یک‌شنبه 10 تیر 1403

سیگنال سیاسیون به «مرددها» از پای صندوق انتخابات / رأی به 4 کاندیدا به کدام صندوق ها انداخته شد؟ + جدول

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
سیگنال سیاسیون به «مرددها» از پای صندوق انتخابات / رأی به 4 کاندیدا به کدام صندوق ها انداخته شد؟ + جدول

حسینیه ارشاد، حسینیه جماران، مسجد لرزاده، حرم عبدالعظیم حسنی، ستاد انتخابات وزارت کشور و... امروز میزبان سیاسیونی بودند که برای رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم پای صندوق‌های رأی رفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از ساعت 8 صبح امروز، (8 تیر ماه) زنگ آغاز مهم‌ترین ماراتن سیاسی سال 1403 به صدا در آمد. یک ماراتن انتخاباتی که قرار است تکلیف نهمین رئیس جمهور ایران با رأی مستقیم مردم روشن شود.

توصیه رهبر انقلاب به مردم

به روال هر انتخابات، رهبر انقلاب در دقایق اولیه انتخابات با حضور در حسینیه امام خمینی، رأی خود را به صندوق انداختند. ایشان پس از انداختن رای خود در صندوق سیار 110، روز انتخابات را برای ایرانیان روز نشاط و شادی خواندند و با اشاره به قوام جمهوری اسلامی به واسطه حضور مردم در انتخابات، تاکید کردند: «مردم عزیز ایران موضوع رأی‌دادن و حضور در این آزمون مهم سیاسی را جدی بگیرند و هیچ‌گونه تردیدی به خود راه ندهند.»

رهبر انقلاب حضور پرشور مردم در انتخابات و کثرت رأی‌دهندگان را یک نیاز قطعی برای جمهوری اسلامی دانستند و گفتند: «جمهوری اسلامی همان‌گونه که از نام آن مشخص است، حضور مردم در ذات آن لحاظ شده است، بنابراین عزت و آبروی جمهوری اسلامی در دنیا متوقف به حضور مردم است.»

تلاش سیاسیون برای به صحنه آوردن مرددین

از همان دقایق اولیه آغاز انتخابات، برخی چهره‌های سیاسی فارغ از چپ یا راست بودن، با حضور در پای صندوق‌های رأی، از مردم برای شرکت در انتخابات دعوت کردند. حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، پس از حضور در پای صندوق رأی خطاب به مردم گفت: «همه نسبت به سرنوشت خود حساس باشند و واقعا انتخابات را جدی بگیرند. مشارکت بالا برای انتخابات یک رئیس جمهور و رای بالا برای حل مشکلات کشور بسیار مهم است. ان شاءالله بتوانیم در این مسیر گام برداشته و همه بتوانند آنچه مرضی خداوند است، را انجام دهند و ان شاءالله نتایج خوبی برای مردم داشته باشد. امیدواریم مشارکت خوب باشد، طبق نظرسنجی‌ها ان شاءالله مشارکت خوبی رقم می خورد و امیدوارم بهتر هم شود.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه هم گفت: «حضور در پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات و تعیین یک فرد اصلح عزت، سرافرازی، سربلندی آینده بهتر کشور را به دنبال دارد. برای رفع دغدغه‌ها در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، معیشت، اشتغال و ازدواج و داشتن آینده‌ای بهتر باید از امروز به فکر باشیم.»

سید هادی خامنه‌ای هم با اشاره به مرددین برای حضور در انتخابات گفت: «اگر مردمی که مردد هستند اطمینان پیدا کنند که رای آنها در سرنوشتشان تاثیر دارد و انتخابات به صورت سالم و بی دردسر برگزار می‌شود، امید هست که ان شاءالله تصمیم بگیرند و رای بدهند. افق بعد از انتخابات را خوب می‌بینم که آمده‌ام رای بدهم یعنی سهم خودمان را انجام دادم. سهم ما این است که یک فرد سالم، پاکدست و امین را معرفی کنیم که البته در روزهای گذشته این کار را هم کردیم، تصور می‌کنم انتخابات در دور اول تعیین تکلیف می‌شود و به دور دوم نمی‌رود.»

جواد ظریف هم تاکید کرد؛ «الان وقت رفتن به سمت صندوق رای با کمال آرامش و وفاق است؛ انشاءالله مردم می روند و خودشان انتخابات می کنند و انشاءالله اگر حضور مردم گسترده باشد معلوم می شود که اکثریت و اقلیت کیست! من نمی خواهم از آن الفاظ نامناسب استفاده کنم ولی مردم خودشان نشان خواهند داد.»

* در جدول زیر اظهارات چهره‌های شاخص را در پای صندوق‌های رأی را می‌خوانید؛ (این جدول به روز می شود)

ردیف

اسم

حوزه اخذ رأی

اظهارات

1

علی اکبر ناطق نوری / عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام

حسینیه ارشاد

----------------

2

حسن روحانی / رئیس دولت های یازدهم و دوازدهم

مدرسه ای در منطقه 1

----------------

3

سید محمد خاتمی / رئیس دولت اصلاحات

حسینیه جماران

----------------

4

سید حسن خمینی / تولیت حرم بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران

حسینیه جماران

* امروز را به همه تبریک می گویم و از اصحاب رسانه هم تشکر می کنم که امروز در حسینیه جماران حضور پیدا کردند.

* انتخابات یکی از مظاهر بزرگ مردم سالاری است، ما برای عبور از بحران‌ها، بعد از خداوند هیچ نقطه اتکایی جز مردم نداریم.

* همه نسبت به سرنوشت خود حساس باشند و واقعا انتخابات را جدی بگیرند. مشارکت بالا برای انتخابات یک رئیس جمهور و رای بالا برای حل مشکلات کشور بسیار مهم است.

* ان شاءالله بتوانیم در این مسیر گام برداشته و همه بتوانند آنچه مرضی خداوند است، را انجام دهند و ان شاءالله نتایج خوبی برای مردم داشته باشد.

* امیدواریم مشارکت خوب باشد، طبق نظرسنجی‌ها ان شاءالله مشارکت خوبی رقم می خورد و امیدوارم بهتر هم شود.

* {در توصیه‌ای به رئیس جمهور منتخب}: به درد مردم برسد.

5

علی لاریجانی / مشاور رهبری و رئیس سابق مجلس

استان مازندران

----------------

6

آیت الله مکارم شیرازی / مرجع تقلید

صندوق سیار شماره 173

بر اهمیت انتخابات در پاسداری از نظام اسلامی و بر اهمیت حضور در پای صندوق رأی تاکید می‌کنم.

7

آیت‌الله نوری همدانی / مرجع تقلید

صندوق سیار شماره 173

----------------

8

آیت‌الله جوادی آملی / مرجع تقلید

-------------

* یک بیان نورانی از ائمه علیهم السلام رسیده است که «ولایت، امامت و محبت ما عامل پیوند بین امت است». ما نیز یک مَثَل رایج داریم که می گوییم سنگ روی سنگ بند نمی شود، این مثل، یک حرف عمیق علمی است، یعنی در ساختمان سازی تا یک ملات نرمی روی سنگ اولی نیاید، سنگ بعدی روی سنگ بند نمی شود! ائمه به ما فرمودند تربیتی که ما آوردیم، آن ادب، آن امانت، آن انسانیت، آن عدالت، آن صداقت، آن مهربانی و محبت، ملات نرمی است که جامعه را جمع می کند و جامعه بدون آن امامت و ولایت و ادب دینی هرگز نه انتخاباتی دارد و نه قیامی و نه انقلابی؛ بلکه آنچه جامعه را جمع می کند فهم دینی است و بس!

* مودت و دوستی عاقلانه، ملات یک مملکت است که این مهم، به برکت خون شهداء و تربیت امام و فداکاری مسئولین حل می شود، و لذا نباید همدیگر را مذمت کرد یا در مناظرات که یک علم است به جای نظریه پردازی، به نظر خود دادن و داعیه داشتن بگذرد که این حرکات با مناظره سازگار نیست!

* ما بر سر سفره امامت و ولایت و اسلام و شهادت بوده ایم، در کنار این سفره، ولایت و دوستی و یکسانی است و اگر چنین باشد، دشمن اگر هزار بود کاری از او ساخته نیست و این کشور تا ظهور صاحب اصلی اش محفوظ است، امیدواریم وکلای ما نیز بزرگوارانه کشور را اداره کنند، خونهای پاک شهداء چه شهدای خدمت و چه شهدای میدان، پیام اصلی شان همین است و ما امیدواریم این امانت را درست به صاحب اصلی اش حضرت صاحب العصر (عج)، برسانیم.

9

آیت‌الله مظاهری / مرجع تقلید

صندوق سیار شماره 853 اصفهان

از خداوند متعال مسألت دارم که ملت شریف ایران را مشمول عنایات ویژه حضرت ولی عصر «ارواحنافداه» قرار دهد.

10

غلامحسین محسنی اژه‌ای / رئیس قوه قضائیه

حرم عبدالعظیم حسنی

* از سه منظر دینی، عقلی و سیاسی شرکت در انتخابات یک وظیفه است. عقل حکم می‌کند که برای آینده کشور و تعیین بالاترین مقام اجرایی در انتخابات شرکت کنیم.

* در کشور و قانون اساسی رئیس جمهور مقام دوم کشور و بالاترین مقام اجرایی محسوب می‌شود.

* با تاخیر در شرکت در انتخابات این امر مهم فردا قابل تدارک نیست و این وظیفه از دست می‌رود. یکی از مصداق‌های شتاب در امر خیر توصیه شده در آیات و روایات قطعاً حضور در پای صندوق‌های رأی و انتخاب یک فرد اصلح است.

* حضور در پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات و تعیین یک فرد اصلح عزت، سرافرازی، سربلندی آینده بهتر کشور را به دنبال دارد. برای رفع دغدغه‌ها در مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، معیشت، اشتغال و ازدواج و داشتن آینده‌ای بهتر باید از امروز به فکر باشیم.

* باید فردی قدرت شناسایی این مشکلات را داشته و دارای اراده قوی و قاطع و کاردان باشد و کارایی لازم را در پیشبرد امور و رفع مشکلات داشته باشد انتخاب کنیم. هرکس به ایران و نظام علاقه‌مند است و آینده بهتری را می‌خواهد و فردا زبان مطالبه‌گری داشته باشد، امروز هرچه سریعتر پای صندوق‌ها حاضر شود و فرد مورد نظر خود را انتخاب کند.

11

محمدباقر قالیباف / رئیس مجلس دوازدهم / کاندیدای انتخابات

حرم عبدالعظیم حسنی

----------------

12

محمد مخبر / سرپرست ریاست جمهوری

ستاد انتخابات وزارت کشور

* مردم بر اساس مسئولیتی که همیشه احساس کرده و ماموریتی که به لحاظ شرعی دارند، حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند. انتظار می رود همان حماسه ای که در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد، در این انتخابات هم رخ دهد.

* وظیفه دولت، فراهم کردن امکانات حضور پرشور مردم در انتخابات است که این امکانات چه به لحاظ شعب اخذ رأی چه سایر امکانات در حد خیلی خوبی دیده شده است. وظیفه دیگر دولت تامین امنیت است. ما دشمن داریم و باید از امنیت مراقبت کنیم که با همکاری همه دستگاه‌های مربوط، این امنیت تامین شده و هیچ مساله ای نخواهیم داشت.

* رهبری رای مردم را حق الناس می دانند، یکی از وظایف جدی دولت، مراقبت از این حق الناس است که در این زمینه اتفاقات خوبی استاده است. نامزدها هر چه نماینده خواسته اند در هر شعبه ای دارند. همه دستگاه های مسئول از رای مردم مراقبت می کنند. روش رای گیری در ایران، امکان غیرسلامت را ضعیف می کند و در این 40 سال اتفاقی که کل سرنوشت انتخابات را تغییر دهد، رخ نداده است.

13

احمد جنتی / دبیر شورای نگهبان

صندوق سیار شماره 1693

----------------

14

مسعود پزشکیان / نماینده تبریز در مجلس / کاندیدای انتخابات

بیمارستان فیروزآباد

* برای رسیدگی به مناطق محروم و شنیدن صدای آنان که به حقشان نرسیدند اعم از زنان و مردان و بازنشستگان آمدم. سعی میکنم در صورت پیروزی با کشورها روابط برقرار سازم.

15

مصطفی پورمحمدی / دبیرکل جامعه روحانیت مبارز / کاندیدای انتخابات

حسینیه ارشاد

----------------

16

سید هادی خامنه‌ای / دبیرکل مجمع نیروهای خط امام

حسینیه ارشاد

* اگر مردمی که مردد هستند اطمینان پیدا کنند که رای آنها در سرنوشتشان تاثیر دارد و انتخابات به صورت سالم و بی دردسر برگزار می‌شود، امید هست که ان شاءالله تصمیم بگیرند و رای بدهند.

*{در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه افق بعد از انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید}: افق بعد از انتخابات را خوب می‌بینم که آمده‌ام رای بدهم یعنی سهم خودمان را انجام دادم.

* سهم ما این است که یک فرد سالم، پاکدست و امین را معرفی کنیم که البته در روزهای گذشته این کار را هم کردیم، تصور می‌کنم انتخابات در دور اول تعیین تکلیف می‌شود و به دور دوم نمی‌رود.

* {درباره مشارکت در انتخابات}: من اهل پیش بینی نیستم، اگر اوضاع درست و سالم پیش برود، به آینده انتخابات و کشور امیدوار هستیم. فکر می‌کنیم رئیس جمهور موردنظر ما اگر موفق به رای آوردن شوند همانطور که گفته شده افراد کارآمد، پاکدست و امین همراه او می آیند و کارها را به دست می‌گیرند.

* مجلس همکاری کند و به وزرای پیشنهادی رأی مثبت بدهد، طبیعتا امید است که اوضاع بهتر شود. قدم به قدم اوضاع درست خواهد شد ما مدعی نیستیم در همین مرحله همه چیز درست می شود، در طول 5 سل، 10 سال و ده‌ها سال اوضاع سال اوضاع درست می‌شود به شرط اینکه ما بخواهیم.

17

محمد جواد ظریف / وزیر امور خارجه دولت روحانی

حسینیه جماران

* الان وقت رفتن به سمت صندوق رای با کمال آرامش و وفاق است؛ انشاءالله مردم می روند و خودشان انتخابات می کنند و انشاءالله اگر حضور مردم گسترده باشد معلوم می شود که اکثریت و اقلیت کیست! من نمی خواهم از آن الفاظ نامناسب استفاده کنم ولی مردم خودشان نشان خواهند داد.

* امیدوارم که فضای مشارکت را شاهد باشیم و فضای همدلی و همراهی از فردا؛ امروز مشارکت، فردا همدلی.

* {در خصوص سنگ اندازی بر سر راه اف ای تی اف و اینکه مردم خواستار پیگیری هستند}: مردم اولین کاری که می توانند برای این مطالبه کنند رأی شان است. الان وقت مطالبه گری است.

* اگر حضور مردم گسترده باشد، مشخص می‌شود اقلیت و اکثریت چه کسانی هستند.

* حضور در انتخابات یک حق برای مردم است. امروز روز حیاتی برای عزت ایران است، برای اینکه کسی جرأت نکند مردم ایران را تحقیر و تحریم کند.

* به انتخاب هر کسی احترام می‌گذارم، دلخوری ها و نارضایتی ها وجود دارد اما قهر با صندوق راه حل نیست.

18

سعید جلیلی / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام / کاندیدای انتخابات

مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله مشیریه تهران

----------------

19

عباس عراقچی / معاون وزیر خارجه در دولت روحانی

مسجد امام صادق (ع) در اقدسیه

----------------

20

محسن هاشمی / رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران

حسینیه جماران

*خوشبختانه به نظر می رسد که یک انتخابات پرشور و رقابتی را شاهد خواهیم بود.

* امیدوارم که هرچه صلاح مردم ایران است از صندوق ها خارج شود و امید و رفع مشکلات مردم در امر معیشت و توسعه را شاهد باشیم.

* باید رییس جمهور منتخب پای قول خود برای حل مشکلات مردم بایستد.

21

صادق آملی لاریجانی / رئیس مجمع تشخیص مصلحت

در محل مجمع تشخیص مصلحت

* مساله انتخابات در نظام جمهوری اسلامی علاوه بر بحث مشارکت مردم در انتخابات، نشان می‌دهد که نظام اسلامی در زمینه انتخابات یک نظام بی‌بدیل است که در دنیا نمونه مشابه ندارد.

* در نظام جمهوری اسلامی، حضور مردم در پای صندوق‌های رای تجلی همبستگی اجتماعی است. به ویژه در جامعه ایران که مردم نسبت به سرنوشت خود حساس هستند. لذا در نظام اسلامی رای دادن هم حق است و فریضه است.

* ما باید نشان دهیم مردم هنوز پای ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور دارند. این انتخابات سدی امنیتی برای صیانت از کشور فراهم می‌کند. لذا همه ما موظفیم از حق خود برای تعیین سرنوشت کشور در عرصه انتخابات شرکت کنیم.

* ما از همه مجریان و ناظران و اصحاب رسانه که در رقم خوردن صحنه‌های انتخابات سهیم هستند، تشکر می‌کنیم.

22

محسن رضایی / دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

مسجد لرزاده

* از ملت همیشه در صحنه و وفادار به انقلاب اسلامی تقاضا می‌کنم به سخن این سرباز وطن توجه کنند.

* امروز روز حساسی برای تثبیت زحمات گذشته و افق رو به آینده است؛ به همین دلیل در انتخابات باشکوه شرکت کنید تا بار دیگر همه جهان همبستگی ملت ایران با نظام و سرنوشت شان را ببینند. امیدوارم حماسه دیگری امروز برای تاریخ ایران اسلامی و آیندگان رقم بخورد.

* {در توصیه به رئیس جمهور آینده}: در طی بیش از چهار دهه حیات انقلاب اسلامی شاهد چندین انتخابات بودیم. اولین دوره معروف به دوره بزرگان و شخصیت‌های شناخته شده نظام بود مثل شهید رجایی و مقام معظم رهبری. دوره دوم انتخابات مربوط به احزاب بود مثل دوران ریاست جمهوری آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی.

* دوره سوم انتخابات بیشتر به دوره افراد ناشناخته اختصاص داشت مثل آقایان روحانی و احمدی نژاد. دوره چهارم که تغییر شیوه حکمرانی را نشان داد به دوران ائتلاف‌ها معروف شد. سرآغاز این دوران شهید رئیسی بود. در انتخابات 1400 بسیاری از کاندیداها از جمله بنده و آقایان قاضی زاده و زاکانی در یک ائتلافی با آقای رئیسی وارد دولت ایشان شدیم.

23

احمد وحیدی / وزیر کشور

وزارت کشور

----------------

24

غلامحسین اسماعیلی / رئیس دفتر رئیس جمهور

وزارت کشور

----------------

25

صولت مرتضوی / وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی

مسجدالنبی نارمک

* به تعبیر مقام معظم رهبری حضور در انتخابات امر خیر است و در کار خیر نیز حاجت استخاره نیست و این رای به معنای استفاده از حقوق شهروندی در تعیین سرنوشت است

* آمدم رای بدهم تا رئیس جمهور آینده ایران در مجامع بین المللی از حقوق ایران دفاع بکند و در عرصه های داخلی نیز با اقتدار مسائل را جلو ببرد. حضور جوانان در انتخابات به معنای حضور در صحنه های جنگ است و امید است که رییس جمهور آینده ایران توانمند به امور باشد و بتواند تکالیف قانونی خود را به خوبی به سرانجام برساند.

26

علیرضا زاکانی / شهرداری تهران

مسجدالنبی نارمک

*هرکسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیروز شود رئیس جمهور این مملکت است و هرکسی انتخاب شود باید به آن کمک کرد تا بتواند موفق شود؛ چرا که موفقیت او موفقیت فرد نیست و موفقیت کشور است و دعا می‌کنم که جبهه انقلاب پیروز شود.

* هر فردی رئیس جمهور شود ما حتما کمکش می‌کنیم.

* شهروندان می خواهم که هر چه زودتر پای صندوق‌های رأی بیایند و افتخاری برای خود خلق کنند و اراده‌شان را برای انتخاب مطلوب تحمیل کنند.

27

سردار اسماعیل قاآنی / فرمانده نیروی قدس سپاه

مشهد

----------------

28

امیرسرلشکر عبدالرحیم موسوی / فرمانده کل ارتش

صندوق رأی مستقر در شهرک شهید فلاحی

----------------

29

دریادار ایرانی / فرمانده نیروی دریایی ارتش

شعبه 490

----------------

30

امیر حمید واحدی / فرمانده نیروی هوایی ارتش

شهرک کوی انقلاب

* امروز روز بسیار مهم و ارزشمندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

* هرچه ما باشکوه‌تر در این انتخابات شرکت کنیم، اقتدار نظام را نشان می‌دهد و قدرت ما را در جهان بالاتر می‌برد و امنیت کشور را تأمین می‌کند.

* از همین جا به همکاران عزیزم در نیروی الهی هوایی ارتش اعلام می‌کنم با حضور گسترده خودشان در انتخابات ثابت کنند سربازان مخلص ولایت و پای کار انقلاب و کشور عزیزمان هستند.

31

سردار حسین دهقان / رئیس بنیاد مستضعفان

حسینیه ارشاد

----------------

32

سردار علیرضا تنگسیری / فرمانده نیروی دریایی سپاه

مسجد جمکران

به نظر من حضور مردم ما یک دفاع جانانه از کشور، ناموس و جمهوری اسلامی است.

33

محمود واعظی / قائم مقام دبیرکل حزب اعتدال و توسعه

حسینیه جماران

----------------

34

اسحاق جهانگیری / معاون اول دولت روحانی

حسینیه جماران

----------------

35

عباس آخوندی / وزیر دولت روحانی

حسینیه جماران

* اولویت رئیس جمهور آینده حاکمیت قانون است و اینکه یک دولت در این کشور حکومت کند و دولت های مختلف اعمال نفوذ نکنند.

* در ادوار گذشته و مخصوصا در دو انتخابات قبلی رفتار شورای نگهبان قابل قبول نبوده است.

36

محمدرضا عارف / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

حسینیه جماران

* کسانی که فکر می‌کنند می توانند در مدیریت کشور نقش داشته باشند باید رای بدهند و رای ندادن به معنای رای دادن به نظر مخالف است.

* هرقدر تعداد آرا بیشتر باشد قطعا مشروعیت نظام بیشتر و زمینه برای به همبستگی ملی و کمک به حل مشکلات بیشتر خواهد شد.

* درخواستم از ملت ایران این است که همه در ساعت اولیه پای صندوق رای حاضر شوند و رای خود را به صندوق بیاندازند.

37

حسینعلی منتظری / رئیس دیوان عالی کشور

امامزاده صالح

* امیدوارم مردم با حضور حماسی خود امروز برگ زرین دیگری را در کتاب پرافتخار ایران ثبت کنند.

* 3 عامل مهم است که نشانه رشد سیاسی مردم ایران تلقی می‌شود، مردم ایران نسبت به تعیین سرنوشت خود بی‌تفاوت نیستند؛ افراد نمی‌گویند که یک رای اثر ندارد چراکه می‌دانند همین یک رای یک رای‌ها است که مجموعه آرا می‌شود.

* اثر دوم رشد سیاسی مردم این است که مردم همیشه پشتیبان جمهوری اسلامی بوده اند چراکه در این 45 سال دشمن ثابت کرد که دست از دشمنی بر نمی‌دارد؛ به همین دلیل مردم پشتوانه قوی هستند و جمهوری اسلامی با تکیه به مردم توطئه های دشمن را خنثی می‌کند.

* رئیس جمهور منتخب وقتی حضور حداکثری مردم را ببیند قطعا در تصمیم‌گیری ها موفق تر عمل می کند.

38

هادی طحان نظیف / سخنگوی شورای نگهبان

صندوق سیار شماره 1693

* امروز روز مهمی برای ملت عزیز ایران است. روز انتخابات همیشه روز مهم و تعیین کننده‌ای برای کشورمان بوده است.

* برگزاری انتخابات در کمتر از 40 روز پس از شهادت آیت‌الله رییسی نشان‌دهنده ثبات، استحکام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است و اینکه رای، خواست و اراده مردم نیز همواره مهم بوده است.

* تمهیدات لازم به خوبی انجام شده و از ساعت 8 صبح امروز انتخابات در تمام نقاط کشور و در بیش از 95 کشور آغاز شده و با مشکل خاصی در این رابطه مواجه نیستیم و فرآیندها به صورت روان در حال انجام است.

* در روزهای گذشته شاهد شکل‌گیری رقابت‌های جدی در عرصه انتخابات بودیم، ان‌شاءالله با مشارکت مردم، شاهد انتخابات پرشوری باشیم که نتیجه آن سرافرازی و عزتمندی ملت بزرگ ایران باشد.

39

مصطفی کواکبیان / نماینده ادوار مجلس

حسینیه ارشاد

* نظر بنده روند انتخابات خوب است. ان‌شاءالله تا زمان شمارش آرا و اعلام نتایج نیز همین روند خوب و حقوقی طی خواهد شد.

* پیش بینی بنده این است که امروز مشارکت گسترده‌ای حداقل نسبت به انتخابات گذشته مجلس و ریاست جمهوری رقم بخورد. در این انتخابات خیلی مشارکت بهتر است.

* امیدواریم مشارکت به حدی برسد که انتخابات دیگر به مرحله دوم نیز نرسد. مشارکت مردم در انتخابات نشان می‌دهد که حکومت مردم سالاری است و ملت سرنوشت خود را تعیین می‌کنند. اگر مردم کنار بروند انتخابات معنایی ندارد.

40

سیامک ره‌پیک / قائم مقام شورای نگهبان

صندوق سیار شماره 1693

* انتخابات ریاست‌جمهوری انتخابات مهمی است. رییس‌جمهور در کشور ما اختیارات قابل توجهی دارد. حتما انتخاب رئیس‌جمهور و کسی که خصوصیات لازم برای اداره کشور را داشته باشد و بتواند از ظرفیت‌های موجود استفاده کند، مهم است.

* بنابراین امروز که روز انتخاب رئیس‌جمهور است، روز بسیار مهمی می‌باشد و ان‌شالله که مردم شریف ایران اسلامی در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند و تقش خود را در تعیین رییس‌جمهور ایفا کنند.

* امید است که در انتخابات امروز مشارکت خوب و چشمگیری رقم بخورد و شاهد انتخاب فرد اصلح همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، باشیم؛ هر دو این موضوع مهم است و مردم می‌توانند این‌ها را رقم بزنند.

* {در خصوص میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رای تاکنون}: آماری که تاکنون به دست ما رسیده خوب است و امید است مردم تا پایان وقت با انگیزه در انتخابات شرکت کنند.

* حتما رسانه‌ها و خبرنگاران در این رابطه نقش خواهند داشت و در ایجاد شور، نشاط و انگیزه و دعوت مردم به رای دادن انتخابات اثرگذار هستند.

41

سید احسان خاندوزی / وزیر اقتصاد

امامزاده صالح

----------------

42

علی اکبر صالحی / رئیس سازمان انرژی اتمی دولت روحانی

حسینیه ارشاد

* در حال حاضر ما در یک نقطه عطف تاریخی هستیم و سرنوشت و آینده خودمان در دست خودمان است و اگر اقدام به تغییر سرنوشت و آینده خود نکنیم، آینده را بر ما تحمیل خواهند کرد.

* ملت شریف ایران در این برهه حساس احساس تکلیف کنند و به فردی که مصلحت می دانند برای ریاست جمهوری مناسب است، رای دهند و با این رای می توانند در ساختن آینده خود شریک باشند. اگر به این نکته توجه نکنند، دیگران آینده را برای آنان می سازند و دیگر تاسف فایده ندارد.

* رای دادن به غیر از اینکه یک توصیه عقلانی است، یک توصیه الهی هم هست، امیدواریم ملت امروز نشان دهند که ید واحده هستند، ما امروز باید به دنبال وحدت ملی باشیم و باید آرای سیاسی مختلفی که داریم در یک بستر اخلاقی مطرح بشود.

* ضرورتی نیست که خدای نکرده به همدیگر بهتان بزنیم و اتهام وارد کنیم؛ می توانیم ید واحده باشیم، خداوند هم با جماعت است و قرآن هم خطاب به مومنین می فرماید که اگر به تنازع بیفتید خدا هم به کمک شما نخواهد آمد.

* فکر می کنم اگر امروز مردم به میدان بیایند و درصد بالایی در انتخابات شرکت کنند، نقطه عطفی در جمهوری اسلامی خواهد بود و دهه ها از جمهوری اسلامی صیانت خواهد شدو تکلیف مخالفین این نظام روشن می شود که جمهوری اسلامی پایدار و استوار است و اگر اختلافی هم وجود دارد در بستر اخلاقی حل خواهد شد.

43

علی یونسی / وزیر اطلاعات دولت خاتمی

حسینیه جماران

----------------

44

سعید لیلاز / اقتصاددان

حسینیه جماران

کسانی که مردد هستند به کسانی رای می‌دهند که دوست دارند مشارکت پایین باشد.

45

حمیدرضا جلائی‌پور / فعال سیاسی اصلاح طلب

-------

* صبح اول وقت به مسعود پزشکیان کد 22 رأی دادم.

*سلام و سلامتی بر همه دوستان. توصیه کنیم دوستان و آشناها قبل از ده صبح رای بدهند.

بعد از ظهر بپرسیم رای دادند یا نه؟ معمولا روزهای تعطیل, کارها می‌تواند به عقب بیفتد.

برای سرفرازی همه ایرانیان دعا کنیم.

46

رحمت‌الله بیگدلی / عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت

حسینیه ارشاد

----------------

47

هادی غفاری / عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام

حسینیه ارشاد

----------------

48

معصومه ابتکار / معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی

حسینیه جماران

* بعد از مدتی که مردم احساس دلسردی می‌کردند دوباره فرصتی پیش آمد تا بیایند و الان مردم احساس می‌کنند می‌شود تفاوتی بین گزینه‌ها دید.

* آنهایی که دنبال تغییر هستند دنبال گزینه‌ای می‌گردند تا حرف دل آنها را بزند و به نظر می‌رسد این دوره این اتفاق بیافتد؛ انشاءالله نتیجه آن سربلندی برای ایران باشد. امیدوارم مردم همت کنند و پای صندوق رای بیایند.

* توصیه‌ام به جریان‌های سیاسی این است که تابع قانون باشند و مر قانون عمل کنند. مجریان هم تلاش کنند انتخابات در صحت کامل برگزار شود. قانون برای کاندیداها حق نظارت قائل شده و آنهای می‌توانند ناظرانی در صندوق‌های رای داشته باشند اجازه دهند این ناظرین درچارچوب قانون کار خودشان را انجام دهند تا شاهد یک انتخابات قانونمند باشیم و آنچه که خواست اکثریت مردم است محقق شود.

49

سیدرضا صالحی امیری / وزیر فرهنگ و ارشاد دولت روحانی

حسینیه جماران

----------------

50

عیسی زارع‌پور / وزیر ارتباطات دولت سیزدهم

ستاد انتخابات وزارت کشور

* در این دوره هم مهر از شناسنامه حذف شده است و رای‌گیری با شناسنامه یا کارت ملی امکان پذیر است. یعنی باید مثل انتخابات مجلس، زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور کاملاً آماده باشد.

* وضعیت پوشش و کیفیت ارتباطات مهم است و اعلام می‌کنم با همکاری خوب بین ما و وزارت کشور و دیگر نهادهایی که در بخش‌های گوناگون به ما کمک کردند، وضعیت ارتباطات بسیار خوب و بسیار بهتر از دور اول و دوم انتخابات مجلس دوازدهم است.

* از 58 هزار و 640 شعبه اخذ رای تا ساعت 9 و 14 دقیقه، تعداد 58 هزار و 600 شعبه یعنی بیش از 99.99 درصد شعبه‌ها متصل شدند و پوشش ارتباطی داشتند. چند 10 شعبه باقیمانده هم احتمالاً شعب سیار هستند که در مسیر حرکت به نقاطی هستند که باید اخذ رأی کنند و پیش‌بینی ما این است که آن‌ها هم متصل می‌شوند.

* آمار تقریبا 100 درصدی پوشش ارتباطی در شعبه‌ها یک افتخار برای ارتباطات کشور است.

51

علی ربیعی / سخنگوی دولت روحانی

روستای سیل زده دیزی در منطقه دشتیاری بلوچستان

* امروز روز انتخابات و مشارکت و آمدن پای صندوق‌های رای است. در این مدت بحث‌های زیادی شد خیلی‌ها گفتند برویم رای بدهیم و از طریق رای دادن تغییر ایجاد کنیم و تعدادی هم گفتند که قهر کنیم و مشارکت نکنیم.

* حوادث تلخ رخ داده بود و برخی بر اساس این حوادث اعتقادی نداشتند اما من فکر می کنم تنها مسیر ما برای ایجاد تغییر و داشتن یک زندگی بهتر حضور در پای صندوق‌های رای است.

* صندوق جایی است که می‌توان از طریق آن تغییرات تدریجی را جلو برد و وضعیت را بهتر کرد. ما هیچ راه دیگری جز صندوق‌های رای نداریم و راه دیگر بن‌بست و عقبگرد است.

* از همه دعوت می‌کنم به‌خاطر فرزندانمان به خاطر بچه‌های سیستان و بلوچستان که زندگی می خواهند. برای جوان‌ها و بچه‌هایی که می‌خواهند شکل دیگری زندگی کنند بیایید پای صندوق‌های رای با هر گله‌ای که دارید.

* با ثبات باید به سمت تغییرخواهی برویم ما نیاز به مشارکت در صندوق‌های رای داریم. این را با همه تجربه زیسته‌ام و با همه مطالعاتی که داشتم عرض می کنم که تنها مسیر ما برای ایران و آینده ایران صندوق های رای است.

52

محمدباقر نوبخت / رئیس سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی

حسینیه جماران

* سه سال از انتخابات 1400 می‌گذرد، باوجود دستاوردهای حاصل شده، شرایط کشور بسیار سخت‌تر و حساس‌تر شده لذا انتخاب دقیق مردم را بیشتر طلب می کند.

* {با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار و بانک مرکزی}: شاخص های نشان می دهد کار زیادی برای رییس جمهوری آینده باقی مانده که نمونه این شاخص‌ها، افزایش پایه پولی و نقدینگی و بدهی دولت به بانک مرکزی است.

* {با اشاره به تورم 40 درصدی کشور}: انتظار می‌رود رییس جمهور منتخب با رای قاطع انتخاب شود تا بتواند معضلات داخلی را حل کند و در عرصه خارجی نیز اقداماتی انجام دهد؛ البته هیچ کسی نمی‌تواند منتظر لطف خارجی‌ها باشد اما باید شر آنها را دفع کرد لذا لازم است قدرت دیپلماسی فاخر و قوی باشد که از مولفه های آن حضور گسترده مردم در انتخابات است.

* امیدوارم که مردم پای صندوق‌های رای آمده و انتخاب دقیقی داشته تا شاهد سربلندی ایران و رفع مشکلات مردم باشیم.

53

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی / رئیس بنیاد شهید در دولت سیزدهم

صحن کوثر حرم امام رضا (ع)

* امروز روز سرنوشت سازی برای مردم است. مقام ریاست جمهوری مقام اجرایی است و سرنوشت 4 ساله و 8 ساله آینده کشور در گرو تصمیماتی است که رییس جمهور آینده می‌گیرد.

* مردم باید در انتخابات مشارکت کنند، مردم باید در این صحنه حضور پیدا کنند و از کسی که اصلح می دانند، حمایت کنند تا امورات همانطور که خوب است اداره شود.

* امیدواریم رییس جمهور مردمی، ساده زیست، پای کار و کارآمدی - همانطور که حضرت آقا خواستند - انتخاب شود تا بالاخره از این گردنه هایی که وجود دارد بتواند ما را عبور دهد.

* شهید رییسی مسیر درستی را شروع کرده بود اما خداوند برای ایشان این طور مقدر کرد که در ادامه راه نباشند، بنابراین امیدواریم مسیر درست و جهت‌گیری ایشان ادامه پیدا کند.

* {درباره انصراف خود از انتخابات}: من برای یک دستگی در جبهه انقلاب تلاش کردم و انصراف دادم. بسیاری از علما دلسوزان و بزرگان نگران بودند. ما انتظار داشتیم یکی از این دو بزرگوار نیز انصراف دهند اما من فقط زورم به خودم رسید و به حرف عزیزان عمل کردیم و امیدواریم فرد اصلح انتخاب شود.

54

مجید انصاری / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

حسینیه جماران

----------------

55

غلامعلی حدادعادل / عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

مسجد لرزاده

* مردم در سرنوشت خودشان موثرند و نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت نیستند و علت آن صداقت در حکومت و آزادی است که جمهوری اسلامی به آنها عطا کرده است.

* همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند رای مردم حق الناس است که باید حفظ شود. بر همین اساس مردم در سرنوشت خود شرکت می کنند.

* مردم با مشارکت در انتخابات سرنوشت خود را تعیین می کنند، قطعا تاثیر حضور مردم سبب تعیین آینده کشور خواهد شد.

* {با توصیه به آنهایی که هنوز برای حضور در انتخابات مردد هستند}: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، برخی از مردم از رای ندادند سودی حاصل نخواهند کرد ولی مشارکت در انتخابات حتما سبب انتفاع آنها خواهد شد.

* حتما مردم به فردی که مشکلات کشور کمک کنند.

56

سردار اصغر عباسقلی زاده / فرمانده سپاه عاشورا

-------------

* امروز یکی از روزهای مهم تاریخ سیاسی و اجتماعی ایران است که امیدواریم آحاد مردم با حضور فعال و انتخاب فرد اصلح سرنوشت انقلاب و کشور را به نحو احسن تعیین کنند.

* امنیت بزرگترین نعمت الهی برای ایران اسلامی است و این امنیت در سایه خون شهدای دفاع مقدس حاصل شده است، جمهوری اسلامی در 45 سال گذشته با تکیه بر رای و نظر مردم اداره شده است و این مسیر همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

* حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای موجب عزت و اقتدار نظام است، خداوند را شاکریم که انقلاب اسلامی با رهبری مقتدرانه رهبر معظم به درایت و شجاعت تمام مدیریت می‌شود و با حضور مردم سرنوشت نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی تعیین می‌شود.

* حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب یکی از ویژگی های مهم ایران اسلامی است، جمهوری اسلامی ایران اتکا به آرای مردم اصل اساسی خود است، حضور فعالانه مردم در انتخابات تضمین کننده آینده کشور است.

* {با اشاره به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری}: محور بودن شهدای خدمت وجه تمایز مهم این دوره از انتخابات است.

* آرامش حاکم در ایران بعد از شهادت رئیس جمهوری و هیات همراه دنیا را متعجب کرد، این آرامش ناشی از درک و فهم بالای مردم ایران و مدیریت رهبری بود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1925800