پنج‌شنبه 19 مهر 1403

مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
مهمترین اخبار و رویدادهای البرز در هفته‌ای که گذشت

کرج - ایرنا - هفته گذشته (28 تیر تا سوم مرداد) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی در استان البرز رخ داد که مهمترین آنها طرح اشتغال‌زایی در روستاهای البرز بود.

تمدید محدودیت های کرونایی در البرز، انسجام مجلس و دولت سبب حل مشکلات مردم می شود، البرز تونل ضدعفونی صادر کرد، طرح مقابله با گران فروشی شکر در البرز آغاز شد، طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در کرج اجرایی شد و بازداشت تعدادی از مدیران شهرک صنعتی البرز از جمله موضوعات خبری هفته گذشته در البرز بود.

طرح اشتغال زایی در روستاهای البرز کلید خورد

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در البرز و غرب استان تهران گفت: طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در روستاهای البرز کلید خورد.

محمدمهدی پورسلیمانی در گفت و گو با رسانه ها اعلام کرد که طبق برنامه بین 100 تا 250 طرح در روستاهای استان تا پایان سال جاری اجرا می شود.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح اشتغال زایی روستاییان استان، 400 میلیون ریال وام کم بهره به هریک از روستاییان و کارفرمایان متقاضی تسهیلات پرداخت می شود.

هفت نانوایی متخلف در البرز پلمب شد

رییس اتاق اصناف البرز از پلمب هفت نانوایی متخلف، طبق مصوبه ستاد مبارزه با کرونا طی هفته گذشته در این استان خبر داد.

بهروز حصاری به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به گسترش ویروس کرونا، طبق اعلام رسمی ستاد مبارزه با کرونا استان البرز، واحد های صنفی مکلف هستند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد که این واحدهای متخلف ضمن رعایت نکردن نکات بهداشتی اقدام به دریافت پول نقد از مشتریان می کردند.

جهیزیه 50 زوج جوان در البرز اهدا شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز از اهدای جهیزیه به 50 زوج جوان این استان در آستانه سالروز ازدواج آسمانی حضرت امیرمومنان علی (ع) و حضرت فاطمه (س) خبرداد.

محمد محمدی فرد دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: این جهیزیه به ارزش 350 میلیون تومان به زوج های جوان نیازمند استان البرز اهدا شده است.

محدودیت های کرونایی در البرز تمدید شد

استاندار البرز گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونایی محدودیت ها دراین استان به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

عزیزاله شهبازی در حاشیه نشست ویدئویی ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: بر این اساس از امروز شنبه 28 تیرماه به مدت یک هفته محدودیت های کرونایی در این استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: این محدودیت ها برای تمام شهرستان های البرز در نظر گرفته شده که برای سومین هفته متوالی است که تمدید می شود.

اعضای باند شرکت هرمی درکرج دستگیر شدند

فرمانده انتظامی کرج اعلام کرد: اعضای باند شرکت هرمی باتلاش ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی به خبرنگار ایرنا گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تشکیل شرکت هرمی و انجام جلسات در یک منزل مسکونی در منطقه حصارک بالا کرج، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری 16 حصارک قرار گرفت.

طی انجام اقدامات پلیسی و پس از اطمینان از صحت موضوع، ماموران به محل مور نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری سرکرده باند به همراه تعداد 11 نفر از اعضای آن شدند.

فروش خودرو به قیمت کارخانه، ترفند کلاهبرداران در البرز

سرهنگ محمد نادر بیگی رییس پلیس آگاهی البرز اعلام کرد: اعضای باند کلاهبرداری که با انتساب خود به شرکت های بزرگ خودرو سازی و ترفند فروش خودرو به قیمت کارخانه، 35 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در این استان دستگیر شدند.

البرز تونل ضدعفونی صادر کرد

شرکت دانش بنیان البرزی موفق به تولید انبوه و صادرات تونل های ضدعفونی کننده به خارج از کشور شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان اکسون مستقر در پارک علم و فناوری البرز به خبرنگار ایرنا گفت: این تونل‌های ضدعفونی کننده به کشورهای عمان، عراق و کردستان عراق صادر شده است.

حسن فدوی افزود: محصولات تولیدی این شرکت در 2 نوع بوده که برای پیشگیری از انتقال کرونا و سایر بیماری‌ها در ساختمان ها قابل استفاده است.

دستگیری سارقان با 50 فقره سرقت در کرج

فرمانده انتظامی کرج از دستگیری سارقان خودرو و لوازم خودرو با 50 فقره سرقت در سطح این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد معظمی گودرزی به خبرنگار ایرنا گفت: در پی دریافت گزارش های متعدد مبنی بر سرقت لوازم داخل خودرو، بررسی موضوع دردستور کار ماموران کلانتری 12 چمران قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با افزایش گشت های نامحسوس و سرکشی مستمر از مناطق جرم خیز سطح حوزه، سرانجام ماموران به یک دستگاه خودرو پراید که دارای دو نفر سرنشین مرد و زن بوده مظنون شده و طی استعلام از پلاک خودرو مشخص شد، خودرو دارای سابقه سرقت از یکی از مناطق کرج بود مظنون شده که خودروی سارقان متوقف و 2 سرنشین خودرو دستگیرو به کلانتری منتقل شدند.

البرز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به سیرصعودی شمار مبتلایان به کرونا در این استان اعلام کرد که البرز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

دکتر حسین کریم در گزارشی فوری به رسانه‌های جمعی اظهار داشت: با توجه به مراجعه بالای بیماران به بیمارستان‌ها وضعیت استان البرز قرمز اعلام می‌شود و این نشان می‌دهد اکنون به لحاظ سرپایی و بستری با یک هجوم سنگین به بیمارستان‌ها مواجه هستیم.

منابع طبیعی بدون مردم هیچ جایگاه و پشتوانه ای ندارد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با بیان اینکه منابع طبیعی ثروت ملی و متعلق به آحاد مردم است، گفت: منابع طبیعی بدون مردم هیچ جایگاه و پشتوانه ای ندارد.

حامد فرضی در آیین بهره برداری از بوستان روستایی اغشت شهرستان ساوجبلاغ افزود: ایجاد بوستان‌های روستایی یک کار خوب و اثرگذار با مشارکت مردم است که نقش بی بدیل مردم در اجرای طرح های منابع طبیعی و در پیگیری مطالبات از حوزه منابع طبیعی را نشان می دهد.

 651 بیمار مشکوک و کرونایی در البرز بستری هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با هشدار به روند افزاینده بیماری کرونا در استان گفت: اکنون 651 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های البرز بستری هستند.

دکتر حسین کریم به خبرنگار ایرنا گفت: در 24 ساعت گذشته تاکنون 815 بیمار با علائم تنفسی به بیمارستان های استان مراجعه کردند و دراین مدت 115 نفر بستری شدند.

فتاح: 50 هزار بسته حمایتی به خانواده های نیازمند البرز اهدا می شود

رییس بنیاد مستضعفان کشور گفت: بیش از 50 هزار بسته 300 هزار تومانی حمایتی به خانواده‌های مددجوی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و جامعه هدف قرارگاه استانی البرز کمک های مومنانه و مواسات اعطا می شود.

سید پرویز فتاح در نشست بررسی وضعیت اقشار کم درآمد استان البرز و روند خدمات رسانی به آنان که با حضور استاندار البرز و نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، افزود: این کمک ها با هدف کمک به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر استان در جریان شیوع بیماری کرونا صورت گرفته و در چند مرحله ادامه دارد.

رقابت‌های لیگ استانی فوتبال در البرز تعطیل شد

رییس هیات فوتبال البرز اعلام کرد که تمام رقابت‌های لیگ‌های استانی با توجه به شرایط سخت پروتکل‌های ارسالی با هدف مقابله با ویروس کرونا تعطیل شد.

منصور بیک وردی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه حفظ سلامت بازیکنان، عوامل اجرایی و کادر فنی در اولویت هیات فوتبال البرز قرار دارد خاطر نشان کرد: طبق این پروتکل‌ها بایستی به صورت مرتب تست سلامت از باب ویروس کرونا، از تمام بازیکنان، عوامل و کادر فنی گرفته شود که این تست‌ها برای تیم و خانواده‌ها هزینه بر است. وی گفت: به همین منظور تا اطلاع بعدی این رقابت ها تعطیل شده و در این فاصله تلاش می کنیم تا نشست هایی با هدف ارایه راهکارهایی ساده تر برای برگزاری مجدد رقابت ها انجام دهیم.

آتش سوزی انبار روغن خودرو در فردیس مهار شد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس استان البرز اعلام کرد آتش سوزی انبار روغن خودرو در فردیس پس از یک ساعت تلاش بی وقفه ماموران آتش نشانی مهار شد.

حسین عاشوری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای مهار این آتش سوزی که شب گذشته در شهرستان فردیس رخ داد، امدادگران از سه ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند، نیروهای آتش نشانی با خاموش کردن آتش از سرایت آن به دیگر نقاط این مجموعه جلوگیری کردند.

14 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان فردیس پرداخت شد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس گفت: 14 میلیارد و 22 میلیون ریال تسهیلات اشتغال طی سه ماه گذشته به مددجویان کمیته امداد این شهرستان پرداخت شده است.

حسین باریکانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب خودکفایی و اشتغال، وام کارگشایی صندوق امداد ولایت و ضروری به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان پرداخت شده است.

جهش تولید مستلزم همراهی نهادهای مالی البرز است

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورری البرز حرکت موثر در مسیر جهش تولید را مستلزم همراهی هرچه بیشتر نهادهای مالی در مسیر اجرای برنامه های توسعه استان عنوان کرد.

مسعود قاسمی به خبرنگار ایرنا گفت: به مدیران بانک های استان توصیه می شود تراز مالی خود را از نظر ورود و خروج سرمایه ها به استان بررسی و نتایج آن را برای اطلاع فعالان بخش خصوصی در اختیار اتاق بازرگانی استان قرار دهند تا بستر برای جهش تولید مهیا شود.

انسجام مجلس و دولت سبب حل مشکلات مردم می شود

نماینده مردم طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تعامل مجلس و دولت گفت: انسجام بین دولت و مجلس سبب حل مشکلات مردم می شود.

علی حدادی در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: مقام معظم رهبری و دیدار ویدئو کنفرانسی که با نمایندگان مجلس داشتند، نقشه راه مجلس یازدهم را ترسیم فرمودند.

وی ادامه داد: به دنبال این بیانات مقام معظم رهبری، بیشتر نگاه نمایندگان مجلس به ظرفیت های مختلف درون کشور و توانمندی ها معطوف شد.

حدادی گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای برحل مشکلات کشور در سایه تعامل دولت و مجلس داشتندو مجلس می تواند موتور محرکه دستگاه های اجرایی باشد.

بسیجیان کرجی سارقان لوازم خودرو را دستگیر کردند

اعضای باند سارقان لوازم خودرو باهوشیاری و اقدام سریع گشت بسیج رضویون شهرستان کرج شناسایی و دستگیر شدند.

بسیجیان گشت رضویون حوزه 111 شهید مدرس سپاه ناحیه امام حسین (ع) کرج اعضای این باند سرقت را در منطقه اسلام آباد کرج دستگیر کردند و تحویل مراجع ذیصلاح دادند.

240 نفر درپرسش مهر بیست ریاست جمهوری برگزیده کشوری شدند

مدیرکل فرهنگی هنری اردوه ا و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: 240 نفراز دانش‌آموزان و معلمان سراسر کشوربرگزیده پرسش مهر بیستم ریاست جمهوری شدند.

علی رمضانی درگفت و گو با ایرنا درکرج اظهارداشت: دراین فراخوان ملی 2 میلیون و 500 هزار و 40 نفرشرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان و معلمان در20رشته و گرایش مختلف آثار خود را به دبیرخانه این مسابقات درسطح نواحی و شهرستان‌ها ارسال کردند.

وی با بیان اینکه 18 هزارنفرازفرهنگیان آثارشان را به دبیرخانه کشوری پرسش مهربیست ریاست جمهوری ارسال کردند، بیان داشت: حدود پنج هزاراثر منتخب دانش آموزی از استان‌ها نیز به این دبیرخانه ارسال شد.

رمضانی تصریح کرد: 450 معلم هنرمند نیزدراین رقابت ها شایسته تقدیرشناخته شده اند که ازسوی آموزش و پرورش استان ها مورد تجلیل قرارمی گیرند.

طرح مقابله با گرانفروشی شکر در البرز آغاز شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز گفت: طرح مقابله با گرانفروشی شکر از امروز دوشنبه در این استان آغاز شد.

رامین ربیعی در گفت وگو با رسانه ها با بیان اینکه این روزها شاهد افزایش قیمت شکر بازار هستیم افزود: به همین منظور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، تعزیرات حکومتی و اصناف از اقدام به بازرسی سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فروش شکر به صورت فله ای ممنوع است که با هدف نظارت بر نحوه توزیع و قیمت فروش آن، طرح مقابله با گرانفروشی شکر در استان آغاز شده است.

چهار نفر در رودخانه کرج غرق شدند

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان کرج اعلام کرد: چهار نفر صبح امروز دوشنبه در رودخانه کرج غرق شدند.

سید فتح الله هاشمی نژاد به خبرنگار ایرنا گفت که در پی تماس با مرکز امداد هلال احمر و اعلام غرق شدگی فردی در محدوده بیلغان در جاده کرج - چالوس، بلافاصله امدادگران هلال احمر برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

هاشم نژادخاطرنشان کرد: نفر اول در رودخانه سقوط کرده و همراهان وی نیز برای کمک به داخل آب رفته که 2 نفر دیگر نیز غرق شدند و 2 نفر دیگر زنده از آب گرفته شدند.

پروازهای باری فرودگاه پیام از سر گرفته شد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: پروازهای باری (کارگو) فرودگاه بین المللی پیام که از اسفند سال گذشته با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت به حالت تعلیق درآمده بود، روز دوشنبه سی ام تیرماه از سرگرفته شد.

نادر ثناگو مطلق در گفت و گو با ایرنا افزود: تمام پروازهای باری خارجی ورودی و خروجی این فرودگاه با هدف پیشگیری از ویروس کرونا از اسفند سال گذشته به صورت موقت تعلیق شده بود.

وضعیت زرد مصرف و احتمال قطعی برق در البرز

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز اعلام کرد که بالا رفتن میزان مصرف برق این استان را در وضعیت زرد قرار داده و احتمال قطعی برق وجود دارد.

بهنام بیات گفت: با مشخص شدن سقف پیک مصرف برق در تمام استان های کشور، البرز از این وضعیت عبور کرده و وارد وضعیت زرد شده است.

وی افزود: همزمان با گرم شدن تدریجی هوا در این هفته و هفته آینده صنعت برق شاهد عبور از پیک و ماکزیمم مصرف خواهد بود که از مشترکان بخش خانگی و تجاری تقاضا می شود در بازه زمانی 30 تیر تا پایان مرداد ماه سال جاری مصارف خود را تا 10 درصد کاهش دهند تا از هرگونه خاموشی احتمالی جلوگیری و در صورت رعایت موضوع مشترکان تجاری مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

امام جمعه موقت فردیس دعوت حق را لبیک گفت

حجت الاسلام والمسلمین باقر قدوسی امام جمعه موقت فردیس شامگاه دوشنبه براثر بیماری سرطان در سن 74 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ایمانی امام جمعه شهرستان فردیس به خبرنگار ایرنا گفت: مرحوم حجت الاسلام حاج باقر قدوسی پدر شهید حجت الاسلام حاج حسین قدوسی از علمای برجسته استان البرز بود که پس از یک دوره بیماری در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به دیدار معبود شتافت.

20 هکتار علفزار در فردیس طعمه آتش شد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فردیس استان البرز اعلام کرد که 20 هکتار علفزار مقابل ندامتگاه شهید کچویی فردیس در آتش سوخت.

حسین عاشوری به خبرنگار ایرنا افزود: برای مهار این آتش سوزی هفت دستگاه خودرو آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهار داشت: با تلاش عوامل آتش نشانی حریق پس از 2ساعت مهار شد.

80 میلیارد ریال به حساب خانوارهای نیازمند البرز واریز شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز اعلام کرد که 80 میلیارد ریال به حساب خانوارهای نیازمند این استان در راستای طرح کمک مومنانه واریز شد.

محمد محمدی فرد به خبرنگار ایرنا گفت: بر این اساس با مساعدت بنیاد مستضعفان مبلغ 300 هزار تومان به حساب هر یک از خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز واریز شد.

وی ادامه داد: بیش از 27 هزار خانوار در استان البرز تحت حمایت امداد امام (ره) هستند که با مساعدت بنیاد مستضعفان کشور بیش از هشت میلیارد تومان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به‌صورت مستقیم به‌حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در کرج اجرایی شد

رییس اداره امور اجتماعی فرمانداری کرج اعلام کرد که طرح ضربتی جمع آوری متکدیان با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

سید علیرضا موسوی به خبرنگار ایرنا گفت: از روز گذشته بیش از 70 متکدی که بیشتر آنان اتباع پاکستانی بودند جمع آوری و برای بازگشت به کشورشان در اختیار ستاد ساماندهی متکدیان استان البرز قرار گرفتند.

وی ادامه داد: طرح جمع آوری متکدیان با مشارکت شهروندان و دستگاه های عضو ستاد ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی (فرمانداری کرج، معاونت خدمات شهری شهرداری کرج، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، اتباع، بهزیستی و کمیته امداد) از عصر دیروز در کلانشهر کرج آغاز شده است.

معاون وزیر: آزاد راه آبیک - چرمشهر امسال افتتاح می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات گسترده دولت در امر راه سازی گفت: پروژه بزرگ آزاد راه آبیک - چرمشهر تا پایان امسال زیر بار ترافیک می رود.

خیر الله خادمی در نشست بررسی پروژه های راه سازی استان البرز بیان داشت: این پروژه به طول 158 کیلومتر با 13 تقاطع غیرهمسطح از استان های قزوین، البرز و تهران و استان مرکزی می گذرد که نقش مهمی در تقویت شبکه های حمل و نقل کشور دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همچنین تدابیر لازم برای بهره برداری از یک باند منطقه دو آزادراه تهران - شمال در بهار 1400 اتخاذ شده است.

قاچاقچی سوخت در البرز دستگیر شد

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی البرزاعلام کرد: فردی که به صورت غیر مجاز اقدام به دریافت سوخت دارندگان سهمیه کرده و سپس چندین برابرقیمت دربازار به فروش می رساند، دراین استان دستگیر شد.

سرهنگ بهرام افشاری به خبرنگار ایرنا گفت: درپی کشف 2هزار و 500 لیتر سوخت قاچاق و دستگیری یکی از رانندگان حمل سوخت بررسی موضوع به صورت ویژه دردستور کارپلیس اقتصادی این استان قرارگرفت.

سهم پوشش مدارس غیردولتی کشوربه 12درصد رسید

رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: سهم پوشش دانش آموزان در مدارس غیردولتی کشور به12 درصد رسیده است.

مجتبی زینی وند در گفت وگوبا ایرنا در کرج اظهارداشت: افزایش تعداد دانش آموزان درمدارس غیر دولتی کشور از هشت درصد به 12 درصد رسیده که این سهم به غیر از سهم خرید خدمات آموزشی است.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی با سرمایه‌گذاری مردم تاسیس شده اند و نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دارند، خاطرنشان کرد: مدارس غیردولتی با پوشش دانش‌آموزی خود بیش از50 هزارمیلیارد ریال برای دولت به غیرازسهم مکان و تجهیزات صرفه‌جویی داشته اند.

انتقال خون البرز در انتظار همراهی بهبودیافتگان کووید -19

مدیرکل انتقال خون البرز از بهبودیافتگان کووید -19 در این استان برای اهدای پلاسمای خونی جهت درمان مبتلایان به این بیماری درخواست همراهی کرد.

میرمحمدعلی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهبود یافتگان کووید 19 که مدت زمان 28 روز از درمان کامل و ترخیص آنها از بیمارستان گذشته باشد می توانند برای اهدای پلاسما و کمک به همنوعان بیمار خود به مراکز خونگیری این سازمان مراجعه کنند.

بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونا در فردیس برپا شد

بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه بیماران کرونایی شهید تهرانی مقدم با حضور استاندار، فرمانده سپاه امام حسن (ع) استان البرز و جمعی از مسوولان در فردیس راه اندازی شد.

استاندار البرز در آیین راه اندازی این مرکز درمانی که در مجموعه ورزشی شهید تهرانی مقدم در شهر فردیس دایر گردید گفت: 200 تخت نقاهتگاهی برای بیماران کرونایی در فردیس پیش بینی شده است.

آمار طلاق در البرز روند کاهشی دارد

رییس کل دادگستری البرز گفت: آمار طلاق در این استان با توجه به برنامه های صورت گرفته روند کاهشی دارد.

احمد فاضلیان افزود: البرز یکی از استان های دارای آمار بالای طلاق در کشور است که با تدابیر اتخاذ شده توسط دادگستری استان و با همکاری چندین دستگاه دیگر این آمار روند کاهشی داشته است.

کشف 123 هزار عدد لوازم بهداشتی غیر مجاز در البرز

جانشین فرمانده انتظامی البرز از کشف 123 هزار و 170 عدد انواع لوازم بهداشتی غیر مجاز در شهرستان اشتهارد در این استان خبر داد.

سردار سید جعفر حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: در پی دریافت اخباری دال بر تولید غیر بهداشتی لوازم آرایشی بهداشتی در یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد، بررسی موضوع در دستور پلیس امنیت عمومی این شهرستان قرار گرفت.

ماموران پس از محرز شدن صحت خبر با هماهنگی مقام قضائی به واحد صنعتی مورد نظر اعزام شدند و در بازرسی از آن جا تعداد 19 هزار و 520 عدد کرم ضد آفتاب، 9 هزار و 560 عدد ژل ضدعفونی کننده دست و 94 هزار عدد خمیر دندان غیربهداشتی و غیرمجاز کشف کردند.

کشف کارگاه تولید ماسک تقلبی در کرج

رییس اتاق اصناف البرز از شناسایی و پلمب یک واحد تولید ماسک غیر بهداشتی درشهرستان کرج خبر داد.

بهروز حصاری به خبرنگار ایرنا گفت: طی بازرسی ازاین واحد غیر مجاز، تعداد قابل توجهی ماسک غیر استاندارد و فاقد هر گونه ضوابط بهداشتی کشف وضبظ شد.

ساکنان البرز کیفیت نامناسب آسانسورها را گزارش کنند

مدیر کل استاندارد البرز با بیان اینکه ایمنی آسانسورها و کیفیت کار آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ساکنان ساختمان های دارای آسانسور در صورت کیفیت نامناسب این نوع امکانات، موضوع را به استاندارد گزارش کنند.

فتانه شکرالهی به خبرنگار ایرنا گفت: امسال برای پیشگیری از حوادث آسانسورها طرح نظارت دقیق بر این امکانات در البرز اجرایی شده و بازرسان اداره کل استاندارد البرز با وجود شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی از تعداد زیادی ساختمان های دارای آسانسو بازدید کردند.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 824 گواهی استاندارد آسانسور در البرز صادر شده که 664 گواهی اولیه و 160 گواهی نیز ادواری بوده است.

457 اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات البرز ارسال شد

مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان البرز گفت: 457 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان ارسال شده است.

رضا عباس زاده با بیان اینکه آخرین زمان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا پایان تیرماه تعیین شده بود، افزود: در بخش اصلی 269 اثر و در بخش موضوعی 188 اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 94 نفر از اصحاب رسانه و مطبوعات البرز در این جشنواره شرکت کردند اظهار داشت: همچنین 80 اثر نیز از استان تهران به دبیرخانه ارسال شده که تنها در صورتی که از اصحاب رسانه البرز باشند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

بازداشت تعدادی از مدیران شهرک صنعتی البرز

روابط عمومی دادگستری البرز از بازداشت تعدادی از مدیران شهرک صنعتی این استان خبر داد.

پیرو سیاست‌های قوه قضائیه در مقابله با فساد و در اجرای برنامه های مبارزه با مفاسد اقتصادی، دادگستری کل استان البرز روز جاری تعدادی از مدیران شرکت شهرکهای صنعتی استان به اتهامات مالی و اقتصادی با دستور مقام قضایی توسط سازمان اطلاعات سپاه امام حسن مجتبی (ع) بازداشت شدند.

مهارت آموزی البرز در فضای مجازی دنبال می شود

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز با اشاره وضعیت کرونایی کشور و استان گفت: بخشی از آموزش های مهارتی البرز را در فضای مجازی دنبال می کنیم.

تقی غیاثی تبار در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت (30 تیرتا ششم مردادماه) اظهار داشت: با اینکه از اسفند ماه سال گذشته با شیوع ویروس کرونا فعالیت های آموزش عملی مراکز مهارت آموزی دولتی و خصوصی تعطیل یا محدود شده اما با تلاش مربیان بخشی از این آموزش ها به فضای مجازی انتقال داده شد و از این طریق هنرجویان، مهارت می ببینند.

امام جمعه کرج: گروهک منافقین باورها را هدف قرار داده است

نماینده ولی فقیه در استان البرز وامام جمعه کرج با اشاره به فعالیت های تبلیغاتی گروهک منافقین از طریق فضای مجازی گفت: گروهگ منافقین با جنگ هشتک ها در فضای مجازی باورهای دینی را هدف قرار داده است.

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری، منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه در استان البرز شده است.

آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی در بیست و یکمین خطبه مکتوب جمعه با اشاره به فرا رسیدن پنجم مردادماه سالروز پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد بیان داشت: حدود 10 روز از قطعنامه 598 گذشته بود که با یک محاسبه غلط از وضعیت کشور، عراق از سمت جنوب و منافقین از غرب، ایران را دو ماه زودتر از تصمیمی که داشتند مورد حمله قرار دادند.

البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال 1389 با مساحت پنج هزار و 800 کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.

این استان مهاجرپذیر با داشتن 6 شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه 300 هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.

هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج - چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.

این استان یک هزار و 450 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.

فعالیت بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی و 150 برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*