چهارشنبه 11 مهر 1403

واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سردارسلیمانی (3)

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
واکنش شخصیت‌ها و مقامات کشوری و لشکری به شهادت سردارسلیمانی (3)

تهران - ایرنا - جمعی از شخصیت‌های سیاسی و مقامات کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه به دست تروریست‌های ارتش آمریکا در بغداد را تسلیت گفتند.

سحرگاه جمعه در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزیکی فرودگاه بغداد و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن دیگر از فرماندهان جبهه مقاومت، شخصیت‌های سیاسی از جریان‌های مختلف در پیام‌ها و بیانیه‌هایی به این حمله تروریستی واکنش نشان دادند.

«علی اکبر صالحی» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی در پیام تسلیت خود نوشت: دشمنان و بدخواهان جهان اسلام بویژه تصمیم‌سازان و طراحان این توطئه شوم در هیات حاکمه ایالات متحده، با این اقدام نشان دادند که، شعار مبارزه با تروریسم که بدون وقفه از لسان آنان به گوش جهانیان مخابره می‌شود، دروغی فریب‌کارانه و شعاری عاری از شعور و صداقت است.

وی تاکید کرد: دشمنان جهان اسلام و امت اسلامی باید بدانند که شهادت، هنر مردان خداست و خون پاک و مطهر این دو شهید عزیز، موجب اتحاد و همبستگی روزافزون ملت‌های ایران و عراق خواهد شد.

«محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیام تسلیت نوشت: «اگر رییس جمهور و حاکمیت بدطینت آمریکا تصور کنند با شهادت این سردار شجاع کار به پایان رسیده است، زهی خیال باطل! بی‌تردید شهادت سردار سلیمانی آغاز حرکتی است که مبارزه و مقابله با آمریکا در همه زمینه های نظامی، سیاسی، بین المللی و علمی و فناوری را بسیار افزونتر از قبل می کند و انقلاب اسلامی را یک گام به جلوتر می‌برد.»

«محمد شریعتمداری» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز سردار سلیمانی را الگوی مجسم دلاوری و انسانیت دانست و شهادت ایشان را تسلیت گفت.

«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: خون حاج قاسم سلیمانی مایه حیات و عزت اسلام خواهد بود و تلاشگران عرصه صنعت، معدن و تجارت با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، راه این سردار شهید و مالک اشتر زمانه را ادامه خواهند داد.

«فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همراهانش گفت: به برکت خون پاک این شهدای والامقام، جریان مقاومت با قدرت بیشتری ادامه طریق خواهد داد و دشمنان از این اقدام خصمانه خود سخت پشیمان خواهند شد.

سرتیپ ستاد «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در پیام تسلیت خود نوشت: بی‌شک همچنان که عمر پر برکت این سردار بزرگ در مبارزه با تروریسم و ریشه‌کنی داعش برای جبهه مقاومت بی‌بدیل بود، خون به ناحق ریخته شده ایشان نیز در اتحاد جهان اسلام موثر تر خواهد بود.

«محمدرضا عارف» رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هم در پیامی تصریح کرد: تلاش بی وقفه حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با گروهک تروریستی داعش او را به نماد مبارزه با تروریسم و افراطی گری در دنیای اسلام بدل کرده بود. سردمداران آمریکا و استکبار که با وجود لاف زنی‌های ضد تروریستی خود به امید آن نشسته‌اند که تروریست‌های مزدورشان در ایران اسلامی با شهید کردن مردان استوار و مقاوم انقلاب راه تسلط بر ایران اسلامی را هموار کنند، بدانند که خون شهیدان راه حق ملت مومن ما را راسخ‌تر و مقاوم‌تر می‌سازد.

امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در پیام تسلیتی نوشت: رسالت بزرگ فرمانده رشید اسلام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با پیام سرخ شهادت تکمیل شد و اینک همه سربازان این سرزمین و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی در سراسر جهان اسلام، فارغ از رنگ لباس و چهره و گویش، سلیمانی‌هایی هستند که در مسیر زمینه سازی ظهور منجی منتقم گام بر می دارند.

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان در پیام تسلیت خود تاکید کرد که تروریست‌های آمریکا باید پاسخگوی جنایت‌های خود باشند.

در پیام تسلیت «عبدالناصر همتی» رییس‌کل بانک مرکزی آمده است: فرماندهی مدبرانه و قدرتمند این شهید در دفاع از مقاومت اسلامی و همچنین منش مردمی ایشان هر روز و همیشه در دل و ذهن مردم ایران و ملت‌های آزادی‌خواه باقی خواهد ماند.

«سید حسن خمینی» نیز در پیام تسلیت گفت: بی شک راه این مجاهد عزیز که راه سرخ عاشوراست، همیشه رهروانی بزرگ خواهد داشت و همواره به فلاح و رستگاری خواهد انجامید.

وی افزود: دشمنان نادان و کینه توز ایران و اسلام و حاکمان خیره سر آمریکا از ارزش شهادت و توان آن در فرهنگ خمینی غافلند و نیک نمی دانند که مقلدان خمینی جز این سرنوشتی نمی‌طلبند.

«علی مطهری» نماینده مجلس شورای اسلامی نیز در شبکه اجتماعی خود نوشت: شهادت سردار سلیمانی آغازی برای اخراج آمریکا از خاورمیانه و آزادی فلسطین است.

وی افزود: ترامپ جنایتکار از یک طرف می‌گوید ما دنبال جنگ نیستیم و از طرف دیگر سردار بزرگ ایران را ترور می‌کند. این یعنی اختلال روانی ناشی از ترس و ضعف. انتقام خون این شهدا برای آمریکا و استرائیل دردناک خواهد بود.

آیت الله «محمد تقی مصباح یزدی» استاد حوزه علمیه نیز در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: همه ما هم از منابع دینی و هم از تجارب عینی آموخته‌ایم که این مصیبت‌ها به دنبالش پاداش‌های الهی وجود دارد که برکاتش شامل همه امت می‌شود بنابراین این حادثه را تبریک و تسلیت می‌گویم.

«حسینعلی امیری» معاون امور مجلس رییس جمهوری نوشت: سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی‌نظیر سپاه پاسداران، نمونه برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود. او سال‌های بسیاری از عمر و جوانی‌اش را در میدان‌های نبرد علیه کفار سپری کرد و حقیقتا شهادت پاداش مجاهدت‌های بی‌وقفه او در این سال‌هاست.

سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی نیز در پیامی ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی نوشت: خباثت و حماقت نیروهای تروریست و متجاوز آمریکایی، در ترور سردار سرلشکر پاسدار، بدون تردید بی‌پاسخ نخواهد ماند و قطعا خواب را بر چشم دشمنان اسلام و مسلمین حرام خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: آمریکا، رژیم غاصب و نوکرانشان مسوول شهادت این دو فرمانده بزرگ هستند و این جنایت بزرگ، به معنای اعلان جنگ نامحدود به مقاومت است و هیچ کسی نمی‌تواند نتایج آن را کنترل کند.

ستاد کل نیروهای مسلح نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بی‌شک دستور دهندگان و عاملان این جنایت باید منتظر انتقام سخت و پشیمان کننده باشند.

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان تاکید کرد: استکبار جهانی بدانند که این شهادت‌ها مسیر حق‌طلبی و مبارزه با ظالمان را از بین نمی برد و عزم حق‌جویان را در دفع سلطه شیاطین محکم‌تر خواهد کرد. با شهادت حاج قاسم سلیمانی‌ها، نور فروزان اندیشه متعالی آنان روز به روز تابنده‌تر می‌شود.

«عبدالعلی علی عسکری» رییس سازمان صدا و سیما ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: اگرچه شهادت آرزوی دیرینه شهید سلیمانی عزیز بود، اما آمریکا و رییس جمهوری جنایتکارش، مسئول اصلی این جنایت تروریستی دولتی است و باید پاسخگوی این جنایت ضدبشری در قبال ملت ایران و ملت عراق باشد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل بین الملل نیز در پیام تسلیت خود نوشت: سردار دل‌ها سلیمانی عزیز به آرزوی دیرینه اش رسید، این بزرگ‌مرد تاریخ معاصر جهان، هزاران سردارسلیمانی تربیت کرده است، بی تردید راه پر فروغش با قدرت ادامه دارد.

سازمان بسیج حقوق دانان کشور در پیامی ضمن تسلیت سردار سلیمانی نوشت: «دشمنان اسلام بدانند به حول و قوه الهی راه این شهید بزرگوار متوقف نخواهد شد و انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدا آلوده‌اند.»

در پیام «علی یونسی» وزیر پیشین اطلاعات آمده است: استکبار آمریکایی که بی پروا داعش و خشونت گرایی را در منطقه می‌پروراند و گستاخانه این چنین عملیات تروریستی انجام می‌دهد! غافل از آن است که خون این سردار رشید اسلام و ایران افکار عمومی جهان را بیدار کرده و مردم ایران را در راه مبارزه با تروریسم، استکبار و افراط گرایی، مصمم‌تر خواهد کرد.

«عباس محمدحسنی» رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی را اسوه حسنه و مرد خستگی‌ناپذیر جبهه مقاومت دانست و گفت: به زودی بساط ظلم و جور آمریکای تروریست از منطقه جمع خواهد شد.

«علی سعیدی» رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: این اقدام آمریکا مجوزی برای پاسخ به تروریسم آمریکایی و همراهان او نیز به‌حساب می‌آید. انتقامی که می‌تواند در هر زمان، مکان و هر سطح توسط همرزمان او و راهبری سلیمانی‌های دیگری که رویش‌های برآمده از مجاهدت‌ها و آسمانی شدن این سردار بزرگ‌اند، به سخت‌ترین و شدیدترین وجه ممکن داده شود.

«عیسی کلانتری» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، «عباس کشاورز» سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، «اشرف بروجردی» رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، «تورج دهقانی زنگنه» رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، «پیرحسین کولیوند» رییس سازمان اورژانس کشور، «جمال انصاری» معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، هیات اسلامی هنرمندان، «محمد رضا ظفرقندی» رییس کل سازمان نظام پزشکی، «محمد میرزابیگی» رییس سازمان نظام پرستاری کشور، اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، «غلامرضا سلیمانی» رییس کل بیمه مرکزی، «احمد حکیمی پور» دبیر کل حزب اراده ملت، «محمد قوچانی» عضو شورای مرکز حزب کارگزاران سازندگی ایران، «علی شکوری‌راد» دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، «خداداد غریب پور» معاون وزیر و رییس هیات عامل ایمیدرو، روابط عمومی جهاد دانشگاهی، حزب ندای ایرانیان، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام «علی سعیدی» رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا، فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، جامعه روحانیت مبارز، جامعه اسلامی مهندسین، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، حزب مردم سالاری، حزب اعتدال و توسعه، حزب اعتماد ملی، «وجیه الله جعفری» مدیر عامل و هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ستاد بازسازی عتبات عالیات، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی، «سید مرتضی بختیاری» رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، «محمد باقر قالیباف» شهردار پیشین تهران، «مصطفی سالاری» رییس سازمان تامین اجتماعی، «عباس مسجدی آرانی» رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، «بهروز کمالوندی» معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پیام‌های جداگانه شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*