایان خود به خود پیروز می‌شوند.

مستند دوم بارها و بارها به دغدغه‌های مردم گریزی می‌زند، از مشکلات معیشتی تا سربازی جوانان. می‌گوید اگر می‌خواهیم امنیت را بالا ببریم باید سربازی اجباری را حذف کنیم چرا که نیروی اجباری تامین‌کننده امنیت نیست، معتقد است که آموزش نظامی باید در دبیرستان انجام شود و سرباز حرفه‌ای با حقوق کافی استخدام نیروهای مسلح شود.

او راه‌حل برخورد با مشکلات اجتماعی را حمایت از خانواده می‌داند دلیل انتخاب «دولت مردم؛ دولت خانواده» هم همین است.