چهارشنبه 18 مهر 1403

بسیج مهندسین کشاورزی؛ از تولید و توزیع مواد ضدعفونی تا احصا آثار اقتصادی کرونا بر بخش کشاورزی و دامداری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
بسیج مهندسین کشاورزی؛ از تولید و توزیع مواد ضدعفونی تا احصا آثار اقتصادی کرونا بر بخش کشاورزی و دامداری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با شیوع ویروس کرونا اقشار مختلف مردم برای کمک به یکدیگر و کمک به وزارت بهداشت برای از بین بردن این ویروس آستین همت را بالا زدند و وارد میدان شدند.

یکی از نهادهایی که همیشه در حوادث طبیعی و غیرطبیعی و مشکلات در کنار مردم بوده، بسیج است که در این بحران جدید که چندماهی است کشور را تحت تأثیر خودش قرار داده است، در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه ضدعفونی شهرها و روستاها، تهیه لوازم بهداشتی و حتی کمک به بیماران کرونایی و خانواده آنها و موارد دیگر اقدام کرده است. بسیج مهندسین کشاورزی یکی از اقشار سازمان بسیج است که در رزمایش‌های متعدد این سازمان به منظور ریشه‌کنی ویروس کرونا با برنامه‌ها و اقدامات مختلف همراه و یاری‌گر مردم بوده است.

ایلام

پیشگامی بسیج مهندسین کشاورزی سپاه امیرالمومنین‌(ع) استان ایلام در مواجهه با کرونا

رحیم طهماسبی؛ مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی سپاه امیرالمومنین‌(ع) استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: طی همکاری که با فرماندهان نواحی مقاومت، مدیران کانون های بسیج همگام با کشاورز و دارندگان ادوات کشاورزی، خیرین وشرکتهای خصوصی داشتیم خوشبختانه اقدامات خوبی را توانستیم درسطح استان انجام دهیم.

طهماسبی اظهار کرد: یکی ازاقدامات این رده در طی روزهای گذشته آگاه سازی بیش از 70هزار نفراز هم استانی های عزیز در زمینه خطرات ومشکلات این ویروس منحوس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی بوده است.

وی افزود: تهیه بسته های غذایی وبهداشتی در بین اقشار ضعیف جامعه در سطح استان نیز یکی دیگر از اقدامات این رده در مواجهه با ویروس کرونا بوده است که بحمدالله توانستیم بیش از 20هزار بسته را درسطح جامعه توزیع نماییم.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی سپاه امیرالمومنین‌(ع) استان ایلام افزود: عملیات ضدعفونی و گندزدایی در سطح بیش از600روستا و25شهرطی چند مرحله اجرایی شد که در این راستا از ظرفیت 1250داوطلب بسیجی بهره گرفته شد.

طهماسبی ادامه داد: طی مشارکتی که بسیجیان باخانه های بهداشت روستایی در سراسر استان داشتند چه در امر غربالگری وچه در امر ارائه خدمات مشاوره ای به روستاییان خوشبختانه اقدامات خوبی را انجام دادندکه جای تقدیر وتشکر را از همه این عزیزان داریم.

بوشهر

بسیج مهندسین کشاورزی، از تولید مواد بهداشتی تا ضدعفونی معابر و اماکن عمومی

به گزارش سپاس؛ در راستای پیشگیری از ویروس کرونا کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر تعداد 100 بسته کمک معیشتی شامل روغن، برنج، تن ماهی، ماکارونی، مرغ، شکر، حبوبات و غیره بین خانواده های نیازمندی که در شرایط شیوع کرونا خانه نشین شده اند، توزیع کرد.

توزیع یک وعده شام ساده بین مدافعان سلامت گناوه (بسیجیان مستقر در مبادی ورودی شهر گناوه جهت کنترل ترددها) توسط کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گناوه، ضدعفونی عابر بانکها، ضد عفونی اماکن پر تردد، کمک مالی به نیازمندان و کمک به گروههای جهادی جهت تولید دستکش و ماسک از دیگر فعالیت های مهندسین جهادگر است.

با همکاری چهار گروه جهادی فعال و استفاده از ظرفیت 10 دستگاه اجرایی در هر شهرستان اقداماتی در راستای تولیید و توزیع دستکش یکبار مصرف صورت گرفت.

کمک 20،000،000 ریالی توسط دکتر توکلی عضو فعال کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان بوشهر (مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر) به گروه جهادی ابوالفضل العباس (ع) جهت تولید دستکش یکبار مصرف و ماسک و گان پزشکی اهدا شده است.

آمادگی تعدادی از بسیجان فعال سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر از جمله معاون تولیدات دامی، مسئول حراست سازمان جهاد کشاورزی، معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی و مسئول اداره آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و تعدادی از کارشناسان امور اراضی و اداره کل منابع طبیعی جهت فعالیت در کارگاه تولید دستکش و ماسک گروه جهادی ابوالفضل العباس (ع) شهرستان بوشهر همکاری داشته اند.

کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان دیر استان بوشهر برای اولین بار در استان، دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف را اختراع و تولید کرد. در این راستا تهیه یک دستگاه «اتو کلاو» توسط مهندس درگاهی مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استریل و ضدعفونی کلیه ماسک ها و البسه بهداشتی تولیدی بسیجیان شهرستان دیر انجام شده است.

قرارگاه زیستی کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان دیر استان بوشهر با اعلام اولین علائم ویروس کرونا در ایران، قرارگاه زیستی شفا در شهرستان دیر با همکاری تشکلهای مردمی و بسیجی شروع بکار کرده است.

در این زمینه کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی نیز با هماهنگی با کشاورزان و در اختیار قرار دادن ماشین الات ضد عفونی از قبیل سمپاش موتوری، سمپاش پشت تراکتور و سمپاش کوله ای و کار تعمیرات سمپاشها در زمان انجام عملیات ضد عفونی مشارکت فعال داشته است.

با استفاده از دستگاه سمپاش فوگر اقدام به ضد عفونی بیمارستان، ادارات، بانکها و مراکز درمانی و مطب پزشکان، داروخانه ها، مراکز فروش و پمپ بنزین ها شده است.

تهیه یک دستگاه اتو کلاو روزانه اقدام به استریل ماسکهای تولیدی در شهرستان می نماید و همچنین به کمک خیرین اقدام به خرید یک دستگاه طب سنج لیزری نمود ه و تحویل شبکه بهداشت گردید.

با خلاقیت و ابتکار اقدام به اختراع دستگاه تولید دستکش یکبار مصرف شد و شبانه در میان تمام سطح شهر توسط مهندسین بسیجی با همکاری اقشار مختلف بسیج، ضدعفونی می شود.

از جمله اقدامات دیگر کانون های بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستانها؛ ضدعفونی عابر بانکها، ضد عفونی اماکن پر تردد، کمک مالی به نیازمندان و کمک به گروههای جهادی جهت تولید دستکش و ماسک می باشد.

خراسان شمالی

تولید 20 هزار ماسک در کارگاه های خانگی / احصا آثار اقتصادی کرونا بر بخش کشاورزی و دامداری

زکریا محمدیاران، مسئول سازمان بسیج مهندسی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: بسیج کشاورزان هم همگام و همراه با مدافعان سلامت در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به میدان آمده و با استفاده از ظرفیت مهندسین کشاورزی و کشاورزان اقدامات خوبی را از ابتدای انتشار ویروس کرونا در کشور تاکنون در استان انجام داده است.

یاران افزود: با توجه به بانک اطلاعاتی مهندسین کشاورزی که در اختیار این قشر وجود دارد در ابتدا بحث غربالگری مهندسان کشاورزی آغاز شد و در ادامه با استفاده از ظرفیت همین مهندسان غربالگری کشاورزان 400 روستای تحت پوشش بسیج کشاورزی و منابع طبیعی انجام شد. وی ادامه داد: در حوزه تولید ماسک هم با هماهنگی بسیج سازندگی، نخ و پارچه در اختیار بانوان جهادگر روستایی قرار گرفت و این بانوان در 20 کارگاه خانگی 20 هزار ماسک تولید کردند که در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج مهندسی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خراسان شمالی گندزدایی و ضد عفونی کردن حاشیه شهرها و روستاهای استان را به صورت مستمر به جز روزهایی که بارندگی وجود داشت را از دیگر اقدامات این قشر عنوان کرد. یاران گفت: این اقدام نیز با همکاری بسیج دانشجویی در راستای تامین سم و محلول های ضد عفونی و استفاده از ظرفیت کشاورزان استان با استفاده تراکتور‌ها و تجهیزات سم پاشی شخصی در شهرستان های بجنورد و اسفراین نسبت به ضدعفونی مناطق مختلف حاشیه شهرها و روستاها اقدام کرده اند.

وی همچنین از تهیه 200 بسته کمک معیشتی توسط کانون کشاورزی شیروان و بجنورد خبر داد و گفت: این بسته ها که قبل از سال جدید آماده شده بود در بین نیازمندان این شهرستان ها توزیع شد. وی دیگر اقدام بسیج مهندسی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی را احصا تبعات کرونا در حوزه کشاورزی و دامداری و ارسال آن به ستاد فرماندهی استان عنوان کرد. محمد یاران ضرر و زیان های مرغداران استان، تعطیلی روز بازارها و فاسد شدن بخش زیادی از تولیدات کشاورزران، مشکلات گلخانه داران و گل های تزئینی و عدم فروش محصولات به دلیل مسدود شدن مرزها، قطع زنجیره تولید محصولات کشاورزی، مقروض شدن کشاورزان به بانک ها و کاهش انگیزه تولید با توجه به نامعلوم بودن زمان از بین رفتن این ویروس را از جمله تاثیرات و تبعات ویروس کرونا در حوزه کشاورزی برشمرد و بر رفع آن تاکید کرد.

زنجان

سهم بزرگ نیروهای بسیج کشاورزی زنجان برای مقابله با ویروس کرونا / بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان زنجان توزیع شد

به گزارش موج رسا، اقشار مختلف بسیج به پا خواسته‌اند تا همچون سال‌های گذشته بی‌ادعا و مخلص در صحنه بوده و سهم خود را ادا کنند، فعالیت گروه‌های جهادی تا پایان بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان نیز در بین اقشار مختلف استان پای کار بوده و به کشاورزان و اقشار محروم استان خدمات رسانی می‌کند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان از روزهای اول انتشار ویروس کرونا در صحنه بوده و تا کنون 102 بسته معیشتی را در بین نیازمندان استان توزیع کرده است.

عباس مولایی خاطرنشان کرد: افراد نیازمند در طرح همگام با کشاورز استان زنجان شناسایی شده و بسته‌های معیشتی در بین این افراد توزیع شده است.

وی ادامه داد: این قشر در قالب اردوهای جهادی در خدمت مردم مناطق مختلف استان به ویژه کشاورزان بوده و خدمات رسانی کرده است.

این مسئول تصریح کرد: 11 نفر از بسیجیان این قشر در ضد عفونی کردن معابر و تهیه بسته‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه اعضای بسیج مهندسین کشاورزی استان در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عموم مردم فعالیت می‌کنند.

مولایی از برنامه‌ریزی این سازمان برای شرکت در طرح کمک مومنانه خبرداد و گفت: این طرح در ماه مبارک رمضان اجرایی می‌شود.

وی گفت: 12 نفر از خیرین برای کمک به نیازمندان استان شناسایی شده‌اند که این افراد در گروه‌های جهادی استان عضو هستند.

این مسئول افزود: تا آخر ماه رمضان بسته‌های معیشی تهیه و تحویل نیازمندان داده می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: طرح بسیج همگام با کشاورز نیز با هدف ارتقای دانش کشاورزان و افزایش عملکرد محصول کشاورزان در استان اجرایی شده است.

وی گفت: در قالب این طرح، اطلاعات نوین کشاورزی به کشاورزان ارائه می‌شود.

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان زنجان سهم مهمی در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا داشته و همراه با مدافعان سلامت در میدان مبارزه حضور دارد.

سیستان و بلوچستان

فعالیت 4 تیم از مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان برای مقابله با ویروس کرونا

در حالی قریب به دوماه از شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن سیستان وبلوچستان زمام می گذرد که شاهد ورود سبزپوشان نظام در راستای کاهش آلام مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا هستیم. در این میان علاوه بر گروه های جهادی شیعه و سنی، حضور دانش آموزان کارگران، فرهنگیان و دانشجویان شاهد فعالیت داوطلبانه و بدن چشم داشت گروه های جهادی مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در کنار مدافعان سلامت هستیم که از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نمی کنند. افرادی که فارق از هر تخصص و مهارتی از همان آغازین لحظات شیوع این بیماری خطرناک پا در عرصه میدان گذاشته و با لبیک به ندای رهبر انقلاب، کمک های مومنانه و مخلصانه خود را از مردم به ویژه آسیب دیگان از بیماری کرونا دریغ نکرده و لحظه ای از خدمت بی منت دست نمی کشند. در همین راستا علیرضا نوفرستی، مدیر کانون بسیج مهندسان کشاورطی و منابع طبیعی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: این قشر از بسیج در راستای پیشگیری از ویروس منحوس کرونا دوشادوش دیگر گروه های جهادی و اقشار وارد میدان شد و در کنار مدافعان سلامت برای کاهش آلام مردم کمک کردند. وی افزود: تاکنون چهار گروه جهادی 11 نفره در امر ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان ها در استام با بسیج سازندگی همکاری دارند. نوفرستی ادامه داد: این افراد به صورت داوطلبانه پا در جبهه خط مقدم مبارزه با کرونا گذاشته و از هیچ تلاش و کوششی دریغ ندارند. مدیر کانون بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی خاطر نشان کرد: این اقدامات تا شکست کرونا توسط گروه های جهادی انجام می شود.

قم

سختی‌های بسیج مهندسین برای تأمین ماسک و مواد ضدعفونی برای قم / تولید روزانه 20 هزار ماسک n95

حسن نیکوکلام مسئول بسیج مهندسین استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: با توجه به رسالتی که بسیج مهندسین دارد، در حوزه تولید با توجه به شرایط بیماری کرونا که جامعه با کمبود ماسک مواجه شد وظیفه ذاتی بسیج مهندسین تولید و توزیع این اقلام بود.

وی افزود: در کمک به تولیدکنندگانی که در مواد اولیه دچار مشکل شده بودند برای تسهیل در روند اجرای کار تولید و برطرف کردن موانع تولیداتشان بسیج مهندسین گام های خوبی برداشت در این زمینه با سه گروه در حوزه ماسک در ارتباط بودیم برای یکی از این گروه ها با کمک بسیج مهندسین یک دستگاه تولید ماسک n95 را وارد قم کردیم این دستگاه نیاز به تعمیرات و تأمین قطعات داشت که با کمک مهندسین بسیج مهندسین این دستگاه تعمیر و قطعات آن تأمین شد و اکنون این دستگاه راه اندازی شده و روزانه 20 هزار ماسک n95 تولید می کند. مسئول بسیج مهندسین قم خاطرنشان کرد: برای گروه دیگر که در حوزه ماسک بیمارستانی سه لایه فعالیت می کردند نیز پشتیبانی هایی توسط بسیج مهندسین انجام شد جابجایی و وارد کردن ماشین آلات به دلیل محدودیت تردد در بین شهرها امکان پذیر نبود اما مجوزها و هماهنگی هایی از سوی بسیج مهندسین قم انجام گرفت تا این دستگاه ها در زمان قرنطینه وارد قم شوند. نیکوکلام تصریح کرد: با توجه به احتکار و بازار سیاهی که در زمینه مواد اولیه تولید ماسک به وجود آمد کش های مورد نیاز ماسک ها نیز افزایش شدید قیمت پیدا کرد و دستخوش دلال شد که با نظارت و هماهنگی بسیج مهندسین قم کش با قیمت معقول به کارگاه های تولید ماسک رسید. وی ادامه داد: یک محموله مواد تأمین کش در بندرعباس بود و به دلیل منع تردد قابل انتقال نبود اما از آنجا که در قم نیاز شدید داشتیم با سپاه هرمزگان هماهنگی هایی انجام شد تا این محموله به قم منتقل شود که این اتفاق رخ داد تا کارگاه تولیدی با ظرفیت بالا نیاز کش در حوزه تولید "لباس گان" و ماسک را تأمین کنند. مسئول بسیج مهندسین قم تأکید کرد: با توجه به این که افراد سودجو در این شرایط این ماسک ها را با دلالی خریداری کرده و از استان خارج کرده و وارد بازار سیاه می کردند بسیج مهندسین قم بر بحث توزیع نیز نظارت دارد و سهمیه های مورد نیاز را از شرکت های صنعتی و ارگان ها دریافت می کند و با نظارت کامل سهمیه هر ارگان و شرکت تحویل داده می شود. نیکوکلام ابراز کرد: در زمینه تولید محلول ضدعفونی کننده با چند شرکت بنام و معتبر رایزنی کردیم زیرا در ابتدا تأمین الکل با کمبودهایی مواجه بود اما این شرکت ها با قیمت بسیار مناسب محلول های ضدعفونی و الکل را در اختیار ما قرار دادند. وی گفت: همچنین هماهنگی های انجام شده تا الکل ها در اختیار واحدهای صنعتی که کارگران در آن مشغول کار هستند قرار بگیرد. مسئول بسیج مهندسین قم ابراز کرد: در بحث ضدعفونی معابر به همت همکارانمان در اتاق بازرگانی 40 هزار لیتر آب‌ژاول از استان اصفهان وارد قم وارد شد و تحویل نواحی و حوزه های مقاومت بسیج داده شد که صرف ضدعفونی معابر و خیابان ها شد. نیکوکلام در پایان گفت: این خدمات مستمر است و ادامه داد و تا شرایط به حالت عادی بازگردد بسیج مهندسین قم در کنار مردم است و به تأمین ماسک و مواد ضدعفونی و هر کاری که بتواند به کنترل و مهار ویروس کرونا کمک کند می پردازد.

کرمان

تهیه 600 بسته آگاه سازی عمومی در راستا پیشگیری از کرونا / برگزاری دوره های آموزشی بسیج مهندسین کشاورزی کرمان از طریق فضای مجازی

عابدین عسگرپور در گفتگو با راه آرمان؛ در خصوص اهم فعالیت های بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در راستای پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا با بیان اینکه بخشی از فعالیت های این سازمان به صورت عمومی انجام شده است، گفت: ضدعفونی 50 روستا از آلودگی به وسیله سم پاشی و گندزادیی صورت گرفته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان ادامه داد: آمار دستگاه های موتوری سم پاشی کشاورزان به قرارگاه زیستی استان اعلام شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی بیان کرد: در شهرستان بافت تعدادی سم پاش از کشاورزان به صورت امانت دریافت و در اختیار گروه های جهادی مسجد و محلات قرار داده شده است و همچنین گروه های جهادی همگام با کشاورز نیز خدماتی را در قالب رفع آلودگی انجام می دهند.

عسگرپور ابراز کرد: در شهرستان سیرجان سم پاشی و رفع آلودگی تعدادی از پمپ بنزین ها، اماکن عمومی، معابر و مغازه ها انجام شده و در شهرستان بم نیز با کمک اصناف تعداد زیادی از معابر، اماکن و مغازه ها گندزدایی و رفع آلودگی شده اند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان با بیان اینکه در شهرستان بم در ایام نوروز کنترل مسافرین از نظر تب سنجی و مشاوره ای توسط این سازمان صورت گرفته است، عنوان کرد: در زمینه فعالیت های تخصصی بسیج مهندسین کشاورزی؛ تمامی کلاس های آموزشی که به صورت حضوری برگزار می شد، تعطیل شده است.

وی افزود: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ فاصله گذاری فیزیکی تمامی آموزش ها و بازدیدهای بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان از طریق فضای مجازی انجام می شود.

عسگرپور در رابطه با دیگر اقدامات این سازمان گفت: پیامک های اطلاع رسانی به کشاورزان و مهندسین ارسال می شود، تعداد 600 بسته آگاه سازی عمومی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا توسط یکی از شهرستان ها تهیه شده که در اختیار مردم قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در پایان با اشاره به اینکه چهار گروه جهادی و تعداد 100 نفر از بسیجیان از این سازمان در راستای کنترل و مقابله با کرونا در حال فعالیت با سایر اقشار بسیج هستند، خاطر نشان کرد: تعدادی از خواهران بسیجی نیز در کارگاه تولید ماسک شهرستان زرند در حال خدمت رسانی هستند.

کرمانشاه

برای مقابله با کرونا صورت گرفت؛ خدمت‌رسانی کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی در روستاهای کرمانشاه

عباس خلیلی مهر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفندماه تا کنون هشت مرحله گندزدایی و ضدعفونی محلات و معابر شهری و روستایی انجام شده است.

وی افزود: پنج مرحله گندزدایی و ضدعفونی در اسفند ماه و سه مرحله دیگر نیز در فروردین ماه جاری انجام شد.

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ناحیه کرمانشاه گفت: کارشناس مربیان روستایی علاوه بر نواحی حاشیه شهر در نقاط روستایی نیز به صورت خودجوش به تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک می‌پردازند.

خلیلی مهر تصریح کرد: این مواد ضدعفونی و ماسک در نقاط روستایی به عنوان شبکه همگام با کشاورز توسط کارشناس مربیان به صورت خود جوش تهیه و توزیع می شود.

این مسئول ادامه داد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کردنا ماسکهای خانگی تهیه سپس با دستگاه اتوکلاو ضدعفونی می‌شوند.

وی عنوان کرد: همچنین از سوی مرکز بسیج مهندسین کشاورزی استان پیامک‌هایی در راستای آگاه سازی مردم از بیماری کرونا و پیشگیری و مقابله با آن ارسال می شود.

مدیر کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ناحیه کرمانشاه بیان داشت: 52 نفر از بسیجیان بسیج مهندسین کشاورزی در استان کرمانشاه در آماده باش کامل به سر می برند که شماری از این افراد به منظور ضدعفونی و گندزدایی معابر شهری و روستایی به کارگیری شده‌اند.

این مسئول عنوان کرد: ارائه خدمات توسط بسیج مهندسین کشاورزی در سطح استان کرمانشاه تا شکست ویروس کرونا همچنان ادامه دارد.

لرستان

بسیج کشاورزی در میدان نبرد با کرونا / از تولید 140هزار ماسک تا ضدعفونی کردن روستاهای لرستان

به گزارش سفیرافلاک خبر شیوع کرونا در کشور تازه منتشر شده بود که خیز بسیجیان برای مقابله با کرونا و خدمت رسانی به مردم و اقشار آسیب پذیر صورت گرفت، بسیجیانی که برایشان فرقی ندارد در چه موقعیتی باشد در هر جایی که نیاز باشد جانانه وارد میدان می شوند.

با شیوع کرونا در کشور و موج تقاضای مردم برای اقلام بهداشتی و ماسک، بسیجیان برای تهیه و توزیع ماسک آستین همت را بالا زدند، بانوان بسیجی همانند دوران دفاع مقدس که در پشت جبهه ها حضور داشتند این بار نیز برای مقابله با کرونا به سنگر خدمت رفتند و در تهیه و توزیع ماسک همه تلاش خود را به کار گرفتند.

همه اقشار بسیج در این امر مقابله با کرونا وارد صحنه شدند، از جمله بسیجیان کشاورزی که در بخش های مختلف برای مبارزه و شکست کرونا اقدامات چشمگیری انجام دادند.

رضا سلیمانی در گفت و گو با سفیر افلاک اظهارداشت: از روزهای نخست شیوع کرونا، 2 کارگاه برای تولید ماسک راه اندازی کردیم که در این دو کارگاه تاکنون بیش از 140هزار ماسک تهیه و توزیع شده است.

وی افزود: در این کارگاه ها 20 نفر از خواهران بسیجی مشغول به تهیه و تولید ماسک ها هستند که در 2 کارگاه همچنان فعالیت خود را ادامه می دهند.

سلیمانی تصریح کرد: علاوه بر تهیه و تولید ماسک نیز، 5000 بطری محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح را تهیه و آماده کردیم که در روستاها و مناطق محروم نیز بخشی از این تولیدات، توزیع می شود.

مسئول بسیج کشاورزی لرستان گفت: هر ساله کارشناسان برای ارائه مشاوره به کشاورزان به روستاها اعزام می شدند که هدف از این کار، افزایش تولیدات محول کشاورزی آنها بود و هم اکنون پیامک های مورد نیاز برای کشاورزان ارسال می شود که در پیامک نیز رعایت نکات بهداشتی نیز مطرح شده و تاکنون 2000 پیامک برای کشاورزان ارسال شده است.

وی بیان کرد: طی این مدت 10 گروه جهادی در بسیج کشاورزی همکاری کردند و اقدامات مختلفی را در بخش های مختلف ارائه داده اند که یکی از این اقدامات ضدعفونی کردن 30 روستا بوده است.

سلیمانی اظهارداشت: برای مقابله با کرونا کار تهیه و توزیع ماسک، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، ضدعفونی کردن روستاها در دستور کار بوده است.

مسئول بسیج کشاورزی لرستان اضافه کرد: در روستاها و مناطق محروم اقلام بهداشتی مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته و همچنان در کنار سایر بسیجیان برای مقابله با کرونا و شکست این ویروس در صحنه حضور داریم.

مازندران

مهندسان کشاورزی بسیج؛ ایستاده بر عهد سلامت سفره و جان مردم / از مبارزه تمام قد با آفات نباتی تا آفات انسانی

با تشدید شیوع بیماری کرونا در کشور که متأثر از یک اپیدمی جهانی بوده گروه‌های مختلف جهادی به منظور کمک به اقشار مختلف مردم به خصوص جمعیت آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار برای جلوگیری از شیوع گسترده بیماری وارد عمل شدند.

به جرأت می‌توان گسترده‌ترین نقش در این زمینه را برای مجموعه سپاه و بسیج به خصوص گروه‌های جهادی بسیجی به واسطه بهره‌مندی از ظرفیت عظیم توده‌های مردمی پای کار در نظر گرفت. یکی از اقشار تخصصی بسیج که در این زمینه فعالیت قابل توجهی را نیز داشته مجموعه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه کربلا مازندران بوده که از روزهای ابتدایی مواجهه با بیماری کرونا به همراه سایر گروها در کنار مردم قرار داشته و به ارائه خدمات مشغول بوده است. چراکه وقتی پای سلامت و جان مردم در میان باشد فرقی ندارد که در حوزه بهداشت و درمان فعالیت‌داشته باشی یا کشاورزی و این موضوع را مهندسان کشاورزی به خوبی حتی قبل از ورود ویروس کرونا به کشور آن هم در مبارزه با آفات و بیماری‌هایی که سلامت و اقتصاد جامعه را به خطر انداخته بود درک کرده بودند. حال همان مهندسان کشاورزی بسیجی که در برهه‌های مختلف مبارزه با آفات نباتی و مواجهه با بیماری‌های گیاهی و کشاورزی از مگس مدیترانه‌ای تا بیماری‌های مزاحم خوش درخشیدند امروز نیز با تغییر جبهه، مبارزه با آفات انسانی مانند کرونا را در دستور کار خود قرار دادند تا ثابت کنند برای دفاع از جان و مال مردم از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد. برهمین اساس برگزاری رزمایش‌های متعدد پدافند زیستی در قالب ضدعفونی و گندزدایی‌ها همراه با توزیع اقلام و بسته‌های بهداشتی و آموزشی در میان مردم ازجمله خانواده‌های قشر کشاورز، تنها گوشه‌ای از این تلاش‌های بی‌منت بوده که همچنان ادامه دارند.

در همین راستا یاسر رحمتی رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه کربلا مازندران در گفت‌وگو با بلاغ، با اشاره به فعالیت‌های صورت پذیرفته توسط این سازمان در راستای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: مرحله اول توزیع اقلام بهداشتی به میزان یک هزار بسته با استفاده از طرفیت گروه‌های جهادی بسیج مهندسی کشاورزی در یک کار مشترک با قرارگاه جهادی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان در 15 شهرستان مازندران صورت پذیرفت. وی افزود: مرحله دوم این طرح نیز پنج هزار بسته بهداشتی دیگر با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مازندران بوده که با همین ترکیب در شهرستان‌های استان در میان مردم به خصوص خانواده‌های جامعه کشاورزی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج جهاد کشاورزی مازندران به عنوان یکی از پایگاه‌های فعال در این زمینه توزیع شده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران رزمایش دفاع بیولوژیک را دیگر اقدام صورت گرفته در این مدت از سوی این سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: رزمایش پدافند زیستی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان انجام پذیرفت. این مسئول اضافه کرد: در این رزمایش توزیع دو هزار بسته ازجمله ماسک و محلول‌های ضدعفونی و بهداشتی میان کشاورزان به صورت همزمان در مرکز استان و پنج شهرستان تنکابن، آمل، قائمشهر، نکا و گلوگاه درکنار ارائه توصیه‌های بهداشتی توسط کارشناسان طرح بسیج همگام و مروجان بسیجی سازمان بسیج کشاورزی استان شامل چهار گروه غربالگری، ضدعفونی، میزخدمت و توزیع اقلام بهداشتی انجام شد که البته ادامه‌دار است. وی برنامه‌های آموزش‌محور را بخش دیگر اقدامات صورت پذیرفته خواند و گفت: تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی نیز در زمینه توصیه‌های بهداشتی اجرایی شد که درکنار جلسات متعدد با سازمان‌ها، نهادها و گروه‌های مختلف بخشی از اقدامات در این زمینه به شمار می‌آیند. رحمتی ادامه داد: علاوه بر اقدامات اشاره شده عملیات‌های مختلف ضدعفونی و گندزدایی توسط نیروهای سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران به میزان دو هزار لیتر به صورت مستمر صورت پذیرفته است.

وی افزود: همچنین با پیگیری سازمان بسیج کشاورزی مازندران چهار هزار بسته اقلام بهداشتی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان تقدیم کمیته امداد امام خمینی (ره) شده تا از طریق مراکز نیکوکاری به دست مددجویان برسد. بدون شک حضور پر تلاش و بدون واهمه از ابتلا به بیماری‌ای که این روزها تمام کشورهای جهان را درگیر خود ساخته و جان بسیاری از انسان‌ها را نیز گرفته برآمده از نیرویی درونی و متکی به رحمت و عنایت الهی است که این چنین گروه‌های مختلف را رهسپار کمک هرچه بیشتر و بهتر به مردم کرده است.

این خدمات که بنابر اعلام مسئولان سپاه و بسیج حتی بعد از پایان فراگیری ویروس کرونا نیز به مردم به خصوص اقشار آسیب‌دیده از این بیماری ادامه خواهد داشت سبب شد تا درکنار اقدامات سایر گروه‌های اجرایی و خدمات‌رسان کشور، آمار ابتلا و فوت ناشی از کرونا در کشورمان را به حداقل ممکن برساند. در پایان امید است تا با افزایش کیفی و کمی خدمات به مردم در سایه بهره‌گیری از ظرفیت گسترده مجموعه‌های مختلف جهادی بسیج بتوان هرچه سریعتر شاهد پایان شیوع کرونا و بازگشت زندگی به شرایط عادی بود.

مرکزی

25 واحد صنعتی راکد مواد ضدعفونی در استان مرکزی احیا شد / رصد لحظه ای 60 روستای پر خطر استان

به نقل از دیار آفتاب؛ بیش از 50 روز از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد در این ایام شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه قشرها مختلف بسیج و گروهای مختلف مردم در کنار متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

از آنجایی استان مرکزی بعد از قم دومی استانی بود که درگیر بیماری شد در نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در استان، سردار کریمی فرمانده سپاه روح الله از آمادگی سپاه و بسیج استان برای هر‌گونه کمک به دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی، در مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع گسترده این بیماری خبر داد و دقیقا از همان روز تمام توان سپاه و بسیج در استان برای مقابله با این ویروس منحوس به میدان آمد.

در همین راستا پایگاه خبری دیار آفتاب در سلسله گفتگوهایی به اقدامات اقشار مختلف بسیج در استان مرکزی می‌پردازد.

مهدی لطیفی مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی در گفتگو با دیارآفتاب؛ در تشریح اقدامات این سازمان در مبارزه با کرونا گفت: از ابتدای شروع شیوع ویروس منحوس کرونا بسیج مهندسی صنعتی و بسیج مهندسی عمران با 14 گرووه جهادی به طور شبانه روز وارد عمل شد و اقدامات پیشگیرانه را در ابعاد مختلفی انجام دادند.

وی افزود: یکی از مهمترین اقداماتی که توسط بسیج مهندسی صنعتی انجام شد ساخت دستگاه اتوماتیک جهت پاشیدن مواد ضدعفونی کننده برای خودروهای ورودی به شهر دلیجان بود که توسط اعضای جهادی مهندسین برق، الکترونیک و مکانیک به وقوع پیوست و توانست به طور چشمگیری برای مبارزه با کرونا موثر باشد.

لطیفی، با بیان اینکه بسیج مهندسی در ضدعفونی کردن معابر شهری در قالب گروه های جهادی نیز اقدامات گسترده ای انجام دادند، گفت: در همین راستا تهیه الکل و مواد ضدعفونی کننده از صنایع مستقر در شهرستان را نیز در دستور کار خود قرار دادیم و بخشی از نیازهای مهم در گندزدایی و ضدعفونی کردن را تأمین کردیم.

وی اظهار داشت: تهیه و توزیع بسته های بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده و ماسک و دستکش به تعداد 10هزار بسته و توزیع در مناطق محروم و حاشیه نشین و مشارکت 50نفر از مهندسین بسیجی استان که عمدتا تخصص های گوناگون داشتند جهت خدمت داوطلبانه در مراکز درمانی در اراک و سایر شهرستان ها از دیگر اقدامات بسیج مهندسی است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین استان مرکزی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات مهم رصد مشکلات واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده بود، گفت: در همین راستا پایش و عارضه یابی 25 واحد از صنایع راکد و نیمه راکد تولید الکل و مواد بهداشتی در استان انجام شد و توانستیم با همکاری سایر بخش ها مشکلات آنها از قبیل کمبود مواد اولیه، مشکلات بسته بندی و دیگر موانعی که بر سر راه تولید آنها وجود داشت را برطرف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات جهادگرانه مهندسان بسیجی در استان برای مبارزه با کرونا تا شکست این ویروس منحوس ادامه خواهد داشت و این امید را داریم که با توکل بر خداوند متعال و استفاده از ظرفیت های درونی کشور می توانیم در این بحران همچون گذشته سربلند بیرون بیاییم.

همچنین شاملو مسئول بسیج کشاورزی استان مرکزی با اشاره به اقدامات این سازمان در مبارزه با ویروس کرونا؛ گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا با سازماندهی 9 گروه جهادی در استان اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: اطلاع رسانی و آگاه سازی کلیه خانواده های روستایی و کشاورزان انجام شده است و بیش از 60 روستا در شهرستان های آسیب پذیر استان به طور مستمر رصد می شوند و برای آنها مربیان ویژه در نظر گرفته شده است.

شاملو توزیع بیش از یکصد بسته غذایی برای نیازمندان و توزیع یک هزار بسته بهداشتی در مناطق محروم را از دیگر اقدامات این قشر نام برد و گفت: همچنین گندزدایی و ضدعفونی روستاها با استفاده از دستگاه های سم پاشی بسیج کشاورزی، ارسال پیامک های حاوی نکات بهداشتی و مراقبتی برای کشاورزان به طور مستمر و تهیه بسته های غذایی برای مدفعان سلامت و کادر پزشکی بیمارستان های کرونایی نیز توسط این سازمان انجام شده است.

همدان

غربالگری بیش از 1000 نفر توسط مهندسین بسیجی استان همدان

ه گزارش عصر همدان؛ این روزها با شیوع ویروس کرونا در کشور افرادی هستند که در کنار مدافعان سلامت که به صورت جهادی شبانه روز با انجام کارهایی همچون ضدعفونی کردن معابر، تولید ماسک، تولید مواد ضدعفونی در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

در این بین اعضای بسیج مهندسین کشاورزی استان همدان با انجام کارهایی همچون غربالگری، ضدعفونی ادوات کشاورزی و توزیع اقلام بهداشتی بین کشاورزان اقدامات موثری در جهت جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام داده اند.

به همین منظور محمد کرمی، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین (ع)همدان در گفتگو با خبرنگار ما، به بیان اقدامات این قشر از بسیج پرداخت و گفت: از ابتدای ورود ویروس کرونا یک ابلاغیه از مرکز که دارای دو محور اصلی بود به ما ابلاغ شد.

وی گفت: محور اول غربالگری اعضای بسیج مهندسین و کشاورزان تحت پوشش بودند که با کمک تعدادی از بسیجیان در سطح استان صورت گرفت.

کرمی ادامه داد: تا به امروز بالغ بر 1000 نفر از اعضای بسیج مهندسین کشاورزی را در سطح استان غربالگری و در سامانه سلامت ثبت شده اند.

وی افزود: در شهرستانها هم این روال انجام شده و درصد بالایی از اعضاء در سامانه ثبت شدند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه انصارالحسین (ع) همدان عنوان کرد: علاوه بر اعضای بسیج مهندسین، با کشاورزهایی که در طرح بسیج همگام با کشاورز به آنها خدمات ارائه کردیم همچنان در حال تماس هستیم.

وی با بیان اینکه محور دوم اقدامات بسیج مهندسین کشاورزی ضدعفونی ادوات کشاورزی و معابر در روستاها است گفت: این امر توسط اعضای بسیج مهندسین کشاورزی با همکاری پایگاه های محلات روستایی و شورای روستا و دهیاری روستاها در تعدادی از روستا انجام شده است.

کرمی با بیان اینکه بحث ضدعفونی و غربالگری همچنان ادامه دارد گفت: ارسال پیامک های بهداشتی برای اعضا و کشاورزها از دیگر اقدامات ما بوده است.

وی در پایان گفت: جهت بالابردن سطح بهداشت کشاورزان، در این ایام هم تعدادی اقلام بهداشتی همچون ماسک و دستکش در اختیارشان گذاشته ایم.

انتهای پیام /