چهارشنبه 18 مهر 1403

کارمندان بسیجی، جلوداران "کمک مؤمنانه"/ از ضدعفونی صدها مرکز اداری تا امدادرسانی به محرومان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کارمندان بسیجی، جلوداران "کمک مؤمنانه"/ از ضدعفونی صدها مرکز اداری تا امدادرسانی به محرومان

سازمان بسیج ادارات و بسیج کارمندان سراسر کشور همچون سایر اقشار بسیج در صف مقدم عملیات مقابله با کرونا به ضد عفونی ادارات و تولید و توزیع اقلام بهداشتی در میان کارمندان و مردم پرداختند. همچنین الزام شرکت‌های حمل و نقل مسافری به ضد عفونی ناوگان از اقدامات این قشر به شمار می‌آید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور، بسیج ادارات و کارمندان سراسر کشور، توان جهادی و امکانات لجستیکی و درمانی خود را برای همراهی با سایر دستگاه‌های کشور به منظور خدمت به مردم و محرومان به عرصه آورد تا بتواند در برهه کنونی نیز رسالت پاسداری از انقلاب و نظام را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.

اصفهان 

فعال سازی گیت های ضدعفونی و تب سنجی در ادارات اصفهان

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اقدامات کارمندان بسیجی استان در مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: پیرو دستورالعمل وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا، در سطح ادارات تیم های مقابله با کرونا را تشکیل دادیم تا در زمینه نظارت بر ادارات و اماکن دولتی، گندزدایی و ضدعفونی و توزیع وسایل پیشگیری بین کارمندان دولت اقدامات لازم انجام شود.

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با بیان اینکه این تیم ها تمام ارباب رجوعان را پیش از مراجعه به داخل ساختمان های اداری تب سنجی و ضدعفونی کرده و بین آن ها اقلام بهداشتی توزیع می کنند؛ عنوان کرد: بالغ بر 400 پایگاه بسیج ادارات در سطح استان ابلاغیه های تشکیل این تیم های پیشگیری و مقابله با کرونا را دریافت کرده و این تیم ها را تشکیل دادند.

وی با اشاره به همکاری خوب کارمندان بسیجی با دانشگاه علوم پزشکی استان برای مقابله با کرونا، تصریح کرد: میز خدمت ورودی ادارات به میز اطلاع رسانی مقابله با کرونا تبدیل شده است و در این زمینه اطلاع رسانی های لازم را برای ثبت نام در سامانه سلامت و راهکارهای پیشگیری به کارمندان و ارباب رجوعان انجام می دهد.

اصلانی با اشاره به توزیع پیامک بین کارمندان بسیجی کل استان برای حضور و ثبت نام در سامانه سلامت، اظهار کرد: با پیگیری هایی که انجام شد کل بسیجیان کارمند و خانواده آن ها در این سامانه شرکت کرده و ثبت نام کرده اند.

رئیس سازمان بسیج کارمندان سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به تهیه بسته های غذایی و بهداشتی به همت بسیجیان کارمند و توزیع بین نیازمندان مناطق مختلف استان، خاطرنشان کرد: بالغ بر 200 بسته غذایی و یک هزار پک بهداشتی در مرحله اول تهیه و در بین نیازمندان توزیع شده است.

وی از همکاری بسیج کارمندان با مرکز بهداشت برای تهیه چک لیست از اقدامات ادارات در مبارزه با کرونا خبر داد، گفت: چک لیست ها که مجموعه ای از اقدامات ادارات در فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های وزارتخانه است برای کلیه ادارات استان در حال تکمیل است.

اصلانی با بیان اینکه تمام ادارات باید کد بهداشتی از سامانه سلامت دریافت کنند، خاطرنشان کرد: بسیجیان کارمند ما با وجود تعطیلی ادارات در زمینه ضدعفونی معابر و غربالگری به خانه های بهداشت و بیمارستان علوم پزشکی کمک کردند.

البرز

گردان 60 نفره بسیج ادارات محله های محروم کرج را ضدعفونی کردند / کمک مومنانه با توزیع 2 هزار بسته بهداشتی و غذایی بین نیازمندان البرز

مسئول سازمان بسیج ادارات استان البرز درباره اقدامات این نهاد برای مقابله با شیوع کرونا در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: 15 حوزه و 260 پایگاه در تمامی بخش های اداری از ابتدای مواجهه شهروندان با این ویروس کار آمده اند و بسیجیان ادارات ضدعفونی دستگاه های ادارای را انجام دادند.

علی خانبابایی با اشاره به اینکه بسیجیان ادارات ضدعفونی محلات کرج را هم در دستور کار قرار دادند، افزود: گردان بیت المقدس مستقر در قالب 60 نیروی بسیج ادارای در شهرداری کرج اقدام به ضدعفونی محلات مهدی آباد، ملک آباد و دیگر مناطق کم برخوردار کردند، همچنین در ادارات به واسطه کاهش تردد مراجعین، میزهای خدمت توسط بسیج در طبقه همکف 56 اداره کل فعال شد.

وی به توزیع بیش از 5 هزار پک ضدعفونی بین کارکنان ادارات اشاره کرد و اظهار داشت: خیرین ادارات با همراهی شرکت ایوان بیش از یک هزار بسته 100 هزار تومانی اقلام بهداشتی و شوینده بین نیازمندان البرز توزیع کردند و در جلسه سه جانبه بین بسیج ادارات، کارگری و مهندسین، خیرین برای جمع آوری کمک 800 میلیون تومانی پای کار آمدند و بخشی از آن عملیاتی شده است.

خانبابایی با اشاره به توزیع 18 هزار بسته ماکارونی بین نیازمندان البرز با همراهی شرکت های استان، تصریح کرد: استاندار البرز برای ضدعفونی معابر توسط بسیجیان، دستور تامین بودجه 500 میلیون تومانی را صادر کرده است که پیگیری های آن با همت بسیج ادارات صورت گرفت.

وی گفت: یکی از پایگاه های بسیج ادارات در تعزیرات، اقدام به توزیع کالاهای مکشوفه بین مردم استان البرز کردند و در نشستی با مدیران بیمارستان شهید رجایی آموزش هایی به نیروهای ادارای انجام شد و توانستیم کمک 25 میلیون تومانی برای تهیه ماسک، البسه بیمارستانی و دستکش به آنها داشته باشیم.

خانبابایی افزود: در قالب کمک مومنانه ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند حوزه حضرت سید الشهدا (ع) اقدام به جمع آوری یک هزار بسته غذایی برای خانواده های نیازمند کرده و به زودی بین محرومین مناطق 12 گانه شهرداری توزیع خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج ادارات استان البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: با مقایسه اقداماتی که همزمان با شیوع کرونا توسط جهادگران سلامت در استان البرز و کشور انجام می شود با کشورهای غربی، می توان به این نتیجه رسید که خوشبختانه مردم ایران در تمامی عرصه ها پای کار بوده و در مواجهه با هر بحرانی پیروز میدان هستند.

ایلام

بسیج کارمندی استان ایلام در میدان مبارزه با ویروس کرونا

تلاش‌ها برای مهار کرونا همچنان ادامه دارد، به خصوص اینکه اقدامات انجام‌شده در کشورمان برای مقابله با این ویروس ناخوانده با همکاری همه دستگاههای اجرایی است.

بسیجیان دریادل در صحنه مقابله با ویروس کرونا حضور داشته و اقدامات لازم را با بسیج امکانات برای شکست این بیماری انجام می‌دهند.

اقدامات بسیجیان سازمان کارمندی در سطح استان آغاز شده است و بسیجیان ادارات استان ایلام همپای سایر اقشار در صحنه پیشگیری از کرونا در استان فعالیت داشته و نسبت به ضد عفونی و گندزدائی ادارات استان اقدام کرده‌اند.

"بهزاد حسن زاده" مسئول بسیج کارمندی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: بسیج در هر قشری وجامه ای که باشد وظیفه مهم خدمت رسانی به اقشار محروم جامعه را دارد ودراین راه تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

وی افزود: بسیج کارمندی استان ایلام از روزهای اول انتشار ویروس کرونا برای مقابله در برابر آن فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

حسن پور در ادامه گفت: تمامی ادارات استان با همکاری مسئولین ادارات ضدعفونی وگندزدایی شده و همچنین مواد ضدعفونی در اختیار پایگاههای بسیج درادارات قرار گرفته وبا استفاده از تب سنجی موارد مشکوک از کارمندان به بیمارستان ها ارجاع داده می شود.

مسئول بسیج کارمندی استان ایلام خاطرنشان کرد: جلوگیری از ورود افراد بیمار به ادارات دولتی، همکاری و مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات در گندزدائی معابر عمومی شهر، ضد عفونی همه روزه محیط اداری و اتاق سازمان بسیج کارمندی از دیگر اقدامات محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: توزیع بسته‌های مواد غذایی رایگان در اقشار ضعیف جامعه و ضدعفونی معابر شهری با کمک شهرداری از دیگر اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا است.

حسن پور بیان داشت: با استفاده از تجهیز کارگاههای خیاطی اقدام به تولید ماسک کرده وهمه ماسک های تولیدی در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی عنوان کرد: حضور بسیجیان در طرح غربالگری، توزیع بروشور های رنگی، همکاری با میراث فرهنگی و راهداری در خصوص بستن راههای مواصلاتی آثار تاریخی و فرهنگی، همکاری با اداره اماکن، اتاق اصناف و اداره صمت در خصوص تعطیلی صنوف و ضد عفونی فروشگاههای بزرگ سطح شهراز دیگر اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا است.

مسئول بسیج کارمندی استان ایلام تصریح کرد: با همکاری وهماهنگی بین همه اقشار ودستگاهها ان شاالله بتوانیم ویروس منحوس را ریشه کن کنیم.

بوشهر

تولید و توزیع 8000 ماسک و 5000 لیتر ژل ضد عفونی کننده توسط بسیج کارمندی

به گزارش سپاس؛ در راستای پیشگیری از ویروس کرونا سازمان بسیج کارمندی استان بوشهر اقداماتی انجام داده و با همکاری بسیاری از دستگاه های اجرایی اقداماتی انجام شده است.

سرهنگ ضرغام جعفری مسئول سازمان بسیج کارمندی استان بوشهر با اشاره به پیشگیری ویروس کرونا، گفت: ویروس کرونا مهمانی ناخوانده بود که یکباره با سرعت بالا جامعه کنونی را در بر گرفت. بسیج همانند حوادث گذشته وارد صحنه پیشگیری شد و دستاوردهای بسیار خوبی داشت.

مسئول سازمان بسیج کارمندی استان بوشهر افرود: تشکیل ستاد مقابله با کرونا متشکل از کارشناسان تخصصی هر حوزه، برگزاری دوره های آموزشی با موضوع پیشگیری و کنترل کرونا جهت خواهران کارمند به تعداد 14 مورد، تب سنجی روزانه توسط خواهران بسیجی از کارمندان خواهر ادارات، آموزش و ایجاد شبکه فضای مجازی با موضوع مقابله و کنترل کرونا جهت کلیه خواهران کارمند در سطح استان، توزیع بسته های مواد غذایی توسط خواهران مددکار بین خانواده های مستمند (1725 بسته)، ارائه خدمات روانشناختی و مشاوره در 26 کلینیک مدد کاری خواهران در سطح استان انجام گردید.

جعفری با بیان اینکه در راستای تولید اقداماتی با همکاری کارمندان استان بوشهر انجام شد، اظهار کرد: تولید و توزیع 7865 ماسک به صورت روزانه و تولید گان های آزمایشگاهی توسط خواهران کارمند بسیج، تولید و توزیع محلول و ژل ضدعفونی کننده به میزان 5240 لیتر بصورت روزانه در سطح استان، کمک کادر انسانی متخصص خواهر به شبکه بهداشت و درمان انسان جهت به کار گیری در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز درمانی و همکاری خواهران بسیجی جهت غربال گیری و تب سنجی در ورودی های هر شهر از خواهران استفاده شده است.

وی عنوان کرد: ارسال اطلاعات موجود در خصوص آگاه سازی بیماری کرونا و نحوه پیشگیری در فضای مجازی، ارسال پیامک ها و اتوماسیون ادارات استان، ایجاد میز خدمت و میز سلامت یار درب ورودی های هر اداره، نصب روشویی همراه با مایع شستشویی در بیرون هر اداره، ضد عفونی محیط بیرونی و درونی زندان ها بصورت مستمر و روزانه، تولید محلول و ژل ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش و گان های آزمایشی توسط کارکنان بسیجی کارمند، ضد عفونی ادارات، مکان عمومی، خودروهای اداری و شهری سطح شهر و معابر شهری و روستاها بصورت روزانه توسط بسیجیان کارمند، کمک به ایست و بازرسی جهت غربالگری توسط بسیجیان در روزهای اولیه انجام شده است.

مسئول سازمان بسیج کارمندی استان بوشهر ابراز کرد: تهیه و توزیع اقلام بهداشتی (الکل به میزان 300 لیتر و تولید ماسک به تعداد 10هزار عدد بصورت روزانه در کارگاه های ادارات استان وتولید دستکش به تعداد 1000 جفت بصورت روزانه و تولید محلول و ژل ضدعفونی کننده به میزان 5000لیتر بصورت روزانه و...) بصورت رایگان در بین کارکنان و ارباب رجوع جهت رعایت نکات بهداشتی، خرید و استفاده از دستگاه های تب سنج برای کلیه ادارات استان جهت کنترل و غربالگری ارباب رجوع و کارکنان، خرید لباس و عینک برای کادر بهداشت و درمان زندانهای استان، خرید 25 هزار دست کش و توزیع در میان زندانیان توسط پایگاه کارمندی اداره کل زندان، خرید 9000لیتر مواد شوینده و ضدعفونی کننده بین زندانیان توسط پایگاه اداره کل زندان و استقرار میز سلامت یار و نصب بروشور در تابلو اعلانات هر اداره در ابتدای ورودی کلیه ادارات استان و توجیه ارباب رجوع در زمینه رعایت نکات بهداشتی در مقابله با شیوع بیماری انجام شده است.

جعفری تصریح کرد: شناسایی و معرفی بسیجیان آشنا به اصول درمانی برای فعالیت داوطلبانه در مراکز درمانی و بهداشتی و همچنین حضور در مساجد محل و توجیه و آشنایی مردم نسبت به راه های پیشگیری از این بیمار، کمک و مساعدت مالی به مبلغ 300 میلیون ریال جهت احداث بیمارستان صحرایی در مرکز استان توسط پایگاه مقاومت کارمندی شهرداری شهرستان دشتی و تبلیغات موثر در ارائه خدمات غیر حضوری به مشتریان جهت خرید لوازم ضروری و پیگیری امور اداری صورت گرفت.

وی اذعان کرد: فراخوان و همکاری بسیجیان کارمند جهت گند زدایی محلات با بسیج مساجد و محلات و همکاری در خرید 742 متر پارچه جهت تهیه و تولید ماسک توسط بسیجیان کارمند، جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی جهت کمک به خانواده های مستمند و آسیب دیده از تعطیلی کسب و کار ها در ایام بیماری کرونا به مبلغ 317 میلیون ریال انجام گردید.

مسئول سازمان بسیج کارمندی استان بوشهر خاطرنشان کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی بین ارباب رجوع و کارکنان در ادارات استان از جمله بانک ها و ... و نصب پلاستیک در جلو باجه ها جهت رعایت نکات بهداشتی، اهدا هدایا و تقدیر از فعالین در حوزه سلامت یار به تعداد 34 نفر، برقراری ایستگاه کنترل ورود و خروج کارگنان، زندانیان و ارباب رجوع برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در میان زندان های استان، خرید 635 متر پارچه جهت تولید گان، تحویل دو توپ پارچه جهت تولید گان به درمانگاه سپاه امام صادق (ع) و توزیع 3784 بسته مواد غذایی توسط بسیجیان کارمند پایگاههای مقاومت در سطح استان بین خانواده هایی که به علت بیمار کرونا آسیب دیده اند.

خراسان رضوی

از توزیع 100 هزار بسته بهداشتی تا ضدعفونی اماکن پرخطر مشهد

سرهنگ پاسدار سید جواد کمالی، مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی در گفت‌وگوی تفصیلی با صبح توس در خصوص اقدامات این سازمان در حوزه مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی از همان روزهای اولیه شیوع ویروس منحوس کرونا در کنار دستگاه‌های متولی مبارزه با کرونا، اقدامات فراوانی جهت مبارزه با این ویروس انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت مستمر 7 حوزه بسیج ادارات در مشهد برای مقابله با کرونا، گفت: مجموع اقدامات سازمان بسیج کارمندان در چهار حوزه تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، گندزدایی محیط‌های عمومی، آموزش مردم برای مقابله با ویروس کرونا و رسانه تقسیم می‌شود که در این راستا حوزه بسیج ادارات شهید طرحچی اقداماتی همچون اجرا مسائل بهداشتی ادارات، ارائه خدمات از طریق میز خدمت اداره‌ها برای ارباب‌رجوع، نصب بنرهای آموزشی برای پیشگیری از ویروس کرونا در سطح ادارات، تشکیل گروه‌های پنج نفره برای ضدعفونی کردن و از بین بردن ویروس کرونا، ضدعفونی دو مجموعه پرتردد راه‌آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری مشهد توسط بسیجیان، می‌توان اشاره کرد.

کمالی یادآور شد: یکی از پیشگام‌ترین حوزه‌های بسیج ادارات در مواجهه با ویروس کرونا، حوزه شهید عباسپور بوده است که در 25 اسفند ماه اقدام به تشکیل قرارگاه جنگ نوین شهید عباسپور کرده است و رسته گردان حوزه از امنیتی به امدادی تغییر کرد همچنین همکاری خوبی با حوزه‌های بسیج محلات در عملیات ضدعفونی ادارات تابعه، مراکز عمومی، اماکن مذهبی و محلات کم برخوردار و پشتیبانی از آن‌ها انجام داده است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی با بیان اینکه در تمامی پایگاه‌های تابعه وضعیت هوشیار باش اعلام شد، افزود: سوله‌های پایگاه‌های تابعه جهت استفاده در زمان بحران آنکال شدند و علاوه بر آن با هماهنگی‌های انجام‌شده تمامی جلسات و همایش‌های نوروزی ادارات تا اطلاع ثانوی تعطیل شد همچنین جهت بزرگداشت مقام والای جانبازان و شهدا بسته لوازم بهداشتی به خانواده معزز شهدا اهدا شد و منازلشان توسط پایگاه شرکت نفت ضدعفونی شد

وی خاطر نشان شد: 2 هزار قوطی 1.5لیتری مواد ضدعفونی سطوح به خانواده‌های بی‌بضاعت به ارزش 340 میلیون ریال اهدا شد همچنین بیش از 2000 لیتر ماده اصلی ضدعفونی بین گروه‌های جهادی بسیجی توزیع شد که دراین‌بین حدود20 روستای حومه مشهد و تمامی ادارات کل سطح شهر در مانور رفع آلودگی و ضدعفونی بسیج کارمندان که با حضور 15گروه موتوری و خودرویی انجام شد، ضدعفونی و گندزدایی شدند.

کمالی با اشاره به ضدعفونی روز در میان جایگاه‌های سوخت توسط بسیج کارمندان، گفت: با هماهنگی‌های انجام‌شده با شهرداری مشهد و سازمان زندان‌ها میدان بار رضوی، محوطه زندان مشهد و مراکز و مقرهای سپاه توسط گروه‌های گندزدایی بسیج ضدعفونی شدند، همچنین 50 بادگیر به گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد اهدا شد، علاوه بر آن 100 بسته معیشتی در روز نیمه شعبان به ارزش 120میلیون ریال در روستاهای محروم و 900 پک میوه در روستای کلاته برفی توزیع شد.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی حوزه بسیج ادارات شهدای شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد مقدس رضوی را یکی از فعال‌ترین حوزه‌های این سازمان خواند و گفت: این حوزه از اسفند ماه قرارگاه جهادی در قالب 5 کمیته تولید، بسته‌بندی، توزیع، ضدعفونی و رسانه کار خود را آغاز کرد و هر یک از کمیته‌ها به پنج محور تقسیم شده و در دو شیفت صبح و عصر روزهای تعطیل و غیرتعطیل شروع به خدمت‌رسانی کرده‌اند و بسته‌های بهداشتی تهیه‌شده حاوی تعدادی ماسک، محلول ضدعفونی، دستکش، بروشور بهداشتی و چفیه را برای جانبازان معزز شیمیایی و بالای 50 درصد با کمک فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت مناطق، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه‌ی حوزه در فرآیندی برنامه‌ریزی‌شده، درب منزل این بزرگواران تقدیم می‌کند.

وی ادامه داد: تعداد 1000 بسته بهداشتی نیز به صورت حضوری توسط فرماندهی حوزه مقاومت بسیج ادارات شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهد و معاونت درمان و سلامت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و همراهان بسیجی، در روز اول فعالیت برای جانبازان معزز نخاعی در مرکز توان‌بخشی امام خمینی رحمت‌الله علیه واقع در پارک ملت، موسسه توان‌بخشی سالمندان ایثار (والدین معزز شهدا) واقع در وکیل‌آباد 62 و آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان در بلوار شهید رستمی با رعایت کامل اصول بهداشتی توزیع شد.

کمالی تصریح کرد: گروه بسیجیان موتورسوار و خودرویی واکنش سریع ضدعفونی و گندزدایی و قرارگاه جهادی حوزه مقاومت بسیج ادارات شهدای شهرداری و شورای اسلامی مشهد نیز مکان‌های خاص از جمله تعداد زیادی از مساجد، هیئت‌های مذهبی، نمازخانه‌ها، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مراکز نیروی انتظامی، بازارهای عمومی، مراکز توان‌بخشی معلولین، معابر حساس و پرخطر در حاشیه شهر را با مواد ویژه و با 10 دستگاه مه پاش دوقلو ضدعفونی کامل کرده‌اند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی در خصوص فعالیت ضد کرونایی حوزه بسیج ادارات آستان قدس رضوی نیز گفت: این حوزه تاکنون 600 بسته ضدعفونی در بین همکاران بسیجی توزیع کرده است همچنین در بسته‌بندی مواد خوراکی 50 هزار عدد بسته برای محرومان همکاری خوبی داشته است.

وی همچنین پیرامون اقدامات ضد کرونایی حوزه شهید سنجرانی سازمان بسیج کارکنان خراسان رضوی، اظهار کرد: قرارگاه جهادی این حوزه در قالب گروه‌های بسته‌بندی، توزیع، ضدعفونی و رسانه از اسفند ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و دراین‌بین تعداد 500 بسته بهداشتی نیز به صورت حضوری توسط حوزه مقاومت بسیج شهید سنجرانی، مسئول حفاظت اطلاعات بسیج اقشار و متخصصین سپاه امام رضا علیه‌السلام میان افراد نیازمند توزیع شد.

کمالی ادامه داد: می‌توان از دیگر اقدامات این حوزه به نصب بنرهای آموزشی برای پیشگیری از ویروس کرونا در سطح ادارات و تشکیل گروه‌هایی برای ضدعفونی کردن محیط پیرامونی ادارات و تهیه و توزیع 5000 بسته بهداشتی شامل (یک عدد محلول ضدعفونی کننده 120 میلی‌گرم و سه عدد ماسک قابل شستشو) اشاره کرد.

وی در پایان افزود: تشکر ویژه‌ای از اهالی رسانه خراسان رضوی و مسئول مرکز فضای مجازی سپاه امام رضا (ع) داریم چرا که این دوستان علی‌رغم فعالیت‌های شبانه روزی و بی‌وقفه خود در عرصه اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم، کمتر دیده می‌شوند.

خراسان شمالی

توزیع 1000 بسته غذایی در بین نیازمندان / ضدعفونی کردن 170 اداره در استان

علی اصغر خادمی، مسئول بسیج کارمندان سپاه جوادالائمه خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیج کارمندان هم همگام با سایر اقشار اقدام به تهیه اقلام بهداشتی از جمله ماسک و ضدعفونی کردن دستگاه ها با همراهی ادارات کردند.

خادمی اظهارداشت: طی زمان شیوع ویروس کرونا با همکاری بسیج کارمندان 170 اداره و نماز خانه ادرات توسط نیروهای بسیج کارمندان ضدعفونی شد. وی اضافه کرد: همچنین طی همین ایام بسیاری از بسیجیان کارمند استان در طرح اهدای خون شرکت کردند. مسئول بسیج کارمندان سپاه جوادالائمه استان همچنین تهیه و توزیع یک هزار بسته مواد غذایی در عید نیمه شعبان را از دیگر اقدامات بسیج کارمندان عنوان کرد. خادمی ضد عفونی کردن جایگاه های سوخت با مشارکت شرکت نفت به صورت روزانه، انعقاد تفاهم نامه با ادرات در خصوص همکاری های مشترک در راستای تهیه اقلام بهداشتی، ضد عفونی کردن ادرات و دستگاه های ای تی ام را از دیگر اقدامات این قشر از زمان انتشار ویروس کرونا در استان برشمرد. وی اجرای طرح تب سنجی در ورودی های تمام ادارات استان را نیز دیگر اقدامی ذکر کرد که طی دوماه اخیر در استان انجام می شود. وی خاطرنشان کرد: به مناسبت نیمه شعبان همچنین 313 کوچه نیز با همکاری شهرداری بجنورد ضدعفونی شد.

زنجان

بسیج کارمندی استان زنجان در میدان مبارزه با بیماری کرونا / 5 هزار ماسک تولید و توزیع شد

اقدامات بسیجیان سازمان کارمندی در سطح استان آغاز شده است و بسیجیان ادارات استان زنجان همپای سایر اقشار در صحنه پیشگیری از کرونا در استان فعالیت داشته و نسبت به ضد عفونی و گندزدائی ادارات استان اقدام کرده‌اند.

از تولید و توزیع ماسک در بین مردم و ادارات استان زنجان تا الزام شرکت های حمل و نقل مسافری به ضد عفونی ناوگان از اقدامات این قشر از بسیج محسوب می‌شود.

مسئول بسیج کارمندی استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: بسیج کارمندی استان زنجان از روزهای اول انتشار ویروس کرونا برای مقابله در برابر آن فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تمدید و صدور کارت هوشمند رانندگان و تداوم بیمه گذاری تا پایان فروردین امسال نیازی به استعلام ندارد، ادامه داد: تمدید دفترچه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی که اعتبار آنها به اتمام رسیده است تا پایان اردیبهشت نیازی به حضور در شعب تامین اجتماعی ندارد.

این مسئول از الزام شرکت‌های حمل‌و‌نقل مسافری بین شهری به ضد عفونی کردن ناوگان عمومی در هر سرویس، سالن اعلان بار و پایانه بار خبرداد و گفت: این اقدامات توسط پایگاه مقاومت شهدای شلمچه اداره کل حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان زنجان انجام شده است.

مسئول بسیج کارمندی استان زنجان تب سنجی مراجعین به ادارات به همراه ضد عفونی کردن دست و اقدام لازم در معرفی افراد موارد مشکوک به بیماری را از دیگر اقدامات این سازمان اعلام کرد و گفت: تهیه و توزیع مواد ضد عفونی کننده برای کارمندان برای ضد عفونی سطوح اتاق خود توسط پایگاه‌های بسیج در ادارات از دیگر اقدامات محسوب می‌شود.

جمشیدی از سازماندهی گروه‌های جهادی سازمان بسیج کارمندی برای کمک در صورت درخواست و اعلام نیاز خبرداد و گفت: حذف انگشت زنی در دستگاه حضور و غیاب در ادارات و صدور کارت تردد و راه‌اندازی دستگاه کنترل جایگزین اقدامات این سازمان است.

وی از حذف صرف صبحانه و چای در همه ادارات استان زنجان خبرداد و افزود: جلوگیری از ورود افراد بیمار به ادارات دولتی، همکاری و مشارکت پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات در گندزدائی معابر عمومی شهر، ضد عفونی همه روزه محیط اداری و اتاق سازمان بسیج کارمندی از دیگر اقدامات محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: ضد عفونی و گند زدائی همه ادارات توسط بسیجیان اداره و استفاده از ژل و ماسک در ادارات برای پیشگیری از ویروس کرونا، توزیع بسته‌های مواد غذایی رایگان در بین جامعه معلولان توسط پایگاه مقاومت جعفر طیار جامعه معلولان استان زنجان و ضد عفونی و گند زدائی همه روزه نقاط شهری توسط بسیجیان پایگاه مقاومت شهید نجفی شهرداری انجام می‌شود.

مسئول بسیج کارمندی استان زنجان با اشاره به تولید روزانه یک هزار ماسک و توزیع رایگان در بین مردم و بیمارستان‌ها توسط پایگاه مقاومت بسیج شهید احمد کاظمی زنجان، افزود: روزانه بیش از 3 هزار ماسک و توزیع رایگان در بین مردم و بیمارستان‌ها توسط پایگاه مقاومت بسیج انصارولایت دانشکده فنی‌و‌حرفه‌ای حضرت قائم (ع) از دیگر اقدامات است.

جمشیدی با اشاره به تولید روزانه یک هزار ماسک و توزیع رایگان در بین مردم و بیمارستان‌ها توسط پایگاه مقاومت بسیج شهدای هلال احمر استان زنجان، عنوان کرد: آموزش رایگان نحوه دوخت ماسک توسط پایگاه مقاومت بسیج انصار ولایت دانشکده فنی‌و‌حرفه‌ای حضرت قائم (ع) نیز انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ارسال پیامک در خصوص اقدامات پیشگیرانه مقابله با ویروس کرونا توسط پایگاه فجر شرکت مخابرات استان زنجان، غربالگری در ورودی شهرها توسط بسیجیان پایگاه شهدای هلال احمر استان زنجان و ضد عفونی دستگاه‌های کارت خوان سراسر استان توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج بانک‌های استان از اقدامات این سازمان در زنجان است.

این مسئول از ضد عفونی دقیق همه مرسولات پستی توسط پایگاه شهید نوروزی اداره کل پست استان زنجان خبرداد و افزود: اقدامات بسیج کارمندی استان تا پایان بیماری کرونا ادامه دارد.

قزوین

تب‌سنجی روزانه مراجعان و کارمندان قزوینی / 15 هزار ماسک در ادارات توزیع شد

حسین فیضی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره عملکرد بسیج ادارات در دوران شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، بیش از 250 تیم جهادی در ادارات استان برای ضدعفونی و تب سنجی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: اکنون به‌صورت روزانه مراجعین و کارمندان در 50 اداره تب سنجی می‌شوند که 35 اداره دارای تب سنج بوده و از نیروهای جهادی خود اداره استفاده می‌شود، تب سنجی برای 15 مورد دیگر نیز از طریق تیم‌های جهادی انجام می‌شود.

مسئول سازمان بسیج ادارات استان قزوین ابراز کرد: 100 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تهیه و با استفاده از آن با همکاری آبفا و ماشین‌های شخصی و ادارات، سطح شهر ضدعفونی و گندزدایی شده، 15 هزار ماسک نیز بین ادارات توزیع شده است.

وی افزود: 300 سری ماده ضدعفونی کننده و 15 تا 20 کارتن دستکش نیز در ادارات توزیع شده، همچنین داخل ادارات با مواد نانو نقره با ماندگاری هشت روز ضدعفونی می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: به نیت سلامتی و فرج امام زمان (عج) و رفع بلا، سلامتی و نابودی ویروس کرونا با همت بسیجیان ادارات قزوین چهار گوسفند قربانی و در قالب بسته‌های یک کیلویی بین 85 خانواده نیازمند توزیع شد.

وی ادامه داد: با همت مرکز نیکوکاری سازمان بسیج کارمندان استان، حوزه شهید بهشتی و کمک یک خیر قزوینی تعداد 80 بسته موادغذایی شامل برنج، روغن، رب و ماکارونی بین خانواده‌های نیازمند جنوب شهر قزوین توزیع شد.

فیضی با اشاره به اقدامات در دست انجام در ادارات گفت: پس از آغاز به کار مجدد ادارات، اقداماتی بصورت نوبتی و بطور متمرکز از طرف حوزه‌ها انجام خواهد شد که ضدعفونی با مواد نانونقره، تب سنجی از پرسنل و مراجعین، ضدعفونی محوطه و اطراف اداره با ماشین‌های سم پاش، بررسی ضدعفونی و تب سنجی داخل اداره توسط تیم‌های جهادی خود اداره، بررسی اجرای ابلاغ 66 درصد و قواعد ابلاغ شده توسط علوم پزشکی از جمله آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین در 22 فروردین ماه نیز تاکسی‌ها و خودروهای عبوری چهار راه دروازه رشت توسط بسیجیان حوزه شهید بهشتی ادارات کل استان قزوین ضدعفونی شد.

مسئول سازمان بسیج ادارات استان قزوین درباره رزمایش کمک مومنانه عنوان کرد: در راستای رزمایش "کمک مومنانه" برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته و بسیج ادارات درنظر دارد با همکاری و محوریت سپاه یک روز پیش از آغاز ماه مبارک رمضان بسته‌های معیشتی بین محرومین اقبالیه، چوبیندر و شریفیه توزیع کند.

وی در پایان با تاکید بر ماندن در خانه گفت: از تمام هم استانی‌ها درخواست داریم صرفا جهت انجام کارهای ضروری از منزل خارج شده و مراجعه کمتری به ادارات داشته باشند تا شاهد از بین رفتن زودتر ویروس کرونا در کشور باشیم.

قم

حضور بسیج کارمندان استان قم در میدان مبارزه با کرونا / توزیع 1200 بسته اقلام بهداشتی

حسین حسن‌پور رئیس سازمان بسیج کارمندان استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: بعد از اعلام شیوع کرونا در کشور بسیجیان دریادل پایگاه‌های بسیج ادارات استان قم همراه و همدوش دیگر اقشار در بسیج ملی مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شرکت کردند.

وی افزود: اقدامات بسیجیان این سازمان در سطح بسیار وسیعی انجام گرفت بخشی از اقدامات انجام شده سازمان بسیج کارمندان استان قم در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بخش توزیع بود.

حسن‌پور ادامه داد: توزیع بیش از 1200 بسته اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش، ژل ضد عفونی کننده) در بین مراجعین و کارکنان ادارات و سازمان‌های استان ازجمله فعالیت بسیج کارمندان استان قم بود. رئیس سازمان بسیج کارمندان افزود: بخش دیگر فعالیت بسیج کارمندان در بخش آموزش بود، کلاس آموزشی مقابله با ویروس کرونا به تعداد بیش از 967 نفر در بین ادارات و سازمان‌های استان قم برگزار شد. وی تصریح کرد: انجام تست غربالگری کرونا به تعداد بیش از 3850 نفر (کارکنان و خانواده‌های آن‌ها) در سامانه وزارت بهداشت، انجام تست میزان اکسیژن خون در بین مراجعین و کارکنان به تعداد بیش از 762 نفر از مراجعین و کارکنان ادارات استان قم، همچنین گندزدایی و عملیات ضدعفونی نمودن ادارات و سازمان‌ها و اماکن عمومی استان قم به میزان بیش از 100 هزار مترمربع از دیگر فعالیت های بسیج کارمندان استان قم بود. حسن‌پور در پایان ضمن قدردانی از حضور داوطلبانه بسیجیان در این حرکت خداپسندانه گفت: امیدوارم به زودی با مشارکت همه مردم عزیزمان با رعایت قواعد و اصول بهداشتی وزارت بهداشت شاهد ریشه کنی و از بین رفتن ویروس کرونا و همچنین سلامتی و شادابی همشهریان و هم استانی های عزیزمان باشیم.

کردستان

تولید 62 هزار ماسک و شیلد بیمارستانی توسط بسیج کارمندان کردستان

به گزارش کردتودی،از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا بسیج ادارات سپاه بیت المقدس کردستان تمام توان جهادی و امکانات لجستیکی و درمانی خود را به خدمت مردم و دولت درآورد تا بتواند در برهه کنونی نیز رسالت پاسداری از انقلاب و نظام را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد.

مسوول بسیج کارمندان سپاه بیت المقدس کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور و احتمال کمبود مواد بهداشتی و ضدعفونی، گروه های جهادی در بسیج کارمندان به عنوان همیاران بهداشت و سلامت مردم با حضور فعال و خالصانه در صحنه، اقدام به راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک، لباس‌های بیمارستانی، تولید و توزیع مواد شوینده، گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، آگاهی سازی عمومی و سایر فعالیت های خودجوش و جهادی کردند.

مسئول سازمان بسیج ادارات با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی کردن در مرکز بسیج کارمندان گفت: تعدادی اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده جمع آوری شده و بین کارمندان اداره و مناطق محروم توزیع شده است.

وی گفت: با اشاره به شیوع کرونا ویروس در استان کردستان و احتمال درگیری بیشتر کارمندان با این موضوع اظهار داشت: کارمندان با توجه به شرایط کاری خود بیشتر در معرض ابتلا به کرونا ویروس هستند.

وی افرود: مانوری در کل ادارات برای ضدعفونی کردن محیط کاری کارمندان ایجاد شده است.

مسئول بسیج کارمندان کردستان با اشاره به اینکه هر پایگاه یک گروه جهادی تشکیل می‌دهد بیان کرد: در این مانور خدماتی توسط بسیجیان در اداره خود با امکاناتی که توسط ما تهیه می‌شود مجموعه را ضد عفونی انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: در این راستا اداره کل فنی استان با راه اندازی گارگاه تولید ماسک و لباس بیمارستانی در شهرهای سنندج، سقز، دیواندره و مریوان با تولید 60 هزار ماسک دوهزار شیلد بیمارستانی به مردم خدمت رسانی کرده اند.

رمضان زاده در ادامه افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان هم در کنار سایرین با ضد عفونی کردن موزها و جهاد کشاورزی هم در دو نوبت با برگزاری رزمایش بیولو ژیکی به انجام اقدامات لازم در بحث پیشگیری از کرونا پرداخته اند.

وی با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی کردن در مرکز بسیج کارمندان تصریح کرد: تعدادی اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده جمع آوری شده و بین کارمندان اداره و مناطق محروم توزیع شده است.

کرمان

از ضدعفونی دستگاه های خودپرداز تا طبخ غذا برای مدافعان جبهه‌های سلامت

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور اقشار مختلف مردم به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری با یک دیگر همدل شدند، در این بین بسیج کارمندی استان کرمان هم با ورود به میدان، فعالیت های مختلفی برای کمک به مهار این ویروس در استان کرمان انجام داد.

به گزارش راه آرمان، بسیج و سپاه پاسداران به عنوان نهادی دلسوز که خود را سپر بلای مردم می داند همواره در کنار مردم این مرز و بوم بوده است، این همراهی به ویژه در هنگام مصائب و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و... برجسته و مشهود بوده است.

در این شرایط که جهان در حال مبارزه با ویروس کرونا است، حرکت هایی برای مقابله با این بیماری از سوی بسیج کارمندی استان کرمان شکل گرفته است.

جواد جلالی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بر اساس تقسیم وظایفی که در سپاه استان برای مقابله با کرونا صورت گرفت، بنا به ضرورت ضدعفونی کردن دستگاه های خود پرداز بانکی در اولویت بسیج کارمندان استان قرار گرفت، این عملیات پیش از تحویل سال 99 آغاز شده و همچنان توسط بسیجیان مجموعه بانک ها در حال انجام است.

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان مطرح کرد: هر یک از بانک های استان با استفاده از ظرفیت بسیجیان خود، ضدعفونی کردن دستگاه های خود پرداز را به صورت روزانه انجام می دهند.

وی افزود: در گامی دیگر سازمان بسیج کارمندی استان اقدام به ضدعفونی کردن جایگاه های سوخت رسانی در سطح استان کرده است، بخشی از گندزدایی و ضدعفونی این مناطق پیش از این انجام شده و در حال حاضر یک روز در میان این جایگاه ها ضدعفونی می شوند.

جلالی ابراز کرد: بخش دیگر این فعالیت ها مربوط به رعایت مسائل بهداشتی در جایگاه های سوخت در استان است که شامل انجام سوخت گیری توسط افراد حاضر در جایگاه، استفاده از دستکش حین سوخت گیری و عدم دریافت وجه نقد است.

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان بیان کرد: بسیج کارمندی ضمن پشتیبانی از کارگاه های تولید ماسک در استان، متولی تولید روزانه تعداد زیادی ماسک در استان است، برنامه های متنوعی برای مقابله با ویروس کرونا در این بخش در حال انجام است.

وی یادآور شد: در راستای تامین نیاز بهداشتی مردم، بسیجیان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بردسیر اقدام به تامین و پخش ماسک های آماده و بسته بندی شده در بین مردم کرده است.

جلالی تصریح کرد: پخت غذای گرم برای مدافعان سلامت یکی دیگر از اقدامات بسیج کارمندی است که در سراسر استان جریان دارد، از این رو 300 پرس غذا بین مدافعان خط مقدم سلامت توسط پایگاه اداره اوقاف و امور خیریه به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) در مراکز بهداشتی توزیع شد.

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان ادامه داد: توزیع دعای هفتم صحیفه سجادیه، تراکت صلوات شعبانیه، اهدا گل به مناسبت نیمه شعبان و تقدیر از مدافعان سلامت نیز به همت پایگاه بسیج دانشگاه علوم پزشکی کرمان در روزهای اخیر انجام شد.

وی عنوان کرد: ضدغفونی کردان ادارات، اقدام دیگری از سوی بسیج کارمندی است که به صورت روزانه در حال انجام است، در این راستا همه ادارات مقداری محلول ضدعفونی کننده را در اختیار کارمندان خود قرار داده اند تا اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا برای کارمندان و خانواده آن ها انجام شود.

جلالی تاکید کرد: تمهیدات مختلفی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برای بخشی از کارمندان که در ادارات و مجموعه بانک ها برای ارائه خدمات با ارباب رجوع برخور دارند، اندیشه شده است.

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان افزود: به عنوان مثال در مجموعه بانک ها تحویل داران از ماسک های خاصی استفاده می کنند و برخی بانک ها مقید به عدم دریافت وجه نقد شده اند، در شرایط کنونی عمدته نقل و انتقالات بانکی از طریق سامانه ساتنا و شبا مشتریان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: البته در ادرات پیش از ورود افراد به مجموعه، دست ها و کفش های مراجعه کنندگان ضدعفونی می شوند و در بانک ها نیز برای پیشگیری از شیوع این بیماری فرم ها در اختیار افراد قرار گرفته تا در مکان های مشخص درخواست خود را ارئه دهند.

جلالی بیان کرد: در شرایط کنونی آن دسته از اداراتی که خدمات خود را در قالب دولت الکترونیک ارائه می کنند، همچون اداره کل بیمه سلامت، با مشکل چندانی در این حیطه مواجه نشدند چرا که آن ها پیش از شیوع کرونا خدمات خود را در فضای مجازی با هدف جلوگیری از رفت و آمد ارباب رجوع به اداره ارائه می کردند.

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان گفت: البته باید توجه داشت که این گونه ادرات اندک هستند، کرونا شرایطی را ایجاد کرد که مدیران آن ها به سمت توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک به صورت جدی ورود پیدا کنند.

وی اذعان کرد: از آنجایی که کرونا امکان اضافه کار را از کارمندان گرفته است برخی در تامین مایحتاج معیشت خود دچار مشکل شده اند از این رو بسیج کارمندی استان کرمان در نظر دارد کمک هایی در این خصوص انجام دهد.

جلالی یادآور شد: یکی از دغدغه های بسیج کارمندی انجام اقدامات پساکرونایی است، بلافاصله پس از کاهش شیب بیماری تبعات اقتصادی کرونا در همه بخش ها از جمله ادارت مشاهده می شود، یک سری از کارمندان به دنبال کاهش ساعت اداری آن بخش از درآمد خود که مربوط به اضافه کار است را از دست داده است.

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان ادامه داد: بنابراین برای پوشش هزینه های زندگی این دسته از کارمندان باید اقداماتی صورت گیرد، بسیج ادارات در نظر دارد ضمن شناسایی این افراد در ادارات مختلف با همکاری ادارات، کمک هایی را برای این دسته از کارمندان فراهم کند.

وی تصریح کرد: شیوع کرونا و اثر آن بر اقتصاد، تامین مالی کمک به کارمندان را با مشکل مواجه کرده است اما می توان به واسطه ارائه تسهیلات و بن های خرید نقدی کالا شرایط را به حالت عادی باز گرداند.

جلالی ابراز کرد: در بحبوحه درگیری با کرونا، جنوب کرمان درگیر وقوع سیلاب شد، سپاه و اقشار مختلف بسیج در اولین ساعات برای امداد رسانی وارد منطقه شدند، در عین حال که به سیل زدگان کمک می کردند، اقداماتی را هم برای پیشگیری از شیوع کرونا در دستور کار قرار دادند.

مسئول بسیج کارمندی استان کرمان افزود: از این رو بسیجیان پایگاه های بسیج ادارات شهرستان کهنوج با ورود به منطقه به سیل زدگان شهرستان رودبارجنوب و بخش زهکلوت امداد رسانی کردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز در اقدامی دیگر یک محموله کالا شامل انواع کنسرو ماهی، لوبیا، عدس، قند، روغن مایع، ماکارونی، آب معدنی، وسایل ضروری بهداشتی، برنج و سایر مواد خوراکی به مبلغ 25 میلیون تومان به مناطق سیل زده جنوب استان کرمان ارسال کرد.

کرمانشاه

اعزام گروه‌های جهادی ادارات کرمانشاه به مناطق کم برخوردار برای مقابله با کرونا

سرهنگ برزو شریفی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه بسیج کارمندان استان به طور جدی اقداماتی در راستای مقابله با این ویروس انجام دادند که از جمله آن می‌توان هماهنگی با سایر دستگاه‌های اداری جهت مقابله و نیز هماهنگی با بسیج جامعه پزشکی اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در قالب جلسه ویدئو کنفرانس دستورالعمل‌های مقابله با کرونا به فرماندهان حوزه‌های کارمندی ابلاغ شد.

مسئول بسیج کارمندان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از اعزام گروه‌های جهادی ادارات استان به منظور ضدعفونی و گندزدایی ادارات، معابر شهری، نقاط حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار خبر داد.

وی تصریح کرد: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به کارمندان نسبت به راه‌های انتقال و پیشگیری از ابتلاء به کرونا، لغو تمام همایش‌ها و جلساتی که نیازمند تجمع کارمندان ادارات است و نیز تعطیلی تمام مراکز فرهنگی و ورزشی و رفاهی از دیگر اقدامات انجام شده است.

سرهنگ شریفی با اشاره به تهیه ژل های بهداشتی، مواد ضدعفونی کننده و ماسک میان کارمندان ادارات بیان داشت: همچنین مکان‌های عمومی و ادارات توسط کارمندان و کارگران بسیجی ضدعفونی شدند.

این مسئول با بیان اینکه سیستم حضور و غیاب تصویری به جای سیستم انگشت نگاری در برخی ادارات راه اندازی شده، افزود: همچنین دستگاه تب سنج نیز در ادارات مستقر شده است.

مسئول بسیج کارمندان سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه ورود و خروج کارمندان و مراجعان به ادارات کنترل می‌شود، تصریح کرد: ایستگاه‌های تب‌سنجی در مبادی ورودی شهر با همکاری بسیج و معاونت بهداشتی نصب شده است.

وی از ضدعفونی سطح شهر توسط پایگاه بسیج کارمندی شهرداری و تهیه و توزیع لباس مخصوص پزشکان و پرستاران و شیلدهای حفاظتی توسط حوزه هفت کارمندی خبر داد و بیان داشت: دو هزار بسته بهداشتی در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار توزیع شده است و مجموعا دو هزار و 200 بسته معیشتی و حمایتی در سطح استان توزیع شد.

سرهنگ شریفی تصریح کرد: تورهای ایست بازرسی در مبادی ورودی و خروجی به منظور قطع زنجیره کرونا مستقر شده است.

این مسئول با اشاره به ضدعفونی بقاع متبرکه استان و تجهیز آنها به مواد ضدعفونی کننده توسط پایگاه بسیج اداره اوقاف استان خاطر نشان کرد: در راستای تجهیز نقاهتگاه‌های استان نیز اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده شده است همچنین مواد ضد عفونی مورد نیاز رده‌های بسیج در اختیار آنها قرارگرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد

مروری بر اقدامات بسیج کارمندان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با کرونا

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ با شیوع ویروس کرونا در کشور و فراگیر شدن آن در استان ها مسئولین را برآن داشت که در راه مقابله با این ویروس خطرناک اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهند.

بسیج کارمندان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز هنگام با دیگر مسئولین در بحث پیش گیری و مبارزه با ویروس کرونا اقدامات خوبی انجام داده است.

یکی از اقدامات موثر این سازمان در جلوگیری از شیوه ویروس کرونا را می توان به هماهنگی با معاون سیاسی امنیتی استاندار و معاون دادگستری استان جهت بستن راه های فرعی به استان و شهرستان ها برای کنترل بهتر ورودی و خروجی ها به استان اشاره کرد.

در روز هایی که در برخی مناطق کمبود ماسک احساس می شد به همت بسیج کارمندان 1200 ماسک تهیه و تحویل کارمندان جهاد کشاورزی استان داده شد.

گروه های جهادی از بخش هایی بودند که در اولین روز های شیوع این ویروس اقدام جهادی خود در خصوص مبارزه با این ویروس را شروع کردند بر همین اساس بسیج کارمندان سپاه فتح اقدام به تهیه 10 هزار آب معدنی از طریق آب منطقه ای استان برای این گروه های جهادی کرد.

ارسال 35 تن آرد برای مناطق کمتر توسعه یافته استان برای کاهش رفت و آمد عشایر به شهرستان‌های تابعه برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در استان که با هماهنگی با مدیرعامل کارخانه آرد و نشاسته استان انجام گرفت.

حضور در ایستگاه تب سنجی پلیس راه یاسوج شیراز جهت نظارت برای تست گیری از افراد ورودی به مرکز استان انجام شد.

شرکت کارکنان و حوزه بسیج اداری گچساران در ایستگاه تب سنجی و کنترل ورود و خروج ها در شهرستان گچساران، گندزدایی ادارات استان با هماهنگی فرمانده تیپ 48 فتح استان، گندزدایی سطح شهر یاسوج به همراه گروه جهادی بسیج طلاب به مدت 2 شب صورت پذیرفت.

برپایی ایستگاه تب‌سنج توسط بسیج هلال احمر در 5 نقطه استان با محوریت بسیج، هماهنگی با اداراه کل حمل و نقل استان مبنی بر خط‌کشی جاده‌ها و کنترل ورود و خروج شهر ها، هماهنگی و تعامل جهت بستن بازار و مجموعه پذیرایی، گردشگری در استان، حضور مستمر در قرارگاه شهید قاسم سلیمانی سپاه فتح استان از تاریخ 29 اسفند 98 تا به امروز، در اختیار قرار دادن دو دستگاه خودرو برای قرارگاه شهید قاسم حاج قاسم سلیمانی و همکاری و حمایت از گروه‌های جهادی از تاریخ 29 اسفند 98 تا به امروز در بحث مبارزه با شیوع ویروس کرونا در استان انجام گرفته شده است.

گیلان

توزیع 2500 بسته حمایتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا / گندزدایی و ضدعفونی ادارات انجام شد

سرهنگ پاسدار عباس حسینی در گفت و گو با خبرنگار 8دی در رابطه با اقدامات سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در روزهای بحرانی کرونا با بیان اینکه این سازمان با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در سطح کشور و خصوصا در سطح استان گیلان با کمک بسیجیان کارمند در سطح شهرستان ها اقداماتی را به عمل رسانید اظهار کرد: ما با کمک بسیجیان کارمند ادارات کل. نهادها و سازمان های استان گیلان و با هدایت ها و رهنمودهای فرماندهی سپاه قدس گیلان به جد در موضوع مهار کرونا وارد عمل شدیم.

حسینی با اشاره به ارسال پیامک برای همه مدیران کل جهت ضدعفونی و گندزدایی ادارات کل و رده های تابعه و ارسال پیامک برای فرماندهان پایگاه ها و ادارات کل جهت جدی گرفتن این ویروس و ضدعفونی و گندزدایی ادارات کل و رده های تابعه گفت: حضور در شرکت بهداشتی نیوساد در شهرک صنعتی رشت جهت دریافت مواد ضدعفونی کننده برای ادارات کل در دو مرحله و دیدار با مدیران کل جهت جدی گرفتن این ویروس و لزوم رعایت نکات بهداشتی در ادارات نیز بخشی دیگر از اقدامات بسیج کارمندان بود.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان ادامه داد: با توجه به سخنرانی رهبر انقلاب در نیمه شعبان سال 99 مبنی بر برگزاری رزمایش گسترده در سطح کشور برای همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان و فقرا و افرادی که در بحث کرونا آسیب دیدند سپاه قدس گیلان در همان روزهای ابتدایی با تدبیر سردار عبدالله‌پور قرارگاهی را جهت برگزاری این رزمایش تشکیل دادند که در این قرارگاه به هر کدام از رده‌ها ماموریت‌های ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج کارمندان هم بر خود لازم دانست که به این فرمایش رهبر لبیک بگوید تصریح کرد: در تلاش هستیم با همت همه فرماندهان قواها و پایگاه های کارمندی در سطح استان و شهرستان‌ها و با همت استاندار، مدیران کل، نهادها، سازمان های اجرایی و خیرین بزرگوار همراه با رهنمودهای سردار عبدالله پور در حد توان قدمی برای مردم عزیز استان خود برداریم.

حسینی با اشاره به اینکه حداقل 2 هزار و 500 بسته حمایتی جهت توزیع در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان موضوع کرونا در اختیار قرارگاه مرکزی صاحب الزمان (عج) در سپاه قدس گیلان قرار دادیم افزود: همچنین توزیع 1500 عدد ماسک در بین بعضی از ادارات، تهیه 2500 بسته مواد ضدعفونی کننده و توزیع در بین ادارات کل و ضدعفونی همه ادارات کل توسط فرماندهان پایگاه‌های ادارات کل در چندین مرحله انجام شد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان در ادامه با بیان اینکه 3 نفر از فرماندهان پایگاه های لشکر عملیاتی جهت انجام کار به بیمارستان رازی رشت معرفی شدند تصریح کرد: تعداد 18 نفر از بسیجیان کارمند به عنوان نماینده سپاه در داروخانه ها به منظور نظارت بر توزیع عادلانه و هدفمند و تعداد 10 نفر از بسیجیان کارمند به فرمانداری رشت جهت نظارت بر اماکن و بازرسی از اصناف معرفی شدند.

وی با اشاره به تهیه مکان جهت اسکان و استراحت تعداد 40 نفر از مهمانانی که جهت راه اندازی بیمارستان صحرایی در رشت حضور پیدا کردند و تهیه 500 کیلو برنج برای افراد بی بضاعت ابراز کرد: از افرادی که واقعا توانایی کمک به آسیب دیدگان را دارند تقاضا می کنیم کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به پایگاه های بسیج سراسر استان جهت انجام این امر خداپسندانه اهدا کنند.

حسینی با اشاره به ارسال پیامک های بهداشتی جهت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از طریق فضای مجازی برای همه فرماندهان ادارات افزود: با مسئول بسیج کارمندان استان قزوین و سازمان بسیج اصناف استان گیلان جهت تهیه دستکش لاتکس و حل مشکل کمبود دستکش در گیلان هماهنگی هایی به عمل آمد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه قدس گیلان افزود: 50 بسته مواد شوینده صابون و مایع دستشویی برای افراد بی بضاعت در منطقه معلولین و تهیه 50 بسته سبد کالا برای افراد بی بضاعت و افرادی که کسب و کار آنها دچار مشکل شده است نیز تهیه شد.

وی در پایان با بیان اینکه تعداد 50 نفر از کارمندان بسیجی در این روزها سنت حسنه اهدای خون را به جا آوردند اذعان کرد: امیدوارم با دعای خیر همه مومنان شر این ویروس منحوس از سر همه مسلمانان و بشریت دنیا برداشته شود.

لرستان

همت کارمندان جهادگر لرستان برای شکست کرونا / توزیع بیش از 80 هزار بسته اقلام بهداشتی و غذایی

به گزارش سفیرافلاک این روزها از کارمندان بسیجی گرفته تا کارگران و بانوان بسیجی همه برای مبارزه با کرونا وارد عمل شده اند، از دل و جان برای خدمت به مردم و ضدعفونی کردن معابر و ادارات تلاش می کنند.

کارمندان بسیجی نیز در کنار سایر جهادگران این روزها سخت مشغول تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و غذایی هستند و از سوی دیگر ضدعفونی کردن ادارات را انجام می دهند.

بسیج ادارات لرستان نیز با حضور 240 نفر از بسیجیان این قشر این روزها در ادارات کل و ادارات شهرستانها مشغول خدمت هستند.

امین صارمی مسئول بسیج ادارات لرستان در گفت و گو با سفیرافلاک اظهارداشت: بسیج ادارات استان لرستان در قالب 28 گروه جهادی شامل 240 نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مشغول به خدمت هستند.

وی افزود: تاکنون بیش از 80 هزار و77 بسته مواد غذایی و بهداشتی تهیه و توزیع شده که از این تعداد 5000 بسته مواد غذایی، یکهزار عدد شیلد و مابقی اقلام بهداشتی بوده که تهیه و توزیع شده است.

صارمی از ضدعفونی کردن ادارات خبر داد و تصریح کرد: بخشی از تلاش جهادگران در این راستا ضدعفونی کردن ادارات بوده که تاکنون 20 تا از ادارات کل و 90 اداره از شهرستان ضدعفونی شده اند.

وی بیان کرد: ضدعفونی کردن ادارات به صورت مستمر ادامه دارد و در این روزهای سخت کرونایی، بسیج کارمندان نیز در کنار سایر بسیجیان مشغول به خدمت هستند.

مسئول بسیج کارمندان لرستان با اشاره به اجرای طرح کمک مومنانه گفت: در راستای اجرای این طرح، بسیج کارمندی همگام با سایر خیرین و بسیجیان برای کمک به نیازمندان در صحنه حضور دارند.

صارمی خاطرنشان کرد: کمک به محرومان و نیازمندان از اهداف اصلی این طرح است که برنامه ریزی لازم صورت گرفته و در این راه نیز گام هایی مهم برمی داریم و در جهت رفع نیازمندی های اقشار آسیب پذیر از کرونا با همه توان تلاش خواهیم کرد.

مازندران

فعالیت بیش از 400 بسیجی کارمند در میدان مبارزه با کرونا /1000بسته معیشتی توزیع شد

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: بسیج کارمندان سپاه کربلا از ابتدای شیوع کرونا اقداماتی را برای مقابله با این ویروس منحوس انجام داد که یکی از این موارد ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در سراسر استان بود.

وی خاطرنشان کرد: هزار و 545 نفر روز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در هفت کارگاه خانگی و همچنین 15 کارگاه با همکاری فنی و حرفه‌ای شهرستان‌ها ایجاد شد که توانستند 23 هزار و 700 عدد ماسک و گان تولید کنند.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه کربلا تصریح کرد: با همکاری نیروگاه شهید سلیمی نکا و همچنین شهرستان‌ها 179 هزارلیتر آب ژاول تهیه و محلول ضدعفنونی کننده تولید شد.

نجفی یادآور شد: تعداد 6 هزار و 400 بسته وسایل بهداشتی تهیه و بین مردم و کادر درمانی بیمارستان‌ها توزیع شد.

وی ادامه داد: تا تاریخ 16 فروردین ماه امسال بیش از هزار بسته سبد معیشتی به ارزش 150 میلیون تومان تهیه و تحویل نیازمندان شد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه کربلا گفت: ضدعفونی معابر و ادارات و تحویل مواد ضدعفونی کننده مناسب برای دستگاه کارت‌خوان به بانک‌ها از اقدامات دیگر بسیج کارمندان بوده است.

نجفی اظهار کرد: بسیج کارمندان در سطح شهرستان‌ها توانستند تا تاریخ 16 فروردین ماه مبلغ 52 میلیون و 350 هزار تومان کمک‌های مردمی و همچنین از ادارات جمع آوری کنند. وی خاطرنشان کرد: در چندین مرحله از پرسنل درمانی بیمارستان‌های سطح شهرستان‌ها تجلیل و قدردانی شد. مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه کربلا تصریح کرد: این سازمان مبلغ هفت میلیون و 200 هزار تومان به کارگاه‌های تولید ماسک کمک و پشتیبانی کرده است. نجفی یادآور شد: باتوجه به اینکه اداره کل انتقال خون مازندران نسبت به کمبود فرآورده‌های خونی هشدار داده و از ما برای این موضوع کمک خواسته بود، کارکنان ادارات به نوبت با اهدای خون توانستند کمک بزرگی به بیماران نیازمند داشته باشند. وی افزود: بیش از 400 نفر در قالب 61 گروه جهادی از بسیج کارمندان در سراسر استان مازندران اقداماتی را همچون ضدعفونی، تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی انجام داده‌اند

مسئول سازمان بسیج کارمندان سپاه کربلا گفت: باتوجه به دستور مقام معظم رهبری برای اجرای رزمایش کمک مومنانه، درحال برنامه‌ریزی برای حضور منسجم و قوی در این رزمایش هستیم تا کمک‌های مومنانه در ماه مبارک رمضان صورت گیرد.

مرکزی

راه‌اندازی پویش هر خانه یک کارگاه تولید ماسک در مرکزی / انجام غربالگری مستمر کارمندان ادارات استان مرکزی

سرهنگ پاسدار ابراهیم عباسی مسئول سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به اقدامات این سازمان در مبارزه با کرونا، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیج کارمندان استان مرکزی با تشکیل 40 گروه جهادی از میان کارمندان و مدیران اقدام به عملیات‌های مبارزه با کرونا کرد و اقدامات مختلفی را در این راستا انجام داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پایگاه شهرداری ها زیر مجموعه این سازمان است کارمندان بسیجی در عملیات های گندزدایی و ضدعفونی معابر استان یک اقدام بسیار گسترده انجام دادند که بیش از یک هزار از اماکن و معابر ضدعفونی شدند و این کار به طور مستمر ادامه خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تولید ماسک، بیان کرد: به منظور جبران کمبودهای ماسک در استان و به خصوص شهر اراک یک کارگاه متمرکز توسط بسیجیان و حمایت خیرین در فرودگاه اراک راه اندازی شد و همچنین با پیگیری های صورت گرفته بیش از 3 هزار ماسک در ادارات نیز توزیع شد.

وی با بیان اینکه یک اقدام بسیار خوب که توسط برخی از شعبات بانک ملی شهر اراک توسط کارمندان بسیجی انجام شد توزیع ماسک در میان مراجعه کنندگان مردمی بود، افزود: توانستیم با این اقدام خطرات شیوع بیشتر کرونا را در اراک کنترل کنیم و هنوز این اقدام در برخی از شعبات ادامه دارد و با توجه به اینکه مراجعات مردمی در بانک های استان زیاد بود و به منظور قطع زنجیره کرونا در استان کارمندان بسیجی به طور مستمر شعبات را ضدعفونی می کنند و برخی از شعبات نیز غربالگری به طور مستمر از مراجعه کنندگان انجام می شود.

عباسی با اشاره به اقدامات غربالگری در سایر ادارات بیان کرد: بعد از اعلام تصمیم قرارگاه زیستی استان مبنی بر حضور دو سوم از کارمندان در ادارات به منظور پایش و کاهش شیوع کرونا در ورودی ادارات برای کلیه کارمندان نیز عملیات غربالگری مستمر انجام می شود.

وی با اشاره به تهیه بسته های معیشتی برای نیازمندان گفت: متأسفانه در طی این مدت بیماری کرونا سبب وارد کردن آسیب های جدی به معیشت برخی از کارگران و اصناف شده که بدین منظور بسیج کارمندان توزیع بیش از 400 بسته معیشتی را در دستور کار خود قرار داد.

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی ادامه داد: بعد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مؤمنانه و مواسات، بسیج کارمندان نیز در 120 دفتر بسیج کارمندان این رزمایش در دستور کار خود قرار داده است و از همه ظرفیت های موجود برای تحقق این امر مهم استفاده خواهد کرد.

وی ادامه داد: به منظور آگاهی بخشی به کارمندان با استفاده از سامانه ارتباطی دولت، جزوات و بروشورهای تخصصی با بین کارمندان توزیع کردیم. علاوه بر این 800 بروشور نیز بین مردم توزیع شد.

عباسی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم در تولید ماسک نقش آفرینی بیشتری داشته باشیم و از ظرفیت خانم های خانه دار استفاده کردیم. در همین راستا پویش تولید ماسک در کارگاه های خانگی را راه اندازی کردیم تا هر فردی به هر میزان که بتواند ماسک تولید کند مواد اولیه در اختیار آن قرار دهیم و ماسک های تولیدی را در مناطق محروم و حاشیه نشین توزیع خواهیم کرد.

همدان

توزیع 150 هزار ماسک در بین مراجعین و کارمندان ادارات / همکاری و مشارکت 239 پایگاه بسیج ادارات

به گزارش عصر همدان؛ بسیج شدن آحاد جامعه در این چند وقت برای مقابله با ویروس کرونا از سوی همه اقشار مردمی برای همگان قابل محسوس و مشاهده است و بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی نیز در این میان با تأسی به فرمایشات مقام معظم رهبری در میدان مقابله با کرونا حاضر بوده و با افتخار با یک حرکت پیش دستانه با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی پس از همه گیری ویروس کرونا جلسه مشترکی برگزار کرد تا بتواند هم پای مردم و در کنار مردم به مقابله با کرونا بپردازد.

مسئول بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ اظهار کرد: یک هیئت اندیشه ورز در مجموعه بسیج ادارات استان به عنوان مجموعه مبارزه با کرونا به صورت مجازی تشکیل شده است.

امیری افزود: تاکنون 239 پایگاه بسیج ادارات در کل استان در زمینه راه های مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توجیه و مکاتباتی در این زمینه برای همکاری انجام شده است.

وی یادآور شد: در مدت شیوع بیماری کرونا بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی طی ابلاغیه ای از همه ادارات مشارکت جدی را برای فاصله گذاری افراد شاغل و عدم تجمع در ادارات را درخواست کرده است.

امیری ادامه داد: در این مدت سطوح مختلف دستگاه ها و ادارات هر روز در دو نوبت توسط نیروهای بسیج گندزدایی و ضدعفونی شده است.

مسئول بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: از ابتدای طرح غربالگری و پیشگیری از ویروس کرونا تاکنون 150 هزار عدد ماسک در بین مراجعین و کارمندان ادارات روزانه توزیع شده است و متقاضیان توسط بسیج ادارات به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی شده اند.

امیری با بیان اینکه آب ژاول ادارات شهرستان های نهاوند، رزن و کبودراهنگ با همکاری بسیج کارمندی دانشگاه بوعلی همدان بالغ بر 30 هزار لیتر تامین شده است، خاطرنشان کرد: نیروگاه مفتح همدان نیز یک خط تولید 40 هزار تا 100 هزار لیتری تولید آب ژاول روزانه ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج ادارات استان طی تعامل با شهرداری توانسته در گندزدایی معابر در دو نوبت به نیروهای شهرداری کمک کند، بیان کرد: طی همکاری بسیج جامعه پزشکی با بسیج ادارات نیروهای بسیجی برای خدمت بیشتر به کادر پزشکی درمانی مرتبا در بیمارستان هایی که بیماران کرونایی بستری هستند حضور مستمر دارد.

مسئول بسیج ادارات و دستگاه های اجرایی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج ادارات در این مدت توانسته مشاغلی که نتوانسته اند با شیوع کرونا امرار معاش نسبتا خوبی داشته باشند را شناسایی کند، تصریح کرد: بسیج ادارات توانسته 30 خط تولید را تغییر کاربری دهد و در روند صدور و تسهیل راه اندازی خطوط تولید ماسک و مواد ضدعفونی اقدامات لازم را انجام دهد.

امیری در پایان با اشاره به اینکه بسیجیان در این مدت برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آموزش دیده و ساماندهی شده اند یادآور شد: روند آموزش ها در دوره های مختلف به صورت روزانه در سامانه سیب وزارت بهداشت و درمان ثبت شده است.

یزد

توزیع 800 بسته مواد غذایی توسط بسیج کارمندان یزد بین اقشار آسیب‌پذیر

احمد مزیدی مسئول بسیج کارمندان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه بسیج کارمندان در زمینه‌های مختلف جهت مقابله با ویروس کرونا فعالیت داشته است، اظهار داشت: تا کنون بیش از 6 هزار ماسک توسط بسیج کارمندان جهت توزیع بین مردم تهیه شده و همچنین 13 میلیون تومان تجهیزات پزشکی خریداری و برای مقابله با ویروس کرونا اهدا شده است.

وی افزود: هزینه راهیان نور ادارات نیز که هر ساله به کاروان راهیان نور پرداخت می‌شد، امسال برای خرید ماسک و دستکش و لوازم بهداشتی اختصاص داده شده است.

مسئول بسیج کارمندان استان یزد گفت: 170 نفر از بسیجیان کارمند برای گندزدایی و ضدعفونی سطح شهر و معابر و ادارات بصورت داوطلبانه حضور یافته و به فعالیت پرداختند.

مزیدی خاطرنشان کرد: مبلغ 50 میلیون تومان جهت خرید مواد ضدعفونی و موارد مورد نیاز در موضوع مقابله با کرونا، توسط بسیج کارمندان اهدا شد.

وی عنوان کرد: تهیه و توزیع مواد ضدعفونی در سطح ادارات، راه‌اندازی چهار کارگاه تولید ماسک توسط خیرین بسیج ادارات و تب‌سنجی در ورودی ادارات از دیگر اقداماتی بود که توسط بسیج کارمندان انجام شده است.

مسئول بسیج کارمندان استان یزد اضافه کرد: خرید لوازم ورزشی برای نقاهتگاه به مبلغ 3 میلیون تومان، برگزاری کلاس آموزشی ضدعفونی واحدهای صنعتی و اهدای خون داوطلبانه توسط کارمندان با توجه به اعلام نیاز به خون در شرایط کنونی، از دیگر اقدماتی بود که انجام شد.

مزیدی گفت: 800 بسته مواد غذایی خشک جهت هدیه به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد توسط بسیج کارمندی شهید باقری میبد و همچنین 30 بسته غذایی شامل برنج، مرغ، گوشت گرم گوسفندی، ماکارونی، شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها (هر بسته به مبلغ 500 هزار تومان) توزیع شد.

وی ادامه داد: اهدای بسته‌های حمایتی توسط برخی از پایگاه‌های بسیج کارمندی با حضور خیرین به مبلغ 28 میلیون تومان، رزمایش بیولوژیک مقابله با کرونا در برخی شهرستان‌ها، ضدعفونی بیمارستان ابرکوه توسط بسیج کارمندان، توجیه بسیجیان در زمینه گندزدایی و ضدعفونی و تولید اقلام بهداشتی مثل ماسک دستکش و ملزومات اینچنینی توسط پایگاه منابع طبیعی استان از دیگر اقداماتی بود که جهت مقابله با کروناویروس انجام شد.

انتهای پیام /