یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی

استان‌ها - ایرنا - سفرهای استانی اعضای هیات دولت همچنان با جدیت دنبال می‌شود، سفرهایی که صرفا به بررسی و پیگیری مشکلات ختم نمی‌شود بلکه ارائه راهکار و به نتیجه رساندن موضوعات، از عزم دولتمردان برای پیشرفت همه جانبه با بهره گیری از ظرفیت هر استان و توجه به برقراری عدالت حکایت دارد.

به گزارش گروه اخبار استان ها، بازدید از مناطق محروم، کم برخوردار و نقاطی که با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم می کنند، از اولویت های سفرهای استانی است که بیانگر آن است دولت سیزدهم برای برای گره گشایی از مشکلات مردم و تغییر دادن وضعیت موجود و عدم توازن منطقه‌ای و ناعادلانه برنامه هدفمند دارد.

رویکرد محرومیت زدایی دولت سیزدهم سبب شده تا دولتمردان با سفرهای استانی از نزدیک با شاخص‌های توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آشنا شوند و با تصمیم های کارآمد سبب ارتقاء این مناطق شوند.

ارتباط دو سویه بین دولت و مردم و مردم با دولت و آشنایی از نزدیک دولتمردان با مشکلات مردم و ایجاد زمینه برای رفع مشکلات از مزایای سفرهای استانی دولت به شمار می‌رود.

برخی فعالان اقتصادی و سیاسی، سفرهای استانی دولت سیزدهم را اقدامی ارزشمند و بدون واسطه برای آشنایی با مشکلات مردم نقاط مختلف کشور دانسته و معتقدند که رییس جمهوری دولت سیزدهم برای توسعه متوازن اقتصادی در استان های مختلف باب این سفرها را در روزهای آغازین دولت برای شناخت شرایط و ظرفیت های هر منطقه گشوده است.

آیت الله ابراهیم رییسی برای بازدید و بررسی مشکلات مردم نقاط مختلف کشور هر هفته به یکی از استان ها سفر می کند، پانزدهم آبان ماه نیز در نهمین سفر استانی، وی به همراه رییس‌دفتر رییس‌جمهوری، معاون اجرایی رییس‌جمهوری، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیران جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به استان سمنان سفر کرد و مورد استقبال مردم و مسئولان استان قرار گرفت.

برخی از اعضای هیات دولت در این سفر به نمایندگی از رییس‌جمهوری به شهرستان‌های مختلف استان سفر کرده و مسایل و مشکلات این مناطق را بررسی کردند.

سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری به نمایندگی از رئیس‌جمهوری به شهرستان میامی سفر کرد و امین حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز راهی دو شهرستان آرادان و گرمسار شد.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شهرستان دامغان سفر کرد و سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی نیز به نیابت از رئیس دولت سیزدهم در شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر حضور پیدا کرد.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان شاهرود سفر کرد و رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی نیز به نمایندگی از رئیس جمهوری بازدید از مناطقی از شهرستان سمنان را در برنامه داشت.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر سفر کرد.

رییس جمهوری به رسم سفرهای استانی پیشین خود، با نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و نمایندگان اقشار مختلف مردم استان سمنان دیدار و بازدیدهایی از مراکز مختلف صنعتی، کشاورزی و اقتصادی انجام داد و با کارگران، فعالان اقتصادی، کشاورزان و دیگر قشرهای مردم نشست و گفت و گو داشت.

آیت الله رئیسی پنجشنبه 13آبان ماه پس از ورود به استان سمنان از فرودگاه این شهر، به شهرستان مهدیشهر رفت و پس از حضور در بین عشایر این شهرستان، از واحد تولیدی سنگرکار در منطقه صنعتی شهرستان مهدیشهر بازدید کرد و با مسایل و مشکلات این واحد از نزدیک آشنا شد و با کارگران و مدیران این کارخانه گفت و گو کرد و در نهایت مقرر شد با بررسی مشکلات مطرح شده از سوی مدیران و کارگران، اقدامات لازم برای رفع موانع افزایش تولید این کارخانه انجام شود.

رییس‌جمهوری در ادامه بازدیدهای میدانی در استان سمنان، با حضور در کارخانه تعطیل شده نساجی پاتریس شهرستان مهدیشهر به بررسی مشکلات پیش روی این واحد تولیدی پرداخت. وی همچنین در بازدید سرزده از کارخانه تعطیل شده پاکریس، با گزارش مسوولان و مدیران مربوطه در جریان دلایل تعطیلی و موانع و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت و قرار شد این واحد تولیدی دوباره راه‌اندازی شود.

قرار است شرکت ایران تایر، خط تولید خود را در این واحد تولید راه‌اندازی کند و در فصل جدید فعالیت کارخانه، اشتغال 1300 نفر پیش‌بینی شده است.

رئیسی همچنین با حضور سرزده در میان اجتماع‌کنندگان مراسم یوم‌الله 13 آبان در سمنان اظهار داشت: سابقه دشمنی آمریکا با مردم ایران 40 ساله نیست بلکه این دشمنی، بیش از 70 ساله است؛ با این تفاوت که در 30 سال اول، آمریکا با کودتا و حمایت از حاکمان دست‌نشانده در چپاول منافع ملت ایران موفق می‌شد اما در 43 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیروز میدان مقابله با دشمنی‌های بی پایان آمریکا، ملت ایران بوده است.

وی همچنین با اشاره به تعیین تاریخ آغاز مذاکرات درباره رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران گفت: مذاکره مدنظر ما، یک مذاکره نتیجه محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته به‌حق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد.

آیت الله رئیسی همچنین در نخستین برنامه سفر به استان سمنان به صورت سرزده در سیاه چادر عشایر شهرستان مهدیشهر حضور یافت و به درد دل آنان گوش داد و به آنها قول داد: تامین نهاده‌های دامی عشایر و دامداران منطقه و ایجاد مجتمع دامداری از سوی استاندار سمنان پیگیری و اجرایی شود.

وی با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات عشایر و دامداران مهدیشهر خطاب به استاندار سمنان تاکید کرد: مساله ایجاد مجتمع دامداری را پیگیری کنند تا به سرانجام برسد و بر این موضوع هم تاکیدکرد که نهاده‌های دامی به نحوی در اختیار عشایر و دامداران مهدیشهر قرار گیرد که پس از به ثمر نشستن دام آنها، بازپرداخت اقساط تسهیلات آغاز شود.

مهمترین محور سخنان آیت الله رییسی در استان سمنان 

سفر دولتمردان به استان سمنان با بررسی ظرفیت‌ها و نقاط نیازمند توجه، مصوباتی برای رفع موانع توسعه، حرکت گام به گام به سمت رونق و بهبود معیشت مردم به همراه داشت.

عمل به وعده ها یکی از برنامه های غیرقابل چشم پوشی دولت سیزدهم است؛ موضوعی که آیت الله رییسی در دیدار روز پنجشنبه گذشته با آیت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در سمنان به آن اشاره کرد و گفت: ما نمی خواهیم به مردم وعده‌ای بدهیم که عملیاتی نشود، بلکه وعده ها به مردم باید عملی شود.

در ادامه برنامه های اعضای هیات دولت در سمنان سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به شاهرود به عنوان نماینده معین رییس جمهوری با حضور در شهرک صنعتی این شهرستان از کارخانه ذوب آهن که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال مستقیم هزار و 600 نفر در زمینی به مساحت 11هکتار در شهرک صنعتی شاهرود حال ساخت است، بازدید و مشکلات راه‌اندازی این طرح بزرگ را بررسی کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور هم که همراه رییس جمهوری به سمنان سفر کرده بود به عنوان وزیر معین رییس جمهوری در جلسه شورای اداری دامغان شرکت کرد و گفت: خرداد ماه امسال تنها پنج میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده بود که امروز به 91 میلیون دز رسیده است و با روند سریع واکسیناسیون، رکورد تاریخی دیگری در سرعت انجام واکسیناسیون کرونا در جهان ثبت شد.

بهرام عین اللهی افزود: در سه ماه گذشته مشکل اصلی کشور کرونا بود و روزانه 700 نفر عزادار می‌شدند که با اقدامات دولت، حمایت مردم و نیروهای نظامی، انتظامی و امدادی امروز شاهد روند مطلوب واکسیناسیون هستیم.

در ادامه برنامه‌های سفر یک‌روزه خود به شهرستان دامغان از واحدهای مختلف کلینیک تخصصی و فوق تخصصی رضایی این شهر بازدید کرد و در جریان مشکلات آن قرار گرفت و مسوولان دامغان بر راه اندازی واحد درمانی 50 تختخوابی بیماران غیر کرونایی در مجاورت این مرکز درمانی و تجهیز هر چه زودتر آن تاکید کردند.

عین اللهی در این سفر از تصویبساخت بیمارستان دوم در دامغان با ظرفیت 100 تخت بعد از گرفتن تاییدیه کمیسیون ماده 23 خبر داد.

امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز در جریان نهمین سفر استانی رئیس جمهوری به استان سمنان از تقاطع غیرهمسطح آرادان در محل تلاقی جاده تهران - سمنان با محور منتهی به آرادان دیدن کرد.

ساخت هزار و 450 متر رمپ و لوپ به همراه لچکی‌های لازم، ساخت هزار و 40 متر راه انحرافی برای دسترسی این تقاطع و ساخت دو پل با مساحت 815 مترمربع و دیوار سازی لازم در زمره مهم‌ترین اقداماتی است که در این پروژه در دست ساخت است.

بازدید از پروژه 100 هزار تنی سیلوی گندم گرمسار، طرح تصفیه خانه گرمسار و آرادان، طرح آبرسانی، طرح راهسازی گرمسار به فیروزکوه، مجتمع گاوداری 6 هزار راسی شستا در آرادان، شرکت در جلسه شورای اداری گرمسار و دیدار با شماری از مردم این شهرستان، از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر دادگستری در قالب نهمین سفر استانی دولت سیزدهم به سمنان بود.

وزیر دادگستری در این سفر اظهار داشت: گفت که دولت سیزدهم با حرکت انقلابی و جهادی و تلاش فراگیر و مستمر برای رفع کمبودهای موجود در صدد جلب اعتماد افکار عمومی است و آیت الله رئیسی به عنوان رییس جمهوری منتخب ملت با حضور در مناطق مختلف و حضور در میدان، تلاش می کند با شناسایی مشکلات مردم، باری از دوش آنان بردارد.

تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان یکی از مطالبه‌های مردمی و واحدهای تولیدی مستقر در این شهرک صنعتی بزرگ سمنان به منظور کاهش تصادفات، افزایش ایمنی تردد با توجه به قرارگیری در محور اصلی تهران - مشهد و تسهیل در رفت و آمد کارگران و فعالان اقتصادی و جابه‌جایی تولیدات واحدهای تولیدی است به دلیل اهمیت موضوع وزیر راه وشهرسازی در سفر به سمنان از این تقاطع بازدید کرد و گفت: 210 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح تقاطع غیرهم‌سطح شهرک صنعتی سمنان تامین شد و این طرح باید به سرعت تکمیل شود.

رستم قاسمی همچنین ضمن بازدید از بخش سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: روند اجرای پروژه رضایت بخش است و منابع اعتباری برای اتمام ساخت و تهیه تجهیزات لازم این مجموعه تامین خواهد شد.

وی بار دیگر بر این موضوع هم تاکید کرد که وعده ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال از سوی رییس جمهوری به زودی و با آغاز ساخت 2 میلیون واحد مسکونی در کشور عملی می‌شود که سهمیه در نظر گرفته شده برای استان‌ها متناسب با جمعیت آن‌هاست و سهم استان سمنان در این طرح ساخت هفت هزار مسکن است که احداث سه هزار واحد آغاز شده و تا پایان سال به 10 هزار واحد خواهد رسید.

سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ازدیگر وزرایی بود که در جریان نهمین سفر استانی، رئیس جمهوری را در استان سمنان همراهی می کرد.

وی در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر رفت و از نزدیک با فعالان این عرصه دیدار کرده و مشکلات آنها را جویا شد و در ادامه هم از اثر تاریخی تپه چاله خندق این شهر دیدن کرد.

بازدید از تپه چاله خندق شاهجوق مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان، بازدید از طرح‌های عمرانی در حوزه گردشگری، بافت تاریخی و کارگاه‌های صنایع دستی از دیگر برنامه‌های وزیر میراث‌فرنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سمنان بود.

از جمله اقدامات حضور ضرغامی در سمنان می توان به صدور دستور تخریب دیوار مانع و مزاحم رویت کاروانسرای تاریخی شاه عباسی این شهر اشاره کرد که وی این اقدام را در راستای جذب گردشگر و تقویت نشاط شهروندان دانست و گفت: می‌توان در بخشی که مربوط به ساختمان اداره کل زندان‌ها است یک حصار دور ساختمان این اداره کل برای تامین امنیت بنا ایجاد و کاروانسرا را آزاد کرد که برای حل این مشکل با آیت الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهوری و وزیران مرتبط رایزنی خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به این موضوع هم اشاره کرد که واگذاری بناهای تاریخی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی طبق ضوابط با هدف تقویت زیرساخت‌های گردشگری و ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به مردم به عنوان راهبرد جدی رونق این صنعت مورد توجه ویژه دولت سیزدهم است و تلاش می‌شود با واگذاری بنای تاریخی به بخش خصوصی توسعه این صنعت تسریع شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه یک هزار هکتار گردوکاری شهمیرزاد دارای ظرفیت بسیار مهمی است اما تاکنون از این ظرفیت استفاده مناسبی نشده است، گفت که تیم ارزیاب وزارتخانه هفته آینده وضعیت باغبانی به خصوص چگونگی استفاده بیشتر از ظرفیت هزار هکتار باغ گردوی شهمیرزاد را بررسی خواهد کرد.

سید جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به این که امسال در پنج استان کشور به ویژه در محصول تولید گندم، کشت قراردادی آغاز شده، بیان کرد: ایجاد صنایع بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است که در چند ماه گذشته به طور جدی به آن توجه شده و برای جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی و اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری 2 هزار میلیارد ریال به استان سمنان اختصاص یافته است.

از جمله مصوبات دولت سیزدهم در بخش کشاورزی استان سمنان می توان به این موارد اشاره کرد:

از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری 300 میلیارد ریال برای مقابله با بیابان‌زایی، 160 میلیارد ریال برای تکمیل سیلوی 100 هزار تنی گرمسار، 500 میلیار ریال برای مرمت و احیای قنات‌ها به استان سمنان اختصاص یافت.

همچنین 350 میلیارد ریال برای آبرسانی و مرمت و احداث ایل‌راه‌های عشایری، 200 میلیارد ریال برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و 700 میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه گلخانه در استان سمنان از محل سفر رییس جمعوری تعیین شد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو نیز که در سفر به استان سمنان، رییس جمهوری را همراهی می کرد ضمن بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری گفت: توسعه صنعت نیروگاهی برای افزایش تولید و مدیریت مصرف، 2 راهبرد وزارت نیرو برای رفع مشکل خاموشی برق و تامین نیاز کشور است و در چهار سال آینده 30 هزار مگاوات برق به شبکه توزیع کشور اضافه خواهد شد که 10 هزار مگاوات آن از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی (بخار یا گاز)، 10 هزار مگاوات از طریق نیروگاه‌های تجدید پذیر و 10 هزار مگاوات از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تولید خواهد شد.

وی یادآورشد: توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر برای تولید برق به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار دارد و وزارت نیرو از سرمایه‌گذاری در این بخش حمایت خواهد کرد و از آنجا که استان سمنان هم با کم‌آبی مواجه است اجرا و بهره‌برداری از 2 سد برای رفع مشکل کم‌آبی استان در برنامه وزارت نیرو قرار دارد.

مروری بر سفرهای مسوولان به دیگر نقاط کشور در هفته گذشته

هفته گذشته مسوولان روزهای پرکاری را سپری کردند و به رسم همیشگی تلاش کردند تا با سر زدن به استان های مختلف از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گیرند از جمله این سفرها مربوط به محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری به استان خوزستان بود که ضمن بازدید از واحدهای صنعتی شهرک شماره 2 اهواز، تحریم‌های ظالمانه خارجی را مانعی بر سر راه تولید دانست و تاکید کرد: بحث مذاکرات در این دولت جدی است و تحریم‌های خارجی را برخواهد داشت اما آنچه دست و پای تولید در کشور را بسته است تحریم‌های داخلی است.

وی که باهدف بررسی وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده اندیکا به خوزستان سفر کرده بود، از فاز سوم پروژه توسعه شرکت نوین چوب در این شهرک دیدن کرد و گفت: آواربرداری از این مناطق در نقاط مختلف زلزله زده اندیکا شروع شده است و با توجه به آغاز ساماندهی اسکان اهالی زلزله زده اندیکا ضروری است واحدهای مسکونی متناسب با سبک زندگی مردم بازسازی شوند.

رضایی همچنین در سفر دیگری برای بازدید از چند واحد تولیدی، صنعتی و کشاورزی و رسیدگی به مشکلات آنها به شهرستان ملارد در غرب پایتخت رفت و با اشاره به دغدغه واحدها در تهیه و تولید تجهیزات دست دوم گفت که ما مقررات و ضوابط زیادی در کشور داریم که برخی از آنها در تعارض با یکدیگرند که باید آنها را برطرف کنیم.

وی این مطلب را هم گفت که دولت سیزدهم به بازار بورس نگاه ویژه دارد و تلاش داریم با ورود واحدهای صنعتی پیشرفته، زیرساخت های بازار بورس تقویت شود.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران دیگر مسوولی بود که هفته گذشته به شهرکرد سفر و در همایش ایثارگران و جامعه هدف استان با موضوع روز 13 آبان و استکبارستیزی شرکت کرد. از محور سخنان وی می توان به این مطالب اشاره کرد:

هر مطالبه و درخواستی از سوی ایثارگران که مطابق قانون باشد را رسیدگی می‌کنیم و خدمات این بنیاد هوشمند می‌شود تا هر ایثارگری بتواند از طریق تلفن همراه خدمت مورد نیاز خود را پیگیری و دریافت کند.

برای اجرای این اقدام مهم یک تیم فنی و منابع مالی نیاز است که مراحل ابتدایی آن آغاز شده و به تدریج محقق می‌شود تا همه چیز روشن و شفاف و قابل گزارش‌گیری باشد و بدین ترتیب هیچ اطلاعاتی پنهان نخواهد ماند و خدماتی که طبق قانون از بیت المال ارائه می‌شود باید به طور کامل عادلانه باشد.

نظام‌نامه حقوقی برای هر رده ایثارگری تدوین شده و بر اساس آن مشخص می‌شود که به هر ایثارگری باید چه خدماتی ارائه شود.

سعید محمد، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد نیز برای بازدید از چند واحد تولیدی در منطقه آزاد ارس و شرکت در نشست اداری این منطقه هفته قبل به جلفا سفر کرد و تراز تجاری منطقه آزاد ارس را مثبت دانست و گفت که ظرفیت‌های این منطقه بسیار مناسب است و می‌توانیم این ظرفیت‌ها را در خدمت رونق اقتصادی استان و کشور قرار دهیم.

اما سید محمد حسینی معاون پارلمانی‌رییس‌جمهوری نیز میهمان مردم استان یزد بود که ضمن حضور در تجمع سلامت محور ضداستکباری مردمی یزد در تکیه امیرچقماق این شهر و حضور در نشست روحانیان و نخبگان فرهنگی یزد گفت: مقاومت و بصیرت ملت‌ها موجب افول قدرت پوشالی و ابهت توخالی آمریکایی‌ها در جهان شد و دوران زورگویی آنها هم به پایان رسیده است و منشور مبارزه با فساد از جمله اقدام‌های ارزشمند دولت سیزدهم است که تدوین شد و برای اجرا به زودی ابلاغ می‌شود.

وی تاکید کرد: مبارزه همه جانبه با هرگونه فساد بدون در نظر گرفتن جایگاه حقیقی و حقوقی افراد لازمه توسعه و هدف دولت است و برای تحقق آن به جد تلاش می‌شود.

انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، نیز هفته گذشته در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو کرد و آسیب‌زدایی از محیط خانواده که مهمترین کانون اجتماعی در جامعه است را از کارهایی عنوان کرد که با جدیت در حال پیگیری است.

وی همچنین گفت که برنامه ای که برای معاونت زنان و خانواده تعریف شده در دو بخش توانمندسازی زنان و حمایت از زنان سرپرست خانواده و همچنین آسیب‌زدایی از حوزه زنان و خانواده است.

خزعلی در سفر به استان خراسان رضوی هم از یک واحد اقتصادی تولید نخ کش حریر با مدیریت زنان کارآفرین و بند «نسوان» زندان زنان مشهد دیدن کرد و سفر به روستای «راهوزین» و «برج پایین» در شهرستان زبرخان و بازدید از پروژه زمین ورزشی در حال اجرا، شرکت بسته بندی آلو، کارگاه قالیبافی و تولید پوشاک، دیدار با همسران شهدا و زنان روستایی، بانوان فعال مشاغل خانگی در روستا از دیگر برنامه های وی در این سفر بود.

وی همچنین از تنها کلانتری بانوان در کشور، مرکز نگهداری دختران در معرض آسیب و زنان آسیب دیده در مشهد بازدید و با بانوی ایثارگر مشهدی و استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت و گو بازدید کرد.

اختصاص تسهیلات 100 میلیون تومانی برای ازدواج مجردان روستایی دهه 60، حمایت از صندوق‌های خرد روستایی برای توسعه اشتغال و جلب سرمایه گذاران، تداوم دورکاری زنان پس از فروکش کردن کرونا و تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه و مدارک هویتی از جمله موضوعات مهم مطرح شده توسط خزعلی در این سفر بود.

همچنین طی هفته گذشته هیاتی متشکل از رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و 6 عضو این کمیسیون، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور و معاون راهداری کشور برای بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده اندیکا به این شهرستان سفر کردند که این هیات با تقسیم به 2 گروه به روستای سرشط و روستای سرباز اندیکا رفته و از نزدیک وضعیت این مناطق زلزله زده را بررسی کردند.

سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز هفته قبل در سفری 2 روزه به استان مرکزی پس از حضور نشست شورای زکات، دیدار با امام جمعه اراک و شرکت در آئین بهره برداری چند واحد مسکونی در شهرهای شازند و خمین، در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در اراک حضور یافت و از خودکفایی 2 هزارو 500 خانوار زیرپوشش این کمیته در استان مرکزی با اجرای طرح‌های اشتغالزایی خبرداد و گفت: این خانواده ها از چرخه فقر خارج شدند و توانسته‌اند علاوه بر ایجاد اشتغال برای خود زمینه فعالیت اقتصادی شماری از متقاضیان کار را هم در استان مرکزی فراهم کنند.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز در ادامه سفرهای مسوولان به استان های مختلف هفته گذشته در سفر به مریوان از روستای زلزله زده جشنی آباد بازدید کرد و طرح هادی روستای باشماق را نیز به بهره‌برداری رساند.

وی در بازدید از روند اجرای طرح نوسازی مسکن و احداث واحدهای مسکونی زلزله زده مریوان گفت که راهکارهای تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن برای مریوان در سطح ملی بررسی می‌شود و تسهیلات ارزان قیمتی برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی اختصاص یافته است اما از آنجا که مردم روستاهای مریوان شبهه‌هایی برای دریافت این وام دارند به دنبال راهکارهایی هستیم تا با افزایش مبلغ بلاعوض و نیز قرض‌الحسنه شدن تسهیلات ارزان قیمت این دغدغه و نگرانی آنها را رفع کنیم.

وی همچنین در سفر به استان چهارمحال و بختیاری از مناطق زلزله‌زده بخش بازفت شهرستان کوهرنگ بازدید کرد و پای سخنان مردم روستاهای منطقه نشست و با توقف در روستای حسین‌آباد بخش بازفت نحوه خدمات‌رسانی به مردم و جزییات حادثه زلزله 5.7 ریشتری چلگرد و آسیب دیدگی خانه‌های روستایی را از نزدیک ارزیابی کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 2
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 3
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 4
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 5
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 6
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 7
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 8
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 9
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 10
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 11
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 12
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 13
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 14
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 15
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 16
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 17
برقراری عدالت و استفاده از ظرفیت‌ها؛ برنامه هدفمند دولت درسفرهای استانی 18