شنبه 14 مهر 1403

توسعه عمرانی با حضور مستمر مردان دولت در استان‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
توسعه عمرانی با حضور مستمر مردان دولت در استان‌ها

استان ها - ایرنا - هفته پایانی مهرماه نیز جمعی از دولتمردان و مسوولان در راستای پیگیری توسعه عمرانی کشور راهی استان ها شدند؛ سفرهایی که این بار دغدغه سلامت و مسکن هم‌میهنان بر دیگر محورهای آن سایه افکند.

فشار تحریم های خارجی، یکه تازی ویروس کرونا در کشور و نامهربانی برخی مخالفان داخلی، موجب نشد که وزیران بهداشت و ورزش، معاونان رییس جمهوری، معاونان وزارتخانه های مختلف و دیگر مسوولان واپسین روزهای مهرماه را نیز برای خدمت رسانی به مردم از دست بدهند.

وزیر بهداشت که برای بررسی وضعیت شیوع کووید 19 عزم آذربایجان غربی کرد، در این استان از پیشرفت های حوزه درمان برای پیشگیری و مقابله با کرونا خبر داد.

مسوول ارشد حوزه ورزش و جوانان نیز در سفر به زنجان بر ضرورت رسیدن به جامعه ای پویا و توانمندسازی جسمی و روحی مردم تاکید کرد.

اما نقطه عطف برنامه های هفته قبل که به صورت ویدیوکنفرانس با حضور رییس جمهوری برگزار شد، رنگ و بوی خانه دار شدن هم میهنان را داشت و ضمن آن، افتتاح بخش دیگری از واحدهای مسکن مهر در 22 استان و کلنگ‌زنی احداث واحدهای مسکونی مربوط به اقدام ملی مسکن در هشت استان انجام شد.

پیگیری رفع موانع تولید، کلنگ زنی طرح های آموزشی و دانشگاهی، مباحث محیط زیستی، بررسی پروژه های راه‌سازی، آب‌رسانی و ورزشی از دیگر محورهای مورد توجه در هفته پیش بود. البته اهمیت مهارت‌ورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی هم در سفرهای استانی مسوولان مغفول نماند، سفرهایی که جزییات بیشتر آن در زیر می‌آید:

استان نام مسوول محور سخنان برنامه های سفر ویژگی طرح‌ها آذربایجان غربی سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- واکسن ایرانی کرونا اواسط آبان وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود

- میزان تست‌های روزانه کرونا در کشور به 40 هزار مورد خواهد رسید

کنترل اپیدمی کرونا عزم ملی می‌خواهد

- عدم برخورد با قانون شکنان ضعف بزرگی در مدیریت بیماری کرونا در کشور است

بررسی وضعیت بیماری کرونا در آذربایجان غربی و بازدید از مراکز درمانی زنجان مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان

-600 پروژه ورزشی تا پایان دولت در کشور به بهره برداری می‌رسد - هدف داشتن جامعه‌ای پویا و فعال است که مردم به لحاظ جسمی و روحی توانمند باشند

- در حوزه جوانان بیش از سه هزارو 200 سمن دارای شناسه پیگیری در کشور فعالیت می کنند.

افتتاح 10 طرح مختلف ورزشی در شهرستان های زنجان، ابهر، خرمدره طرح ها شامل استخر سرپوشیده و 2 سالن ورزشی در شهر هیدج، استخر سرپوشیده و 2 سالن ورزشی در شهر صائین قلعه از توابع شهرستان ابهر، زمین چمن مصنوعی روستای شویر شهرستان خرمدره، سالن چند منظوره ورزشی خیرساز، سکوی تماشاچی، ساختمان اداری اداره ورزش و جوانان در شهرستان سلطانیه، سالن شمشیربازی و سالن تیراندازی در مجموعه بعثت زنجان، خانه جوانان در مجموعه ورزشی انقلاب زنجان و همچنین هشت باب خانه ورزش روستایی - با افتتاح و بهره برداری از این طرح ها که 492 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه صرف شده مقدار 10 هزار و 986 متر مربع به فضای ورزشی سرپوشیده و 6 هزار و 904 متر مربع نیز به فضای روباز ورزشی استان زنجان افزوده می شود

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مسوولانی است که بیست و نهم مهرماه با سفر به گیلان، با سه خانواده شهید، جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس دیدار کرد.

عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست هم روز چهارشنبه سی ام مهر راهی سمننان شد و از برخی مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان بازدید کرد.

گام عملی دولت برای تامین مسکن 

اما نخستین روز آبان همزمان با پنجشنبه ای دیگر فرا رسید که باید آن را روز گام عملی دولت در تامین مسکن اقشار مختلف جامعه نامید، گامی که براساس آن و به دستور رییس جمهوری بهره‌برداری و عملیات اجرایی 509 هزار واحد مسکونی در استان های مختلف آغاز شد.

در بیست و نهمین «پنجشنبه افتتاح» دولت، بهره‌برداری و عملیات اجرایی 509هزار واحد مسکونی شامل طرح‌های «اقدام ملی مسکن» و «مسکن مهر» به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری آغاز شد.

این طرح‌ها شامل 11هزار و 560 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در هشت استان و بافت‌های فرسوده، 40 هزار و 180 واحد مسکن مهر و همچنین آغاز عملیات اجرایی 157 هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و طرح اقدام ملی مسکن است.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در این آیین با تاکید بر اینکه احیای بافت‌های فرسوده تا پایان دولت ادامه می‌یابد، گفت: دولت تدبیر و امید تاکنون یک میلیون و 355 هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و تحویل داده است.

وی یکی از اقدام های مهم دولت در حوزه مسکن را بازسازی بافت های فرسوده دانست و گفت: اقدام دوم دولت در حوزه مسکن ساختن شهرک‌های جدید بود که از ابتدای دولت یازدهم این کار آغاز و شهرک‌هایی در مناطقی که نیاز به ساخت مسکن وجود داشت، ساخته شد.

پرونده سفرهای استانی هفته گذشته با سفرهای معاونان وزرا ادامه یافت و برخی طرح‌های عمرانی به مدار بهره برداری رسیدند:

استان نام مسوول محور سخنان برنامه های سفر ویژگی طرح‌ها سیستان و بلوچستان مهراله رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس - مدرسه سه کلاسه روستای گواتامک با اعتبار 10 میلیارد ریال ساخته و تا دهه فجر امسال تحویل مردم خوب این روستا می شود. شرکت در آیین کلنگ زنی مدرسه گواتامک خاش - اصفهان علی اسلامی پناه معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - زمینه همکاری با خیران در برنامه هفتم توسعه افزایش می‌یابد افتتاح و کلنگ‌زنی 9 طرح آموزشی، خدماتی و رفاهی دانشگاهی کاشان - آذربایجان غربی قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- تا پایان سال جاری 60 بیمارستان در کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته یا تکمیل و توسعه می‌یابد.

از ابتدای امسال2 هزار تخت ویژه در مراکز درمانی سراسر کشور بهره برداری شده است.

- آذربایجان غربی نعمت الله ترکی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی

-300 میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه ارومیه - سرو تخصیص می‌یابد

بازدید از طرح بزرگراهی ارومیه - سرو - مازندران بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور - حدود 10 هزار واحد تولیدی راکد در کشور وجود دارد که تعدادی از آنها قابلیت بازگشت به تولید را ندارند.

بازدید از طرح های گلخانه ای دشت ناز، شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

- خراسان رضوی علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن - باید با کمک مجلس و دولت، سند و چشم اندازی برای رفع دغدغه سکونتی حاشیه‌نشینان ایجاد شود و زمین های دولتی در اختیار سازمان بازآفرینی قرار گیرد. بازدید از مناطق هدف طرح بازآفرینی در مشهد - خراسان جنوبی علی نبیان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن 135 هزار قطعه زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب طرح «اقدام ملی مسکن» در 31 استان کشور واگذار شد. آیین رونمایی از طرح واگذاری زمین برای 135 هزار واحد مسکونی متقاضیان مسکن ملی در استان به صورت 156 گروه پنج، چهار و سه نفره تقسیم بندی شده‌اند که قراردادها برای ساخت مسکن ملی به گروه‌های مربوطه واگذار شد. گلستان قاسم تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزیر نیرو

- با آغاز فعالیت این دولت درسال 92 تنها 900 هزار نفر روستایی از آب شرب سالم و پایدار برخوردار بودند که اکنون به هشت میلیون نفر رسیده است.

- افرادی که فقط 30 درصد تلخی باقی‌مانده کمبودها را بیان می‌کنند، بهتر است 70 درصد شیرینی اقدامات انجام شده را هم بگویند

- سد نرماب در همین دولت تکمیل می‌شود

بهره برداری یا کلنگ زنی 4پروژه صنعت آب در گلستان در قالب "پویش الف - ب ایران"

پروژه ها با حجم سرمایه گذاری هشت هزار و 80 میلیارد ریال از جمله شامل لایروبی رودخانه ها در سطح استان و مرمت و بازساری شبکه هیدرومتری و تاسیسات آبی آسیب دیده از سیل 98

فارس

قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- فارس هم راستای اقدامات جهانی با کرونا مقابله کرده است

شرکت در نشست هم اندیشی با روسا و معاونان درمان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان خراسان رضوی

قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- تقویت تجهیزات آزمایشگاهی در کشور از اهداف وزارت بهداشت برای تسریع در فرآیند بیماریابی و کاهش شیوع کرونا بازدید از بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی تربت‌حیدریه خراسان شمالی علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،

- سازمان آموزش فنی و حرفه ای نسبت به ایجاد دپارتمان های تخصصی و پیوست مهارت در مراکز کارگاهی و شرکت شهرک های صنعتی تاکید دارد.

- هیچ دانشجویی نباید بدون فراگرفتن یک یا چند مهارت، محیط علمی را ترک کند.

شرکت در نشست هم اندیشی بخش خصوصی و مدیران شورای هماهنگی چهارمحال و بختیاری جمشید تقی زاده معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان - در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تعداد اماکن ورزشی کشور 37.5 درصد رشد یافته است. - طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی در چهارمحال و بختیاری تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری می‌رسد. بررسی طرح‌های عمرانی ورزشی، بهره‌برداری از چند طرح و آغاز عملیات طرح استادیوم 15 هزار نفری شهرکرد، افتتاح زمین چمن فرادنبه در شهرستان بروجن ورزشگاه 15 هزار نفری شهرکرد در زمینی به مساحت 160 هزار مترمربع، زیربنا و محوطه‌سازی 128 هزار و 861 مترمربع و 304 میلیارد ریال اعتبار براساس فهرست‌بهای سال‌جاری ساخته می‌شود. کرمان محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی

- وزارت راه و شهرسازی 62 هزار میلیارد تومان به طرح ملی مسکن کمک کرد

- درخواست تهاتر اراضی شهرداری کرمان با مصوبه دولت قابل اجرا است و سازمان ملی زمین و مسکن نمی تواند زمینی برای معاوضه بدون مصوبه تهاتر کند

شرکت در آیین بهره برداری از یک هزار و 116 واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور - دولت به دنبال چابک‌سازی و واگذاری امور اجرایی به بخش خصوصی است و استخدام دهیاری‌ها مغایر با شعار دولت در کوچک‌سازی است. شرکت در همایش شهرداران استان فارس مسعود منصور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور - آبخیزداری می‌تواند 2 هدف تقویت منابع آبی و حفظ خاک را محقق کند که برای انجام این کار نیازمند حمایت تمام مجموعه‌ها هستیم. شرکت در آیین افتتاح پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب حوزه آبخیز دروازه قرآن شیراز، پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب حوزه آبخیز دروازه قرآن شیراز به نام سردار شهید قاسم سلیمانی، با شش بند سنگ ملاتط و اعتباری بالغ بر 176 میلیارد ریال اجرا شده است.

سایر مسوولان نیز در هفته گذشته راهی استان های مختلف شدند از جمله مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که بار سفر به کرمان را بست. محمد رضوانی‌فر در این سفر عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین کارهای ما افزایش ظرفیت 44 هزار تنی لاستیک بارز کرمان است که با 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مرحله اجرا قرار گرفته است. وی افزود: 10 هزار تن آن بهمن ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد و از اقتصادی‌ترین و مطلوب‌ترین پروژه‌های این شرکت است.

سید مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) هم که به گنبدکاووس سفر کرده بود، سی ام مهرماه به برنامه ریزی برای ایجاد 200 هزار فرصت شغلی برای مددجویان زیر پوشش این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: برای تحقق این هدف 62 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه پیش بینی شده است. در مراسمی با حضور بختیاری، بهره‌برداری متمرکز از 2 هزار و 544 واحد مسکونی احداثی و نیز چهار هزار و 972 واحد مسکونی تعمیراتی مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان گلستان که در جریان سیل روزهای آغازین سال 98 دچار خسارت شده بودند، در روستای "ایشانلر" گنبدکاووس آغاز شد.

*س_برچسب‌ها_س*
توسعه عمرانی با حضور مستمر مردان دولت در استان‌ها 2