چهارشنبه 11 مهر 1403

شخصیت‌های سیاسی و مدیران فارس شهادت سردار اسلام را تسلیت گفتند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
شخصیت‌های سیاسی و مدیران فارس شهادت سردار اسلام را تسلیت گفتند

شیراز - ایرنا - مسئولان و مقامات سیاسی، چهره‌های اجرایی، تشکل‌ها و نهادهای استان فارس همزمان با شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پیام‌های تسلیت صادر و اقدام تروریستی آمریکای جنایتکار را محکوم کردند.

سردار حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه 13 دی ماه، پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه‌ای این اقدام تروریستی رژیم آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد؛ همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

در پی این اقدام تروریستی، گروه‌های مختلف مردم، مقامات سیاسی، نمایندگان دولت و روسای دستگاه‌های اجرایی و چهره‌های سرشناس استان فارس با صدور پیام تسلیت، این حادثه را محکوم کردند.

حاج قاسم سلیمانی شهید زنده است

سپاه فجر فارس در پیام تسلیت خود، حاج قاسم سلیمانی را شهیدی زنده نامید که سناریوهای امنیت‌زدایی آمریکا و صهیونیست‌ها را نابود کرد؛ همچنین افزود: اگر تفکر و اقدام او در تبعیت از ولی امر نبود باید در کرمانشاه و خراسان به نبرد با تروریست‌های داعش می‌رفتیم و خسارت‌ها افزون‌تر بود. آمریکا با جنایت کنونی برای بقای خود تلاش می‌کند، امری که زوال آن با این اقدام سبوعانه اجتناب ناپذیر شده است.

در این پیام همچنین آمده است: سربازان ولایت و پاسداران سبز پوش حریم انقلاب اسلامی در سپاه فجر استان فارس با تبریک و تسلیت شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس به محصر، ولی امر مسلمین، ملت عزیز ایران و همه آزادگان در سراسر عالم با الگو دانستن ایمان، تفکر و سیره آن مرد آسمانی و مبارز انقلابی اعلام می‌دارد با قوت و قدرت راه او و مسیر استقامت را ادامه خواهند داد.

فرماندهی ارشد نظامی ارتش در استان فارس و کهگیلویه وبویراحمد نیز در پیام خود حاج قاسم سلیمانی را قهرمان ملی مردم ایران و الگوی تمامی جوانان و عاشقان انقلاب و رهبر نامید.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی در این پیام بیان داشت: شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی از سربازان آقا امام زمان واز یادگاران دوران دفاع مقدس یار صدیق امام امت ومقام معظم رهبری و شخصیت نظامی بین المللی وجهانی بودند که خونخواه این ابرمرد جهان اسلام تمام مجاهدین اسلام وجبهه مقاومت وهمرزمان دلیر او در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جامعه روحانیت شیراز نیز در پیامی شخصیت سردار سلیمانی را ارزشمند توصیف کرد و شهادت را آرزوی این دلاور مرد جبهه‌های نبرد عنوان کرد.

در ادامه این پیام آمده است: این سردار مؤمن، رشید و دلاور سپاه اسلام و یادگار دوران دفاع مقدس به عهد و پیمانش وفا کرد و در لحظات دشوار مقابله با دشمنان خدا از هیچ فداکاری دریغ نکرد و با مجاهدت‌های شجاعانه طومار داعش و تروریست‌های منطقه را جمع و در پی حمله شبانه و ددمنشانه دولت منحوس و جنایتکار آمریکا به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

شهادت حاج قاسم سلیمانی پایان راه نیست

در این پیام عنوان شده است که شهادت حاج قاسم سلیمانی پایان راه نیست و بی‌شک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمامی گروه‌های مقاومت و حماسه آفرینان حزب الله لبنان، حشد الشعبی عراق، انصارالله یمن، مجاهدان فلسطین و آزادی‌خواهان جهان انتقام سختی از عاملان این جنایت در جای جای این کره خاکی خواهند گرفت.

شورای ائمه جمعه اهل سنت جنوب فارس نیز در پیام تسلیت خود آورده است: سردار سرافراز سپاه اسلام سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی پس از سال‌ها مبارزه در راه اعتلای اسلام و انقلاب و دفاع از امنیت مردم، به دست آمریکا و اسرائیل جنایت کار به فیض شهادت نائل شد.

شهادت این سردارسرافراز را به مقام معظم رهبری و ملت غیور ایران و خانواده محترم آن سردار، تسلیت می‌گوییم و برای این شهید عزیز علو درجات را از خداوند مسالت داریم؛ و این اقدام ددمنشانه و جنایت بار امریکا و اسرائیل را به شدت محکوم می‌کنیم.

سردار سلیمانی مالک اشتر زمان است

جامعه اساتید حوزه علمیه فارس نیز در متن پیام خود از سردار سلیمانی با عنوان مالک اشتر زمان یاد کرد و افزود: برای سردار رشید اسلام، مرد میدان عمل، حاج قاسم سلیمانی، افتخار همین بس که توسط جنود شیطان بزرگ و ابر تروریست جهان آمریکای جنایتکار به شهادت رسید.

همچنین آمده است: بی تردیدشهادت این فرمانده دلاور اسلام، موجب تقویت هرچه بیشتر جبهه مقاومت و منفوریت روزافزون جنایتکاران غربی، عربی و عبری خواهد شد.

انجمن کلیمیان شیراز نیز با صدور پیامی، ضمن ارسال درود به روح پاک و پرفتوح سردار شهید، قاسم سلیمانی و آرزوی صبر برای ملت شریف ایران، به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفته و این اقدام‌خباثت آمیز آمریکا را برگ دیگری از جنایات استکبار جهانی دانسته و محکوم کرده است.

در ادامه این پیام، انجمن کلیمیان شیراز سال‌ها مجاهدت شجاعانه و خالصانه آن سردار شهید را در میدان‌های حق علیه باطل ارج نهاده و مسلم می‌داند که شهادت هدیه‌ای است الهی.

کلیمیان شیراز در این پیام فقدان سپهبد قاسم سلیمانی را در میادین جنگ رنج‌آور توصیف کرد و افزود: یقین داریم از هر قطره خون آن سپهبد صدها قاسم سلیمانی دیگر به پا خواهند خاست و تحت رهبری و با تکیه بر درایت‌ها و هوشمندی مقام‌معظم رهبری ریشه استکبار آمریکایی را در منطقه خواهد خشکاند.

نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی مشترک عنوان کردند: شهادت سراسر افتخار سردار بزرگ اسلام و پاسدار حریم ولایت و امامت و الگوی راستین جبهه مقاومت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی محبوب دل‌های مؤمنین و مجاهدان راه حق را به محضر مقام معظم رهبری وامت اسلامی و همرزمان و پاسداران سرافراز و خانواده معزز شهدا و ایثارگران تسلیت عرض می‌نماییم.

شهادت سردار سلیمانی افتخارآمیز است 

شورای اسلامی شهر شیراز هم در پی شهادت سردار سلیمانی، شهادت وی را افتخارآمیز توصیف کرد و بیان داشت: سردار سرافراز لشگر اسلام و ایران، فرمانده همیشه پیروز سپاه قدس، سپهبد پاسدار «حاج قاسم سلیمانی» توسط نیروای جنایتکار آمریکا را به فرماندهی معظم کل قوا، همرزمان و خانواده بزرگوار آن شهید، ملت شریف و بزرگ ایران و همه دوستدارانش تبریک و تسلیت عرض می‌کنیم.

دانشگاه شیراز در پیامی که طی آن شهادت مظلومانه فرمانده سرافراز و مجاهد خستگی‌ناپذیر، سردار سپهد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را تسلیت گفته است، آورده: بی‌شک شهادت، پاداش عمری مجاهدت و جان‌فشانی و استجابت دعای آن شهید نام‌آور است که نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود.

حمید نادگران رییس دانشگاه شیراز، عنوان کرد: آن مجاهد عزیز، به قافله عاشقان پیوست و یاد و نام نیکش بر جریده ی عالم ثبت شد. مدیریت دانشگاه شیراز، ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه و پاسداشت خدمات کم نظیر دلاور سرافراز ایران، سوگمندانه، شهادت این عزیزان را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده ی مکرم ایشان و یکایک ملت عزیز ایران، تبریک و تسلیت عرض می‌نماید و علو درجات این شهدای گرانقدر را از درگاه خداوند منان خواستار است.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم به مناسبت شهادت سردار سپهبد سلیمانی در پیام تسلیت خود، آورده است: مکتب اسلام در طول قرن‌ها حیات، همواره مرهون حضور شخصیت‌های ارزشمندی بوده که با گوهر جان، در مسیر آزادگی و اعتلای اسلام و قرآن ایستاده اند و با تاسی به سرور آزادگان جهان، حضرت امام حسین (ع)، مسیر حق را پیموده اند. خاک پاک ایران نیز به برکت اسلام، فرزندان شایسته‌ای از این دست در خود پرورش داده که بی شک سردار قاسم سلیمانی، از شایسته‌ترین این فرزندان بود که لحظه لحظه حیات پربرکتش را صرف تعالی دین و آبادی وطن کرد و نام او تا همیشه تاریخ، سربلند و پیروز است.

مهرزاد لطفی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این پیام آورده است: یکایک ما، ادامه دهنده راه پرافتخار او و حامی خون پاکش هستیم. از خداوند متعال مسالت دارم آن شهید شریف اسلام را با مولا و مقتدایش امام حسین (ع) محشور گردانیده و به خانواده معزز ایشان صبر جزیل عنایت فرماید.

محمدرضا امیری، فرماندار شیراز نیز در پیام خود عنوان کرد: در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند، صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (در راه او شهید شدند) و بعضی دیگر در انتظارند و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.

وی افزود: یقینا ترور این بزرگمرد جبهه دفاع مقدس و پیوستن به یاران شهیدش، پاسخ سنگین ملت ایران و آزادیخواهان جهان اسلام را در پی خواهد داشت و نام و یاد و راه پر غروراین بزرگمرد تاریخ پرافتخار ایران برای همه قرون و اعصار زنده جاوید خواهد ماند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس نیز در پیام خود، شهادت را در تفکر شیعی برترین طریق وصول به حق، والاترین مقام و رفیع‌ترین مرتبت نامیده است و عنوان کرده رسیدن به این فیض، بالاترین سعادت دنیوی و اخروی است؛ همانگونه که خداوند متعال در قرآن می‌فرماید:"هرگز مپندارید که شهیدان راه خدا مرده اند بلکه زنده و حیات ابدی شده اند و در نزد پروردگارشان متنعم خواهند بود." وی ادامه داد: شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام، مالک اشتر علی زمان و اسوه خستگی ناپذیر مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست شقی‌ترین و خبیث‌ترین دشمنان اسلام را به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی)، ریاست معظم قوه قضائیه، امت بزرگ اسلام به ویژه ملت شهیدپرور ایران اسلامی و همچنین همرزمان و دوستدارانش تسلیت عرض می‌نمایم.

هزاران مجاهد با روحیه حماسی جای حاج قاسم سلیمانی را می گیرد در این پیام هر قطره از خون آن شهید والامقام پدیدآورنده هزاران مجاهد با روحیه حماسی به‌منظور دفاع از اسلام عزیز و ارزش‌ها و آرمان‌های جبهه مقاومت عنوان شده است و آمده: ملت قدرشناس ایران اسلامی و همه آزادگان جهان ضمن ارج نهادن به مقام ایثار و از خودگذشتگی و روحیه استکبار ستیزی و مقاومت آن سردار شهید، ادامه دهنده راه سرخش خواهند بود.

آیت‌الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در پیام خود عنوان کرد: سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد، حاج قاسم سلیمانی اکنون در اعلی علیین و عالترین مقام مقربین در صف خواص اولیاءالله متنعم به نعمت‌هایی است که خداوند منان برای بندگان صالح خود تدارک دیده است. اما در این دنیا این جنایت فجیع سرآغاز حرکتی عظیم و توفنده برخاسته از قلوب داغدار تمامی آزادگان مظلوم جهان و دلدادگان آن اسوه مقاومت است که یقینا بنیان ننگین استکبار جهانی را به باد فنا می‌دهد و بدترین داغ ننگ بر شقی‌ترین عنصر تاریخ معاصر، ترامپ ملعون و قبیله وحشی و خونخوار او، سردمداران آمریکا و صهیونیست باقی می‌ماند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، آیت الله احمد بهشتی نیز در پیامی ضمن تسلیت این ضایعه عنوان کرده است که بی شک شهادت آن رادمرد عرصه نبرد با استکبار جهانی، فصل جدیدی را در ستیز جانانه با نظام سلطه جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار خواهد گشود و انتقام سختی را برای آنان رقم خواهد زد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، علی‌عسکر نجفی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس نیز در پیام‌هایی جداگانه ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار اسلام، خواستار انتقام خون این سردار ایران شدند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*